Tulikohan tuhottua iskari??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Toke
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Huhti 2004, 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Tulikohan tuhottua iskari??

Viesti Kirjoittaja Toke »

Ajattelin vielä tässä ennen iskari kaupoille lähtöä kysäistä onko mitään tehtävissä, kun tuli tossa iskarin jousijalanlaakerin vaihdon yhteydessä naarmutettua "ihan vähän" iskarin akselia, kun ei ollut asiaankuuluvaa iskarin avaus työkalua.. nappasin lukkopihdeillä pohjaanlyöntikumin vierestä kiinni ja pyssyllä yläpultti auki :-D tässä vaiheessa pääsi syntymään pieni "vekki"... ja homma toimikin ihan hyvin, mutta nyt paripäivää homman jälkeen alko iskari kusemaan öljyä, kysyisinkin että voiko vuodon syynä olla joku muu kuin todella pieni naarmu aivan iskarin yläosassa??? omasta mielestä kys. kohta ei edes pääse menemään iskarin sisälle...koska se on niin ylhäällä..
akseli kyllä pääsi välillä pyörimään aika paljon kun yritin avata pulttia pelkällä pyssyllä... voisikohan vuoto johtua siitä?

Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja SPO »

Jos iskarin varressa on naarmuja, se voi hyvinkin rikkoa tiivisteet. Iskarikaupassa käyntiä et kyllä voi välttää, koska niitä ei voi korjata. Käytin itekki eilen kuusnepasta etu jouset irti. Parempi vaihtoehto iskarin vataanpitämiseksi on painaa pohjaanlyöntikumi alas ja ottaa pihdeillä kiinni iskarin varrestamahdollisimman ylhäältä (pohjaanlyöntikumin yläpään kohdalta).

alexxx
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 08:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja alexxx »

Iskareita tai jousia kun olen vaihtanut niin parhaimmaksi tavaksi olen havainnut, että löysään yläpään mutteria hiukan kun iskari on kiinni autossa eikä autoa ole vielä tunkattu ylös. (Vähän pitkä lause?!) :lol:
Ja lopullinen kiristys kun iskarihässäkkä on paikallaan autossa ja auto laskettu renkaiden varaan. Tapoja on tietysti monia.

Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja SPO »

Kuusnepassa on iskari laakeroitu yläpäästä ja jousi alapäästä, eli vaikka auto on pyörillään niin iskarinpää pyörii yhtä keyesti kuin irrallaankin (Paitsi jos yläpään laakeri on aivan kuiva. :mrgreen: )

Avatar
Toke
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Huhti 2004, 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toke »

Tossa vähän tutkiskelin sitä niin kyllä siellä taitaa olla tiivisteet paskana :cry:
se on kyllä sellanen homma että ens kerralla käytän bilteman iskarin avaus työkalua... perkele kun en silloin tajunnut että sitä pohjaanlyöntikumia voi siirtää alaspäin :crazyeyes: niin ne mahdolliset naarmut ois tulleet vielä astetta ylemmäksi.. no ei kai siinä auta muu kun ruveta iskarin ostoon...
mistäs kannattais hommatta iskarit 164 v6?? kattelin et motonetistä irtois 98 ekulla.. onkohan ne mistään kotoisin?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Nuista Motonetin tolpista ei tiiä mittään.
http://www.drwheelgoods.fi/ tuolta olen tolppia ostellu.

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Ostin edelliseen autoon motonetistä sachsit, ne toimi ainakin tosi hyvin. Ovat ilmeisesti aikas laadukkaat.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Toke kirjoitti:ens kerralla käytän bilteman iskarin avaus työkalua...
Tuo iskarityökalu käy sitten vain eteen. Taka iskareiden irroitukseen/kiristykseen kantsii käyttää tota pulttipyssyä. Ja niinkuin joku tuolla sanoi, niin iskarin aukaisu/kiristys sen paikoilla ollessaan ei onnistu, on kokeiltu :wink:
Jollain konstilla pitäisi oikeenpuoleista taka pulttia vielä hiukkasen kiristää, napisee ilkeästi.

Vastaa Viestiin