Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

90 kirjoitti:eihän tuota pitänyt tulla vai pitikö..
Aika HC vaikutelma - ei takapenkkiä ja monipistevyöt... Lieköhän tolle linjalle ollaan lähdössä :o:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Noin siitä voi pyytää lisää rahaa, kun on oikeasti GTA, eikä mikään luxusvarusteita rönsyilevä pikku pullukka, jossa kaikki teho menee varusteiden liikuttamiseen.
Luulisi tuosta kyllä sitten olevan kaksi versiota, enemmän RACE ja sitten siviilipainos.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Fiat Groupin tulevaisuuden suunnitelmissa on heikosti uusia alfoja
Liitteet
big_PianoGruppoFiatDicembre2009_10.JPG
big_PianoGruppoFiatDicembre2009_10.JPG (31.62 KiB) Katsottu 13349 kertaa

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

tuo johtuu taas siitä, että alfan strategiaa ollaan jälleen kerran miettimässä uudelleen. lisäksi asiaan vaikuttaa esim. crysler-yhteistyö
uusia alfoja saadaan varmasti vielä tulevaisuudessakin, en usko että uusi malli vuonna 2011 (159:n seuraaja) olisi vielä mahdoton asia, vaikka sitä ei tuossa luekaan.

Avatar
mezzadro
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 14:40

Viesti Kirjoittaja mezzadro »

alfaowner.comissa olevan linkin mukaan Geneven näyttelyssä maaliskuussa nähtäisiin 3 konseptiautoa 159:n ja ilmeisesti Breran/GT:n ja Spiderin seuraajiksi: Giugiaron piirtämä sedan, Bertonen coupe ja Pininfarinan avomalli. Kuulostaa kaikkien viime aikaisten masentavienkin uutisten jälkeen jo huomattavasti paremmalta :-D Vaikka 100 v-juhlien kunniaksi jotakin tällaista olisi voinut odottaa, onkohan tämä kuitenkin vaan jonkun toiveunta...

http://www.alfaowner.com/Forum/general- ... -show.html

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Alfa Romeon uudeksi CEO:ksi Harald J Wester, joka hyörii tällä hetkellä Maseratin ja Abarthin pomona. Tarkoituksena ehkä yhdistää Alfa Romeo (jälleen) samaan yksikköön Maseratin kanssa. Edellinen liitto kesti puoli vuotta.

Hyvä uutinen, varsinkin kun muutama viikko sitten merkkiä oltiin jo mahdollisesti hiljaa hautaamassa (ei uusia malleja Giuliettan jälkeen) tai yhdistämässä teknisesti Chrysleriin.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Aika tuulinen paikka se on ollut Alfan johto, joten nähtäväksi jää, kuinka pitkään pesti kestää tällä kertaa...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

155156 kirjoitti: Edellinen liitto kesti puoli vuotta.

.
mistä tommonen tieto on peräisin?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

V6 kirjoitti:mistä tommonen tieto on peräisin?
Taitaa olla tämä italiaspeed.com teksti lähteenä: "It will be just the latest juggling for the Alfa Romeo division within the Fiat Group since the Italian carmaker bought the brand in 1986 to prevent Ford from completing a takeover. Previously Alfa Romeo was tied together with Lancia, but this was unpicked to allow it to standalone. In the spring of 2005 the then Alfa Romeo CEO Karl-Heinz Kalbfell took over at Maserati as well but this arrangement latest barely six months before he was dumped from his Alfa Romeo duties although for a short while he technically assumed responsibility for the 'sporting pole' of both divisions before eventually leaving the Group".

En ole varma, kun olen lukenut viime aikoina paljon Alfa Romeosta kaiken maailman artikkeleita netistä. Tuollainen tieto tai "tieto" päähän jostain jäi. Joku vuosi sitten kohkattiin hetki kuinka Alfa Romeo on samaa yksikköä Maseratin kanssa ja sitten se unohtui. Jostain löytyy varmasti faktaa aiheesta.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jep, aika ihme juttu toi, en usko että mitää varsinaista faktaa tuosta löytyy, samaa lupaustensarjaa kuin muutkin Fiat Groupin uutiset.....eli mitään ei tapahtu
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Epäilen että nyt on Alfalta tulossa todellisia uutuuksia koska ennakkotietoja ei juuri ole. Yleensä silloin kun uutuudet on teippi facelifteja, niin ennakkotiedot on mahtailevia. Sitäpaitsi kyllä Italot osaa hyödyntää 100 vuotisjuhlat.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Alfa Romeon uuden pomon Harald Westerin mukaan Alfalla on kaksi vaihtoehtoa:

1. 159:n ja 166:n korvaajien rakentaminen Chryslerin pohjalevyille ja Amerikan valloitus.

