Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Tässä joitain spyshotteja pikkuriiviöstä. (..ttu mä olen niin käsi lyhentelemään näitä linkkejä...sorry.)

http://carscoop.blogspot.com/2009/02/al ... e-got.html

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Ärjyt on torvet vaikka ovatkin vähän R32 lookalike.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Täytyy kyllä sanoa et on kyllä aika lailla palikat kunnossa tuossa Mito GTA:ssa. Tehoa ne 230 - 240 hepoa ja painoa semmoset 1100 kiloa. Noilla eväillä vois 0-100 km/h mennä jo alle kuuden sekunnin. Jotenkin vaan haiskahtaa et hinta karkaa pilviin viimeistään Deltan tiskillä... 8)
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

http://www.alfaromeopress.com

nyt on Geneven tiedot tuolla-
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

no nyt on speksit jo aika paljon paremmin kohdillaan.
200 heppainen turbokone tekeen 159:stä kertaheitolla ajanmukaisemman ja ei tunnu Alfa olevan "puoliksi raskaana" tuon Mito GTA:n kanssa!
Aika hyvä!
149 noilla koneilla loppuvuuesta ni vot!

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Muutama GTA-kuva hyvälaatuisena. On se siisti!

http://www.km77.com/00/alfa/proto/mito_gta/2009/g01.asp

ErkkiK
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Kesä 2006, 19:50

Viesti Kirjoittaja ErkkiK »


Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hyvä suunta, toivottavasti tekee tavara kauppansa suhdannetilanteesta huolimatta. 159:n huonoin puoli eli moottoritarjonta koheni kerralla ja MiTo GTA vaikuttaa myös todella valmiilta paketilta. Namnam.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

niin noi kaikki kuvathan löytyy tuolta alfan pressi sivulta--
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Niin mikäs siinä sitten on ettei sitä 1.8 turbokonetta tuoda 159:iin 240 heppaisena? Onko se 170/200hv kone "sama" kuin tuo 240hv?

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Onhan se mukava, että tulee nuo uudet koneet. Ihan siltäkin varalta, että sitten ku parin vuoden päästä on uuteen vaihtamassa, niin on mistä valita, jollei se GUILIA tulekaan :-D

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja virtti »

- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

virtti kirjoitti:ei kaiketi ihan valmis GTA?

http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... n-konsepti
Eli taas epäröidään!

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

niitä jännittää niin kauhiasti...
Mikähän siinä on niin vaikeeta, olisi mahdollisuus tehdä auto joka olisi luokassaan lähes ainutlaatuinen ja rohkea, vähän niinkuin -80 luvun 205 gti ja ritmo 130. Tai alkuperäiset GTA:t ehän menikin kaupaksi ihan surkeasti...:-)
varsinkin 205 joka pelasti koko merkin...
Just NYT kun kauppa käy kaikilla huonosti rohkeat vedot voi määrittää markkinoita uudelleen, ei noita varmaan varastoon tarvitsisi tehdä

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

mistäköhän TM on kaivanu ton koneen tilavuuden? kun toi 159 kone on 1742 kuutiota TM mainitsee 1749cc GTAlle., tai voihan se olla hiukan eri.... Sama konehan piti tulla Breraan 230 hv versiona, ei taida olla vielä ihan valmis...
Luulis että toi GTA tulisi tuotantoon jossain vaiheessa ehkä siitä jää pois joitain hiilikuituosia tms, jotta hintaa saadaan alemmas.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

virtti kirjoitti:ei kaiketi ihan valmis GTA?

http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... n-konsepti
Toiset löytää enemmän tietoja, teksti valitettavasti ruotsinkielinen.

http://www.automotorsport.se/news/17243 ... -i-geneve/

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

liekki kirjoitti:
juuuso kirjoitti:^
Milano = 149

Giulia = 159:n seuraaja

Tuo B-segmentin auto onkin sitten kysymysmerkki. Saattaa olla Fiatinkin malli?
Jaa..Tulkitsin heti niin että tuolla B-segmentillä tarkoitettaisiin 149:ä kun sehän on 5-ovinen HB. Nyt kun tarkemmin miettii niin taisi olla jossain maininta Milano- nimestä 149:n yhteydessä. Mutta Miton kuva tosiaan on päin prinkkalaa.

