Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9604
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuinkas pitkään noita mömmöjä kannattaa maalipinnassa makuuttaa ennen kiillotusta? Jossakin joku kehui pyyhkineensä Glymit pois vasta nukutun yön jälkeen - voiko näin tehdä suht vilkasliikenteisen kadun varressa, jossa kuitenkin jonkin verran irtohiekka pöllyää.

Jos sitä vaikka ensi viikonloppuna innostuisi...

Onko muuten kokemusta noista parin kympin kiillotuskoneista, joita mm. Motonet kaupittelee? Helpottaako työtä vai pilaako tuloksen lopullisesti (jos ei ole ammattilainen)? Laikkoja pitää ainakin olla aika läjä eri vahoja ja vahauskertoja varten?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vittorio Jano kirjoitti:Kuinkas pitkään noita mömmöjä kannattaa maalipinnassa makuuttaa ennen kiillotusta? Jossakin joku kehui pyyhkineensä Glymit pois vasta nukutun yön jälkeen - voiko näin tehdä suht vilkasliikenteisen kadun varressa, jossa kuitenkin jonkin verran irtohiekka pöllyää.?


Tuota en suosittele jos joudut pitämään kadunvarressa. Vahan poiston yhteydessä hankaat hiekalla pellit naarmusiksi.

Naapurin emännän autoon laitoin juuri AG tuotteita, kun en itse niitä enään tarvitse, annoin kuivua noin tunnin ja pyyhintä. Ihan Ok auto tuli ja saankohan mä sitten pullaa palkaksi :lol:
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish
Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:En minä ainakaan pysty, koska:
b) ei ole omakotitaloa, jonka pihassa jatkuvasti nysvätä autoa


Kerrostaloasukkina yllätyin iloisesti, kun löysin Shellin itsepesulan. 4 eurolla saa pestyä auton todella puhtaaksi: 2 euroa menee esihuuhteluun paineella ja pesuaineen levitykseen. Välissä sitten pesu omalla pesusienellä+vedellä (kannattaa ottaa ämpäri mukaan, jonne esihuuhtelun aikana suihkuttaa vähän pesuvettä) ja loput 2 euroa käyttää sitten huuhteluun. Nestemäisen vahankin voi ruiskia pintaan, jos huvittaa. Näppärää!

Aikaisemmin pesin Nesteen itsepesulassa, jossa tulee ensinnäkin paljon enemmän hiki, jos aikoo 4 euroon saada kunnon tuloksen, ja toiseksi joitain voi pelottaa siellä käytössä oleva harja...
Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Naarmun vahaaminen piiloon, onnistuuko? Talven likakerroksen alta paljastui parkkipaikalla saatu vaakasuuntainen naarmu. Likaisen auton hiekkakerroksen ja viereisestä parkista peruuttaneen kädettömän tulosta.

Naarmut eivät ole syviä mutta näkyvät vaaleina (kuivassa) maalipinnassa. Eikö tuollaisen saa hiovalla tai restauroivalla vahalla pois?
Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Näkemättä en sano mitään mutta itse sain pienet kuraista maalipintaa pahvilaatikolla hinkkaamalla tulleet naarmut pois Motipin kliinerivahalla.
Lähtivät kokonaan! Fareclan todella todella hieno hiomatahna on varmaan yksi mitä voi myös kokeilla, tai maalipinnan hiontaan tarkoitettua erikoisainetta. Uudistaalla kliinerillä lähtee, ja päälle vaikkapa värivaha vielä lisäksi..
Itse suosin lampaanvillalaikkaa ja AKKUporakonetta tuossa hommassa, ei ota liikaa jengaa ja polta pintaa :mrgreen:
Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Säilyykö autovahat pakkasessa?

Viesti Kirjoittaja Portti »

Säilyykö autovahat pakkasessa? Minun Autoglymin vahat ovat talvehtineet kylmässä ulkovarastossa ja rupesin pohdiskelemaan, että tykkääkö vahat jollain tavalla kyttyrää kovista pakkasista? Onko kenelläkään kokemuksia/kommentteja asiasta?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Säilyykö autovahat pakkasessa?