2. Alfan myyminen pelkästään Euroopassa kahden mallisarjan (Mito ja Giulietta?) voimin.

Linkki

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ekavaihtoehto tuntuisi paremmalta..
jospa niitä takapotkujakin sitten joskus vielä tulisi..

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Amerikan markkinat tarkoittaa Alfoja amerikkalaiseen makuun eli...ei kiitos.
Chryslerin pohjalevyillä tarkoittaa painon lisääntymistä entisestään.

Jälkimmäinen vaihtoehto ei tietysti ole hyvä sekään. Mikään merkki ei elä kahden mallin voimin varsinkaan jos omaa tuotekehittelyä tai suunnittelua ei ole ollenkaan. Centro Stilen tilanne ennakoi jo tulevaa...
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

AlfaTom kirjoitti:Amerikan markkinat tarkoittaa Alfoja amerikkalaiseen makuun eli...ei kiitos.
Hear hear... Mielummin Fiatilla kuin Chyrslerilla. Ehdottomasti ja aina.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

AlfaTom kirjoitti:Amerikan markkinat tarkoittaa Alfoja amerikkalaiseen makuun eli...ei kiitos.
Äläs ny. Onhan siellä edelleen pieni mutta sitkeä harrastajajoukko joka fiilistelee niitä Spidereitä, Milanoita ja 164:sia jotka sinne on viimeksi viety.

Ei Ison Veden takanakaan joka jannu tahdo ajaa kromatulla hetekalla, myyhän BMW:kin hyvin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

On se kumma miten nykyään pohjalevy vanhenee viidessä vuodessa, kun se 70-luvulla kesti 20 vuotta. Tuon uuden pitäisi kuitenkin olla CAD:lla piirretty ja laskettu ja kaikin puolin parempi. Toisekseen en ymmärrä, miten se on juuri pohjalevy, mikä auton suunnittelussa maksaa, kun kori on kuitenkin itsekantava. Tipo4-autoissakin oli huimat erot korin tukevuudessa. Muistaakseni 159:n pohjalevylle piti mahtua V8 miten päin vaan ja sillä piti vallata Amerikka. No ei sen neloskoneen ympärilläkään sitten ole yhtään liikaa tilaa. Eikä akselivälikään taida riittää "isoluisten" ihmisten rahtaamiseen marketista pikaruokapaikkaan.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

lähinnähän näitä kustannuksia lisää pohjalevyn ympärille suunniteltu tuotantotekniikka ei niinkään itse pohjalevy..

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Rasvis kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:Amerikan markkinat tarkoittaa Alfoja amerikkalaiseen makuun eli...ei kiitos.
Äläs ny. Onhan siellä edelleen pieni mutta sitkeä harrastajajoukko joka fiilistelee niitä Spidereitä, Milanoita ja 164:sia jotka sinne on viimeksi viety.

Ei Ison Veden takanakaan joka jannu tahdo ajaa kromatulla hetekalla, myyhän BMW:kin hyvin.
Toki Amerikassa on samanlaisia harrastajia kuin Euroopassa, ja Jenkeissä harrastaminen on usein halvempaa ja helpompaa---isojen markkinoiden hyvä puoli.

Mutta se suurin ostava kansanosa ei tajua italialaisen auton päälle paljoakaan. Japseja ja jenkkipirssejä menee kyllä kaupaksi.
Ja sitten niitä Euro-Premium merkkejä, joiden markkinoita Alfalla (Fiatin johdolla) kai olisi kova halu päästä jakamaan.

Fiatin 500 voi olla kovinkin haluttu jenkkimarkkinoilla, aina joku erikoisuus mahtuu sekaan.

Alfa joutui lähtemään aika nololla tavalla viimeksi Jenkeistä, paluu ei ole helppoa. Tuotteen on oltava jenkkimarkkinoille sopiva eli ei kovin eurooppalainen ainakaan ajoltaan.
Se pieni osa joka haluaa eurooppalaisen auton ajo-ominaisuudet, on juuri näitä harrastajia ja erilaisia pajoja kyllä riittää...
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Genevessä esiteltävä konsepti?

