155 2.0TS Takaluukun sähköavaus ei toimi!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

155 2.0TS Takaluukun sähköavaus ei toimi!

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Mikä mättää? Kun painaa hanskalokerossa olevaa nappia niin rele kyllä naksahtaa reletaulussa, mutta luukku ei aukea! Lukkoon menee myös jokin avausvaijeri luukun ja pahvin välissä, toista päätä ei autosta löydy, hyvin piilossa kenties? aina pitää kampee avaimilla auki..

Avatar
TeroV.
Viestit: 539
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Veikkaisin vikaa luukun ja auton korin välillä olevan haitarikumin sisällä olevissa piuhoissa. Itselläni on toisessa 155:sessa samaa vaivaa silloin tällöin ja ongelma on selkeästi tuon haitarikumin sisällä - haitarikumin räplääminen saattaa joskus elvyttää sähköavauksen toiminnan. Pitänee itsekin purkaa johtonippu auki ja korjata johdot - FAQ:issa oli muistaakseni maininta, että ko. johtonipussa voi ilmetä myös joku vakavamman sorttinen oikosulku, joka aiheuttaisi jopa tulipalon vaaran.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

ittellä tekee kuusnepa sitä että luukkua täytyy joskus painaa vähän alaspäin samallu kun painelee nappia sitten bongasee ylös... jotenkin kait jumissa.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Aivan, omassa 155 Superissa oli sama vika. Haitarikumin sisässä oli johtoja poikki johtuen taivuttelusta. Olen kanssa lukenut foorumeissa että pahimmassa tapauksessa koko takapää voi "kärvähtää".
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

TeroV. kirjoitti:Veikkaisin vikaa luukun ja auton korin välillä olevan haitarikumin sisällä olevissa piuhoissa.
Juurikin näin, piuha oli poikki.. samalla löytyi myös toinen johto jonka takia toinen sumuvalo ei palanut.

Kiitokset vastauksista :)

Avatar
Maunu
Viestit: 3490
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Näyttäisi olevan ongelmaa luukun avauksessa kaverin 155:ssa. Onko kellään ollut ongelmia tuon lukkomekanismin toiminnassa?

Kaverin autossa luukun saa auki vain suksiluukun kautta kepillä napauttamalla luukkua. Rungon puolella oleva salpa on luultavasti jotenkin vääntynyt tai koko luukku on saranoistaan väärässä asennossa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Mulla oli talvella ongelmia, ei auennu kun avaimella ja sen jälkeen ei menny kiinni. Piti purkaa lukko pois niin selvisi, että systeemi oli vaan jumissa. Paljon wd-40 ja kitkuttelua niin nyt toimii.
UliUli

Avatar
Poderoso
Viestit: 70
Liittynyt: 16 Huhti 2008, 18:46
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Poderoso »

Tuli sitten viime viikonloppuna korjattua kyseiset johdot omasta 155:sta. Takakontin avausmekanismi oli ollut pois pelistä jo vuoden verran, kaikki valot toimivat kyllä normaalisti.

Tämän näköistä settiä sieltä sitten paljastui:

Kuva

Johdot oli juotettu yhteen niin, että jokaiseen liitoskohtaan (yhteensä neljä liitosta, kaksi johtoa poikki ja molemmille tehty pidennykset) oli jäänyt semmoinen 90-asteen kulmassa törröttävä, melkein sentin pituinen tinamöhkäle. Päälle oli sitten vedetty hieman jeesusteippiä :-D . Oli siellä vielä kolmaskin johto joka oli ollut poikki jossain vaiheessa. Sen juotos oli ok, mutta johdon päällä ei ollut minkäänlaista eristystä, ei edes teippiä. Onneksi ei ollut ehtinyt sattua mitään vakavampaa...


Tässä vielä piuhat korjattuina, vedin liitoskohtien päälle kutistesukat:

Kuva

Vastaa Viestiin