156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

156 jakohihna... Jälleen kerran, osa xxx

Viesti Kirjoittaja Roach »

Taidanpa liittyä joukkoon iloiseen. Tänään hyytyi meno vaihde päällä. Työnnettiin auto parkkikselle. Eipä siinä työntäessä montaa muuta asiaa mielessä pyörinyt kuin jakohihna.

Noh, pelti auki, öljykorkki pois ja starttia. Ei mitään toimintaa yläkerrassa. Sentin verran saimme raotettua hihankoteloa ja sama operaatio. Ei mitään liikettä.

Hinausauto paikalle ja itse taksilla takaisin töihin. Hohhoijjaa... :cry:

Hihna vaihdettu 21.8.2003, kilometrejä tullut sen jälkeen 30 000 kpl. Vaihdettu Auto Milanossa. Huomenna varmistuu vika, jonka jälkeen alkaa puhelinsoittorumba.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Mitäpä tähän voi muuta sanoa kuin, että :(

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Niin että katsellaan kumpi meistä sitä autokyytiä tarvitseekaan ensi kuussa? Jospa minä pääsisinkin sitten sinun kyydissä? :wink:

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Ei tosin ollu ekana mielessä tuo kyydin saaminen, mut nyt kun sanoit... :?
Kyyti kyllä järjestyy... Alfa/VR

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11207
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Onneksi sataviisysiin tulee ketjukoneet.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ensin laatikko ja nyt kone. On siinä miehellä huonoa tuuria.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Vittu juttu. En osaa muuta sanoa.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Piru nuita hihnoja..venyvä ketju nököjään rulaaa..

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Otan osaa. Mielenkiintoista kuulla Milanon takuusta.

Osaako muuten joku vaihtaa 75:sta koneen 156:een? :wink:

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Tänään tuo omakin kulkine pelästytti, yhtäkkiä vaan koneesta katosi elo. Auto tien sivuun ja minuutin verran istuskelua penkissä tasan yksi asia mielessä, jo ikääntynyt jakohihna. Tuli jo manattua, että ei tarvinukka ajella omalla autolla kesällä. Onneks ei ollut kuitenkaan kuin ilmi löynyt virranjakajan kannen irti töyssyssä. (niin siis kyseessä Uno)
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Aamulla selvisi vika; hampaat puuttuu hihnasta. Tämä siis selitti sen miksi hihna näytti olevan nätisti paikoillaan. Milanosta käskivät soittaa maahantuojalle. Sieltä otettiin tiedot ylös kuskista ja autosta. Nyt odotellaan mitä tuleman pitää. Kaikki on hoitunut asiallisesti tähän mennessä. Kyllä ihmetteli Auto Milanossa tuota hihnaa. Kirosi kun myyvät paskaa tavaraa...

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Voi perhana... huono tuuri jatkuu. Toivotaan kuitenkin ettei kovin montaa venttiiliä ole mennyt tai ainakaan mitään niiden lisäksi. Ja kun vielä löytyisi maksaja tuolle remontille. 2.0 TS:ään mulla olisi ollut yksi ylimääräinen (tällä kertaa ihan vakio) käytetty kansi, mutta ei käy tuohon.

Stilo: turbo unossa muuten on suurempi todennäköisyys sille ettei venttiilit osu mäntään vaikka jakohihna katkeaisikin - matka kylläkin katkeaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Auto täytyy viedä 11.4 tarkastukseen DA:oon, jossa katsovat ettei vika ole "ulkopuolisesta" syystä johtuva. Tämän jälkeen sovitaan takuukorjauksesta.

Harmi vaan kun DA:n miehistöstä yli 50 % on sairaana, joten venyy tuo aikataulu ikävästi. Mutta sama se on meilläkin töissä tällä hetkellä, joskin tuo prosentti on merkittävästi pienempi.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vaadi sieltä sijaisautoksi joku V6 GT ja sano että ihan rauhassa.

