Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nice 8)

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

No EHKÄ vähän siisti!

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

^Heti nyt mulle tollanen nyt! Tahtoo tollasen! :silly:
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tommonen sivu aukeemassa jossain vaiheessa
http://store.alfaromeo.com/

ilmeisesti jotain krääsää myydään...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Aivain tolkuttoman hieno auto. Hämmästyttävää.
Helppo mallimerkintä ainakin suomalaisen suuhun: Joo, mulla on sellane Alfan kaksettotantta.. Ei pärjäisi Huulilasin vertailussa tuolla nimellä.

Hiki
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Joulu 2009, 19:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hiki »

http://www.iltasanomat.fi/autot/2017341?pos=hl-au-1
Roomeo ja Juulia - tai siis Alfa-Romeo ja Giulietta. Tämäkin pari nähtiin Alfan osastolla Genevessä, kun valmistaja paljasti sporttista perheluokkaa edustavan 159:n seuraajan.
Hyvin nuo vetää taas :lol:

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Spekulaatioita, eli OT:

Epäilen muuten, että tehdas teki tarkoituksella tuon nimivaihdoksen Milanosta Giulietta. Ei nimittäin mene kauaa, kun saamme pitkästä aikaa sportsedanin sen rinnalle nimellä Giulia. Ja sekin on paremminkin 156:n seuraaja.

Sitten ei tarvitakaan kuin pieni venytys 159:n alustalle, josta saamme hyvän seuraajan 166 ja 159:lle. Nimeksi sille veikkaan 175. Alustassahan on hyvin varaa ja sen kehitys on jo maksettu.

Veikkaan riviä:
MiTo
Giulietta
Giulia
Spider
GTV
175

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Cuore Sportivo kirjoitti:Aivain tolkuttoman hieno auto. Hämmästyttävää.
Helppo mallimerkintä ainakin suomalaisen suuhun: Joo, mulla on sellane Alfan kaksettotantta.. Ei pärjäisi Huulilasin vertailussa tuolla nimellä.
:shock: on todella maukkaan näköinen tuo "Kaksettotantta". Hyvä esimerkki onnistuneesta muotoilusta käyttäen yksinkertaisia linjoja. Esimerkiksi valot on onnistuttu pirtämään neljällä viivalla ilman nykymuodin mukaista kikkailua. Sopivasti retroa ja tunnistaa heti Alfa Romeoksi. Sisustakin näyttää ratin ja kojelaudan osalta sellaiselta, kuin sen tämän merkkisessä autossa kuuluukin näyttää. Otan näitä kaksi, kiitos.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

V6 kirjoitti:tommonen sivu aukeemassa jossain vaiheessa
http://store.alfaromeo.com/

ilmeisesti jotain krääsää myydään...
on jo auki
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

On kyllä todella, todella kaunis tuo 2uettottanta.

Mutta, valitettavasti me kaikki tiedämme mitä tapahtuu, jos se joskus tulee tuotantoon:


Kuva

Kuva

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

No eipä tuo Brera nyt mitenkään oleellisesti huonompaan muuttunut, sitten konseptin. Ovi ja keula lyheni hieman.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tuo kakstantta voisi olla suoraan Lotus Elisen alustalle toteutettu. niin paljon sitä muistuttaa. Ajatelkaas Elise Alfan kuorilla, sisustuksella ja 1750 turbokoneella! Jeah! Minä ostan myös!

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Jalamari kirjoitti:No eipä tuo Brera nyt mitenkään oleellisesti huonompaan muuttunut, sitten konseptin. Ovi ja keula lyheni hieman.
Makuasioita, minun mielestäni huononi ratkaisevasti.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

alfista kirjoitti:Spekulaatioita, eli OT:

Epäilen muuten, että tehdas teki tarkoituksella tuon nimivaihdoksen Milanosta Giulietta. Ei nimittäin mene kauaa, kun saamme pitkästä aikaa sportsedanin sen rinnalle nimellä Giulia. Ja sekin on paremminkin 156:n seuraaja.

