Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
155156
Viestit: 2092
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tuo onkin sivun otsikon mukaan "Alfa Romo".

Ruma on.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Hmm, keula alkaa olla sinne päin - mutta toi perä on melko likellä Mazdan RX-8 mallia mutta vieläkin rumempi... eli lisää kaipaa suunnittelua.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Formula-Masa kirjoitti:Spekulointia 159 korvaajan ulkonäöstä:

http://www.topspeed.com/cars/car-news/a ... 93593.html
Ei ehkä täydellinen mutta minusta askel oikeaan suuntaan tylsähköjen Miton ja Giuliettan jälkeen.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Formula-Masa kirjoitti:Spekulointia 159 korvaajan ulkonäöstä:

http://www.topspeed.com/cars/car-news/a ... 93593.html
Takaa tulee mieleen jokin Mustang, Camaro tai muu 2000-luvun pony car. Edestä taasen kyseessä on ilmetty Jack Nicolsonin Jokeri.

Persoonaa tuossa on, mutta ei siroutta ja keveyttä. Noh, kyseessähän on kuitenkin vain muotoilututkielma.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Onneksi tuollainen hirvitys ei pääse ikinä tuotantoon. Järkyttävä.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Formula-Masa kirjoitti:Spekulointia 159 korvaajan ulkonäöstä:

http://www.topspeed.com/cars/car-news/a ... 93593.html
Onneksi tämän kuvan tehneellä 'studiolla' ei ole mitään tekemistä Alfan suunnittelun kanssa :)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

olikohan tätä vielä missään...

Breran ja Spiderin valmistus loppuu syksyllä

http://www.pininfarina.it/repository/Fi ... 10.eng.pdf

sivu 6 "production for Alfa Romeo will cease in the fall"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Paljon juttuja liikkeellä Alfan myymisestä VAG konsernille.

Esimerkki: http://www.allaguida.it/articolo/volksw ... meo/35921/

Itse alan uskoa tuohon, koska Alfan satavuotismallisto on ollut surkea. Mitään ei näytä tapahtuvan. Aivan kuin Fiat säästäisi paukkuja, merkkihän siinä myydään, ei juuri muuta.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

alfista kirjoitti:Paljon juttuja liikkeellä Alfan myymisestä VAG konsernille.

Esimerkki: http://www.allaguida.it/articolo/volksw ... meo/35921/

Itse alan uskoa tuohon, koska Alfan satavuotismallisto on ollut surkea. Mitään ei näytä tapahtuvan. Aivan kuin Fiat säästäisi paukkuja, merkkihän siinä myydään, ei juuri muuta.
Jos seuraat tätä asiaa Fiatin ja Lancian suhteen, niin tilanne on aivan sama. Fiatilla oli tulossa myyntiin useampia malleja jotka lykättiin tai haudattiin laman ja uuden chrysler-yhteistyön vuoksi. Mm uusi Multipla oli tuotantovalmis mutta korvataan nyt Dodge Journeyn kopiolla. Uusi Panda ja Ypsilon oli tarkoitus lanseerata 2009-2010, mutta Ypsilon tulee vasta ensi keväänä ja Panda 2011 loppuvuodesta. Samoin uuden Giulian suunnittelu jouduttiin aloittamaan uudelleen. Voit katsoa viime kevään investor dayn planneriä niin näät että tälle vuodelle ei oltu uusimpien suunnitelmien mukaan tuomassakaan mitään, mutta uutuksien ruuhkavuodet ovat 2012-2014.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Totta. Myös Opel kaupan epäonnistuminen pilasi jo menossa olleet yhteistyökuviot ja pakotti suunnittelijat takaisin lähtöruutuun.

