ALUSTA PÄÄTÖS!!! Pikagallup ja kenttätuomio

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

ALUSTA PÄÄTÖS!!! Pikagallup ja kenttätuomio

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Tää on taas tätä: päättämättömyyttä ja epätietoisuutta!

Sain FastUkselta hyvän tarjouksen Eibachin Pro-Street S -setistä (980 euroa rahteineen). Kannattaako tuo nyt ostaa? Luvattu madallus 30-60 mm, jättäisin sen sinne 30 mm tienoille, mutta kesällä ois kiva kokeilla alemmaskin. Renkaiksi 225/40-18 GoodYear F1 Eaglet ja vanteiksi ne Sienat.

Eibachia on kehuttu mukavaksi ja hyväksi alustaksi, täytyy kai uskoa. Mutta arveluttaa silti 205/55-16 rengastuksesta siirtyä matalampaan profiiliin.

Eli kai tässä koitan kysyä, kannattaako satsata pro-säädettävään alustaan vai sitten halvempaan jousi-iskari vaihtoehtoon? Koneihin ja esim. Eibachin jousiin menee kuitenkin se 700 eukkoa...

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itselläni vähän vastaava dilemma. Itsellä vaakakuppi meinaa kallistua
ihan stanu kiinteään madallussarjaan. Pyöränkulmathan muuttuu kun
säätää madallusta, eli pitäisi sitten käyttää suunnattavana kun alustaa
säätää. (Toisaalta, eihän sitä ole pakko koko ajan olla ropaamassa)
VMP

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Mulla vähän sama homma. Gummit on myös tuota kokoa 225/40 R 18. Katselin auton alle, että ei pohjapanssarin kohdalla kyllä ole liikaa maavaraa, joten jää kyllä tuohon -30mm. En myöskään tiedä tyytyäkö pelkkiin Eibachin madallusjousiin, vaiko johonkin muuhun. Pulju, jossa usein asion suositteli minulle eibachin jousia konin iskareilla. Ei välttämättä hassumpi yhdistelmä ? Ja tulee kuitenkin jonnin verran halvemmaksi kuin esim KW:n säädettävä alusta. Mielipiteitä kokemuksista tosiaan kaivataan. :lol:

Avatar
HANU
Viestit: 1268
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Tänään tuli tieto Eibachin Pro-Street-s:stä, jonka piti tulla mun GTA:han tällä viikolla, että saakin vasta viikolla 20!! eli toukokuun lopulla. Tilaus pantiin sisälle jo tammikuussa ja nyt oon kysymysmerkkinä , että mitäs nyt tekis. Kannattaa varmaan ottaa selvää ettei tarvi koko kevättä odotella. :cry:
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Konit ja Eibachin jouset jos toimitusajat on samaa luokkaa kuin HANUn kohdalla, 5kk aika sairasta :?
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
HANU
Viestit: 1268
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Ei 5.ttä kuukautta vaan 2 kuukautta, eli rojut tulis viikolla 20!!! taidan pistää Eibachin Pro Kitin, kun mulle riittää n. 15 mm:n madalluskin ja eiköhän kyseiset spiraalit toimi ihan ok GTA:n alla.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

HANU kirjoitti:Tilaus pantiin sisälle jo tammikuussa..
HANU kirjoitti:saakin vasta viikolla 20!! eli toukokuun lopulla.
Varmaan tuosta tuli se 5kk.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Eibach on mullakin ja ihan hyväksi osoittautunut, mut ainakin vakioiskareiden (uudet kylläkin) paluuvaimennusteho saisi olla parempi. Eli kannattaa harkita säädettäviä tosissaan. Eibachin kiinteä -30mm madallus on todellisuudessa edessä luokkaa -50mm ja takana se -30mm. Näin mulla on käyny kahdessa eri autossa. Eli kyllä se normaali käytössä ihan kelpo on. Kumeina 225/45/17, eikä ole mikään kivireki:

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2183
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

HANU kirjoitti:Tänään tuli tieto Eibachin Pro-Street-s:stä, jonka piti tulla mun GTA:han tällä viikolla, että saakin vasta viikolla 20!! eli toukokuun lopulla. Tilaus pantiin sisälle jo tammikuussa ja nyt oon kysymysmerkkinä , että mitäs nyt tekis. Kannattaa varmaan ottaa selvää ettei tarvi koko kevättä odotella. :cry:
Mistäpä tilasit?

