Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Alfoista

Valvoja: Moderators

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Viesti Kirjoittaja JRA »

...ihan ajanvietteeksi, kun GTV oli huollossa Konalan Deltassa. Koeajoon oli tarjolla vain 2.0JTS (saavat 3.2:sen syksyllä).

Vaikutelmia:

Ajo-ominaisuuksiltaan auto oli ihan 156:n kaltainen, mikä oli odotettavaa auton tekniikan sille perustuen. 2-litrainen liikkui ihan ripeästi, mutta V6:siin tottuneelle lisävääntö ja -teho olisi ollut paikallaan.

Näkymä taustapeilistä on yllättävän "ohut". vaikeuttanee peruuttamista. Penkit olivat samat kuin 156:ssa, joka on hyvä, sillä ne ovat parhaat kohtaamani istuimet (paljon paremmat kuin GTV:ssa).

Ilmastoinnin ohjauspaneelin pysty design hieman yllätti epäergonomisuudellaan, kuskin paikalta on jopa vaikeaa nähdä matkustajan puolen säädön näyttöä.

Vaihteisto oudon väljän tuntuinen ja sitä vaihdekepin muotoilua en oikein käsittänyt.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä ja muotoilultaan jopa erinomainen Alfa, "urheilullisempi" vaihtoehto 156:lle. Itse päätin kyllä jäädä odottelemaan Breraa.

Niin - ja se huolto. Pelkkä öljynvaihto 192,20 töineen ja osineen (öljyä 5.7 litraa)

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Viesti Kirjoittaja 155156 »

JRA kirjoitti:Penkit olivat samat kuin 156:ssa
GT:n penkit selkeästi jämerämpää kaliberia kuin 156:n penkit. Muotoilu on hyvin erillainen ja mielestäni GT:n jakkarat ovat suuremmat, ja sivutuki vaikutaisi paremmalta. Ainakin lyhyen koeajon perusteella.
JRA kirjoitti:Pelkkä öljynvaihto 192,20 töineen ja osineen

WTF :crazyeyes:

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

JRA kirjoitti:Penkit olivat samat kuin 156:ssa, joka on hyvä, sillä ne ovat parhaat kohtaamani istuimet (paljon paremmat kuin GTV:ssa).
Ruumiinrakenteissa on varmaankin eroja, sillä mielestäni 156:sen penkit eivät erinomaisuudellaan loista. 147:ssa on huomattavasti paremmat. Enkä nyt yritä yhtään kotiinpäin vetää!
JRA kirjoitti: Ilmastoinnin ohjauspaneelin pysty design hieman yllätti epäergonomisuudellaan, kuskin paikalta on jopa vaikeaa nähdä matkustajan puolen säädön näyttöä.
Tätä asiaa lehdistökin usein parjaa, siis alfojen (147,156,GT) automaatti-ilmastoinnin vaikeakäyttöisyyttä. WTF! Mielestäni toimii ja näkyy erittäin hyvin. Selkeä ja helppokäyttöinen!
JRA kirjoitti: Vaihteisto oudon väljän tuntuinen ja sitä vaihdekepin muotoilua en oikein käsittänyt.
Kaikissa ajamissani alfoissa sama juttu, niin uusissa kuin vanhoissakin. Pitkät liikeradat ja turhan paljon väljää, mutta toimii.[/quote]
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Viesti Kirjoittaja JRA »

155156 kirjoitti:
JRA kirjoitti:Penkit olivat samat kuin 156:ssa
GT:n penkit selkeästi jämerämpää kaliberia kuin 156:n penkit. Muotoilu on hyvin erillainen ja mielestäni GT:n jakkarat ovat suuremmat, ja sivutuki vaikutaisi paremmalta. Ainakin lyhyen koeajon perusteella.
Kyllä minusta tuntui kuin olisin vanhaan 156:seeni (2.5V6 -01) istahtanut.

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Viesti Kirjoittaja JRA »

Tätä asiaa lehdistökin usein parjaa, siis alfojen (147,156,GT) automaatti-ilmastoinnin vaikeakäyttöisyyttä. WTF! Mielestäni toimii ja näkyy erittäin hyvin. Selkeä ja helppokäyttöinen!
Arvostelin tässä ainoastaan GT:n osalta ja mielipiteeni pysyy. Samaa mieltä muiden Alfojen osalta: Selkeä ja helppokäyttöinen - ja lisäksi paremmin sijoitettu.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Autobildissä annettiin moitteita olisiko ollut 147:lle tai GT:lle. Mukin telineet ovat näppärät, mutta ne ovat edessä, kun radiosta vaihtaa kanavaa. Ei ole helppoa ei :crazyeyes:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

:lol:

Vahvistaa entisestään omaa käsitystä Autobildistä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Viesti Kirjoittaja alfista »

Boxer33 kirjoitti:Ruumiinrakenteissa on varmaankin eroja, sillä mielestäni 156:sen penkit eivät erinomaisuudellaan loista. 147:ssa on huomattavasti paremmat. Enkä nyt yritä yhtään kotiinpäin vetää!
Samaa mieltä

GT:ssä on nimenomaan 147:n penkit/mekanismi ja ne ovat tosiaan huomattavasti paremmat kuin 156:ssä jolla itse ajan. 147 penkkeihin sain tuntuman muutaman päivän koeajolla. Paljon jämäkämmät, erilainen säätösysteemi. 147:ssa saa mm säädettyä penkin etu/takareunan korkeuksia joka muuttuu tosin etäisyyssäädön mukana.

GT:tä koeajettuani huomasin heti että systeemi oli sama. Onhan koelautakin 147:sta. Omasta mielestäni 156:n penkeillä en oikein koskaan ole saanut hyvää ajoasentoa vaikka ajettu on jo 5 vuotta.