Kuva

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Vittorio Jano kirjoitti:Genevessä esiteltävä konsepti?
jep

http://www.pininfarina.com/index/eventi ... Motor-Show

joidenkin tietojen mukaan siellä pitäisi olla yhteensä 3 eri Alfa konseptia
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Vag eli VW group on ilmaissut virallisen kiinnostuksensa ostaa Fiat groupilta Alfa Romeo-merkki. Fiat on aikaisemmin kieltänyt Alfan myyntiaikeet, mutta viimeisimmän jälkeen kommentteja ei ole vielä kuultu.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Mirafiori kirjoitti:Vag eli VW group on ilmaissut virallisen kiinnostuksensa ostaa Fiat groupilta Alfa Romeo-merkki. Fiat on aikaisemmin kieltänyt Alfan myyntiaikeet, mutta viimeisimmän jälkeen kommentteja ei ole vielä kuultu.
Fiat esitteli myös tarkemmat suunnitelmat koskien Fiatia ja Lanciaa vuosille 2011-2012:

Fiat-mallit
Jo tämän vuoden puolella tulee Dodge Nitro restyling jota aletaan myymään Fiatina.
2011 saapuvat
uusi Panda
uusi Ulysse-tila-auto (entinen Dodge Journey uudistettuna)
uusi Idea
uusi Multipla

Lancia-mallit
2011
uusi Ypsilon
2012
uusi Lybra (d-segmentti, chysler-sebring uusittuna joka muuttu lanciaksi)
uusi Thesis (e-segmentti, 300-c uusittuna)
uusi Phedra (tila-auto, uusittu Chrysler Voyager)

Samalla Marchionne vahvisti että lukkoon lyötyjä uusia investointeja Alfa Romeolle ei ole, ja ne tulevat aikaisintaan kaudelle 2012-2014, mikä pahimmillaan tarkoittaa sitä, että 159 ja Brera eivät tule saamaan seuraajia.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

V6 kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Genevessä esiteltävä konsepti?
jep

http://www.pininfarina.com/index/eventi ... Motor-Show

joidenkin tietojen mukaan siellä pitäisi olla yhteensä 3 eri Alfa konseptia
Kyllä, Bertone (nykyään Fiatin omistuksessa), Giugiaro ja Pininfarina tuovat kukin yhden konseptin Alfan 100-vuotisjuhlien kunniaksi.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mirafiori kirjoitti:Vag eli VW group on ilmaissut virallisen kiinnostuksensa ostaa Fiat groupilta Alfa Romeo-merkki. Fiat on aikaisemmin kieltänyt Alfan myyntiaikeet, mutta viimeisimmän jälkeen kommentteja ei ole vielä kuultu.
:shock: Mistäs tällästä on kuultu? pitäneen myydä Alfa jos käy toteen, mä en aja millään alfalla missä on edes polon vaihdekepin nuppi!

Toisaalta, vaikka nykyisillä alfoilla ei ole mitään tekemistä sotkien, istuinten tai kansanvaunujen kanssa, niin hinta lappuun voisilaittaa V.A.G lisän :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

http://www.motorauthority.com/blog/1042 ... omeo-coupe

Tuolla on pininfarinan piirroksen ohella tiiseri bertonen konseptista...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mirafiori kirjoitti:
Kyllä, Bertone (nykyään Fiatin omistuksessa), Giugiaro ja Pininfarina tuovat kukin yhden konseptin Alfan 100-vuotisjuhlien kunniaksi.
niin Fiathan omistaa vain Bertonen tuotantopuolen , ei muotoilua tietääkseni
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Alfa Romeota ei myydä "missään olosuhteissa" sanoo Luca di Montezemolo
http://www.4wheelsnews.com/alfa-romeo-i ... ntezemolo/

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Alfa Romeota ei myydä "missään olosuhteissa" sanoo Luca di Montezemolo
Tällaisilla lausunnoilla on kolme tulkintaa vähintään.
1.On kyllä myynnissä, mutta näin voi korottaa hintaa.
2. Myydään heti kun ostaja ilmaantuu.
3. Ei ole myynnissä, koska ulosmittattavaa on tulossa.

Vertaa lausuntoa: Henkilöstö on meidän tärkein voimavara.
Tämä lienee tuttu monelle nykyään Suomessakin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Iso-M on antanut viime aikoina sen verran monta, varsin levottomuutta herättävää, lausuntoa, että veikkaisin niissä olevan kyse konsernin sisäisestä politiikasta. Sinänsä kyllä vähän ihmettelen, mitä VAG Alfalla tekisi, kun niillä kuitenkin on jo periaatteessa sen kanssa kilpaileva rinkelipussi. Korvaaja Seatille, joka ei oikein ole kunnolla lähtenyt missään vaiheessa vetämään? M on pelimies, ei sen lausuntoja pidä mennä kirjaimellisesti ottamaan.

