75 sylinterinputkien asennuksesta + nokista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

75 sylinterinputkien asennuksesta + nokista

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Turbon sylinteriputket on nostettu ylös ja o-renkaat vaihdettu. Nyt tarttis sitten asentaa putket takaisin.

Aluksi meinasin, että laitan putket ihan vaan pohjaan ja sillä hyvä, mutta isäukko meinasi, että "märät putket" täytyisi asentaa hyvinkin tarkasti oikeaan tasoon, ettei kansipahvi pala.
Mites, onko tietoa, että millä systeemillä noi putket sitten tulee oikealle korkeudelle? :shock:


Ai niin.. Tietääkö kukaan turbon nokille ajoituksia?
Rune on kesälomalla :(

Avatar
Grendel
Viestit: 604
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Kyllä se oikea korkeus on pohjaan asti.

Varo niiden alapään kumitiivisteiden kanssa. Jos ne eivät mene hyvin paikalleen saat vedet öljyihin ja vähän lisäharjotuksia.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jaajaa, ihanko vaan käsimomentilla pohjaan? :)

Avatar
Razor
Viestit: 201
Liittynyt: 30 Marras 2003, 23:04
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Razor »

mulla ainakin laitettiin ihan vaan painamalla pohjaan. Ne kannattaa sitten putsata oikein kunnolla ettei jää mitään roskia siihen o-renkaan tiivistepintaan.

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Sylinterin putket

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Abarth kirjoitti:Jaajaa, ihanko vaan käsimomentilla pohjaan? :)
Sylinterinkansi kiristää putket pohjaan asti. Muista vaihtaa remontin yhteydessä aina myös o-renkaat. Ne kun irtoavat aina putkien irrotuksen yhteydessä.
Coupe

Avatar
Grendel
Viestit: 604
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Jep!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11360
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jep jep. Ei kai niissä edes ole mitään erityistä säätöä? Sen verran menevät kun kansi niitä painaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8059
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no juu kannella kiristelin itse putket paikalleen ja hyvin pelasi alfa kunnes jouti myyntiin uuden alta pois.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Joo, kiitos vinkeistä!

Isäukolle juur sitä yritin todistella, että kansihan ne painaa sopivalle korkeudelle. Ukko naureskeli mulle, että eihän se niin voi toimia :)

Ukon mukaan ainakin raskaassa kalustossa ja Indenoorissa :wink: sylinteriputkien kauluksen alle laitetaan aina sopivat shimmilevyt niin, että putket on muutaman sadasosamillin ylempänä lohkon reunasta tjsp.

Vastaa Viestiin