Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Samat kuvat isompina. Kyllä tämä näyttäisi olevan lopullinen versio, km77.com ei ainakaan ennen ole julkaissut kuin valmiita kuvia pl. prototyyppiosio. Hyvältähän tuo näyttää.

http://www.km77.com/00/alfa/mito/g01.asp

"En gasolina hay un 1,4 l de 95 CV y un 1,4 l con turbocompresor de 155 CV. La versión Diesel tendrá el nuevo motor 1,6 l de 120 CV que ha estrenado el Fiat Bravo."

Bravon bensaturbosta vissiin loihditaan 5 hv lisää potkua.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

No kunhan olisi ainakin alempana kuin 147, eihän siinä muuten olisi järkeä. Toisaalta eipä kaikissa asioissa aina järkeenkään voi vedota. :wink:

Kun minin lähtö on se 20 600e niin eipä esim 23k niin pahalta kuulosta. Eikös minissä kuitenkin ole niin että lähtöhintaan ei kuulu juuri mitään ja todella paljon joutuu rastimaan lisävarustelistalta että saa säällisen varustuksen? Ellen nyt ihan väärin muista., jotain tällaista juttua kai oli Startissa kun testailivat sitä Mini Clubmania.

Alfassa kuitenkin toivon, että lähtöhintaan kuuluu muutakin kuin kukkakuvioiset penkit ja mukiteline.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11220
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hienolta näyttää!

Hinnoittelu on kyllä arvoitus, mutta jos katsoo 500:n ja Ypsilonin pyyntejä, niin jotain voi varmaan päätellä. 22-23k€ perusversiosta (joka lienee ihan riittävän loaded)?

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

glideslope kirjoitti:Samat kuvat isompina. Kyllä tämä näyttäisi olevan lopullinen versio, km77.com ei ainakaan ennen ole julkaissut kuin valmiita kuvia pl. prototyyppiosio. Hyvältähän tuo näyttää.

http://www.km77.com/00/alfa/mito/g01.asp
Huh, kylläpä pienet muutokset tekee paljon. Pakko kääntää kelkka edellisten kuvien jälkeisestä kokonaan. Tämähän näyttää hyvältä. Erottuu varmasti muista saman kokoluokan laitteista edukseen. Jotenkin muotoilu näyttää näissä viimeisissä kuvissa paljon sulavammalta. Ainakin takalasin pokat ovat nyt pyöreämmät. Samoin noista kuvista erottuu takalasin alla oleva pieni kyhmy. Nyt, jos tämä on vielä alfamaisella tavalla hauska ajaa, niin se on siinä. 8)

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Damn, tuohan näyttää koko ajan paremmalta, koskas tuo olikaan tulossa myyntiin? Vaikka kuinka objektiivisesti katsoo noita muita saman luokan autoja tuolla km77.comissa, niin eipä tuolle oikein vastusta löydy. Ehkä Mini tai Fiesta, mut ei mikään Ford voi oikeasti olla vaihtoehto Alfalle ;)
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Myös Grande Puntoon on tulossa 1.4 turbo 155hv ja 180hv, näin Deltan myyjä kertoili t-jet Bravon koeajon jälkeen. Eli eiköhän samat myllyt tule myös MiToon...
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Aika namupalalta näyttää. Täytyisi vielä nähdä ihan puhdas sivukuva, mutta näyttäisi että ei onneksi ole mahdottomasti keulan ylitystä. Vähemmänkin voisi olla, mutta olen tyytyväinen. Esim. GPuntossa häiritsee suunnattomasti tuo epäsuhde etu- ja takaylityksen määrässä. Iso etuylitys nyt vain tekee autosta typerän näköisen. Onneksi vaikuttaa siltä, että Alfa ei ole tähän sortunut MiTo:ssa.

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Täytyy vain ihmetellä tuota italialaisten taitoa muotoilla autoja...

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Itse en edelleenkään pidä tuon Miton nokasta. Tai on se nokka ihan ok, mutta nuo etuvalot ei oikein iske. Perä tuossa autossa on kyllä aika namu.