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

Rolle kirjoitti:Vaadi sieltä sijaisautoksi joku V6 GT ja sano että ihan rauhassa.

ei mitn tollasta ota se 159 suoraan ;-)
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

BSTR kirjoitti:Stilo: turbo unossa muuten on suurempi todennäköisyys sille ettei venttiilit osu mäntään vaikka jakohihna katkeaisikin - matka kylläkin katkeaa.
Hyvä kuulla, ompahan taas vähemmän pelättävää. :)
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Eilen todettu, ettei vika ollut ulkopuolisesta syystä johtuva -> takuuseen.

Tänään avattu kansi ja kävin katselemassa paikan päällä osia. Kaikki venttiilit vaihtoon, ainakin osa ohjureista vaurioitunut, kansi koneistukseen (reunoilla vaurioita), hihnapyörät vaihtoon, sekä tietysti normaalit jakopään roippeet. Huomenna selvitetään lähteekö alakertakin auki kuten toivoin heidän tekevän sekä muiden kilkkeiden kunto.

Muita huomioita; yksi tulppa lähes kokonaan öljyn peitossa (kannen tiiviste vuotanut) ja toinen mokoma veden (umpiruosteessa). Myös vesipumppu vuotanut ja sitten jakohihnan kotelo on vielä rikki kun sitä oli pakkasessa revitty (ei DA:n toimesta). Onhan tuossa työn sarkaa...

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Hyvä sentään että takuuseen. Aika pitkä vikalista otten huomioon vähäiset kilometrit.

Onko arviota korjauksen kokonaishinnasta?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Kokonaishinta liikkuu heidän arvioidensa mukaan yli 3000 €:n paikkeilla, arvailuja vielä. Riippuu avataanko alakerta vaiko eikö. Mutta veikkaan että eivät avaa... Sitten täytyy vaan toivoa että laakerit eivät ottaneet vaurioita.

Minulle tuo homma maksanee (vesipumpun ja apulaitehihnan kanssa) ~500 €. Aluksi kyllä ehdotti hieman suurempaa summaa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Tiedätkö kuka koneen avasi? Olitko itse paikalla?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Ihamäen Markkuhan sen avasi - en ollut avaushetkellä paikalla.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Roach kirjoitti:Sitten täytyy vaan toivoa että laakerit eivät ottaneet vaurioita.
Ja männät. Jos ovat tarpeeksi tukevasti tervehtineet venttiileitä niin on saattanut tulla mäntiin vaurioita. Vaikka nyt pysyisivätkin kasassa niin huonoimmalla mahdollisella tuurilla joku niistä halkeaa joskus myöhemmin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Kertokaas viisaat, että kuinka kriittinen mahtaa olla toi 3 vuoden raja tolle hihnalle. Tulee nyt 3 vuotta vaihdosta :crazyeyes: kuinka aika rientääkään :mrgreen: Mutta kilsat ei ole lähelläkään 60 tkm. Jotta olisko silti syytä vaihtaa ?

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Harpo kirjoitti:Kertokaas viisaat, että kuinka kriittinen mahtaa olla toi 3 vuoden raja tolle hihnalle. Tulee nyt 3 vuotta vaihdosta :crazyeyes: kuinka aika rientääkään :mrgreen: Mutta kilsat ei ole lähelläkään 60 tkm. Jotta olisko silti syytä vaihtaa ?
Ei se ole niin tarkkaa... eihän tuo jakohihna ole mikään ongelman aiheuttaja 156:ssa.










:twisted:
Kuva

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Itselläni oli noin 5 vuotta ensimmäinen hihna - kilometrejä oli noin 50 tkm ja vaihdettaessa kaikki oli OK.

Hihnan käyttöikään varmaankin vaikuttaa melkoisesti se minkälaisissa olosuhteissa autoa käytetään talvella.

Tästä kertoo se, että valmistajan vaihtosuositukset ovat lyhyimmät täällä Suomessa. Suomessa kuitenkin olosuhteet vaihtelevat melkoisesti Lapin ja lounaisen Suomen välillä.

Eli nuo taustatiedot saattavat auttaa hieman tuossa päätöstilanteessa.