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Portti kirjoitti:Säilyykö autovahat pakkasessa? Minun Autoglymin vahat ovat talvehtineet kylmässä ulkovarastossa ja rupesin pohdiskelemaan, että tykkääkö vahat jollain tavalla kyttyrää kovista pakkasista? Onko kenelläkään kokemuksia/kommentteja asiasta?


Kokemuksia ei ole, mutta eikös ainakin punaisen glymin purkissa lue ISOLLA että suojeltava jäätymiseltä...
Avatar
90
Viestit: 7980
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

oman käsitykseni mukaan mitään vahaa ei saa säilyttää kylmässä..
omat vahat ovatkin aina talvehtineet lämpimässä... :wink:
potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vahat menee kuraksi pakkasessa ja menettävät ominaisuutensa, eli roskis tavaraa.
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish
Avatar
90
Viestit: 7980
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

samaa mieltä potkuhousun kanssa eli ei muuta kuin kurat roskiin ja uutta vahaa ostamaan.. :)
Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Hommasin bilteemasta sellasen parinkympin kiillotuskoneen. Ihan hyvin toimii ja sillä saa paremman kiillon kun käsin hinkaamalla.
Ihan hyvä sijoitus.
Makaroonia jo vuodesta -98
Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

puuha kirjoitti:Hommasin bilteemasta sellasen parinkympin kiillotuskoneen. Ihan hyvin toimii ja sillä saa paremman kiillon kun käsin hinkaamalla.
Ihan hyvä sijoitus.


Olen kuullut joitain kauhukertomuksia kiilotuskoneista, jos niitä ei osaa käyttää kunnolla... voi tulla rumaa jälkeä :roll:
Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7730
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Siihen tarvitaan varmaan jo vähän järeämpiä aineita kuin AG:n punainen.

Kukaan kokeillut AG:n vinyl & rubber clean vai mikä olikaan nimeltään..?
Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9604
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Pasi kirjoitti:Olen kuullut joitain kauhukertomuksia kiilotuskoneista, jos niitä ei osaa käyttää kunnolla... voi tulla rumaa jälkeä


Minä myös ja siksi kyselinkin. Rolle siis tarkoittaa sitä, että vahingot ovat johtuneet liian hiovista mömmöistä, eikä koneesta/sen väärästä käytöstä?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7730
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sitä mä ajattelin, kait jonkun yleispuhdistavan ei-hiovan vahan saa poltettua siihen pintaan jos oikein yrittää, mutta jos ensin levittää käsin ja vasta kiillottaa sillä hitaasti pyörivällä koneella niin en tiedä saako tuhoa aikaiseksi..? Tosin se kiillottaminen ei ole ainakaan AG:n punaisella kovin paha homma..

Zainosta tuli mieleen tänään kun hinkkasin harvinaisen likaista autoa AG:n punaisella. Tai tarkemmin tuo clay bar, onko kukaan kokeillut sitä esim. AG puhdistavan punaisen jälkeen, eli paljonko tulee saissea? Pikkuauton kun hinkkasin punaisella niin rätti oli aivan musta, eli siedettävästi irrottaa.

Kohta pyyhkimään kultainen pois ja ihmettelemään.
Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tänään sain töihin kuljetettuna clay barin ... pääsee kokeilemaan sitä vasta kk päästä :roll:
Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Rolle kirjoitti:Siihen tarvitaan varmaan jo vähän järeämpiä aineita kuin AG:n punainen.

Kukaan kokeillut AG:n vinyl & rubber clean vai mikä olikaan nimeltään..?

juu antaa "tehdasuuden" kiillon voi vetää mataksi tai teinidxkiilloksi :mrgreen: putsaa myös hyvin :-D
potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Rolle kirjoitti:Zainosta tuli mieleen tänään kun hinkkasin harvinaisen likaista autoa AG:n punaisella. Tai tarkemmin tuo clay bar, onko kukaan kokeillut sitä esim. AG puhdistavan punaisen jälkeen, eli paljonko tulee saissea? Pikkuauton kun hinkkasin punaisella niin rätti oli aivan musta, eli siedettävästi irrottaa.