Mutta kyllähän tuolla ajelis :mrgreen:
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Video Mi.To:sta. Tuossa nimessä on kyllä hiukan ikävää C'eed-klangia tuon pisteen muodossa. Mutta auto kyllä miellyttää silmää hetki hetkeltä enemmän. Mitat näemmä 4.06 x 1.74 x 1.44 eli kymmenen senttiä tuota omaa kinneriä lyhyempi muiden mittojen ollessa prikulleen samat. Vieläköhän tässä ehtisi pankkiin...

:wink:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Minksi noi lamput on täytynyt nostaa tuonne ylös? Näyttää ihan liikaa Nissan Micralta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Näyttää kuvissa ihan hienolta, mutta arvoitus on, että miten tuo 155hv moottori riittää? Toivottavasti eivät ole tehneet siitä mitään 1500kg tankkia..

Toinen arvoitus on, että miltä tuo näyttää sitten livenä täällä, kun kaikki korihilppeet on karsittu pois ja alla on 14" peltivanteet :)

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Aika hyvin ne osaa suunitella nykyään autoille ilmeitä.
Mitokin vaikuttaa edestä päin pelästyneeltä rusakolta.
Takaapäin se muistuttaa samalta rusakolta joka on just raiskattu ja saanut kunnon rypäle peräpukamat :shock:

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Kyllä täytyy sanoa että aivan jumalattoman hienolta näyttää! :P Tulis vaan jotain sopivia koneita. Joku pieni tehodiisseli ei olis nykypäivänä huono.
UliUli

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

147 korvaajan Alfa Miton kuvia:

Kuva

Kuva

Kuva
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kannattaisko katsoa ensin ylöspäin ^^

:wink:
- Alfaholic -

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Juuri niin olisi joskus hyvä tehdä mutta eteenpäin on parempi mennä kun menneitä murehtia! Aamu höyryissä ei jaksanut lueskella no mutta näin tällä kertaa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Tutela-Olja
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23

Viesti Kirjoittaja Tutela-Olja »

Progetto955 -sivuston mukaan näyttäis miton aloitus mallin hinta menevän 2000 - 600€ Mini One:n italian hintojen alle. Mikä on sitten suomen hinta on toinen juttu...

Avatar
Riccardo
Viestit: 525
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Bellissimo! Itse pidän Mi.To:a ainakin erittäin onnistuneena. Hienosti uudistettu, ei mikään faceliftattu 147. Competizione aloitti uuden tyylisuunnan, "miä tykkään" :-D

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Autobildiä lueskellessa sattui silmään Genevessä esillä ollut 159:n facelift-malli. Mitäs siinä muuttui? Äkkiseltään en huomannut mitään muuttuneen..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

159 FL:n ulkoiset muutokset taisi olla vähäisiä (jos niitä edes oli). Muutoksia tehtiin rakenteisiin ja materiaaleihin, tarkoituksena karsia ylipainoa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

keskimäärin paino putosi kai n 45 kg, alumiini osia alustaan/jarruihin, keskikonsoliin/näyttöön taisi olla jotain muutoksia, takaluukun merkistä saa kai nyt luukun auki, parempia penkkejä taisi tulla tarjolle, "elektroninen Q2" eli joku espin laajennus, ja jotain muuta pientä, tämä ei ole varsinainen facelift vaan 2008 malli, isompi facelift tulee myöhemmin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Dobber kirjoitti:147 korvaajan Alfa Miton kuvia:
Siistejä kuvia, mutta ei kai Mi.To korvaa 147:aa vaan on selvästi pienempi malli Punto-kokoluokassa. Mi.ton ja 159:n väliin on tulossa toinen uutuus Bravo-Delta-kokoluokkaan.

http://www.worldcarfans.com/9080121.009 ... er-testing

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Mi.To korvannee 147:n kolmiovisen mallin. Autothan ovat samankokoisia poislukien pituus, jota mitolla on 10 cm vähemmän. Tuleva 149/Milano on ennakkohuhujen mukaan noin 440 cm pitkä eli 156:n kokoinen.

Sinällään mielenkiintoista, että verrattaessa autojen kokoa vuosituhannen vaihteen tilanteeseen, on havaittavissa selkeää siirtymää B->C C->D eli segmentistä toiseen. Nykyinen B-segmentin kärry olisi ollut tuolloin C-segmentin ajoneuvo.

Kai tämä loppumattomalta tuntuva autojen koon kasvu joskus loppuu? Kohta on edessä tilanne, että keskiverto D-segmentin sedan (passat, C5,...) on yli viisimetrinen ja 60-luvun amerikanraudat alkavat näyttää kompakteilta.