Ei muuten millään jaksaisi odotella tuonne maaliskuulle että tulee tarkempia tietoja. Mitä siellä nyt virallisesti esitellään? Mito Gta, 159:n uusi mallivuosi uusien moottorien kera. Oliko myös 149 siellä?

Eikö 8c Spider ole vielä virallisesti esitelty? Shown virallisilla sivuilla näyttäisi lepäävän peiton alla.
Hesarin mukaan
Milano korvaa Alfa Romeon mallistossa 147:n ja sen pitäisi tulla myyntiin Euroopassa ensi vuonna.

Giulia puolestaan on Alfa 159:n korvaaja. Sitä odotetaan markkinoille vuonna 2011.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Alfa+R ... 5243761425

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Uudessa Auto Bild:ssä 159 SW 2.4 JTDM:n 100 000km kestotestin loppu arvostelu.
Ride on!

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Fiat yhtymällä uutta moottoritekniikkaa. Muuttuvapuristeinen 1,5 litrainen bensaturbo: 270hv!

Näyttää kyllä todella monimutkaiselta koneelta. Muistan suomalaisen patentin, jossa kampiakselia siirrettiin, vaikuttaneen paljon yksinkertaisemmalta.

http://www.autoblog.it/post/18532/ginev ... -variabile

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

alfista kirjoitti:Fiat yhtymällä uutta moottoritekniikkaa. Muuttuvapuristeinen 1,5 litrainen bensaturbo: 270hv!

Näyttää kyllä todella monimutkaiselta koneelta. Muistan suomalaisen patentin, jossa kampiakselia siirrettiin, vaikuttaneen paljon yksinkertaisemmalta.

http://www.autoblog.it/post/18532/ginev ... -variabile
Eikös tuo ole ranskalainen keksintö ja tule Pösöön?

Peugeot has announced that it has developed a new 1.5L engine that develops 220 hp and 420 Nm of torque. The Peugeot 1.5L MCE 5 VCRi engine delivers as much power as a 3.0 liter V6 and the same amount of torque as you would get from a V8. The Peugeot 1.5L MCE 5 VCRi engine will be premiered at the Geneva Motor Show in March where it will be showcased in a Peugeot 407. The Peugeot 1.5L MCE 5 VCRi engine offers a fuel economy of 6.7 liters per 100 km and a 158 g/km CO2 emissions level.

Lähde

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Lähde autoblog.it

"Se Lotus pensa al bicilindrico e Fiat presenterà in forma ufficiale il Multiair, l’azienda francese MCE-5 realizza un 1.5 benzina da 270 cavalli. Ancora sotto forma di concept, purtroppo. Il futuro dell’industria motoristica passa per Ginevra, mostrando come le contraddizioni non limitino l’innovazione. Anzi."

Olisko tuo "Lotuksen kehittämä, Fiatin esittelemä" jne. mutta Italia on niin heikko, että voihan tuossa olla vaikka kakkureseptikin.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

alfista kirjoitti:Muuttuvapuristeinen 1,5 litrainen bensaturbo: 270hv!

Näyttää kyllä todella monimutkaiselta koneelta. Muistan suomalaisen patentin, jossa kampiakselia siirrettiin, vaikuttaneen paljon yksinkertaisemmalta.
Hurjaa kun kiertokanki ei pyöritä suoraan kampiakselia. Tai ainakaan se kanki joka tulee suoraan mäntään kiinni.

Saabilla oli muistaakseni joskus sellainen proto, jossa lohkossa oli sarana toisella reunalla. Tälla saatiin laskettua ja nostettua yläkertaa kampiakseliin nähden vastakkaiselta puolelta liikuttamalla jolloin puristus muuttui. Tuntuisi yksinkertaisemmalta, tietysti Saabin ratkaisussa ongelma oli varmaan järjestää nokka-akseleille veto, sekä rasitukset lohkossa.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

alfista kirjoitti:Lähde autoblog.it

"Se Lotus pensa al bicilindrico e Fiat presenterà in forma ufficiale il Multiair, l’azienda francese MCE-5 realizza un 1.5 benzina da 270 cavalli. Ancora sotto forma di concept, purtroppo. Il futuro dell’industria motoristica passa per Ginevra, mostrando come le contraddizioni non limitino l’innovazione. Anzi."