Edit: Ja Isolla-M:llä viittaan siis Marchionneen.

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Laku kirjoitti:
Alfa Romeota ei myydä "missään olosuhteissa" sanoo Luca di Montezemolo
Tällaisilla lausunnoilla on kolme tulkintaa vähintään.
1.On kyllä myynnissä, mutta näin voi korottaa hintaa.
2. Myydään heti kun ostaja ilmaantuu.
3. Ei ole myynnissä, koska ulosmittattavaa on tulossa.

Vertaa lausuntoa: Henkilöstö on meidän tärkein voimavara.
Tämä lienee tuttu monelle nykyään Suomessakin.
Totta... ja "Montezuma" on tunnetusti lausuntoautomaatti jolta tulee vaikka mitä kommenttia, se jo F1 puolellakin on huomattu.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mirafiori kirjoitti:
Fiat esitteli myös tarkemmat suunnitelmat koskien Fiatia ja Lanciaa vuosille 2011-2012:
= Fiat jatkaa nykyisellään
= Lanciasta tulee Chrysler ja Chrysleristä Lancia
= AR myydään/kuopataan/keskittyy pikkusportteihin

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Daimler-Benz älysi hankkiutua eroon Chrysleristä ennen kuin oli liian myöhäistä. Nyt Fiat iski kätensä samaa pas.. haasteeseen (nykyään on valitettavan muodikasta sanoa haaste joka asiasta).

Oma näkemys on, että Fiatin Chrysler-osaomistajuus oli Fiatin merkkien harrastajille huonoin uutinen koskaan. Chrysler on käenpoika ja se tulee Fiat-pesässä kasvaessaan heittelemään poikaset (Lancia & Alfa Romeo) ulos.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

155156 kirjoitti:Daimler-Benz älysi hankkiutua eroon Chrysleristä ennen kuin oli liian myöhäistä. Nyt Fiat iski kätensä samaa pas.. haasteeseen (nykyään on valitettavan muodikasta sanoa haaste joka asiasta).

Oma näkemys on, että Fiatin Chrysler-osaomistajuus oli Fiatin merkkien harrastajille huonoin uutinen koskaan. Chrysler on käenpoika ja se tulee Fiat-pesässä kasvaessaan heittelemään poikaset (Lancia & Alfa Romeo) ulos.
kyllä tämä tarjoaa esim Lancialle aivan uudet mahdollisuudet. tulevaisuudessa merkillä on mallisto joka on laajempi kuin koskaan. alfan kohtalo on mietinnässä koska se on hieman erilainen merkki muiden joukossa, ja synergioita on vaikea saada siinä mittakaavassa mikä olisi järkevää. Marchionne on muun muassa sanonut että dodge ja alfa ovat liian erilaisia syvempään yhteistyöhön.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Mirafiori kirjoitti:
155156 kirjoitti:Daimler-Benz älysi hankkiutua eroon Chrysleristä ennen kuin oli liian myöhäistä. Nyt Fiat iski kätensä samaa pas.. haasteeseen (nykyään on valitettavan muodikasta sanoa haaste joka asiasta).

Oma näkemys on, että Fiatin Chrysler-osaomistajuus oli Fiatin merkkien harrastajille huonoin uutinen koskaan. Chrysler on käenpoika ja se tulee Fiat-pesässä kasvaessaan heittelemään poikaset (Lancia & Alfa Romeo) ulos.
kyllä tämä tarjoaa esim Lancialle aivan uudet mahdollisuudet. tulevaisuudessa merkillä on mallisto joka on laajempi kuin koskaan. alfan kohtalo on mietinnässä koska se on hieman erilainen merkki muiden joukossa, ja synergioita on vaikea saada siinä mittakaavassa mikä olisi järkevää. Marchionne on muun muassa sanonut että dodge ja alfa ovat liian erilaisia syvempään yhteistyöhön.

Mutta jos Lancia Deltaa saadaan myytyä Hyrslerin tuotemerkillä Amerikkaan 500 000 kpl., nii se pitänee Lancian elävien kirjoissa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jönsson kirjoitti:Mutta jos Lancia Deltaa saadaan myytyä Hyrslerin tuotemerkillä Amerikkaan 500 000 kpl., nii se pitänee Lancian elävien kirjoissa.
Vähän niinkuin vihanneksen hengityskoneessa.