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

^Tuota ajatellessa on aina hyvä miettiä Golfia (sama malli jolla on pitkä elinkaari saman nimen alla). Kun vertaa mk1 golfin ja nykyisen golfin kokoeroa, niin huh huh.. Todellakin tuntuu käyvän niin, että autot kasvavat joka segmentissä tai sitten siirtyvät tavallaan seuraavaan segmenttiin ja aina kehitetään uusi pikkuauto muiden mallien alle, kun edellinen pikkuauto on kasvanut ulos kuosistaan.

Aika tyypillinen automainos millä mallilla ja merkillä tahansa on, "Nyt uusi, isompi..."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11220
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

159 2.2 SW puuttui TM:n hinnastosta, miksiköhän?

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfa, Fiat ja Iveco aloittavat tuotannon Amerikan mantereella.

Lähde: www.italiaspeed.com

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kossit nimimerkkien takana epäilee, että Alfa 159 GTA:n koneeksi on tulossa Ferrari / Maserati V8, sama kuin AR 8C Competizionessa.

Lähde: www.autopareri.com (vaatii rekisteröitymisen)

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JST »

koskahan uusittu mallisto päätyy suomeen ?
V6 kirjoitti:keskimäärin paino putosi kai n 45 kg, alumiini osia alustaan/jarruihin, keskikonsoliin/näyttöön taisi olla jotain muutoksia, takaluukun merkistä saa kai nyt luukun auki, parempia penkkejä taisi tulla tarjolle, "elektroninen Q2" eli joku espin laajennus, ja jotain muuta pientä, tämä ei ole varsinainen facelift vaan 2008 malli, isompi facelift tulee myöhemmin.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Frank Stephenson jättää Alfan?

Linkki (www.autoblog.com)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuon mukaan lähtenyt jo kiitämään..ja tilalle Christopher Reitz
http://www.quattroruote.it/news/articol ... ice=130406
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
GT-Pappa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 17:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja GT-Pappa »

Uudessa Auto Bild lehdessä oli pienimuotoinen esittely Alfa Mi.To:sta, mielenkiintoista tekniikkaa uudessa pikku Alfassa. Varustetasoja artikkelin mukaan kaksi: Normal ja Dynamic . All Weather järjestelmä ohjaa moottoria, vaihteistoa,ohjausta ja säädettäviä iskunvaimentimia. Mahtaneeko tämä suurin bensaversio kuulua Suomen tuontiin 1,8 litran turbo 230 hv GTA ? Olis todella makee laite.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Pikaisella vilkaisulla näytti että noin 100kg ovat niistäneet painoa pois, riippuen mallista. Suunta on ainakin oikea!

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Alfa 149 spyshots. On kyllä ainakin vielä aikalailla Bravon näköinen...

Kuva

Loput kuvat täällä:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8655

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Tuotako sitä on odottanut, Bravo Alfan maskilla.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

taitaa olla aika ensimmäisiä alusta testejä, tuohan on ihan bravon koppa, pohjalevystäkin on vähän huonot tiedot joka bravon tai "The 940 is in fact based upon the semi new Xover platform."
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Bravo tuo näyttää olevan. Maski siinä on alfan mutta muuten on bravo. :?
UliUli

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Siinähän on Fiatin merkkikin takabaksissa. Taitaa olla vain hämäystä toi keulan kolmio! Onkos muuten Bravossa 4 vai 5 pulttiset fillarit?
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

^Bravossa on 4 pulttia ja toi voi ihan hyvin olla Bravon kopalla varustettu "test-mule", jossa 149:n tekniikka. Aika pitkälti toi 149 vissiin Bravoon pohjautuu muutenkin...

Thompson
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Marras 2007, 23:30

Alfa 169

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Sieltä olisi luultavasti tulossa uusi isokin Alfa-malli jossain vaiheessa.

http://www.topspeed.com/cars/alfa-romeo ... 18188.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_169

Ja kaikenlaisia kuvia on netissä tarjolla.

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Italiaspeedin mukaan Alfa Romeon myynti on 2008 Q1 laskenut 48.6% verrattuna vastaavaan ajankohtaan 2007.