Olisko tuo "Lotuksen kehittämä, Fiatin esittelemä" jne. mutta Italia on niin heikko, että voihan tuossa olla vaikka kakkureseptikin.
Mun näkemyksen mukaan tuossa kerrotaan Fiat esittelevän virallisesti Multiair teknologiansa, mutta ranskalainen MCE-5 vastaa haasteeseen 270 hevosvoimaa pukkaavalla 1.5 bensakoneella. Tuossa Lotuksen kohdalla mainitusta "bicilindrico" asiasta en tiedä...

Mene ja tiedä. Joku viisaampi korjatkoon meitä molempia... :wink:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

OT: Milloin Alfalla mallivuosi vaihtuu virallisesti?

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

159 mallivuodelle 2009:
italialainen kirjoitti:1.8 MPI 140cv Progression
1750 TBi 200cv Progression
1750 TBi 200cv Distinctive
1.9 JTDm 120cv Eco Progression
1.9 JTDm 150cv Progression
1.9 JTDm 150cv Q-Tronic Distinctive
2.0 JTDm 170cv Progression
2.0 JTDm 170cv Distinctive
2.4 JTDm 200cv Q-Tronic Distinctive
Hiukan on moottorivaihtoehtoja tippunut pois.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

juuuso kirjoitti:
Hiukan on moottorivaihtoehtoja tippunut pois.
Mutta ei riittävästi: 1.8 MPI 140cv Progression & 1.9 JTDm 120cv Eco Progression?!

200-hummainen bentsiiniturbo ei tullut yhtään liian aikaisin. Minnekäs ne 210-heppaiset dieselit katosivat?

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ja missä on 160, 180 ja 190hv mallit :crazyeyes:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

juuuso kirjoitti:159 mallivuodelle 2009:


Hiukan on moottorivaihtoehtoja tippunut pois.
ja neliveto?...toihan on joku Italian mallisto mutta eikai niitä muualtakaan saa. Oliskohan ton 2.4 valmistus loppunut tai sen tilalle tulossa jotain....eco taitaa olla joku pihistelymalli...
Viimeksi muokannut V6, 10 Maalis 2009, 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Mitävittua. Seuraava auto ei taida olla enää Alfa jos ei saa nelivetoa...

Mä en kyllä ymmärrä tuota jos tosiaan nelikko pudotetaan pois. Mä olin jo haaveillut tuosta 200 hummaisesta bensasta nelivedolla.

Pitänee alkaa katteleen Jagen XF:n takakonttia sillä silmällä...
-Matti-

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Eipä tuossa toisaalta mainittu mitään myöskään sportwagonista eikä samasta autosta metallinhohtovärein, joten jospa sitä mallistoa on vielä tulossa. Ja voi tietysti tulla viiveelläkin.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ei mee hyvin. Näyttelyssä ainoa uutuus on MiTo GTA PROTOTYYPPIi! Ja 159 uusien mallien ESITE ?!

Missä on rivi uusia 159 malleja?
- GTA
- Crosswagon
- turbokoneet
Missä on uusi 149?
Missä on tuotanto MiTo GTA?
Koska tulee 169!

No, lama menossa, ei kannata hötkyillä

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Piti vielä oikein lisätä toinen kommentti, kun näin tämän MiTo GTA videon. Ihan hieno video, mutta se asettaa vanhan GTA:n samalle viivalle kuin MiTon, joka nostetaan jopa edelle!

Ei helv... Tämä ei ole uutinen, mutta pientä rajaa saisi olla.

http://www.italiaspeed.com/2009/cars/al ... /1003.html

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Hoho, Mito näyttää 'hieman' kummalliselta verrattuna tuohon vanhaan GTA:han :D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuo 60-luvun GTA on kyllä tasapainoinen kokonaisuus. Tuossa videossa näkee hyvin kuinka paljon autot ovat kasvaneet.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Artikkeli automyynnistä Kauppalehdessä: Näillä automerkeillä kulkee yhä lujaa - http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/03/19981.

Alfalla +23%, olisikohan Miton myynnistä?