Mulla oli käytössä AG tuotteet (punainen ja kulta) kaksi vuotta ja vahasin auton noin 4-6 kertaa vuodessa. Edellisestä vahauksesta noin 2kk. Pesin auton todella tarkkaan Fairyllä. Näytti puhtaalta. ClayBar kehiin ja se tuli aivan mustaksi.

Tässä on muuten yksi kuva autosta jolle vain kokeiltiin Zainoa Z-3:sta. Eli auto pestiin ja laitettiin yksi kerros vahaa ilman mitään pohjatöitä. auton väri on musta. Kuva on meganen

Kuva

EDIT: ClayBaria voi käyttää muidenkin vahojen kanssa eli vaikka AG. Ensin pesu Fairyllä -> ClayBar -> Pesu AG pesuaineella/tai Fairyllä -> Vahaus
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish
Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

potkuhousu kirjoitti:Vahat menee kuraksi pakkasessa ja menettävät ominaisuutensa, eli roskis tavaraa.


No perkeles, huomasin että omat tönikät löyty auton takaluukusta, koko talven siellä talvehtineena. Pitänee käydä ostamassa uudet.

Sellaisen honkkarin vahausmasiinan ostin eilen.. Katotaan miten jätkän käy.
156 2.0 TS ['98]
Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

potkuhousu kirjoitti:Tässä on muuten yksi kuva autosta jolle vain kokeiltiin Zainoa Z-3:sta. Eli auto pestiin ja laitettiin yksi kerros vahaa ilman mitään pohjatöitä. auton väri on musta. Kuva on meganen


Aika puhdas... ensin kattoin, että maalissa on kiveniskemiä ja, että valkoinen pohjamaali näkyy. Sitten hoksasin, notta otavan tähtikuviohan se siinä. :crazyeyes:

Edit: Niin, kiitos ohjeista MarcusV
japa
Viestit: 8
Liittynyt: 31 Maalis 2004, 21:25

Viesti Kirjoittaja japa »

niin, uskaltaako noita kiillotuskoneita käyttää ? Katselin juuri BT:sta ~20 vehjettä. Vahoina käytän AG:n punaista ja extra gloss protectionia.
potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

alfista kirjoitti:Aika puhdas... ensin kattoin, että maalissa on kiveniskemiä ja, että valkoinen pohjamaali näkyy. Sitten hoksasin, notta otavan tähtikuviohan se siinä. :crazyeyes:


Omistaja ilmoitti että kyseessä kiveniskemiä eikä armas tähtikuvio. Mäkin jo ihmettelin kuinkas ne tähdet muka näkyy päivällä noin kirkkaasti :)
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish
Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

japa kirjoitti:niin, uskaltaako noita kiillotuskoneita käyttää?


Uskaltaa.
Pari kohtaa kannattaa pitää mielessä:

1) Älä paina konetta.
2) Levitä vaha autoon n. neliön alueissa, neljään suuntaan. (esim. ensin koko neliön alue ylös-alas ja sitten vasen-oikea suuntaisilla liikkeillä)

Helppoa hommaa noitten glymien kanssa. kiillotusvaiheessa ei välttämättä konetta edes tarvitse.
Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9604
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

EdotL kirjoitti:Helppoa hommaa noitten glymien kanssa. kiillotusvaiheessa ei välttämättä konetta edes tarvitse.


Juuri tämän takia päätin sitten olla ostamatta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Mitenkäs glymien levitys toimii tommoisissa 5-10 asteen lämpötiloissa?
En nähnyt purkissa ainakaan mitään suosituslämpötiloja.