Sitten ei tarvitakaan kuin pieni venytys 159:n alustalle, josta saamme hyvän seuraajan 166 ja 159:lle. Nimeksi sille veikkaan 175. Alustassahan on hyvin varaa ja sen kehitys on jo maksettu.

Veikkaan riviä:
MiTo
Giulietta
Giulia
Spider
GTV
175
159:n perusrakenne/pohjalevy on liian kallis ja jää historiaan niin pian kuin mahdollista...uusia malleja siitä ei tehdä...

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Ottimo kirjoitti:
Jalamari kirjoitti:No eipä tuo Brera nyt mitenkään oleellisesti huonompaan muuttunut, sitten konseptin. Ovi ja keula lyheni hieman.
Makuasioita, minun mielestäni huononi ratkaisevasti.
Breran ja myös 159:n suurin ulkonäköongelma on liian pitkä etuylitys. Konsepti-Brerassa etuylitys on huomattavasti lyhyempi ja se tekee autosta sulavamman ja kevyemmän näköisen.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

^ plus akseliväli...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Eipä voi kuin ihastella.

Ja rattiin päälle tämä:

Kuva

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mirafiori kirjoitti:159:n perusrakenne/pohjalevy on liian kallis ja jää historiaan niin pian kuin mahdollista...uusia malleja siitä ei tehdä...
Voi olla. Varsinkin kun Fiat ryhmän suunnitelmat GM yhteistyöstä eivät toteutuneet, joten Alfa jäi ainoaksi alustan käyttäjäksi. Nyt kun Giulietta on myynnissä, teknisiä esteitä ei olisi nopeaankin malliuudistukseen. Varsinkin jos 159 tuottaa tappiota.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^ Marchionne sanoi melko tuoreessa haastattelussa, että 159 ei tule saamaan jatkajaa. Ilmeisesti rakennetta ei siis voida järkevästi käyttää jatkossa. Sanoi myös, että jatkossa tullaan tekemään vain sellaisia autoja, joiden pohjalta voidaan helpolla suunnitella uusia malleja. Ja siellä ei kilpailla missä (saksalainen) kilpailu vaikuttaa voittamattomalta.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

No nyt ollaan asialinjalla! Tuon kun vielä oikeasti joskus näkisi tuotannossa :P

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Curva Grande kirjoitti:^ Marchionne sanoi melko tuoreessa haastattelussa, että 159 ei tule saamaan jatkajaa. Ilmeisesti rakennetta ei siis voida järkevästi käyttää jatkossa. Sanoi myös, että jatkossa tullaan tekemään vain sellaisia autoja, joiden pohjalta voidaan helpolla suunnitella uusia malleja. Ja siellä ei kilpailla missä (saksalainen) kilpailu vaikuttaa voittamattomalta.
No, nyt on kyse enään siitä, että tuleeko 159:stä edes tavallista "viimeisen kahden vuoden kasvojen kohotusta", koska sen aika on juuri nyt. Vai hypätäänkö suoraan takaisin Fiat alustalle.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^ Eiköhän tämä selviä huhtikuun loppupuolella, kun M esittelee suunnitelmansa.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Fiatilla suunnitellaan uutta A-segmentin Alfaa. Tekniikka perustuisi siis Pandaan ja se olisi Mitoa pienempi ja 5-ovinen. Muotoiluakin on jo hahmoteltu, projekti odottaa enää Marchionnen hyväksyntää.

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

JaniW kirjoitti:
No nyt ollaan asialinjalla! Tuon kun vielä oikeasti joskus näkisi tuotannossa :P
Saattaisi olla hieman raskas tilipussille.. :twisted:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

^^ Mitoa pienempi, viisiovinen Alfa? Gimme a break.... Toivottavasti aloittavat metadonihoidot nopeasti päättäjillä...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jos tota rataa jatketaan kohta ollaan samassa veneessä kuin Lancia ypsilonin ja musan kanssa eli uusi Mito special edition joka toinen vuosi eikä muuta..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Eikös se nyt ole pelkästään positiivinen asia, että uusia malleja edes tulee (tai mahdollisesti tulee)? Pienet autot lienevät tällä hetkellä IN, joten on hyvä että Alfalla ollaan hereillä nyt eikä vasta viiden vuoden päästä.
Useimmat autovalmistajat ovat käsittääkseni tuoneet lisää vaihtoehtoja skaalan pienempään ja halvempaan päähän.