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Have kirjoitti:Alfalla +23%, olisikohan Miton myynnistä?
Taitaa olla kyseessä alkuvuoden 2008 pitkä tuotantoseisokki, joka omalla tavallaan vääristää tilastoa Alfa Romeon kohdalla. Hyvin pienistä myyntiluvuista on helpompi nousta plussan puolelle 2008 <> 2009 vertailussa.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Mulla on aina ollu vähän huono matikkapää, meneeks se tosiaan näin:

"...parhaiten helmikuussa myi Hyundai, joka pystyi näyttämään peräti 20 prosentin kasvua.
Kauaksi korealaismerkistä eivät jääneet eurooppalaiset luksusmerkit Alfa Romeo ja Jaguar. Alfan kauppa kasvoi yli 23 prosenttia ja Jaguarin yli 12 prosenttia. "

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

toolman kirjoitti:Mulla on aina ollu vähän huono matikkapää, meneeks se tosiaan näin:

"...parhaiten helmikuussa myi Hyundai, joka pystyi näyttämään peräti 20 prosentin kasvua.
Kauaksi korealaismerkistä eivät jääneet eurooppalaiset luksusmerkit Alfa Romeo ja Jaguar. Alfan kauppa kasvoi yli 23 prosenttia ja Jaguarin yli 12 prosenttia. "
Prosentit on eri asia kuin kappaleet?

Esim:
Hyundaita myyty 120kpl (ennen 100kpl) kasvua 20%
Alfaa 119kpl (ennen 97kpl) kasvua n. 23%
Jaguaria 118kpl (ennen 105kpl) kasvua n. 12%
VMP

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

totta, ja eikös tuossa prosenteista juuri puhuttu :wink:

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

"Parhaiten myi..."
Kyllä minä tuon ymmärtäisin ihan määränä enkä prosentteina :lol:

Kertonee kyllä olennaisen journalismin tasosta kun eivät osaa selkeästi ilmaista asiaansa :mrgreen:
VMP

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

toolman kirjoitti:Mulla on aina ollu vähän huono matikkapää, meneeks se tosiaan näin:

"...parhaiten helmikuussa myi Hyundai, joka pystyi näyttämään peräti 20 prosentin kasvua.
Kauaksi korealaismerkistä eivät jääneet eurooppalaiset luksusmerkit Alfa Romeo ja Jaguar. Alfan kauppa kasvoi yli 23 prosenttia ja Jaguarin yli 12 prosenttia. "
Aika lahjakkaastihan tuossa jutussa on sotkettu asiat keskenään, siis prosentit, kappalemäärät ja kuka on myynyt mitäkin. Veikkaan että kappalemääräisesti sekä Alfa että Jaguar jäävät kauas Huyndain tasosta. Myöhemmässä kappaleessa todetaan että Jaguarin kokonaismyynti sakkasi 36%? Anteeksi, nyt en aivan ymmärrä? Kasvoiko se 12% vai laskiko 36%?

Tuo toimituksellisen tason "nousu" kun vielä vähän aikaa jatkuu niin kohta siellä otsikoidaan jutut kuin Ilta-Sanomissa. "SEKSIVAU" "Miton ALFALSETTI laulaa"


EDIT: ROCKOOPPERA! :mrgreen:

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

:-D

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Kiinnostuneet voivat itse tutustua noihin euroopan myyntilukuihin täällä http://www.acea.be/images/uploads/files ... L-0902.pdf

Kerronpa nyt samalla sellaisen uutisen täältä pienen rapakon takaan että tällä hetkellä meillä ei ole FIAT-konsernin autoille maahantuojaa syyskuun jälkeen. Nykyinen maahantuoja tarttui hommaan noin 5-6 v sitten ilmeisen innostuneesti mutta tulokseksi jäi myynnin jatkuva lasku jo ennaltaan alhaiselta tasolta sekä varaosahintojen (niin ja autojen myös) selkeä nousu. Maahantuoja on paljon parjattu ja useimmat tuntuvat olevan sitä mieltä että hyvä kun päästiin eroon. Toivomuksena tuntuis olevan että emoyhtiö itse järkkäis jotain, mahdollisesti Tanskan tytäryhtiön kautta. Aika näyttää.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Muutama uusi otos 149:sta:

Kuva

Kuva

Melko leveä ja matala näyttäisi olevan. Myöskin scudetto on varsin reilun kokoinen...

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Venytetyltä Mitoltahan tuo näyttää..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Bravon/Deltan mittasuhteita havaittavissa.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Jonkun photoshop taiteilijan näkemys 149:stä:

Kuva


Kuva

Kuva

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

^
Ei ollenkaan paha näkemys.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Juuei ole kyllä ruma. Kelpais. :wink:

Vastaa Viestiin