Kuinka kauan punainen ja kultainen viileässä kuivuvat?
Ajattelin että kultaisen levityksen jälkeen voisi auton jättää yöksi talliin (ei lämmitetty), haittaako todennäköinen yöpakkanen mitään?

olis vaan huomenna hyvä tilaisuus sekä kerrankin intoa puunata autoa.
Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9604
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kaupassa selailin uutta AutoBildiä ja sen vahatestiä. Joku Korrekin tuote voitti ja AG yhdistelmä punainen+kulta todettiin keskinkertaiseksi. Ostakoot joku, jota kiinnostaa enemmän.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Autobildi on tilauksessa.. Täytyy katsoa toi juttu :)

Oletteko kokeilleet laiskanmiehen vahoja kuten Turtlen Extreme Speed Waxia.. Ostin sen takia että joskus tekee tiukkaa ajan kanssa ja ei kerkeä vahaamaan autoa pesun jälkeen.. Enpä sitten tiedä tekeekö tolla yhtää mitään, parempi kai kun ei mitään :) Suihkuta ja pyyhi :D
Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

motorhead kirjoitti:Mitenkäs glymien levitys toimii tommoisissa 5-10 asteen lämpötiloissa?
En nähnyt purkissa ainakaan mitään suosituslämpötiloja.

Kuinka kauan punainen ja kultainen viileässä kuivuvat?
Ajattelin että kultaisen levityksen jälkeen voisi auton jättää yöksi talliin (ei lämmitetty), haittaako todennäköinen yöpakkanen mitään?

olis vaan huomenna hyvä tilaisuus sekä kerrankin intoa puunata autoa.


Itse vahasin n. kuukausi sitten vähän alle 10 asteen lämpötilassa, ja hyvin tuo mielestäni toimi. Tuosta yön yli pakkasessa kuivumisesta en kyllä osaa sanoa, kun itse en antanut kuivua kuin ehkä puoli tuntia, tai sen aikaa, mitä kului aineen levittämiseen koko autoon. Tulokseen olin silti varsin tyytyväinen. Että siitä vaan vahailemaan, ei siitä haittaakaan voi olla! :)
Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

potkuhousu kirjoitti:
alfista kirjoitti:Aika puhdas... ensin kattoin, että maalissa on kiveniskemiä ja, että valkoinen pohjamaali näkyy. Sitten hoksasin, notta otavan tähtikuviohan se siinä. :crazyeyes:


Omistaja ilmoitti että kyseessä kiveniskemiä eikä armas tähtikuvio. Mäkin jo ihmettelin kuinkas ne tähdet muka näkyy päivällä noin kirkkaasti :)


No huh, onneksi. Ei tule ihan mahdottomia paineita vahauksen laadulle. Ehdin kyllä jo hakea myllyttimen. :mrgreen:
Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Tuosta autonpesusta, ite oon ollu töissä pari kesää autopesulassa, ja näin homma siellä eteni:

1. Levitetään suihkupullolla pesuaine, (liuotin jos on tarvis) ja annetaan vaikuttaa.
2. Pestään painepesurilla pois.
3. Pestään auto sienellä. Yksi sieni autolle, ja toinen ovenväleille ja vanteille. Omat pesuvedet.
4. Huuhdellaan auto vesiletkulla.
5. Kuivataan auto säämiskällä. Taas oma säämiskä itse autolle ja ovenväleille.

Olen auton kuivaamisen kannalla, sillä pesuaineet jättävät pilkkuja, jos auton vain "annetaan" kuivua. Ja esim. laseista niitä ei tunnu saavan kirveelläkään pois. Vahaamisessa olen koneen kannalla. Käden jälki jää helposti. Toki ahtaat paikat on pakko käydyä käsin. Kokematon koneen käyttäjä saa myös helposti jäljet maalipintaan väärällä käytöllä. Mutta useasti nämä jäljet ei kaikissa valoissa näy, kuten ulkona. Naarmuinen, haalistunut pinta täytyy kiillottaa, pelkästä vahasta ei kiillon kannalta ole mitään hyötyä.
Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Pesin Alfan viimein eilen ja vedin Korrekin kovavahan pintaan. Tuossa Korrekissa on aika kova hinkkaaminen jos se pääsee kuivahtamaan liikaa. Siinä kohtaa tuollainen vahauskone on lähinnä tiellä, kierrokset loppuu samantein kun koittaa pistää painoa päälle.