FasUksesta lupasivat max. 4 viikkoa. :shock:

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

Itse vaihdoin eibachin madallusjouset AST:n täyssäädettävään alustasettiin. Saman valmistajan alustoja käytetään myös DTM-Alfoissa.
Pari kuukautta sitä odottelin, enkä kerinnyt sillä ennen lumien tuloa ajelemaan kuin korjaamolta kotiin, eli sellaiset 20km, mutta hemmetin hyvältä tuntui edelliseen alustaan verrattuna. Oli nimittäin vakioiskarit jätetty tuonn madallusjousien kanssa ja niistä oli kyllä puhti pois... Rengastus itsellä on 225/40x18" eikä tuo matala profiili ja leveä rengas ole itseä ajossa ainakaan häirinnyt. Hieman vetelee isommissa urissa...
AST:tä tuo maahan euroracing.
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
azzurro fantasia
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21

Viesti Kirjoittaja azzurro fantasia »

Mulla kans eibacin jouset ja vakio iskarit, niinku m. sa:lla, pirun hyvä kyyti.
Ei ole pintakova ja jämäkkyyttä löytyy riittävästi.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

azzurro fantasia kirjoitti:Mulla kans eibacin jouset ja vakio iskarit, niinku m. sa:lla, pirun hyvä kyyti.
Ei ole pintakova ja jämäkkyyttä löytyy riittävästi.
Onko sulla kuinka vanhat vakioiskarit. Ajattelin, että jos olisin kans iskenyt noille vakioiskareille ne eibachit. Että, jos olisi tuokin ihan toimiva paketti (en aja radalla) ?. Kustansi noi vanteet ja renkaat sen verran, että en nyt ainakaan heti osta alustasarjaa.

Avatar
azzurro fantasia
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21

Viesti Kirjoittaja azzurro fantasia »

Enpä tiedä iästä, luulisi että alkuperäiset, -99. Mutta lyhyen alfakokemuksen ja lukemisien perusteella voipi olla jo vaihdettukin ;)

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

No niin, päätös on tehty ja tilaus on sisällä. :?

Avatar
HANU
Viestit: 1268
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Minkä setin tilasit? Itse en ole vielä päättänyt odotanko säädettävää settiä vai pistänkö Pro Kitin, Aaltonen Motorsportilta varmistettiin että jonkun iskari homman takia säädettävä setti myöhästyy.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Ai niin, setti on siis Pro-Street S, säädettävä korkeus, jäykkyys ja ruostumattomasta teräksestä. Paras olla nyt sitten hyvä kans.. :?

Avatar
HANU
Viestit: 1268
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Tilasitko sen Fastukselta ja lupasivatko sen 4 viikkoo toimitusajaksi?
Kai mun sitten pitää kans laittaa Pro-street-S, että on kohtalon toveri! Aiotko koittaa rata-ajoa uudella alustalla, esim. Ahvenistolla CARF:in päivillä?
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Joo, FastUkselta tulee, tässä pätkä meilistä:

"Sain juuri infoa ettö toimitus lähtee suomeen maaliskuun lopussa, joten huhtikuun alussa setti on sinulla.

YT: FastUs"

Niin ja tuo hinta oli perusteltu niin, että olin aikaisemmin pyytänyt tarjousta alustasarjoista enkä ollut tilannut ja nyt he lähestyivät suoramarkkinoinnin keinoin niitä, jotka eivät ole tilanneet tarjouksesta huolimatta. Tarjous -20% pe 18.3. asti voimassa... :lol:

Enpä ole koskaan vielä radalla autoa kokeillut (en edes mikroautoa), joten kaipa senkin aika joskus olisi. Ja pitäähän niitä 18" Sienoja tulla esittelemään. 8)

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

-Tomi- kirjoitti:Onko sulla kuinka vanhat vakioiskarit. Ajattelin, että jos olisin kans iskenyt noille vakioiskareille ne eibachit. Että, jos olisi tuokin ihan toimiva paketti (en aja radalla) ?. Kustansi noi vanteet ja renkaat sen verran, että en nyt ainakaan heti osta alustasarjaa.
Onko jollain referenssiä paljon noi eibachin jouset maksaa Suomessa?