Toivotaan, että uusia malleja tulee niin Alfalle kuin muillekin Fiat Groupin merkeille. Tätä menoa myynti tippuu huolestuttavasti.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11229
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

AutoItalian mukaan saatamme tulevaisuudessa nähdä myös Alfa Romeo-pohjaisia Abartheja.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Kaalipata kirjoitti:Onneksi tuollainen hirvitys ei pääse ikinä tuotantoon. Järkyttävä.
:mrgreen: , toihan on ku suoraan Cars-leffasta... hirveä viritys.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

tämän hetkisiä tietoja uudesta Giuliasta:
-markkinoille 2013
-d-evo pohjarakenne
-mitat ~ pituus 4,92m leveys 1,81m, korkeus 1,46
-muotoilu passat cc-like
-alustarakenne samankaltainen kuin giuliettassa
-etu- ja/tai neliveto
-projekti on teknisesti valmis/pitkällä mutta muotoilu/teollinenvaihe jäissä, eikä tällä hetkellä juuri työn alla

koko kuulostaa huimalta mutta näillä näkymin valmistetaan usassa ja italiassa joten usan puolen suunnittelijoilla paljon pelissä

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Mirafiori kirjoitti:tämän hetkisiä tietoja uudesta Giuliasta:
-markkinoille 2013
-d-evo pohjarakenne
-mitat ~ pituus 4,92m leveys 1,81m, korkeus 1,46
-muotoilu passat cc-like
-alustarakenne samankaltainen kuin giuliettassa
-etu- ja/tai neliveto
-projekti on teknisesti valmis/pitkällä mutta muotoilu/teollinenvaihe jäissä, eikä tällä hetkellä juuri työn alla

koko kuulostaa huimalta mutta näillä näkymin valmistetaan usassa ja italiassa joten usan puolen suunnittelijoilla paljon pelissä
Tuo alkaa kuulostaa minun seuraavalta alfalta. Mutta katsotaan nyt kuitenkin ensin se valmis tuote.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Neliveto, nam..

Carlo Coppa
Viestit: 740
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Takaveto, miksei :bad-words:

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Itselle olis ainakin melkein se ja sama onko etu- vai takaveto mutta kunhan tekisivät siihen oikeasti kunnon tunnokkaan ohjauksen millä on ilo viedä kotteroa mutkiin. En ole viime aikojen uudempia malleja (159, Mito, Giulietta) itse ajanut mutta jos muutamien lehtien ym. moitteet rattituntuman ohenemisesta uudemmissa pitää paikkansa niin siinä mun prioriteeteissä parannuksen paikka #1. Ja se ei yhtään lohduta että niin monissa kilpailijoissakin on laimeet sähköiset kumipallo-ohjaukset, miksi sen muodin mukana pitää mennä...

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Sähköinen ohjaustehostin voi alkuun tuntua aika omituiselta, mutta kun koko kesän ajeli versolla,niin oppi sitäkin koppia paiskomaan ja ihan yllättävän hyvänkin tuntuman siihen sai.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Jeepin tehtailla aletaan ilmeisesti nikkaroida Alfalle ja Maseratille SUVeja....Jeepin Grand Cherokeen pohjalta.

No, mullehan tuo on hyvä uutinen, sen kuin vaihtaa Alfan scudeton Grandin keulaan ja saa Alfan SUVn jo etuajassa :mrgreen: :P :wink:

Monta hymiötä...siltä varalta että joku ei ymmärtänyt tätä vitsiksi.

Mutta oikeesti hei....tähänkö automaailma on menossa?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

jeQQ kirjoitti:Sähköinen ohjaustehostin voi alkuun tuntua aika omituiselta, mutta kun koko kesän ajeli versolla,niin oppi sitäkin koppia paiskomaan ja ihan yllättävän hyvänkin tuntuman siihen sai.
Rohkea sälli olet,tai meillä päin kurvit jyrkempiä :mrgreen:

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Mirafiorin tehtaalla aletaan valmistaa Giulian berlina ja sw -versioita, sekä Alfan uutta SUV:ta vuonna 2012.

Linkki

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

"Output will start in the third or fourth quarter of 2012, Fiat said,"


aika vanhaksi kerkee 159 pääsemään tuohon mennessä, tolla aikataululla 159sin korvaaja on Suomessa joskus 2013 lopussa.....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

työntekijöiden salakuvia odotellessa :lol: Noh... tuskin, ovat varmana oppineet jotain Giulietasta...

159 ei ole edes Faceliftattu, mutta ei siihen vielkään ole oikein aika puraisut?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

V6 kirjoitti:"Output will start in the third or fourth quarter of 2012, Fiat said,"


aika vanhaksi kerkee 159 pääsemään tuohon mennessä, tolla aikataululla 159sin korvaaja on Suomessa joskus 2013 lopussa.....
159:n valmistus päättyy jokatapauksessa ensi vuonna. Ensi vuoden lopulla tehtaalla alkaa pandan tuotanto ja tuotantolinja tarvitsee tilaa....