Jäljestä tuli ihan siedettävä.. Helmat on vaan ikävästi ruvella ja helman ja kurakaaren kulmaan alkaa puskemaan pahanlaatuista kukkaa. Pitäis varmaan paikkauttaa tai vaihtaa autoa.. :|
156 2.0 TS ['98]
Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Itsekin suoritin samat manööverit eilen, eli autonpesun jälkeen Autobildin testivoittaja Korrekin TFX kestovaha pintaan Bilteman masiinalla ja jokusen odottelun jälkeen kiillotus perään.

Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.

Lopputulos oli mielestäni kiillon suhteen tosi hyvä vaikka mustasta väristä johtuen huippukiilto peittyi muutamassa tunnissa ilmassa leijaileviin pölyhiukkasiin...
Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9604
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Eilen innostuin tekemään perinteisen punainen-kulta-käsittelyn. Auto Glymin tuotteiden paras puoli on kyllä tuo helppo käsiteltävyys. Varsinkin SRP irtoaa maalipinnasta melkein itsekseen, kunhan antaa sen kuivua rauhassa.

Oikein hyvä tuli, ei ole pinta enää kuolleen näköinen. Albumissa uusia kuvia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

glideslope kirjoitti:Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.


Mitenkäs nopeasti tuo Korrek jämähtää auton pintaan niin, että kiillotuksesta tulee tuskaisen hikistä? Uskaltaako sen levittää koko autoon ennen kuin alkaa kiillottaa, vai onko homma hoidettava pieni alue kerrallaan?

Itsekin lasken kyllä AutoGlymin eduksi juuri tuon, mitä Vittorio Janokin totesi, että jämähtämistä ei juuri tarvitse pelätä.
Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7730
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Olin kuulevinani uudesta AG:n mustasta Ultra Deep Shine, erityisesti tummille autoille tehty. Sellaista ei ainakaan ole maahantuojan sivuilla mutta täytyy tutkailla josko ilmestyisi kauppoihin.
Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

glideslope kirjoitti:Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.


Juu, vähän termistöväärinkäsityksiä. Eli se minkä minä käsitän kiillotuksella, on kun vedetään koneella ns. hiova aine pintaan. En nyt ole varma onko tämä sama mitä sanotaan myllytykseksi. Eli maalipinnan kiillotus, sen jälkeen sitten vedetään suojaava vaha. Ja sitten kuivunut vaha pyyhitään liinalla pois. Se ei ole kiillotusta, vain vahan pois pyyhkimistä :wink:
GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

OL: olet ymmärtänyt myllytyksen juuri oikein :) enpä ole tullut ajatelleeksikaan että jotkut pyyhkii vahan laikalla pois :o
Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Joo, sori meni meikällä vähän puurot ja vellit sekaisin. Sovitaan sitten, että pyyhitään ne vahat pois eikä kiilloteta.
Kiilotuskoneen käyttiksessä neuvotaan nimenomaan suorittamaan tämä toimenpide ensin isoilla pinnoilla, sen jälkeen kulmat yms. ja lopuksi vaikeat paikat käsin liinalla.
Mutta kuten totesin, homma hoitui parhaiten juuri käsipelillä.

Korrekin TFX kuivui aika pikaisesti ja koko auto tuli käsiteltyä samlla kertaa. Olisinko antanut vahan vaikuttaa noin ½h-tunnin verran.