(Oletettavasti tuollainen pikkuauto tulisi esimerkiksi sillä 0.9 twinair-koneella, joten se laskisi malliston keskimääräisiä päästöjä. Eikös EU:lla ole jotain määräyksiä tulossa niiden suhteen?)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jos haluaa pikkuautoja voi ostaa suoraan sen Fiatin (tai Lancian), mielestäni ei ole järkevää tehdä Fiat,Alfa ja Lancia merkillä samaa autoa eri kuorilla, kaikki nämä pikku Alfat tulevat kuitenkin perustumaan suurelta osin Fiatin malleihin, suuremmissa luokissa olisi edes jotain toivoa omista malleista...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

liekki kirjoitti:Eikös se nyt ole pelkästään positiivinen asia, että uusia malleja edes tulee (tai mahdollisesti tulee)? Pienet autot lienevät tällä hetkellä IN, joten on hyvä että Alfalla ollaan hereillä nyt eikä vasta viiden vuoden päästä.
Useimmat autovalmistajat ovat käsittääkseni tuoneet lisää vaihtoehtoja skaalan pienempään ja halvempaan päähän.


(Oletettavasti tuollainen pikkuauto tulisi esimerkiksi sillä 0.9 twinair-koneella, joten se laskisi malliston keskimääräisiä päästöjä. Eikös EU:lla ole jotain määräyksiä tulossa niiden suhteen?)
Olen Liekin kanssa samoilla linjoilla. Nyt on vaan niin että tuo taitaa olla ainoa tapa pitää Alfa Romeon merkki hengissä.

Täydellisessä maailmassa noin ei tarvitsisi tehdä, mutta mikäli konsernilla on mahdollisuus aikaansaada synergia etuja myymällä samaan perusratkaisuun perustuvaa tuotetta eri tuotemerkeillä niin hölmöähän se olisi olla tekemättä niin.

Fiatin tekniset perusratkaisut ovat hyvin "Alfamaisia". Mulle Alfa on jotain joka on tehty periaatteella "enemmän vähemmästä" ja Multiair jne on just sitä mitä esim. 1300 GT junior aikanaan. Vähän kuutiotuumia mutta kehittynyttä tekniikkaa ja sitä kautta tehoa ja ajettavuutta.

Jos mä olisin Marchionne niin mä tekisin suurin piirtein seuraavaa:
  • hyödyntäisin Fiatia alustana pienemmissä malleissa kuitenkin korostaen Alfamaisuutta
    Uudet keksinnöt ensin Alfaan ja sitten valuttaen Fiiuun eikä toisinpäin
    isommissa malleissa sama synergiaetu otettaisiin Chryslerin puolelta

Tarkoituksena olisi nostaa Alfan myynti samalle tasolle brändin kanssa.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Uskon, että päästörajoituksilla on suurikin rooli jos tuollainen pikkumalli päätetään lanseerata. Onhan Maseratikin tuonut(tuomassa?) Toyotan mallistoonsa omiin kuoriinsa pakattuna? Audille tulee A1 täyttämään pienemmän auton tarvetta.

Eikö Mito ole samalle alustalle suunniteltu kuin Grande Punto? Mulle ei tulisi mielenkään ostaa sellaista itselleni, mutta Miton voisin ottaa koska vaan. Olen siis koeajanut kumpaakin ja mielestäni fiilis on täysin erilainen. Giuliettaankin on alusta suunniteltu suurimmaksi osaksi uudestaan ja silti väki puhuu Fiiatista?

