UUSI alfa sportswagon 156 2.4 JTD 20v M-jet

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jasse
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Huhti 2005, 17:51
Paikkakunta: halikko

UUSI alfa sportswagon 156 2.4 JTD 20v M-jet

Viesti Kirjoittaja jasse »

Onkos kukaan käyny koeajoa suorittamassa? mitäs mielipiteitä ko. lifestyle farkusta tulee mieleen?

Webistä ei löydy alfan takuu tai huolto asioista mitään tietoa, tietääkö joku mitkä takuun speksit ovat?

kyseinen alfa alkoi kiinnostaa kun auton vaihto on suunnitteilla suorittaa lähiaikoina ja sattui autobildissä olemaan juttua...

Avatar
Saimaannorppa
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Elo 2003, 21:28
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saimaannorppa »

Konalan Deltan koeajo 156 SW JTD on pöllitty kertoi myyjä. Muutoin olisin sen jo tod. näk. koeajanutkin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Toivottavasti sai paremman kodin :mrgreen:

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Narkkarit ajo romuks, sano myyjä :lol:

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Auto Bildissä koeajo. Kehuvat.

Avatar
Saimaannorppa
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Elo 2003, 21:28
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saimaannorppa »

No niin. Sain tänään koeajoon, palautan huomisaamuna. Saas nähdä tuleeko nukuttua ollenkaan...

Moottorin ominaisuudet ovat erittäin kohdallaan, mittarissa vasta 700 km joten olettavasti kilometrien karttuessa tuosta vielä vain paranee. Eikös se ole kiisseleille tyypillistä. VÄÄNTÄÄ läpi kierrosalueen erittäin muhkeasti. Kyllä tämä JTS:n pesee mennen tullen.

Vanhaan Boseliftiin verraten, oma on JTS Sportwagon -02, varustelu on kyllä huonontunut. Boset vain lisähintaan, lampunpesurit puuttuu (tosin noilla ruiskuttimilla mitään tee, pyyhkijät pitäisi olla). Kuskin penkin ristiselän tuen säätö on manuaalinen eikä sähköinen kuten omassa, tämä omituista sillä varusteluettelo väittää että sähköinen säätö pitäisi olla vakiona. Tavaratilan suojuksesta puuttuu väliverkko sekä tyylikäs Sportwagon teksti verraten vanhaan. Cruise taasen on nyt vakiona.

Vielä yhtenä omituisuutena on seikka että varapyörän styroksisuojus on nyt muotoiltu niin pöllösti ettei sinne saa työnnettyä mitään ylimääräistä. Tästä johtuen varoituskolmiolle ei ole kunnon paikkaa, näkyy olevan laitettu vain tuohon tavaratilan pohjan ja varapyörän kannen väliin ja täten tavaratilan pohjan kansi ei laskeudu kunnolla paikalleen, aikamoinen lapsus. Puukkoa moiselle styroksimuotoilun kukkaselle.

Nomutta, lopuksi on kuitenkin todettava että erinomaisen sytyttävä diesel, suorituskykyinen ja vielä suht pieniruokainen. Matkamiehen menopeli.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Saimaannorppa kirjoitti:Konalan Deltan koeajo 156 SW JTD on pöllitty kertoi myyjä. Muutoin olisin sen jo tod. näk. koeajanutkin.
Ettei olis parhaillaan AVK:n listoilla tämä yksilö :roll: .
Kuka ehtii ensin, ei oo kallis... tai siis onhan se mulle :?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Siis täh...? :crazyeyes: Noista kuvista en näe millainen se vaurio on. Vasen takakulma? Kuvat kyllä niin huonoja, ettei saa mitään selvää. Mutta kymppitonnin alle uuden hinnan - johan sillä jotain korjaileekin. Vaikuttaisi siis todella edulliselta. No, minulla nyt ei kuitenkaan ole tuohon intressiä, mutta kannattaisi tsekata:

http://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=302453

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Päällisin puolin helppo homma, jos menee korjausmaalauksella, lommoja ei näy kuvasta...? Mutta mitä tarkoittaa varkausalusta? Ettei olisi ajettu alustaa rikki eli rukkia kivelle :shock:
Korjauslasku nousee mukavasti kun alkaa uusia alustan osia :drinking:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No helkkari! Ei paha, ei paha. Tosta saisi hyvän Alfan pitkäksi aikaa..
Ja vauriotkaan eivät näytä KUVISSA pahoilta.

T. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Niin siis tuohan on 1.9 jtd :roll:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no selvästikkin tuolla tarkoitetaan alustavauriota eli tukivarret mahdollisesti solmussa ym..

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Ilta-Sanomista muuten näyttää löytyvän myös koeajo tästä:

http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajot.asp?id=989830

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

"Dieselmoottori tuli Alfan nokalle 1,9 litran ja 140 hevosvoiman myötä jo 2002"

pitäisi olla 1.9 105hv 1997
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Äkkiäpä meni kaupan kun ei enään näy AVK:n listoilla.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Kävinpä minäkin nyt tuon otsikonmukaisen Alfan ajamassa. Ja seurauksena tästä vahvistui ajatus kyseisen mallin hankinnasta!

Mutta muutama kysymys. Saksasta kun ajattelin tuollaisen 2,4 jtd:n hankkia, niin vuosimallit 2001-2003 ovat ilmeisesti tekniikaltaan hieman vanhempia. Tehoa ja vääntöä on ainakin vähemmän ja taitaa tämä multijet "ominaisuus" puuttua? Lastujahan tuntuu olevan netti pullollaan ja novitecilta löytyisi koko SETTI. Kellään kokemusta JTD:n lastuttamisesta?
Erityisesti ihastuin tuohon JTD:n kuusloviseen lootaan, täsmällinen herkkä eikä turhan pitkät liikeradat. Ehkä paras laatikko Alfassa koskaan. Kuitenkin näissä vanhemmissa on viisilovinen laatikko. Mites niiden toiminta? Tässä koeajoyksilössä haiskahti vähän kytkin. Mites sen kesto, vääntöähän on kuitenkin kohtalaisesti?

Tässä nyt ensalkuun.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Boxer33 kirjoitti:Kellään kokemusta JTD:n lastuttamisesta?
JTD:n 156 2.4 JTD on muistaakseni chipattu. Olen ollut Affenistola kyydissä ja hienosti kyllä vääntää mutkista ulos.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Joo, molemmissa autoissa on hieman erityylisiä päivityksiä. Tervetuloa tutustumaan.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

20v M-jetin lastuttamisesta tuskin suomesta löytyy(vielä :roll: ) pahemmin kokemusta,sillä maahantuoja ei toistaseks ainakaan katso hyvällä takuunalaisten autojen lastuttamista :lol:
Muutos tuohon tosin saattaa olla tulossa Pboxin osalta :wink:

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

squadra lupailee.... 220hv ja 440nm siis uudelle mjet mallille... vanhemmassa siis 140-150hv versiossa taitaa ekana tulla kytkimen sieto vastaan tossa 400nm kohdalla.. ja turbo riittää tonne 200hummaan. hybridillä pitemmälle ja säätämällä väännöt aisoihin :-D uuden mallin kytkimen kestosta ei tietoa, mutta oletettavasti huomattavasti parempi

Vastaa Viestiin