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

missäs niin sanotaan? kai siellä tilaa riittää kun tehdas toimii 20 prosentin kapasiteetilla nytkin....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

Mutta kumminkin se on niin että 159 lopetetaan ja giulietta tilalle, joten tuskimpa alkaa liftaamaan. harmi kun ei muista enempää esityksestä tulevista malleista.

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

V6 kirjoitti:missäs niin sanotaan? kai siellä tilaa riittää kun tehdas toimii 20 prosentin kapasiteetilla nytkin....
Jos tuotantolinja vaihtuu Pandaa varten, niin missä raossa ajattelit niiden 159:ä kasaavan? Tuskin samalla linjalla kuitenkaan 159:n valmistus onnistuu. :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Eihän 159 olisi '13 kuin 8-vuotias. 156:kin ehti myydä itseään 9-vuotta (fl toki tuli, mutta kuitenkin).

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

niki kirjoitti:
V6 kirjoitti:missäs niin sanotaan? kai siellä tilaa riittää kun tehdas toimii 20 prosentin kapasiteetilla nytkin....
Jos tuotantolinja vaihtuu Pandaa varten, niin missä raossa ajattelit niiden 159:ä kasaavan? Tuskin samalla linjalla kuitenkaan 159:n valmistus onnistuu. :wink:
kai siellä on useampi tuotantolinja kuin yksi siellähän tehtiin/tehdään
Alfa Romeo 147
Alfa Romeo GT
Alfa Romeo 159
Alfa Romeo 159 Sportwagon
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

V6 kirjoitti:
niki kirjoitti:
V6 kirjoitti:missäs niin sanotaan? kai siellä tilaa riittää kun tehdas toimii 20 prosentin kapasiteetilla nytkin....
Jos tuotantolinja vaihtuu Pandaa varten, niin missä raossa ajattelit niiden 159:ä kasaavan? Tuskin samalla linjalla kuitenkaan 159:n valmistus onnistuu. :wink:
kai siellä on useampi tuotantolinja kuin yksi siellähän tehtiin/tehdään
Alfa Romeo 147
Alfa Romeo GT
Alfa Romeo 159
Alfa Romeo 159 Sportwagon
Kyllä oli mutta Pandan volyymit ovat hieman erilaiset. Parhaimmillaankin alfoja tuli ulos noin 100.000 vuodessa, (nyt alle 30.000), kun pandaa tullaan valmistamaan noin 250.000. Alfoja ei tulevaisuudessa Pomiglianon tehtaalta enää tule, joten mitään alfa-osastoa tai tuotantolinjaa ei tuonne säästetä....
tokihan tuo ei tarkoita sitä että myynti päättyy jo ensi vuonna, vaan viimeiset myydään sitten 2012 ennen kuin seuraaja tulee myyntiin....

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

lähde: automotive news/Luca Ciferri
Marchionne's dilemma: To sell or not to sell Alfa?

TURIN – Fiat CEO Sergio Marchionne's self-confidence has helped him tackle problems that lesser executives would duck, but he may have met his match.

In a very public test of Marchionne's faith in his own turnaround strategy, in September Volkswagen Chairman Ferdinand Piech bluntly announced that he wants to buy Alfa Romeo.

Piech was suggesting that VW – and only VW — could transform Fiat's perennial money-losing brand into a real moneymaker.

Marchionne subsequently declared that he would prefer to keep Alfa Romeo. But several sources with direct knowledge of the matter say that Fiat and VW have been discussing the sale of Alfa for the past four months.

Marchionne has not yet decided whether to sell the brand. And it's not just a matter of price. He has asked his staff to prepare a battle plan to evaluate how Fiat would fare without Alfa.

His staff's deliberations boil down to this: By selling Alfa Romeo, Fiat would be better positioned to survive the next two years, which promise to be the most difficult stretch of its turnaround.

But if Fiat can survive without selling Alfa Romeo – and if it can successfully restructure that premium brand – then Alfa Romeo would play a key role in Fiat's resurgence.

