Delta-auto logon irroitus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Delta-auto logon irroitus

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mitenköhän tuon teltta tarran saisi 156 pyllystä pois siististi ja maalipintaa tuhoamatta????

33:sta aikoinaan irrotin tekstit takaalta ja operaatiossa maalipintaan ilmestyi pienehköjä naarmuja yrittäessäni irroittaa merkeistä autoon jäänyttä liima töhnää :roll:

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Liimamössön poistoon esim CD:n koteloista ja astioista toimii hyvin sytkärin bensa (siis se paineettomana pienissä peltipurkeissa myytävä). Ei vahingoita mitään ja illoittaa hyvin nuo tahmaiset liimat. CD:n kotelot tosin naarmuttuu pelkästään esim. talouspaperilla pyyhkimisestä joten tarkkana saa olla.

Mahtaisikohan tuo logon liima lähteä tuolla. Jos sytkärin bensa ei auta, niin tärpättiä voi kokeilla myös. Ja sittten uusi vaha ko. kohdalle. Liuottimet vievät vahat.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

En kyllä mielellään liuottimia käyttäisi :?

Kun pelkkä kuuma vesi ja ilmeisesti liian karhea sieni sai naarmuja aikaan 33:n pintaan :roll:

Miten se itse läpyskän irroittaminen??? Kuumaa vettä ja Visalla törkkii sinne taustalle varovasti??? :? :?

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Itse tökkäsin ruuvimeisselillä merkin löllöön osaan lähellä reunaa ja väänsin niin että merkin reuna nousi hieman ylös. Sitten vaan kynsi väliin ja rauhallisesti repäisin merkin pois - ei jäänyt mitään liimajälkiä.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Siimalla. Eli otat pätkän siimaa ja sillä "sahaat" sen irti. Liimat sitten jollain liuottimella veks.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Eipä tuo itsellä ainakaan kovin kummosesti ollut kiinni. Talviaikaan irrottamalla se lähti irti nurkasta kevyesti nostamalla ilman että jäi mitään liimajälkiäkään :crazyeyes:
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kiitos vinkeistä... täytyypi varmaan kävästä kalastusaiheisessa kaupassa :-D

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

itse otin sen ihan kynnellä pois, lähti ihan kiltisti. liima pintaa jäi vähän ne otin pois bensalla
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Jossain hiton niksi-Pirkassa neuvottiin aikanaan että esim CD-kotelosta lähtee hintalappujen liima Floralla tai vastaavalla irti. Itse en uskaltais liuotinta käyttää. Tiedä sitten tehoaako toi Florakaan kun en ole kokeillut :oops:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mitäs vikaa noissa liuottimissa on, itse ainakin käytän aina liuottimia auton pesussa ym.. itse en ole huomannut haittavaikutuksia ollenkaan
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Kuumailmapuhaltimella / tukankuivaajalla hieman lämmittää niin lähtee nätisti ilman mitään lotraamista litkujen kanssa. Huom! Lämmöllä joka kärsii pitää kädenkin samalla etäisyydellä ettei kupli maalit :wink:

Lämpösellä ilmalla (auringonpaisteessa) saattaa lähteä ilman erillistä lämmitystäkin. Ja tästäkin ollut juttua aikasemmin... :roll:

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Tuo sytkärin bensa jota myös apteekista saa nimellä puhdistusbensa on melkoisen neutraalia. Käytetään mm. tahrojen poistossa. Toimii huomattavasti paremmin viheliäisten hintalappujen irroittamisessa kuin tuo niksi-pirkan flora. Ei sinällään vahingoita muovejakaan. Pyyhkimisessä käytetty paperi tai kangas tosin saattaa muovien kiiiltoon vaikuttaa. Kannattaa kokeilla.