Alfisti.net:ssä olis ollut Noviteciä ja H&R:ää..
156 2.0 TS ['98]

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Onko kenelläkään kokemuksia korkeus säädettävästä novitec alusta sarjasta. Yksi tuttu harkitsee sellaista 156 SW:n.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Pete2
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2004, 22:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Pete2 »

Olipa hieno keskustelu täällä menossa. Itsekin nyt 9kk alfallani päristellessä olen alkanut näkemään märkiäunia alustasarjasta.
Mites hankinta hinnan päälle tulevat asennushinnat? Paljonko pitäisi
lyödä rahaa pöytään, että saisi alle laitettuna kohtuullisen sarjan. Itse kun en osaa enkä viitsi mitään tehdä.
Itsekin Jyväskyläläisenä olisin erityisesti kiinnostunut Anthonin vastauksesta...

Niin se kärryni on 1,8 156sw,2000

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

Anthon kirjoitti:Ai niin, setti on siis Pro-Street S, säädettävä korkeus, jäykkyys ja ruostumattomasta teräksestä.
Yritin etsiä infoa ao. sarjasta ympäri nettiä, vaan ei tärpännyt lukuunottamatta Eibach:in sivujen mainospuheita. Iskaritko saa säädettyä itse samaan tyyliin kuin Konin keltaiset, eli nuppia kääntämällä ja naksuja laskemalla? Ja jouset irroittamalla pyörät ja kääntämällä työkalulla?

nimim. "tarjousviikko päättyy kohta"

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Itselläni maksoi tamperelaisessa korjaamossa vaihto muistaakseni n. 250 €. Auto on 98 ja osat oli lujaa kiinni. Takapäässä menee n. 20 cm pitkä pultti metalliholkin läpi ja se oli aika hyvin hitsautunut kiinni.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Pete2 kirjoitti: Itsekin Jyväskyläläisenä olisin erityisesti kiinnostunut Anthonin vastauksesta...
Itse aion laitattaa sarjan alle Auto- ja huoltoYkkösissä, siellä on Ismo Hakkarainen niminen omistaja, joka on jo jonkun verran Alfojen kanssa puljaillut. Hinnasta ei olla keskusteltu vielä.

Auto-Ykkösillä on helvetin hyvä laatu ja palvelu, tekevät sen mitä Delta ei osaa tai jaksa :-D

Edit: Taisin kyllä lupailla liikoja epähuomiossa, ei taida olla jäykkyysäätöä Eibachin setissä.
Viimeksi muokannut Anthon, 19 Maalis 2005, 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

Anthon kirjoitti: ei taida olla jäykkyysäätöä Eibachin setissä.
Näin taitaa asian laita olla, tulikin jo melkein innostuttua. Fastukselta pyysin tarjousta alustapaketista säädettävillä iskareilla ja kiinteillä/säädettävillä jousilla ja tarjosivat tuota Eibach Pro-Street-S -pakettia...

Seuraavaksi toiviomatkalle Vianoriin.

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Meikäläisellä alla Eibachin Pro-kit ja hyvin pelittää, ei ole yhtään niin pintakova kuin 155:n vakioalusta oli ja pohjalevykin on säilynyt koko talven ehjänä alla :wink:
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
Savo
Viestit: 2121
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Anthon kirjoitti:Itse aion laitattaa sarjan alle Auto-Ykkösissä, siellä on Ismo Hakkarainen niminen omistaja, joka on jo jonkun verran Alfojen kanssa puljaillut.
Onko firma Jyväskylässä, mahtaako korjailla myös takaveto Alfoja?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Pitääpä ladella oma mielipide:

Miksi yleensä madaltaa autoa? Ainoa hyöty on se kun jossain tiellä repii irti pakosarjan ja samalla koko putken :wink:. Alfa 156:nen on muutenkin niin matalalla että moottorin muovisuojus helposti ottaa kiinni pieneenkin "kökköön" tiellä. Se missä taas voisi olla ideaa jos joskus näkisi/saisi/voisi ostaa jouset jotka ei madalla mutta jäykentää.