A chronic headache

So far, Alfa Romeo has been Marchionne's biggest failure. The brand has not turned a profit in the past six years, and possibly for the past decade.

Sales this year will barely surpass 120,000 units, nowhere near its goal of 300,000 units.

In April, Marchionne announced a plan to boost Alfa sales to 500,000 units by 2014. But analysts are skeptical.

”Maybe Alfa could get to half a million units a year, but only after the brand is sold to VW,” said Credit Suisse analyst Arndt Ellinghorst in a prophetic remark last June during the Automotive News European Congress in Bilbao.

Here are four good reasons why Fiat should sell Alfa Romeo, followed by six good reasons why it shouldn't.

By selling Alfa, Fiat could:

• Cash in between 1.5 billion to 2 billion euros. Then the post-spinoff Fiat Auto would be virtually debt-free;

• Slash product development expenditures of at least 1.5 billion euros, since Fiat no longer would have to launch five new Alfas from 2012 through 2014;

• Boost profits in 2011 and 2012, since the company would be rid of Alfa's annual losses projected at about 200 million euros;

• Reintroduce Dodge as a sporty brand in Europe, positioned above the mainstream Fiat brand. A sporty Dodge would not overlap Lancia-Chrysler, which will focus on comfort.

And here are six good reasons why Marchionne should keep Alfa Romeo:

• If Fiat can fight through the next three years, it will emerge in 2014 with fatter profit margins and a nearly debt-free balance sheet, according to Mediobanca Securities;

• Fiat can raise as much as 2 billion euros by selling Magneti Marelli, Comau and Teksid, which produce auto parts, production tooling and engine blocks. Then Fiat wouldn't have to sell Alfa, and it could focus more closely on the auto industry. Investors would like that;

• A relaunched Alfa eventually could command profit margins of 10 percent or so. That would help Fiat to generate the 3.5 billion euro annual operating profit that Marchionne has promised by 2014;

• Fiat will save money by letting Alfa Romeo and Chrysler share platforms. Moreover, Alfa could generate sales of 500,000 units a year, helping Fiat and Chrysler to achieve economies of scale. Roughly 300,000 of the 500,000 units of Alfa planned by 2014 will be based on architectures shared with Chrysler;

• Since Alfa Romeo will share its compact wide global architecture with Jeep, Fiat could produce those vehicles together in crucial growth markets such as China and Russia;

• Without Alfa Romeo, Fiat would be hard-pressed to make reasonable volumes and decent profits with mid-sized and large cars. Aside from Ferrari's handful of supercars, Fiat would be forced to eke out a profit from low-margin segments such as minicars and compact cars.

Selling or not selling Alfa is a challenging dilemma even for a no-nonsense decision-maker like Marchionne.

If he believes Fiat can battle through the next two years, he should probably keep Alfa Romeo. But if he harbors any doubts, perhaps it's time to sell.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

On siinä Fiat-pomolla päänsärky :mrgreen:

Kaksipiippuinen juttu:

-jos jättää tunnepuolen pois ja ajattelee vain teknisesti VW:n nykyisiä merkkejä Skoda ja Seat, miksei VW:n omiakin malleja aikaisempaan verraten, niin niiden arvostus on kyllä noussut ja tekninen laatu parantunut.
Sama osin pätee Audiinkin.

-toisaalta Alfan arvostus on ollut laskemaan päin, mutta menneisyys on hieno, ehkä suurien massojen luottamuksen saavuttaminen nostaisi Alfan uuteen menestykseen. Massatuotteet vain harvoin ovat persoonallisia ja VW-osien käyttö Alfassa aiheuttaisi inhon väristyksiä monessa alfistissa

-josa taas VW tyytyisi vain omistamaan Alfan ja antaisi sille itsenäisyyttä ja rahaa, asia olisi ihan toinen, mutta tämä vaihtoehto ei ole todennäköinen. Ihan silkkaa badge engineering-vaihtoehtoa ei kyllä kukaan nielisi nikottelematta.

-VW omistaa jo Porschen eikä niiden arvostus ole laskenut ja tuotantokin on säilynyt melko muuttumattomana, joten olisiko kuitenkin mahdollisuus Alfan omaleimaisuuden säilymiseen?

