147 olen ostamassa ja olis muutama kysymys!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aqua
Viestit: 44
Liittynyt: 15 Touko 2005, 21:05
Paikkakunta: Tampere

147 olen ostamassa ja olis muutama kysymys!

Viesti Kirjoittaja Aqua »

niin olen ostamassa 147 2001vm 1.6 32tkm ja kysymys kuuluu onko normaalia että alfassa on 3 vaihde hieman jäykkä? ja olen kuullut huhuja että 147:ssa on ollut vaihdelaatikkovikoja pitääkö toi paikkaansa???


kiitos jo etukäteen!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mistä noita vaihdelaatikkohuhuja olet kuullut? En ole kuullut ensimmäisestäkään, mutta ei se tietenkään mitään todista sekään :lol:

Onko 105 vai 120 heppainen?

Avatar
Aqua
Viestit: 44
Liittynyt: 15 Touko 2005, 21:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Aqua »

autokaupan mukaan se on 105hv mutta esim. huoltokirjassa on 120hv ja tarkastin sen myös AKE:sta että se on 120hv ja sitten autossa on myös käynnistäessä se "diesel-efekti" ääni... no mutta huomenna selviää tuleeko kaupat tehtyä! :crazyeyes:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

eikös tuo dieselääni tule ajoituksen muuntimesta, joka taas puuttuu tuosta 105 heppasesta, korjatkaa jos meni väärin. Kannattaa siis vaatia sen korjaus ja olla kuitenkin mainitsematta että heidän autossaan on enemmän hevosvoimia kuin miä väittävät :wink:

Avatar
Aqua
Viestit: 44
Liittynyt: 15 Touko 2005, 21:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Aqua »

juu niin minä ajattelinkin tehdä :wink:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Eipä ole kauaa muunnin kestänyt jos 32tkm ajettu !
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Re: 147 olen ostamassa ja olis muutama kysymys!

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Aqua kirjoitti:onko normaalia että alfassa on 3 vaihde hieman jäykkä?
Eli totta on että 2->3 vaihtaessa vaihdetta ei saa runnomalla sisään vaan tulee sellainen olo kuin siinä olisi jokin pykälä esteenä. Tämän totesin itse muutaman kuukauden aikana alfan hankinnan jälkeen nopeammissa lähdöissä, jolloin yritti vaihtaa vaiheita mahdollisimman nopeasti. Kyllä siihen nopeasti tottuu =)
Mutta tosiaan mistään vioista en ole kuulut eikä itsellä ainakaan ole n.1,5v aikana sellaisia ilmennyt.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

puuha kirjoitti:Eipä ole kauaa muunnin kestänyt jos 32tkm ajettu !
Jos on ajettu 32000 :? Noh, huonoilla öljyillä ehkä voisi mennä huonoon kuntoon noin äkkiä, eikä se TS/JTS niin hiljainen ole ehjänäkään.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

alfista kirjoitti:Jos on ajettu 32000 :?
Tätä itsekkin kävin miettimään. '01 ja 32tkm on vähän, mutta ei tietty mitenkään mahdoton. Omassa laatikossa olen havainnut ainoastaan sellainen outouden, että kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa (tai muuten kun otan kakkosen pois), kakkonen tipahtaa lovestaan jotenkin "liian" helposti. Eli keppi lonksahtaa vapaalle melkein pelkästä ajatuksesta. Muuten mielestäni kolmonen menee ihan normisti päälle. En tosin ole mitään ihan "äärirajoilla-lähetyksiä" edes kokeillut.

edit: väärä nicci quotessa
Viimeksi muokannut Antijape, 16 Touko 2005, 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Voipihan sitä laittaa muuntimeen korjaus-sarjan. Maksaa 8.70€ sisältäen nylon prikan ja jäykemmän jousen.
Tosin... saadakseen systeemin korjattua vaatii "hieman" purkamista :?
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Re: 147 olen ostamassa ja olis muutama kysymys!