Ja mun mielestä ei tarvitse muuta kuin suunnata katse Saksan suuntaan ja miettiä mitä VW on saanut aikaiseksi Seat/Skoda/VW/Audi- paketilla. Eurot on automarkkinoilla kuitenkin aika tiukassa nykypäivänä, joten yhteisiä rakenteita/osia on pakko käyttää jos haluaa toimia kustannustehokkaasti. Tai ainakin käyttää olemassaolevia uuden suunnittelun pohjana.

EDIT: Juhala kiteytti asian hyvin. Uskon myös, että pienempien segmenttien ollessa kunnossa se mahdollistaa myös malliston yläpäähän uutta tarjottavaa.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

juhala kirjoitti:hyödyntäisin Fiatia alustana pienemmissä malleissa kuitenkin korostaen Alfamaisuutta
Uudet keksinnöt ensin Alfaan ja sitten valuttaen Fiiuun eikä toisinpäin
isommissa malleissa sama synergiaetu otettaisiin Chryslerin puolelta
Näyttäisi taas olevan vaihteeksi kallellaan Maseratiin päin...
http://www.autoblog.it/categoria/alfa
"Maserati e Alfa Romeo lavoreranno alla nuova piattaforma a trazione posteriore"

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

liekki kirjoitti:
Eikö Mito ole samalle alustalle suunniteltu kuin Grande Punto? Mulle ei tulisi mielenkään ostaa sellaista itselleni, mutta Miton voisin ottaa koska vaan. Olen siis koeajanut kumpaakin ja mielestäni fiilis on täysin erilainen. Giuliettaankin on alusta suunniteltu suurimmaksi osaksi uudestaan ja silti väki puhuu Fiiatista?
no Mitoon on ainakin periytynyt joka paikassa haukuttu ohjaus...Mitohan on kaikista Alfoista lähinna Fiattia tällä hetkellä, Giulietta taas on täysin uusi, senkin alusta varmaan päätyy Fiatille johonkin malliin, kyse on kai siitä mihin merkkiin ensin tarvitaan uutta. Lähinne en haluaisi että Alfasta tulee samanlainen heittopussi kuin Lanciasta , eli 15 vuotta pelkkää Mitoa ja joka toinen vuosi "special edition" eri värillä. Muutenkin tuo ensin parempaan merkkiin uutuudet ei oikein toteudu Fiat konsernilla kun samat hilut on jo kuukauden sisällä muissakin..... Päästörajoitukset taitaa olla enempi konsernikohtaisia? eli Alfalle riittää että Fiatin mallisto on vähä päästöinen. Joka tapauksessa en näe hyvänä asiana nykyistä kehityssuuntaa tehdä vain a ja b segmentin kauppakasseja...pidemmän päälle ei enää isompia Alfoja tehdä ollenkaan....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jos kerran Aston Martin, niin...

Kuva

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

liekki kirjoitti:Uskon, että päästörajoituksilla on suurikin rooli jos tuollainen pikkumalli päätetään lanseerata. Onhan Maseratikin tuonut(tuomassa?) Toyotan mallistoonsa omiin kuoriinsa pakattuna? Audille tulee A1 täyttämään pienemmän auton tarvetta.

Eikö Mito ole samalle alustalle suunniteltu kuin Grande Punto? Mulle ei tulisi mielenkään ostaa sellaista itselleni, mutta Miton voisin ottaa koska vaan. Olen siis koeajanut kumpaakin ja mielestäni fiilis on täysin erilainen.
- Ei Maserati, vaan Aston Martin. Kyse on autonkorvikkeesta, joka voidaan esim antaa pariksi tunniksi alle, kun oikea A.M. on huollossa.
- Miton Koeajo Tekniikan Maailmassa oli otsikoitu: "Ei mikään Punto". Tarkoittaa, että lukuisista yhteisistä palokoista huolimatta aivan eri auto.

Mutta kyllä minäkin mielelläni näkisin vielä 159:n seuraajan ja vähän isommankin Alfan. Jos 159:ä edes vähän päivittäisi... Pari senttiä ulkomitoista pois ja sisämittaa saman verran lisää ja painosta 100 kg.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Jönsson kirjoitti:- Ei Maserati, vaan Aston Martin. Kyse on autonkorvikkeesta, joka voidaan esim antaa pariksi tunniksi alle, kun oikea A.M. on huollossa.
Juurikin siis tuota Aston Martinia tarkoitin. Enpä tiedä mistä sen Maseratin tähän tempaisin.