Kuitenkin toivoisi Alfan pysyvän italialaisena. Suurin kysymys on tietysti itse automallit ja niiden kysyntä ja laatu.

Jotenkin vaan tuntuu paremmalta se vaihtoehto, että vaikka Alfa olisi VW:n omistuksessa ja saisi jatkaa omilla persoonallisilla malleillaan kuten Porsche, Lambo ja tavallaan Audikin. Toinen vaihtoehto kun voi olla joku Dodgeen perustuva Alfan logolla varustettu maailmanauto.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

AlfaTom kirjoitti: -josa taas VW tyytyisi vain omistamaan Alfan ja antaisi sille itsenäisyyttä ja rahaa, asia olisi ihan toinen, mutta tämä vaihtoehto ei ole todennäköinen. Ihan silkkaa badge engineering-vaihtoehtoa ei kyllä kukaan nielisi nikottelematta.

-VW omistaa jo Porschen eikä niiden arvostus ole laskenut ja tuotantokin on säilynyt melko muuttumattomana, joten olisiko kuitenkin mahdollisuus Alfan omaleimaisuuden säilymiseen?
ei, Porschella on omaa tekniikkaa, Alfalla ei mitään eli käytännössä se olisi vain VAG Alfan merkillä. Mieluummin nykylinja jossa Fiat sentään jossain määrin tekee Alfalle omaa juttua tai ainakin esitellee uusinta tekniikkaa siinä ensin, kuten esim Giulietan pohjalevy....toki Fiatin nykylinja on arsesta eli tehdään vain pieniä B ja C segmetin miniAlfoja.. pian käy kuten Lancialle kävi.....joka toinen vuosi esitellään Mito Special edition eri värillä... myynti olis helpompaa "hyväksyä" jos Alfalla olisi jotain kiinteätä mitä myydä ja jatkaa sen kehitystä...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

AlfaTom kirjoitti: -toisaalta Alfan arvostus on ollut laskemaan päin, mutta menneisyys on hieno, ehkä suurien massojen luottamuksen saavuttaminen nostaisi Alfan uuteen menestykseen
Onko alfa joskus ollut menestyksellinen myynti lukujen perusteella,ja onko alfoja joskus arvostettu enemmän kuin tänä päivänä?
Minun mielestäni alfoja on enemmän katukuvassa kuin koskaan ennen, ainakin täällä suomessa
:?

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Eikös se nimen L-kirjain tarkoita Lombardiaa? Olisi yksi syy lisää pitää merkki italialaisena.

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

AlfaTom kirjoitti:On siinä Fiat-pomolla päänsärky :mrgreen:

Kaksipiippuinen juttu:

-VW omistaa jo Porschen eikä niiden arvostus ole laskenut ja tuotantokin on säilynyt melko muuttumattomana, joten olisiko kuitenkin mahdollisuus Alfan omaleimaisuuden säilymiseen?
Ei liity aiheeseen, mutta VW omistaa Porschesta 49,9%
Porsche Automobil Holding taas vastaavati omistaa VW:stä yli 50%
En itsekkään tätä ymmärrä, kunahan mainitsin.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

BB kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:On siinä Fiat-pomolla päänsärky :mrgreen:

Kaksipiippuinen juttu:

-VW omistaa jo Porschen eikä niiden arvostus ole laskenut ja tuotantokin on säilynyt melko muuttumattomana, joten olisiko kuitenkin mahdollisuus Alfan omaleimaisuuden säilymiseen?
Ei liity aiheeseen, mutta VW omistaa Porschesta 49,9%
Porsche Automobil Holding taas vastaavati omistaa VW:stä yli 50%
En itsekkään tätä ymmärrä, kunahan mainitsin.
Eikös jotenkin niin mennyt, että Porsche brassaile ostavansa VW Groupin ja parin vuoden kuluttua VW Group osti Porschesta tuon osan? :crazyeyes:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa164 kirjoitti:onko alfoja joskus arvostettu enemmän kuin tänä päivänä?
Vaikea ottaa tiukasti kantaa kun en tuohon aikaan ollut pelipaikoilla, mutta käsittääkseni 70-luvun alussa nimellä oli ihan erilainen klangi kuin nykyään. Silloin Giulia oli nopea auto ja vanhojen partojen käsitys Alfasta urheiluautona taitaa juontaa niiltä ajoilta. Nykyäänhän Imprezat ja Evo-Lancerit pyörivät ympyrää 159:n ympärillä, olkoonkin muovisia ja kolhosti muotoiltuja.