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vittorio Jano kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Mutta jos Lancia Deltaa saadaan myytyä Hyrslerin tuotemerkillä Amerikkaan 500 000 kpl., nii se pitänee Lancian elävien kirjoissa.
Vähän niinkuin vihanneksen hengityskoneessa.
Niin, se riippuu siitä, miten homma toteutetaan. Saisihan Lancian "pidettyä hengissä" vaikka myymällä merkki kiinalaisille, jotka sitten myisivät kilpilogoisia foliolaatikoita ympäri kolmannen maailman. Lancian vahva asema Italiassa antaa toivoa, ei siellä mitään rebadge-Sebringejä tultaisi hyväksymään.

Se "Chrysler Delta" oli kyllä aika karmea viritelmä. :puppydogeyes: Jos niiden tarkoitus on pyrkiä siihen, että oikeasti markkinoille tulevat mallit ovat iloinen yllätys ennakko-odotuksien jälkeen, niin tuo oli paras mahdollinen siirto. :roll:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

PRO kirjoitti:http://www.motorauthority.com/blog/1042 ... omeo-coupe

Tuolla on pininfarinan piirroksen ohella tiiseri bertonen konseptista...
Alfa Romeo Pandion

Kuva


http://www.quattroruote.it/auto_novita/ ... ice=231651


onkohan tämä se kolmas konsepti??

Kuva

http://logingeneva.com/link.php?url=--- ... h-four-doo
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

V6 kirjoitti:
PRO kirjoitti:http://www.motorauthority.com/blog/1042 ... omeo-coupe

Tuolla on pininfarinan piirroksen ohella tiiseri bertonen konseptista...
Alfa Romeo Pandion

Kuva
Osattiin sitä Genevessä 1995. Upeita linjoja!
http://home.kpn.nl/evdbeek/szcastagna.html

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Raimo Miettinen kirjoitti:
V6 kirjoitti:
PRO kirjoitti:http://www.motorauthority.com/blog/1042 ... omeo-coupe

Tuolla on pininfarinan piirroksen ohella tiiseri bertonen konseptista...
Alfa Romeo Pandion

Kuva
Osattiin sitä Genevessä 1995. Upeita linjoja!
http://home.kpn.nl/evdbeek/szcastagna.html
Lumiauramainen keula ja etulokasuojien muotoilu toteutuivat sitten 159:ssä.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Vittorio Jano kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Mutta jos Lancia Deltaa saadaan myytyä Hyrslerin tuotemerkillä Amerikkaan 500 000 kpl., nii se pitänee Lancian elävien kirjoissa.
Vähän niinkuin vihanneksen hengityskoneessa.
Se Deltako on sitten vihannes?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jönsson kirjoitti:Se Deltako on sitten vihannes?
No jonkinmoinen itu ainakin.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Uusi Caliber onkin Alffa...

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi ... akenteelle

Miten mitolle kävi saman lehden talvi testissä? ihan en kerenny lukea kassa jonossa... :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

DaViega kirjoitti:
Miten mitolle kävi saman lehden talvi testissä? ihan en kerenny lukea kassa jonossa... :roll:
14/18 ..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Aika paljon yksinkertaisempaa kuin esim 156/147/GT
Liitteet
Giulietta takapää.JPG
Giulietta takapää.JPG (14.51 KiB) Katsottu 9078 kertaa
Giulietta etupää.JPG
Giulietta etupää.JPG (18.06 KiB) Katsottu 9078 kertaa

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfa Genevessä

*24 HP
*Giulietta.
*Mito DDCT automatic transmission and the “Blue&Me–TomTom” portable satellite navigation system
*8C Spider



http://www.alfaromeopress.com/index.php ... rmat=print
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

^ Tuossa se jo tulikin, eli pitkään odotettu vaihteistouutuus Mitoon. Kaksoiskytkimellä varustettu robottivaihteisto, joka on ollut kilpailijoilla kiusallisen pitkään myynnissä.

Muun muassa täältä lisää:
http://www.autoblog.it/categoria/alfa

Vaihteiston väännön sieto (max350nm) riittää juuri ja juuri 159 1750 TBi:lle

1750 TBi
200 hv
1742 cm3
320 Nm / 1400 kierr./min

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Parissakin kohtaa uutta AutoItaliaa pelotellaan AR:n synkällä tulevaisuudella. Väläytellään skenaariota, jossa G on tehtaan jäähyväismalli. En kyllä jaksa uskoa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

alfista kirjoitti:^ Tuossa se jo tulikin, eli pitkään odotettu vaihteistouutuus Mitoon. Kaksoiskytkimellä varustettu robottivaihteisto, joka on ollut kilpailijoilla kiusallisen pitkään myynnissä.
http://www.italiaspeed.com/2010/motor_s ... /2602.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »


Vastaa Viestiin