Vaikka vahan pyyhkiminen olikin työläämpää kuin joillain aiemmin kokeilemillani vahoilla, ei se kuitenkaan mikään paha nakki ole.
Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Otin tuossa isäni 166:n vahauskäsittelyyn. Työ aloitettiin Korrekin kovavahalla, ja käsittelin alkuun takakontin ja takalokasuojat. Vaha oli todella helppoa levittää ja aikaa siihen kului tuskin varttia enempää. Tämän jälkeen aloitin vahan poiston välittömästi. Tuloksena oli, että vaimo sai tulla auttamaan ja nuhjäsimme perän kanssa kahteen pekkaan varmaan kolme varttia :evil:

Tästä eteenpäin homma jatkui AG:n tuotteilla, ja koko loppuauto oli noin puolentoista tunnin työn jälkeen valmis ja kiiltävä. Kyllähän tuli huomattua, että vahan käyttöominaisuudet ovat ainakin minulle henkilökohtaisesti erittäin tärkeä valintakriteeri. Tietysti vahaustulosta unohtamatta.

Vaimon uusi Punto sitten saikin kunnnon AG käsittelyn heti kaupasta ulosajon jälkeen. Alkuun AG punaisella pinta puhtaaksi ja päälle kaksi kerrosta AG Kultaa. Kyllähän peilaa!!
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08
Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Pablo Honey kirjoitti:Mitenkäs nopeasti tuo Korrek jämähtää auton pintaan niin, että kiillotuksesta tulee tuskaisen hikistä? Uskaltaako sen levittää koko autoon ennen kuin alkaa kiillottaa, vai onko homma hoidettava pieni alue kerrallaan?


Mä oon vetänyt katto - keula - toinen kylki - perä - toinen kylki -osissa. Vaha tuppaa silti haukkaamaan kiinni.. Taitaa olla viimeinen kerta kun leikin tolla Korrekin setillä.
156 2.0 TS ['98]
Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

glideslope kirjoitti:

Kuten ahma totesi, oli tämäkin Korrekin tökötti niin jäykkää, että kuivuttuaan parhaan tuloksen sai käsin liinalla kiillottamalla.
Kiillotuskone toimi hyvin lähinnä levittäjänä sekä isojen pintojen kiillottajana silloin kun vahaa ei ollut paksulti.


Näköjään koko voorumi on viime viikonvahteessa vahannut autoja, niin minäkin.
Itse olen AG käsittelyn tehnyt konelevityksellä koko auto kerralla, ja sen jälkeen rajattu alue ensin rätillä/rasselilla kuiva vaha lähes kokonaan pois, jonka jälkeen koneella kiillotus, näin tehden kiillotuslaikka ei tukkeudu vahaan ja pyörii helposti. Kohtalaisen hyvä lopputulos suhteellisen pienin fyysisin ponnisteluin.
Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

MK kirjoitti:Itse olen AG käsittelyn tehnyt konelevityksellä koko auto kerralla, ja sen jälkeen rajattu alue ensin rätillä/rasselilla kuiva vaha lähes kokonaan pois, jonka jälkeen koneella kiillotus, näin tehden kiillotuslaikka ei tukkeudu vahaan ja pyörii helposti.


Näin jälkiviisaana voin todeta että rätillä liiat pois, hyvä vinkki!
156 2.0 TS ['98]
Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Rättikaton ja nahan puhdistuskamaa?

Viesti Kirjoittaja Portti »

Oliko palstalaisilla suosituksia hyviksi hoito/puhdistusaineiksi (ja mistä kyseisiä tököttejä voisi saada/ostaa) seuraaviin kohteisiin:

-Nahkasisustus
-Rättikatto
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7730
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Rättikaton ja nahan puhdistuskamaa?

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Portti kirjoitti:-Nahkasisustus


Kuten tuossa jossain mainitsin niin vedin omat penkit Liberonin nahanhoitoaineella, oli muistaakseni kuusi eri sävyä valittavana. Kodin 1 Anttilasta ostin, ja olisiko hintaa ollut n. 18e ja purkki riittänee useampaan kertaan.

Ostin myös samaisesta kaupasta jotain (Softcare?) puhdistusainetta mutta oli ihan turhaa kamaa.
Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Re: Rättikaton ja nahan puhdistuskamaa?