Vielä vanhempien aikojen status on ollut vielä korkeampi, mutta esmes sotia edeltävistä Alfoista taitaa Suomessa aika harvalla olla mitään käsitystä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

V6 kirjoitti:
ei, Porschella on omaa tekniikkaa, Alfalla ei mitään eli käytännössä se olisi vain VAG Alfan merkillä. ... myynti olis helpompaa "hyväksyä" jos Alfalla olisi jotain kiinteätä mitä myydä ja jatkaa sen kehitystä...
Miksei suuri osa Alfan osaajista voisi siirtyä uuteen firmaan?

Muuten....voisiko osa VW:n mielenkiinnosta liittyä faktaan, että VW:n pääsuunnittelija on W. de Silva :mrgreen:

On sitä ennenkin Alfalla luotu tekniikkaa lähes tyhjästä, kunhan on vain rahaa ja tietotaitoa.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Rasvis kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:onko alfoja joskus arvostettu enemmän kuin tänä päivänä?
Vaikea ottaa tiukasti kantaa kun en tuohon aikaan ollut pelipaikoilla, mutta käsittääkseni 70-luvun alussa nimellä oli ihan erilainen klangi kuin nykyään. Silloin Giulia oli nopea auto ja vanhojen partojen käsitys Alfasta urheiluautona taitaa juontaa niiltä ajoilta. Nykyäänhän Imprezat ja Evo-Lancerit pyörivät ympyrää 159:n ympärillä, olkoonkin muovisia ja kolhosti muotoiltuja.

Vielä vanhempien aikojen status on ollut vielä korkeampi, mutta esmes sotia edeltävistä Alfoista taitaa Suomessa aika harvalla olla mitään käsitystä.
Joo, meinasin itekin samaa, että jossain menneisyydessä Alfoja on arvostettu aivan järkyttävän paljon. Ja tarkoitan aitoa arvostusta, johon en laske 156n nostamaa myyntibuumia.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

AlfaTom kirjoitti:
V6 kirjoitti:
ei, Porschella on omaa tekniikkaa, Alfalla ei mitään eli käytännössä se olisi vain VAG Alfan merkillä. ... myynti olis helpompaa "hyväksyä" jos Alfalla olisi jotain kiinteätä mitä myydä ja jatkaa sen kehitystä...
Miksei suuri osa Alfan osaajista voisi siirtyä uuteen firmaan?

Muuten....voisiko osa VW:n mielenkiinnosta liittyä faktaan, että VW:n pääsuunnittelija on W. de Silva :mrgreen:

On sitä ennenkin Alfalla luotu tekniikkaa lähes tyhjästä, kunhan on vain rahaa ja tietotaitoa.
Veikkaan pientä jakautumista kolmeen leiriin: Osa luopuu alfoista kun eivät tunne niitä omikseen enää. Toiset haluavat mieluummin VW-leiriin kuin ne, jotka haluavat alfan pysyvän fiatilla silläkin uhalla, että se jakaa habituksensa dodge/chrysler -merkin kanssa...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

AlfaTom kirjoitti:
Miksei suuri osa Alfan osaajista voisi siirtyä uuteen firmaan?
varmaan voisikin, mutta nykyään ei taida olla mitään varsinaista Alfaa tai Alfa osaajia enää... se on vain Fiatin merkki.............viimeinen hengissä ollut ryhmä oli Alfan muotoilukeskus joka sekin on kai jo sulautettu Fiatiin? ainakin se siirettiin Torinoon. Kaikki nykyisin käytetty tekniikka on Fiat Group peräistä, jota tuskin myytäisiin mihinkään.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Mulle ainakin merkitsee enemän auto ja senhinta kuin valmistusmaa tai omistaja.
No, täytyy myöntää että en voi enää "haukkua" saksalaisia, jos ne saavat alfan.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili valmistettaisiin muualla kuin italiassa tuntuu väärältä.
Eikai alfa oikein koskaan ole olut kovin tuottoisa omistajilleen, mutta italialaiset ovat halunneet pitää sen pystyssä, ehkä imago syistä?