Olikohan ne GM-lohkoiset moottorit sittenkään paras idea ikinä...

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^Eipähän ole ainakaan jakopääremmistä aiheutuvaa jatkuvaa päänsärkyä ja epävarmuutta.

Öljyä en ole vielä kertaakaan joutunut lisäämään, ei tarvinnut kyllä
V 6:eenkaan lisätä.

147 on jo vähän vanha ja ei ole oikein muutakaan myytävää kansalle. 159 ei yksin jaksa oikein kantaa markkinaa.

Tuleekohan Mi Tosta myytäväksi - aika näyttää.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

"155156"]Italiaspeedin mukaan Alfa Romeon myynti on 2008 Q1 laskenut 48.6% verrattuna vastaavaan ajankohtaan 2007.

Olikohan ne GM-lohkoiset moottorit sittenkään paras idea ikinä...
Niillähän on ollut 159 tehdas kiinni jne, ei ole visiin ollut alkuvuodesta edes paljoakaan myytävää. Toimitukset 2008 malleille ovat vissin vasta alkaneet. Alkuvuosi ei siis antane oikeaa kuvaa koko vuoden myynnistä. eipä silti 147 tuskin myy luokassaan kauhean hyvin, 159 vastaa suurimmasta osasta. Sitten jää enää GT, Brera ja spider jotka ei kauheita volyymimalleja ole luonnostaan.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

155156 kirjoitti:Italiaspeedin mukaan Alfa Romeon myynti on 2008 Q1 laskenut 48.6% verrattuna vastaavaan ajankohtaan 2007.

Olikohan ne GM-lohkoiset moottorit sittenkään paras idea ikinä...
Minä veikkaan, että väärä hinnoittelu. Alfa meni hyvin kaupaksi kun 156 oli varsinkin aluksi sopivasti hinnoiteltu. Lusikka kauniiseen käteen ja hinta / laatusuhde kuntoon.

miju_83
Viestit: 70
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 21:33
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miju_83 »

Slurps! Miituu mulle!

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ei uutinen vaan mielipide:

Frank Stephenson saanut kenkää Alfalta... Palkataan isoja heppuja, mutta kenkää tulee vuoden sisällä, useita esimerkkejä... On kyllä vahvoja viitteitä vaikeista sisäisistä linjavaikeuksista.

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

^ Samaa mieltä. Ei voi juuri muuta kuin toivoa että johtoportaaseen saataisiin tarpeeksi päättäjiä jotka ymmärtävät nimenomaan kyseisen brändin suhteen. Mito sinänsä vaikuttaa mielenkiintoiselta uutuudelta ja toivotaan että (myös) maahantuoja malttaa pitää mallin hintatason kilpailukykyisenä...

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Delta Motorin sivuilta lainattua:

Alfa 159 ja Alfa 159 Sportwagon –mallit uudistuvat ja mallisto täydentyy odotetulla 1.9-litraisella dieselmoottorilla.
Tämä tehokas pienikulutuksinen dieselmoottori kehittää 150 hevosvoimaa ja vääntää 320 Nm 2 000 kierroksella. Kulutuslukemat ovat maltilliset: EU-yhdistetty kulutus on 5,9 l/100 km ja CO2-päästöt vain 157 g/km. Ympäristöystävällinen 1.9 JTDM –malli on aina varustettu DPF-hiukkassuodattimella, joka vähentää pakokaasun mukana ilmaan leviäviä pienhiukkasia.

Autoa on kevennetty ja nyt 44 kg kevyempänä Alfa 159 –malliston ajotuntuma on entistäkin dynaamisempi. Tärkeä tekninen uutuus on elektroninen Q2-järjestelmä, joka on nyt vakiovarusteena kaikissa uusissa Alfa 159-malleissa. Q2-järjestelmä toimii elektronisena tasauspyörästön lukituksena, joka olosuhteiden vaatiessa jarruttaa yksittäisiä pyöriä. Tällöin erityisesti liukkaalla tienpinnalla kaarreajossa ajotuntuma paranee ja ajosta tulee entistä nautinnollisempaa. Myös istuimet on muotoiltu uudelleen paremman ajoasennon saavuttamiseksi.

Alfa 159 1.9 JTDM –malliston hinnat alkaen 32 990 euroa.

Vastaa Viestiin