155 2.0 TS -95 sähköikkunan rele?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

155 2.0 TS -95 sähköikkunan rele?

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Ikkuna pitäisi siis laskeutua kokonaan yhhdellä nopealla napin painalluksella tai jos nappia pitää pohjassa, siis pitäisi mutta kun ei laske kuin 3-5cm per napinpainallus. tämän jälkeen on 3sec. viive joka pitää odottaa ennen kuin voi painaa uudestaan. Epäilen viaksi mestaa boxia ratin vas.puolella, sulakkeiden yläpuolella. boxissa ainakin rele ja piirilevy ja jotain muuta härpäkettä. boxista lähtee riviliitin jossa ainakin 3 johtoa. Voiko tuon boxin jotenkin ohittaa tms. onko kellään kokemuksia?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

En kyllä tunne järjestelmää, eli pitäisi olla ehkä hiljaa mutta kun ei malta :wink:

Veikkaisin tuota relettä. Eiköhän siellä jonkinlainen pitovirtapiiri ole releen koskettimien kautta ja jos ne on kipinöineet/hapetuneet/likaantuneet niin ei pidä koskettimia kiinni. Tämä on tosin arvaus. Eikös sitä pysty kokeilemaan jos siitä releestä saa tolkkua mikä nasta on mikäkin. Tai ostaa kylmästi releen jos se ei ole kallista mallia.
Ayrton Senna da Silva forever

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: 155 2.0 TS -95 sähköikkunan rele?

Viesti Kirjoittaja Coupe »

pikkis77 kirjoitti:Ikkuna pitäisi siis laskeutua kokonaan yhhdellä nopealla napin painalluksella tai jos nappia pitää pohjassa, siis pitäisi mutta kun ei laske kuin 3-5cm per napinpainallus. tämän jälkeen on 3sec. viive joka pitää odottaa ennen kuin voi painaa uudestaan. Epäilen viaksi mestaa boxia ratin vas.puolella, sulakkeiden yläpuolella. boxissa ainakin rele ja piirilevy ja jotain muuta härpäkettä. boxista lähtee riviliitin jossa ainakin 3 johtoa. Voiko tuon boxin jotenkin ohittaa tms. onko kellään kokemuksia?
Minulla 155V6:ssa prikulleen sama vika. En ole kerinnyt tarkemmin tutkia.
Se rele on kyllä aika teknisen näköinen, epäilen hinnaksi hunajaa, jos joutuu uusimaan. Minulla ei auttanut nosto/laskukytkimen putsaus.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Itselläni tuo ongelma on esiintynyt silloin tällöin Tipossa ja itse olen päätellyt ongelmaksi jumittavan lasin tai sitten ongelma on voiman moottorilta lasille siirtävässä "kuulaketjussa".
Ainankin mitä olen erään toisen projektin yhteydessä tällaista Tiposta ryövättyä lasin nostinta ihmetellyt niin olen tullut siihen tulokseen, että tuo rele "haistelee" nostimen moottorin ottamaa virtaa ja sen kasvaessa rele katkaisee ja antaa yrittää uudestaan vasta hetken päästä. Tällä tavalla hoidetaan samalla ns. turvaraja, joka pysäyttää lasin jos jotain on välissä.

Ota lasin tiiviste pois ovesta ja kokeile toimiiko sitten paremmin.

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Lasi ei jumita mihinkään, vika tuntuu olevan sähköinen. Lämpimällä ja kuivalla toimii paremmin, mitä useammin käyttää päivän aikana, sen huonommin alkaa toimia. siinä boxissa on rele ja jotain muitakin härpäkkeitä kiinni piirilevyssä(vastuksia ym.), tästä epäilen jonkun osan kärähtäneen.

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

pikkis77 kirjoitti:Lasi ei jumita mihinkään, vika tuntuu olevan sähköinen. Lämpimällä ja kuivalla toimii paremmin, mitä useammin käyttää päivän aikana, sen huonommin alkaa toimia. siinä boxissa on rele ja jotain muitakin härpäkkeitä kiinni piirilevyssä(vastuksia ym.), tästä epäilen jonkun osan kärähtäneen.
Mulla on yksi tuollainen rele yhdestä puretusta 155:sta. Siinä puretussa autossa kaikki toimivat.

MUTTA. Tuota samaa keltaista boksia on jo kokeiltu yhdessä autossa, jossa oli tismalleen tuo sama vika. Ei auttanut. Siinä vieressä seuratessani se moottori tuntui olevan se syyllinen. Juuri niinkuin Keltsi sanoi.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Reistaileva lasinnostin/laskin

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Keltsi kirjoitti:Itselläni tuo ongelma on esiintynyt silloin tällöin Tipossa ja itse olen päätellyt ongelmaksi jumittavan lasin tai sitten ongelma on voiman moottorilta lasille siirtävässä "kuulaketjussa".
Ainankin mitä olen erään toisen projektin yhteydessä tällaista Tiposta ryövättyä lasin nostinta ihmetellyt niin olen tullut siihen tulokseen, että tuo rele "haistelee" nostimen moottorin ottamaa virtaa ja sen kasvaessa rele katkaisee ja antaa yrittää uudestaan vasta hetken päästä. Tällä tavalla hoidetaan samalla ns. turvaraja, joka pysäyttää lasin jos jotain on välissä.

Ota lasin tiiviste pois ovesta ja kokeile toimiiko sitten paremmin.
Keltsin arviointi vaikuttaa tutkimisen arvoiselta. Voisi olla hyvinkin näin.

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Mulla on kans tuollainen 155 -96 ja siinä oli täsmälleen sama ongelma, joka johtui vaan yksinkertaisesti siitä että lasi jumitti.... Hieman voitelua, ja johan toimii.... :wink:

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Garrett kirjoitti: Mulla on yksi tuollainen rele yhdestä puretusta 155:sta. Siinä puretussa autossa kaikki toimivat.

MUTTA. Tuota samaa keltaista boksia on jo kokeiltu...
Mun boxi on kyllä musta, mutta sen vieressä on jokin keltainen boxi. Mulla ei voitelut muuttaneet asiaa mitenkään, edelleen pätkii!

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

pikkis77 kirjoitti:
Garrett kirjoitti: Mulla on yksi tuollainen rele yhdestä puretusta 155:sta. Siinä puretussa autossa kaikki toimivat.

MUTTA. Tuota samaa keltaista boksia on jo kokeiltu...
Mun boxi on kyllä musta, mutta sen vieressä on jokin keltainen boxi. Mulla ei voitelut muuttaneet asiaa mitenkään, edelleen pätkii!
Niinpäs taisi ollakin. Se keltainen boksi siinä vieressä vaikutti niin vahvasti näköhermojen kautta muistiin.... Olihan siinä purkuaikana alkoholillakin osuutta asiaan... seliseli.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Vastaa Viestiin