Aina kun madaltaa niin ohjausgeometria muuttuu ja aiheuttaa renkaiden kulumaa johonkin reunaan. Autohan ei ole enään tehtaan "spekseissä" madalluksen jälkeen ja ei siten toimi niin kuin "miljoonissa" testikilometreissä on parhaimmaksi havaittu.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

saahan noi aurauskulmat aina laitettua maksaa n. 50 ekee ja sit ei kuluta renkaita sen enempää
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Totta, aurauskulmat saa säädettyä mutta miten tuon pystykallistuman laita on?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Täyttä totta, mullakin auraus säädettu madalluksen jälkeen mutta niinpä syö edelleen sisäreunaa huolella.. camperia ei ymmärtääkseni voi 156 alfassa säätää :?
Mutta on se vaan madallettuna NIIN paljon paremman näköinen :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

muistaakseni jompi kumpi camper tai caster ei ole säädettävissä, vai olikos kumpikaan... ei voi muistaa :roll:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Olikos camber nyt tämä pystykallistuma? Ainakin oman etupäässä renkaan yläreuna on sisempänä (onneksi ei kulu epätasaisesti) ja sille ei kuulemma ole säätöä kovinkaan monessa autossa. Kuulin joskus, että Monroe:n valikoimista löytyis iskarit, jossa tuotakin pystyis säätämään :roll: . (EI FAKTA)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

ei varsinaisesti taida olla kumpikaan säädetävissä

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Kaikkihan on säädettävissä, kunhan osat tehdään :wink:

Auraus on ainoa mitä tuosta helposti voi ruuvailla, casterin säätämistä en tässä tapauksessa edes tarpeelliseksi ymmärrä.
Viimeksi muokannut Roach, 19 Maalis 2005, 01:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

jeps, paino sanalla "varsinaisesti"

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

ei varsinaisesti taida olla kumpikaan säädetävissä
KW:n alustassa ainakin takapäätä voi säätää(pystykallistumaa)->epäkeskoreijät :lol:
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Ricambi kirjoitti:Pitääpä ladella oma mielipide:

Miksi yleensä madaltaa autoa? ... Alfa 156:nen on muutenkin niin matalalla että moottorin muovisuojus helposti ottaa kiinni ...
No ei kai nyt sentään? Ainakaan itsellä ei raapinut ennen madaltamista, eikä se nytkään suuremmalti haittaa kun alla on Olli79:n tehtailema pohjapanssari.
Ricambi kirjoitti:Aina kun madaltaa niin ohjausgeometria muuttuu ja aiheuttaa renkaiden kulumaa johonkin reunaan...
Tämä pitää ikävä kyllä paikkansa. Samoin tuntuu tarve tukivarsien uusintaan tihenevän jonkin verran. Itsellä KW Sport -alusta ja ihan tyytyväisiä kilometrejä sillä takana noin 20 tuhatta.

Ainoa mikä näin talvella hieman on kaivanut mieltä on se kaksipiippuinen juttu että keula putosi enemmän kuin mitä luvattiin. (TUV: -40mm, totuus jotain -50mm?) Kesällähän se vaan näyttää hyvältä.

Nimim. "Katsastuskonttorin autonosturiin mahasta kiinni jääneenä..."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Usein tuntuu tippuvan ihan miten sattuu, eli säädettävä alle niin saa just sille korkeudelle kuin haluaa.

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Kyllä mullakin on tarkoitus Olli79:iä tukea ja ostaa se alumiinipanssari kesällä.