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Portti kirjoitti:-Nahkasisustus


Ei oikein ole vertailukohtaa kun olen kokeillut vaan Glymin Leather Cleaneria ja Leather Creamia perään. Ihan päteviltä aineilta tuntuvat, hikinen homma vaan jynssätä penkit joka puolelta kahteen kertaan eri tököteillä. Kalliita ovat, molemmat olivat luokkaa 13e pänikkä. Saa ainakin ogelin varaosamaailmasta ja puhoksen hessumobiilista, mutta ne ei varmaan lahden seudulla paljon lämmitä. AD:ista ja hyvin varustetuilta huoltiksilta saattaa saada.
Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

OL kirjoitti:Juu, vähän termistöväärinkäsityksiä. Eli se minkä minä käsitän kiillotuksella, on kun vedetään koneella ns. hiova aine pintaan. En nyt ole varma onko tämä sama mitä sanotaan myllytykseksi. Eli maalipinnan kiillotus, sen jälkeen sitten vedetään suojaava vaha. Ja sitten kuivunut vaha pyyhitään liinalla pois. Se ei ole kiillotusta, vain vahan pois pyyhkimistä :wink:


OK, puhutaan sitten vahan pois pyyhkimisestä. :) Joskus ennen kai puhuttiin enemmänkin kiillottamisesta tuossa yhteydessä, kun vahan pois pyyhkiminen oli huomattavasti nykyistä työläämpää.

Mutta joka tapauksessa kuullostaa pahalta tuo Korrek. Tosin, oletteko kokeilleet antaa Korrekin kuivua oikein kunnolla auton pintaan? Saattaisi jopa olla helpompaa pyyhkiä vaha pois, kun se ei ole enää yhtään kosteaa. Taidanpa itse kuitenkin pysyä AG:n tuotteissa. Helppokäyttöisyys on kuitenkin mulle aika tärkeä kriteeri vahaa valittaessa. Voisi myös kokeilla tuota toista testissä menestynyttä, eli Carlakea. Se "kuulemma" on kohtuullisen helppotöinen vaha, ja jos kiiltokin on hyvä, olisi tuo ainakin AG:ta taloudellisempi ja vähemmän hikinen vaihtoehto.
Milkman
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 21:54

Viesti Kirjoittaja Milkman »

Vahasin tuossa keskiviikkona autoni Carlaken Sunshine - vahalla, olin jo valitsemassa Autobildin testin voitanutta Korrekin vahaa, mutta myyjä vakuutteli Sunshinen olevan parempaa ja helpompaa käyttää. Vaha olikin erittäin helppotöinen ja vaha toimii sitä paremmin mitä kuumempaa on. Käyttölämpötilahan on +10c ja ylöspäin. Vahan voisi ilmeisesti jättää pintaan vaikka kuinka kauaksi aikaa tahansa, sitä helpommin se irtoaisi, mitä kauemmin se on kuivunut.

Carlaken kiillosta vs. muut en osaa sanoa paljoakaan, koska oli ensimmäinen kerta kun vahasin nykyisen autoni eli vertailupohjaa ei ole. Hyvin tuo kuitenkin minun silmääni kiiltää.. :)
Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tästä on jo monessa paikka puhuttu, mutta otan jälleen puheeksi elikkä AG:n sininen? onko mahdollista levittää käsin, mitkä ovat huonot ja hyvät puolet, mistä saa, minkä laisissa pöniköissä ja kuinka paljon maksaa? Olen ymmärtänyt että tässä on kaikkein parasta kestävyys. Tätä pidän itselläni tärkeinpänä ominaisuutena, kiilto tulee sitten seuraavana lakka/maali pinnan suojaa unohtamatta.
Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Käsin se kuuluu levittää, niin kuin kaikki muutkin normivahat.
Avatar
90
Viestit: 7980
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no niin tulipas tuossa iltapäivällä hierottua autoglymit alfan pintaan ja hyvähän tuosta tuli.. :wink:
ei tarvii enää miettiä mitä vahaa käyttäisin..
Vastaa Viestiin