Niinkuin enzo ferrari sanoi (voitettuaan) ensimäisen formulakisan ferrarilla, olo on kun olisi äitinsä tappanut. Kertoo mielestäni paljon siitä mitä alfa hänelle merkitsi.

Se onko suomeentuotu jonain vuonna 1000 vai sata alfaa ei kerro myynnistä mitään, koska määrät ovat kuin pieru saharassa.

Italialaisen tuotteen kiteyttäisin näin, vähän halvemalla, kauniinpaa vaikka vähän laadusta tinkien.

Sanoisin asian näin, alfa ei ole alfa ilman italiaa!!!
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Rasvis kirjoitti: Silloin Giulia oli nopea auto ja vanhojen partojen käsitys Alfasta urheiluautona taitaa juontaa niiltä ajoilta. Nykyäänhän Imprezat ja Evo-Lancerit pyörivät ympyrää 159:n ympärillä, olkoonkin muovisia ja kolhosti muotoiltuja.
Totta tuo,vielä 80-90 luvun alkuun alfoissa oli mukavasti potkua,verrattuna moneen muuhun merkkiin.Nykyään muut merkit ovat ottaneet tuon teho etumatkan kiinni.
OT.Naapurin naskalilla on tuollainen mitsun kymppi evo,ja on todella hätäinen kulkemaan,siinä on todellakin alfa kuin alfa ihmeissään

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Ylekin on noteerannut Volkswagen-kuvion.

"Alfan ostohaluista ilmoitti ensimmäisen kerran Volkswagenin pääjohtaja Ferdinand Piech syyskuussa Pariisin autonäyttelyn yhteydessä. Piechin mielestä tappiollinen Alfa olisi helposti muutettavissa tuottavaksi yritykseksi yhdistämällä luotettava saksalainen tekniikka italialaiseen huippumuotoiluun."

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

alfa164 kirjoitti:
Rasvis kirjoitti: Silloin Giulia oli nopea auto ja vanhojen partojen käsitys Alfasta urheiluautona taitaa juontaa niiltä ajoilta. Nykyäänhän Imprezat ja Evo-Lancerit pyörivät ympyrää 159:n ympärillä, olkoonkin muovisia ja kolhosti muotoiltuja.
Totta tuo,vielä 80-90 luvun alkuun alfoissa oli mukavasti potkua,verrattuna moneen muuhun merkkiin.Nykyään muut merkit ovat ottaneet tuon teho etumatkan kiinni.
OT.Naapurin naskalilla on tuollainen mitsun kymppi evo,ja on todella hätäinen kulkemaan,siinä on todellakin alfa kuin alfa ihmeissään
Tämän hetken Alfojen suorituskykytilanne on jäänyt valitettavasti kauas lähes kaikkien perusmerkkien taakse, mutta näillä hetkillä myyntiin tuleva 1.75L 235 heppainen kone tarjoaa sentään hienot huipputehot alle 2 litraisiin. 8C on vähän liian harvinainen peli todellisuudessa Alfaksi kutsuttavaksi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Piech on ilmaissut asian niin, että VW voisi tehdä voittoa konsernille, mutta kannataako FIAT;n myydä sellaista pois? Sehän on vähän sama asia kuin ampuisi itseään jalkaan, kauanko menisi, että Alfa rupeaisi narsimaan mahdollisia Dodgen tms. markkinaosuuksia euroopassa?

Ei Marchionne seiso tyhjän panttina, onhan Sergiolla selviä suunnitelmia Alfan varalle, Siitä tässä varaman on periimäisenä kyse, meneekö oman suunitelman mukaan ja ottaa ison riskin vai myy Alfan, jolloin ei itse tarvitse miettiä merkkiä ollenkaan.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

beetta julia kirjoitti:Mulle ainakin merkitsee enemän auto ja senhinta kuin valmistusmaa tai omistaja.

...

Niinkuin enzo ferrari sanoi (voitettuaan) ensimäisen formulakisan ferrarilla, olo on kun olisi äitinsä tappanut. Kertoo mielestäni paljon siitä mitä alfa hänelle merkitsi.

...