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Mergy kirjoitti:Eli totta on että 2->3 vaihtaessa vaihdetta ei saa runnomalla sisään vaan tulee sellainen olo kuin siinä olisi jokin pykälä esteenä.
Jaa'a. Onkohan mulla jotain rikki, kun en ole samanlaista havaintoa tehnyt? Se on tosin totta, että jos lähtee äkkiseltään "lähettämään" ja heittää uutta vaihdetta silmään, niin helposti iskee takaisin jos ei hommaan keskity. Eli vaihtamisen pitää olla täsmällistä ja tehokasta.
Normaaliajossa vaihteet tipahtaa kohdalleen hyvinkin kevyesti.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

kookoo
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 15:16

Viesti Kirjoittaja kookoo »

Sama homma kuin Boxer33:lla eli itselläni ei tuo 3.vaihde ole tuottanut suurempia ongelmia. Sen sijaan pakki ei tahdo kylmiltään mennä aina päälle, vaan vaatii vähän tavallista enemmän kytkimen polkemista.

Avatar
Aqua
Viestit: 44
Liittynyt: 15 Touko 2005, 21:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Aqua »

no niin ostin sitten sen 147:n ja sain sovittua korjauksekkin ja soitin delta autoon ja ne sano että se ajotuksen muunnin ja jakohihna niin hinta on 700-800€ ja se siis menee autokaupan piikkiin + uus tuulilasi + takakontin maalaus (siellä oli maalia lähtenyt ja naarmuja) toivotaan nyt että ei muita ongelmia enään siihen autoon tulis :oops:
ja kiitos vastauksista!

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

No hitto, tuo oli hyvä diili, onnea autolle!
puuha kirjoitti:Voipihan sitä laittaa muuntimeen korjaus-sarjan. Maksaa 8.70€ sisältäen nylon prikan ja jäykemmän jousen.
Tosin... saadakseen systeemin korjattua vaatii "hieman" purkamista :?
8.70€??? tässä kohtaa moni repii nipun hiuksia kun on laittanut osiin parisataa. Onko tämä Alfa yleistietoa? En minä ainakaan tiennyt, että noin vähällä pääsee.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Tässä suora lainaus eräästä toisesta topicista:

Jakohihnan vaihto 273,60 €
Jakohihna 72 €
Hihnapyörä 156 €
Jakopään hihnapyörä 128 €
Kampiakselin hihnapyörä 88,18 €
Hihnan kiristäjä 111,22 €
Laakeri 53 €
Jakohihnan suojakotelo 56 €

Muita osia joita nyt vaihdettiin;

Sytytystulppa (pieni) 46 €
Sytytystulppa (suuri) 49 €
Vesipumppu 49 €
Kiilahihna 39,50 €
Ajoituksen muuntimen korjaussarja 8,70 €
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

alfista kirjoitti: 8.70€??? tässä kohtaa moni repii nipun hiuksia kun on laittanut osiin parisataa. Onko tämä Alfa yleistietoa? En minä ainakaan tiennyt, että noin vähällä pääsee.
Taitaapi vaatia jakopään hilujen irroituksen? Siksi parin euron osan vaihtaminen tulee kalliimmaksi... :(

Avatar
Aqua
Viestit: 44
Liittynyt: 15 Touko 2005, 21:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Aqua »

soitin delta autoon siis tänään ja kyselin mitä se ajoituksen muunnin maksaa niin ne sano että pelkkä osa maksaa 304€ + työt ja ne sano että samalla ne vaihtaa jakohihnan ja se oli 82€ ilman töitä ja yhteensä koko hoito tulisi maksamaan noin 700-800€. sain semmosen kuvan että ton muuntimen takia joutuu repiin melkein koko koneen auki mutta älkää mua nyt hirttäkö jos mun käsitykseni on väärä!

Avatar
Aqua
Viestit: 44
Liittynyt: 15 Touko 2005, 21:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Aqua »

ja semmonen kysymys olis viellä että onko 147 helppo vaihtaa vaihdekepin nuppi (se on jostain syystä mennyt huonoon kuntoon) ja ei ketään kiinnostais ostaa 195/55 15" vanteet kelpo kumeilla? tarvis meinaan ostaa 17" alle 8)

Vastaa Viestiin