Ainakin Auto Bildissä (ostin halpaa lukemista junamatkalle, älkää kivittäkö! :) ) oli mainittu että nimenomaan malliston keskimääräisten päästöjen vähentäminen olisi syynä tuohon. Kyllähän se varmaan pätevä autonkorvike on myös huollon ajaksi.

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Deja vu! Nyt ollaan Italiaspeedin mukaan Chyrslerin V6:ttä istuttamassa Alfa Romeon konepellin alle :(.

No ehkä parannus nykyiseen GM-lohkoiseen verrattuna.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Jos kerran Aston Martin, niin...
Eipä liity mitenkää alfoihin mutta italiaan kuitenkin... löysin nimittäin kesäkissan varapyörää sisäpuolelta vahatessa ( miten niin oon nysvääjä??) jaguaarin leiman lisäksi aston martinin logon, näköjään samaa varapyörää käyttävät. (mullahan oli ne isommat brembon jarrut ja normi jagge xkr:n varapyörä ei mahdu jarrujen ympärille )

Miten tämä sitten italiaan liittyy?? no samalla vanteesta löytyi made in italy leima... :-D
Otin kuvatkin mutta tuli niin suttuset ne logot, en kehtaa laittaa tähän.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

CARin sivuilla juttua tulevasta Giuliasta.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

juuuso kirjoitti:CARin sivuilla juttua tulevasta Giuliasta.
Juu, varmaan tulee 2011... Se että joku Alfa malli tulis markkinoille silloin kun luvataan (eikä tämä taida edes olla niin official) olis todellinen uutinen.

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

juuuso kirjoitti:CARin sivuilla juttua tulevasta Giuliasta.
Vihdoinkin edes hälyvä lupaus kilparadoille palaamisesta...
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

kyllä 2011 on täyttä utopiaa kun ajatellaan, että fiatilla vielä pallotellaan että tehdäänkö mallia vai ei ja mille tekniikalle (chrysler vai jatkettu c-evo/giulietta)
noh, 21 huhtikuuta olemme tämänkin suhteen viisaampia.

eri asia sitten on että koska Pomiglianon tehtaalla alkavat 2011 muutostyöt Pandan tuotannon aloittamiseksi, on mahdollista että 159:n valmistus päättyy ennenkuin seuraajaa on vielä edes olemassa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

^ :fist:

Tästä vinkkelistä pahempi kuin Skåda Sbuberd :bad-words:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

No ei kai nyt ihan sentään.

Keulan malliahan voisi tuohon 159:n seuraajaan ottaa vaikkapa tästä Pandion-konseptista:

Kuva

Vai tuleeko liikaa Saab mieleen?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Näyttää robocopilta..

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Vittorio Jano kirjoitti:Kuva
Komiteamuotoilua sanon mä!
Ja hiukan samaa makua on tuossa Giuliettassakin, Ei huono, mutta jos otetaan keulakolmio ja merkit pois niin voisi olla ihan minkä tahansa tehtaan tuote.

Samanlaista onnistumista kuin 156:n tullessa markkinoille ei muotoilumielessä kai enää voi odottaa, muotoilun merkitys on oivallettu muuallakin.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

^Kappas kaksi osainen takasivuikkuna niinkuin asiaan kuuluisi.

Hyvän näköinen mutta tietyin pienin muutoksi tuo näytää ihan Audilta!!

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Eiköhän tuo perustu Chrysler 200C linjoihin. Aika nopeasti aikovat saada myyntiin, kun kaupat Chryslerin kanssa tehtiin vasta kesällä.
Liitteet
chrysler-200c-ev-concept.jpg
chrysler-200c-ev-concept.jpg (64.68 KiB) Katsottu 7010 kertaa

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »


Vastaa Viestiin