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Harpo kirjoitti:Kertokaas viisaat, että kuinka kriittinen mahtaa olla toi 3 vuoden raja tolle hihnalle. Tulee nyt 3 vuotta vaihdosta :crazyeyes: kuinka aika rientääkään :mrgreen: Mutta kilsat ei ole lähelläkään 60 tkm. Jotta olisko silti syytä vaihtaa ?

Juu ei sillä mitään kiirettä ole, voihan sen vaihtaa sitten kun se menee poikki. Eli vaihdata äkkiä!

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Harpo kirjoitti:Kertokaas viisaat, että kuinka kriittinen mahtaa olla toi 3 vuoden raja tolle hihnalle. Tulee nyt 3 vuotta vaihdosta :crazyeyes: kuinka aika rientääkään :mrgreen: Mutta kilsat ei ole lähelläkään 60 tkm. Jotta olisko silti syytä vaihtaa ?
Itse itseäni siteeraten ja jos jotakuta kiinostaa, niin 690€ olis Turuun Deltan hinta vaihtotyölle :? Kiitollisuudella otetaan kaikki vaihtoehtoputiikit tietouteen.

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

Harpo kirjoitti:
Harpo kirjoitti:Kertokaas viisaat, että kuinka kriittinen mahtaa olla toi 3 vuoden raja tolle hihnalle. Tulee nyt 3 vuotta vaihdosta :crazyeyes: kuinka aika rientääkään :mrgreen: Mutta kilsat ei ole lähelläkään 60 tkm. Jotta olisko silti syytä vaihtaa ?
Itse itseäni siteeraten ja jos jotakuta kiinostaa, niin 690€ olis Turuun Deltan hinta vaihtotyölle :? Kiitollisuudella otetaan kaikki vaihtoehtoputiikit tietouteen.
Niimpa, alkais itselläkin tuleen vastaan toi hetki... missä saa halvalla vaihdettua? osat saan sentää halavalla maahantuojalta olikos 420€ tai jotain..
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Osanotot. Toivottavasti tulee pian kuntoon.

Huollossa käydessä oli Turun Deltassa kanssa yksi 3.0 166 josta oli hihna mennyt. Tosin kuulemma tuossa oli jo kilometritkin täyttyneet.
Ikävän näköinen remontti tuosta tulee :(

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Nyt alkaa DA:ssakin koneen läjääminen - Alfa pitäisi saada alle ennen helatorstaita. Kannen imu- ja pakopuolen hionta/siistiminen jonka teetätin omaan laskuun samalla kustansi tuollaiset 50 €. Ei paha hinta ollenkaan, etenkään kun katsoi jälkeä.

Äkkiä se puolitoista kuukautta menee :wink:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Katselin keskiviikkona sitä sun kantta siinä pöydällä. Eipä paljoa ollu sorvailtu. uudet venat kyllä kiilteli kauniisti kanavista...
Muuten oli aika sekasotkun näköistä, osat leviänä.

Btw, selvis että yks mun kaveri duunas sen sun kannen...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kävin ihan livenä juttelemassa Villun ja jonkun pampun kanssa tuolla Auser Autossa Tallinnassa. Ihan asiallisen oloinen putiikki vaikka myyjiltä olikin vaikea saada minkäänlaista palvelua. Tuntui enemmän kiinnostavan turina muiden myyjien kanssa kuin asiakkaaseen kontaktin ottaminen :x

Mutta asiaan eli kun moni halpojen hintojen perään kyselee.

Mekaaniset työt 25€/h
sähkö/diagnostiikka 26€/h
pyöränkulmien säätö 29€

V6 hihnanvaihto 350€ TÖINEEN!

ja jos ei uskalla luottaa työn laatuun, pelkät osat ~270€

ILMI V6 melkeinpä suomen hinnoissa 368€ tosin puhui jotain suoraan Boschilta tilattavasta ~190€ hinnasta?
Ayrton Senna da Silva forever

spetz
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 21:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja spetz »

490 pakettihinta 156 2.0ts hihnanvaihdolle http://www.teamf40.fi/
159 sw 3.2 Q4 & 156 2.0 '00 (lunastettu) & Tipo 2.0 16V & Scania 110 '73