Auton tapauksessa kannattanee ensiksi kokeilla johonkin piiloon jäävään maalipintaan, esim oven sisäpeltiini. Tarran paikka kannattaa joka tapauksessa vahata uudelleen, tuskin siellä tarran alla kovin hyvää vahapintaa löytyy. Siis tarra ei tällä irtoa, mutta tarran jälkeensä jättämä liimamössö saattaa irrota. Mekaanisesti esim. raaputtamalla irroittamisesta jää lähes varmasti jäljet maali/lakkapintaan.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Käyhän siihen vaikka tärpätti. Ei se mitään maalia tuhoa, kun lopuksi huuhtoo pois ja vetää vahan takas pintaan...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Itsekin totesin tuon kuumailmapuhaltimen todella käteväksi. Se vähä mitä jäi liima mömmöä, poistin jollain autoglymin aineella. On kuulemma ihan tarkoitettu siihen hommaan.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Tarraliimojen irrotukseen kannataa käyttää jotain rasvaista ainetta, joten tuo flora lienee toimiva, vaikka en ole itse kokeillut. Itse olen käyttänyt sellaista voitelevaa kontaktien puhdistus-sprayta, jota saa elektroniikkaliikkeistä (esim PRF 7-78, ruskea pullo). On mulla sitten sellaista "Label off 50" ainettakin ja sekin toimii.

Mutta täytyypä kokeilla tuota flooraakin...

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

kyllä kuumailmapuhallin on paras tohon hommaan sillä sä saat sen niin hienosti ettei pintaa jääkuin samapinta mikä oli ennen sitä liimattu et joutuu hinkkaan auton ja tarran saa otettuu kokonaisena irti(aika paljo kokemusta noitten teippien ym muiden materiaalien irrotus aroista pinnoista) :wink:

Il Mostro
Viestit: 354
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): A6 Avant 55 TFSI e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Kuumailmapuhallin on hyvä. Useammat merkit on tullu sen avulla poisteltua, liuottimiin koskematta. Vahaa on kyllä joutunut sitten sen jälkeen käyttämään kun useimmiten se merkin/tekstin paikka ikävästi paistaa varsinkin puhtaasta pinnasta silmään. Siksipä turhat (esim. Delta) merkit olisi hyvä poistaa/poistattaa jo uutena.

pronto
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 13:08
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja pronto »

Ääni kuumailmapuhaltimelle.Sillä saa muuten haalistuneet muoviosatkin uudenveroisen näköisiksi.Ja sanomattakin selvää että varovainen sen kanssa täytyy olla ettei polta kohdetta piloille.

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

ööö, mikshi ihmeeshä Delta-Auton kaunis logo täytyy saada persiistä pois? Sinnehän se kuuluu... :drinking:

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

niinkun jo edellä todettu; paras tapa on käyttää kuumailmapuhallinta. tuli edellisestä autosta (pug 106 rallye) poistettua ne "vauhtitarrat" tolla ja hyvin lähti irti.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Soveltuukos tuo kuumailma vastaavasti ikkunasta irrotettaessa? Takalasissa on ulkopuolella tarra minkä haluasin pois.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Lasista otetaan tarrat pois mattopuukolla, lähtee nätisti. Puukko vaan ihan lasinsuuntaisesti. Painaa puukkoa tarran väliin, toisella kädellä vetää tarraa irti. Liimajämät lähtee jollain aineella.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

-Tomi- kirjoitti:Lasista otetaan tarrat pois mattopuukolla
Ikkunakaavin (löytyy rautakaupasta) maksaa 1-2€ eikä tartte taivutella mattopuukkoa ja katkoo sitä silmiinsä :wink:

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Ei mattopuukkoa tarvitse taivuttaa, kun ottaa sen terän sieltä irralleen. Tosin tommonen ikkunakaavin on varmaan näppärämpi, enpä ole semmosta varmaan nähnytkään :|

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Antijape kirjoitti:Soveltuukos tuo kuumailma vastaavasti ikkunasta irrotettaessa? Takalasissa on ulkopuolella tarra minkä haluasin pois.
Kaikki liimattu lähtee lämmöllä helposti pois.

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Tää nyt ei suoranaisesti liity, mutta aika läheltä kuitenkin. Eli kuinka tuo seiskavitosen tyyppimerkintä on kiinni? Onko ihan liimalla vai järeemmin?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Eiköhän sekin liimalla sielä ole....

Vastaa Viestiin