Niin ja madaltamisen järkevyydestä: mun mielestä 156 ei ole kovin matala ja tukivarsien vaihtoon tässä on jo saanut tottua (molemmat eteen ennen 60 tkm). Ja rahaahan mulla on kuin roskaa ostella uusia renkaitakin. :-D

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Minulle kaupattiin tänään yhdeksi vaihtoehdoksi Sachsin alustasarjaa.. Onko kellään kokemusta moisesta? vajaa 200€ halvempi kuin eibachin pro-system tai konin sarja. Ja minulle vakuuteltiin, että on fiksu sarja ja ikään kuin eibach ja sachs käyttävät ristiin toistensa iskareita ja jousia ?? Mikäs sen eibachin pro-systemin hinta ja toimitusaika oli fastuksella ? Yritin sinne tänään soittaa, mutta alkaa joku modeemi homma piippaan ?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

-Tomi- kirjoitti:Yritin sinne tänään soittaa, mutta alkaa joku modeemi homma piippaan
Ettet olis faxiin soittanu :roll: , varmista numero.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

nonni... faxiinhan mä soitinkin :lol: :o niin mä vähän arvelinkin. Onkos kellään sinne puhelinnummeroo. Rupea mitään posteja raapusteleen ja vsatausta odotteleen.

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Eipä taida pojat tykätä puhelimeen vastailusta:

www.fastus.fi

Yhteyden ottaminen Fast'Us:iin
Kaikissa yhteydenotoissa pyydämme teitä käyttämään oheisia yhteydenottokanavia. Vastaamme kaikkiin tiedusteluihin mahdollisimman pikaisesti.
Profastus Oy
PL 710
20101 Turku
Fax: 02-2345213
Y-Tunnus: 1071472-8
Tiedustelut: info@fastus.fi

Email vastaukset on tullu mulle ainakin todella nopeasti, saman päivän aikana...

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Sain jokin aika sitten Fastukselta tälläisen vastauksen:

1020.840 tuotenumerolla Pro-Damper iskarit autoosi. 715 euroa + 25 euroa toimituskuluja.

Eihän siinä mitään, paljon vaan ovat hinnat nousseet... nämä hinnat ovat noin vuosi sitten kysyttyjä:

- Eibach Pro-Kit tuotenumero: 1020.140, hinta: 220 ¤ + postikulut
> > - Eibach Pro-System tuotenumero: 70-10-002-01-22, hinta: 606 ¤ +
> > postikulut
> > - Eibach Pro-System-Plus tuotenumero: 72-10-002-01-33, hinta: 939 ¤ +
> > postikulut


Iskarit maksavat siis tänä keväänä 715e, kun viime keväänä olisi saanut jouset ja iskarit hintaan 606e!!!

Nyt niillä näkyy olevan tarjouskamppanja menossa, kaikista alustatuotteista -17%. Vieläkin ovat kalliita viimevuotisiin hintoihin verrattuna.

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

niih... kannattaa siis ostaa ajoissa tai ei olleskaan kyseisestä firmasta. :shock:

Oman setin saan kuitenkin halvemmalla kuin Saksasta.

Avatar
Portti
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Oletteko ProStreetiltä kyselleet hintoja?

Viesti Kirjoittaja Portti »

Oletteko muuten kyselleet Eibachin alustasarjojen hintoja Prostreetiltä?

http://www.prostreet.fi/alustanosat/alu ... ibach.html

Itse hankin tuolta viime keväänä barchettaan Eibachin madallusjouset (+vanteet ja renkaat) ja hinta oli varsin kilpailukykyinen.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

perkele...tilasin kaverille E36 325tds beemeriin fastusilta angeleyes valosarjan viisi viikkoa takaperin, arvatkaas onko näkynyt... :bad-words:

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

No niin, nyt on korkeussäädettävä alustasarja tulossa :lol: Kattoo nyt sitten, mikä tämä FK on omiaan. Sain niin älyttömän halvalla ne, että en kahta kertaa miettinyt. Jos ei nyt laadultaan ihan "ykkönen", niin eipä niihin paljoa rahaa palanutkaan :-D Kaiken lisäksi ne tulee jo ensi viikolla.
http://www.fk-automotive.de/en/
>> highsport coilovers

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Bomberilla tais olla ennen tuo FK:n sarja jos en taas muistele omiani.
Tallissa Alfan mentävä aukko

Vastaa Viestiin