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Nostetaanpa tämä ylös..
Elikkäs hihnan vaihdatin tuolla teamf40:llä, hintaan 600e, sisälti myös vesipumpun ja jäähdytinnesteet. Ja jätkät tekivätten sen eilisen aikana vaikka pyhä olikin että asiallista palvelua.
Meinasi käydä kehnosti kun hihna oli vaihdettu alunperin vähän yli 42tkm kohdalla ja leima huoltokirjassa on 60tkm kohdalla. Tuherruksien tutkimisen jälkeen sitten selvisi että nyt on kiire vaihtamaan, kun oli ajettu jo 105tkm :shock:
Eivät tuosta muuten sanoneet yhtään mitään Delta-Autossa kun käytin siellä sadantonnin huollossa.. Että se siitä puljusta :roll:
Sanoivat f40:ssä että ei olleet ennen niin löysää hihnaa nähneet ehjässä moottorissa. Pyöräytti vähäsen takaspäin niin johan pomppas pois kohdiltaan :crazyeyes: Johan sitä ihmiset tulee vähemmästäkin uskoon prkle.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

hyvä munkki kävi teikäläisellä, kohta olisi saattanut paukkua..tuo on just sitä tyypillistä deltaa.. :?
Viimeksi muokannut 90, 07 Touko 2005, 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4856
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Nyt tuosta 166:sta jakopää auki ja purettuna. Huomenna yritän kasata. Tasapainoakselinkiristin oli ihan loppu ja sen hihna todella löysällä. Kilometrejä edellisestä vaihdosta 70tkm.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Bones kirjoitti:Nostetaanpa tämä ylös..
Elikkäs hihnan vaihdatin tuolla teamf40:llä, hintaan 600e, sisälti myös vesipumpun ja jäähdytinnesteet. Ja jätkät tekivätten sen eilisen aikana vaikka pyhä olikin että asiallista palvelua.
Meinasi käydä kehnosti kun hihna oli vaihdettu alunperin vähän yli 42tkm kohdalla ja leima huoltokirjassa on 60tkm kohdalla. Tuherruksien tutkimisen jälkeen sitten selvisi että nyt on kiire vaihtamaan, kun oli ajettu jo 105tkm :shock:
Eivät tuosta muuten sanoneet yhtään mitään Delta-Autossa kun käytin siellä sadantonnin huollossa.. Että se siitä puljusta :roll:
Sanoivat f40:ssä että ei olleet ennen niin löysää hihnaa nähneet ehjässä moottorissa. Pyöräytti vähäsen takaspäin niin johan pomppas pois kohdiltaan :crazyeyes: Johan sitä ihmiset tulee vähemmästäkin uskoon prkle.
Mikä auto? eikös se pitäny olla 490€?

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

600e tais sisältää myös vesipumpun ja litkut.
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Auton sain DA:sta hakea tiistaina ja hyvin on toiminut.

Laitan tähän näitä hintoja, kun niitä aika usein kysellään - nämä ovat siis 156 Superille;

Jakohihnan vaihto 273,60 €
Jakohihna 72 €
Hihnapyörä 156 €
Jakopään hihnapyörä 128 €
Kampiakselin hihnapyörä 88,18 €
Hihnan kiristäjä 111,22 €
Laakeri 53 €
Jakohihnan suojakotelo 56 €

Muita osia joita nyt vaihdettiin;

Sytytystulppa (pieni) 46 €
Sytytystulppa (suuri) 49 €
Vesipumppu 49 €
Kiilahihna 39,50 €
Ajoituksen muuntimen korjaussarja 8,70 €

Kaikki aina tuntuvat moittivan Delta-Autoa, mutta minä en voi pahaa sanoa ainakaan tästä remontista. Kaikki sujui pieniä kömmähdyksiä lukuun ottamatta asiallisesti ja alennuksiakin sai mukavasti osista jotka itse halusin vaihtaa.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kyllä on osilla hintaa.. :shock:

jakopäänremmikin 72 egeä.. :crazyeyes:

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Harpo kirjoitti:Kertokaas viisaat, että kuinka kriittinen mahtaa olla toi 3 vuoden raja tolle hihnalle. Tulee nyt 3 vuotta vaihdosta :crazyeyes: kuinka aika rientääkään :mrgreen: Mutta kilsat ei ole lähelläkään 60 tkm. Jotta olisko silti syytä vaihtaa ?
Mulle sanottiin huollossa(tarkastivat teknisestä tuesta) että kolmessa vuodessa, vaikka auto seisoisi niin hihnan materiaali, kumi, väsyy...