Sanoisin asian näin, alfa ei ole alfa ilman italiaa!!!
beettan teksti kuvastaa omia tuntojani. Kun Lambo myytii volkkarille, mieli oli todella matalalla. Uusia Gallardoja on tullut katseltua syrjäkarein. Eihän niissä voi olla italialaista sielua!

Alfa on yksi legendaarisimmista Italialaisista merkeistä, johon liittyy helkutisti tunteita, niin kuin Enzollakin. Myynti tuntuisi tosi pahalta.

Fiat / Alfa liitossa on kuitenkin perusvika. Fiat ei alunperin millään halunnut olla Alfan kanssa missään tekemisissä. Nyt kun viimeisetkin Alfan tehtaat on suljettu, meillä on käsissä hankala tilanne. Fiat ei haluaisi myydä Alfaa, koska brändin potentiaali on niin helkutin suuri. Sehän on muiden käsissä kallisarvoinen tuote! Miksi Fiat sitten totaalisesti mokannut 156:n jälkeisen tuotekehittelyt? Autoja pitäisi tehdä myyntiin, jotta merkki pysyisi hengissä!

Tältä kannalta voisin jopa hyväksyä volkkarin omistuksen, koska ne kaverit ei juuri töppäile. Vai onko vaihtoehtoja? Alfaa vuosia matkinut Mazda? PSA?

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Suomen Yleisradio kirjoitti: "Piechin mielestä tappiollinen Alfa olisi helposti muutettavissa tuottavaksi yritykseksi yhdistämällä luotettava saksalainen tekniikka italialaiseen huippumuotoiluun."
Tyhjänpäiväinen lause.. Miksei VAG muotoile nyt vaan Audiaan paremmin ja antaisi Alfan tuottaa tappiota rauhassa.. (tainnut da Silvalta loppua muutenkin muste). Molemmat brändit kun ovat kuitenkin samantyyppisiä. Ei tässä tarvittaisi enää uutta merkkiä taloon.

Alfa ei ainakaan ensimmäisinä VAG-vuosinaan tulisi myymään yhtään sen enempää kuin nytkään, asenneilmapiirin muutos tarvitsee sen verran aikaa. Toisaalta samalla menetettäisiin osa nykyisiäkin asiakkaita. Italian myyntikin romahtanee - italialaisen auton ostamisesta kun saa ymmärtääkseni verohelpotuksia, teutooneista tuskin? Parhaassa tapauksessa merkki lakkautetaan 3 vuoden sisällä, kun uudet markkinat eivät vielä ole omaksuneet merkkiä ja vanhat eivät huoli sitä.

AR:n säilyttäminen on Fiat Groupille varmasti kunnia-asia. Riittää että Fiat (ja konsernin muut toiminnot kattavat Alfan aiheuttaman reiän.) En jaksa uskoa myyntiin.. AR:n keino erottua kilpailijoista on sitä paitsi yksilöllisyys ja nykyinen isäntä vielä ymmärtää sen. Voiko suuren markkinaosuuden tuote olla edes enää kovin yksilöllinen? Jos Alfa muuttuisi massatuotteeksi, sen ainutkin myyntivaltti olisi hävitty. Paradoksaalisesti Alfa ei vain voi myydä kovin paljon.

Simppelisti, luulen (ja pelkään) että VAG haluaa vain nimen (brändin) ja ripustaa sen rinkeleiden tilalle. Omaa mansikoita maksavaa tuotekehittelyä ei ole varaa tuottavuuden nimissä toteuttaa. Vähän kuten case Seat Exeo. Onhan tämä ainut tapa saada Alfa helposti tuottavaksi nykyisillä ja nykyistä pienemmilläkin myyntimäärillä. Köyhä VAG tarvitsee sen puolen prosentin markkinaosuudenkin ollakseen joku päivä maailman suurin autonvalmistaja. Ja siinä pelissä ei mietitä miten yksilöllistä tavaraa pellin alla on.

Oma veikkaus: Fiat ei myy. Mutta VAG tuskin ostaisikaan.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Fiatin edustaja toisti Bolognan motor showssa, että Giuliettan myyntitavoite on vuodelle 2011 100.000kpl, koko merkille 200.000. 2014 Alfan tavoite on Euroopassa jopa 350.000.

Vastaa Viestiin