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

pikkis77 kirjoitti:
Harpo kirjoitti:Kertokaas viisaat, että kuinka kriittinen mahtaa olla toi 3 vuoden raja tolle hihnalle. Tulee nyt 3 vuotta vaihdosta :crazyeyes: kuinka aika rientääkään :mrgreen: Mutta kilsat ei ole lähelläkään 60 tkm. Jotta olisko silti syytä vaihtaa ?
Mulle sanottiin huollossa(tarkastivat teknisestä tuesta) että kolmessa vuodessa, vaikka auto seisoisi niin hihnan materiaali, kumi, väsyy...
Kerpele ! omistavan luokan kirouksia 8) Soittelin itsekkin tonne huoltoon ja lämpimästi kehoittivat vaihtamaan. Tässä varmaan parin viikon sisällä meinaan tilata ajan.

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

61026km 2.8.2002 Delta Auto Turku
on vaihdettu toi remmi ym.
ja nyt on 91000km ja päivämäärä 8.5.2005

mullahan menee toi 3 vuotta kohta kuluneeks, kannattaako sitä viel vaihtaa kun on vasta noin vähän ajettukkin vaikka toi 3v tulee pian täyteen et korvaaks noi takuut ym..
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mitä turhaan vaihtelemaan, kysy vaikka Roachilta...
Toi remmi kestää kaksi talvea. Kolme on liikaa! Kumi hapertuu ajanmittaan.
Jos et usko niin ajat sen toisen 30tkm, talven yli :?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

kaippa se on pakko sit vaihtaa "joskus", kui pal tuol muukkosel maksaa toi vaihto osineen, ja onks josain viel halvempaa mist sais sen takuun mukana
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Peltsi kirjoitti:... josain viel halvempaa mist sais sen takuun mukana
Tämäpä onkin tuhannen taalan tai ehkä pikemminkin monen tuhannen euron kysymys :)

Avatar
Sixgear
Viestit: 338
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 00:07

Viesti Kirjoittaja Sixgear »

Mulla oli alkuperäinen hihna 5vuotta ja 59tkm, vaihdettaessa hyvässä kunnossa kuten myös laakeritkin.
Tallissa Alfan mentävä aukko

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Katselin tuossa oman autoni huoltohistoriaa ja näytti alkuperäinen hihna olleen 101000 kilometriä ja kuusi vuotta :mrgreen: Edellisellä omistajalla oli kyllä helvetisti tuuria :mrgreen:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4856
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Voihan sen hihnan kurkata helposti. Itse katsoisin hampaat tarkasti ja sen että kiristimien, vesipumpun ja välipyörän laakerit välyksettömät. Lisäksi sen että kiristimet ovat lähellä sitä arvoa minkä tuo (tältä sivustolta löytyvä) ohje antaa. Jättäisin kopan pois, ja käyttäisin konetta ilman apulaitteiden hihnaa. Silloin kannattaa kuunnella äänet tarkasti, ja seurata että kirisimien "viisarit" heiluvat, tällöin ne pitävät hihnassa kokoajan vetoa. Se tuleeko viisaammaksi on sitten eriasia. Mutta koppa on helppo irroittaa ja ehkä samalla huomaa sen että ei sen hihnanvaihtokaan vaikeaa ole. Tosin ei saa takuuta mutta sen toimivuus on uskoakseni ainakin nyrkkipajoilla epävarmaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Roach kirjoitti:alennuksiakin sai mukavasti osista jotka itse halusin vaihtaa.
Ensin pitää vaan räjäyttää jakohihna ja seisottaa autoa kuukauisia niin sen jälkeen alkaa palvelu deltassakin pelaamaan :lol:

Ei vaan, hyvä että sait auton taas ajoon ja pääset sudittelemaan :P

Vastaa Viestiin