GT 3.2 ssa taitaa sitten olla nahkaiset TI (Turismo Internazionale) penkit, kuvista päätellen... ainakin muualla euroopassa.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

-Tomi- kirjoitti:Autobildissä annettiin moitteita olisiko ollut 147:lle tai GT:lle. Mukin telineet ovat näppärät, mutta ne ovat edessä, kun radiosta vaihtaa kanavaa. Ei ole helppoa ei :crazyeyes:
Tästä tulikin mieleen, duunikaverin ensikehut uudesta octaviastaan: "Tosi hyvässä paikassa aurinkolasiteline, ja etukyynärnojan sisään mahtuu vaikka mitä.." Ajo-ominaisuuksia yritin kysellä, niin jäi miettimään miten on ennen tullut toimeen ilman aurinkolasitelinettä. :shock:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Just joo. Ja Suberpissa on vielä sateenvarjo vakiona! :wink:

Terv. CC.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Laatu lähtee pienistä tekijöistä :wink:

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Viesti Kirjoittaja Monza »

Boxer33 kirjoitti:
JRA kirjoitti: Vaihteisto oudon väljän tuntuinen ja sitä vaihdekepin muotoilua en oikein käsittänyt.
Kaikissa ajamissani alfoissa sama juttu, niin uusissa kuin vanhoissakin. Pitkät liikeradat ja turhan paljon väljää, mutta toimii.
Koeajoin todennäköisesti tuon saman GT:n (sininen?) Konalassa. Mielestäni vaihteensiirto siinä oli todella väljä, ei minkäänlaista tuntumaa vaihdekepissä. Oliko se sitten tuossa koeajoyksilössä jo rikki revitty? Eihän se tuollainen voi normaalisti olla, eihän?

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Viesti Kirjoittaja JRA »

Monza kirjoitti:Koeajoin todennäköisesti tuon saman GT:n (sininen?) Konalassa. Mielestäni vaihteensiirto siinä oli todella väljä, ei minkäänlaista tuntumaa vaihdekepissä. Oliko se sitten tuossa koeajoyksilössä jo rikki revitty? Eihän se tuollainen voi normaalisti olla, eihän?
Sama auto oli. Mittarissa reilut 7.500km. Sanotaan Alfojen vaihteensiirron tuntumasta mitä tahansa, ei se sentään tuollainen saisi olla. Ainakaan omaan merkkikokemukseeni perustuen.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti::lol: Vahvistaa entisestään omaa käsitystä Autobildistä.
Lehtihän näemmä keskittyy olennaisiin asioihin :lol:

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

JRA kirjoitti:Sama auto oli. Mittarissa reilut 7.500km. Sanotaan Alfojen vaihteensiirron tuntumasta mitä tahansa, ei se sentään tuollainen saisi olla. Ainakaan omaan merkkikokemukseeni perustuen.
Saman auton olen minäkin ajanut, tosin jo alkukeväästä (lunta oli vielä maassa). Silloin en ainakaan huomannut vaihteistossa mitään omituista. Kerran ajoin 147:n josta oli vaihteiston palautin jousi, tai mikä lie se onkaan hajonnut. MM. kolmosta oli käsittämättömän vaikea saada silmään, kun vipu ei vapaalle laitettaessa palautunutkaan keskelle. Autoa palauttaessani huomautin myyjälle (alfisti itsekin) asiasta, johon hän kommentoi, että sellasia ne Alfan lootat on.. :shock:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Viesti Kirjoittaja Monza »

JRA kirjoitti:
Sama auto oli. Mittarissa reilut 7.500km. Sanotaan Alfojen vaihteensiirron tuntumasta mitä tahansa, ei se sentään tuollainen saisi olla. Ainakaan omaan merkkikokemukseeni perustuen.
Ei saisi olla ei. Jopa näissä meikäläisen historic luokan 164 tuotteissa on (ollut) täsmällisempi vaihteensiirto. Tässä nykyisessä jopa hämmästyttävänkin hyvä. Kepissä asti tuntuu kun rattaat laatikossa liikahtaa ja H kuvio on jämpti.

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

GT:n penkit ovat muuten melko paljon paremmat kuin 156:ssa. Tukea on riittämiin.

Ilmastointi on erittäin looginen ja helppokäyttöinen, kunhan sisäistää sen, että kyseessä on automatiikka, joka ylläpitää lämpötilaa; ei siis pelkkää kylmää ilmaa puhaltava tuuletinsysteemi. Tuli kokeiltua ilmastoinnin tehoja etelä-Euroopassa. Helkutin pätevä oli, toimi nopeasti ja täsmällisesti. kaikenpäälle kun takapenkeille ilmaa humauttavan suuttimen ympärille väsäsi kylmälaukkurakennelman, niin siinä oli oivallinen jääkaappikin hollilla.

Tuohon vaihteensiirtoasiaan voisin sanoa, että 156:ssa oli täsmällisemmän tuntuinen (silloin kun se toimi). Toisaalta, Alfat ovat aina olleet vähemmän sveitsiläisiä tässä keississä.

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Viesti Kirjoittaja JRA »

tzrp kirjoitti: Ilmastointi on erittäin looginen ja helppokäyttöinen, kunhan sisäistää sen, että kyseessä on automatiikka, joka ylläpitää lämpötilaa; ei siis pelkkää kylmää ilmaa puhaltava tuuletinsysteemi.
Kerrataan vielä: Minä en siis kritisoinut koeajon perusteella GT:n ilmastoinnin automatiikkaa enkä sen toimivuutta teknisessä mielessä. Vilpittömästi uskon, että se toimii hyvin.

Tarkoitin siis, että ilmastoinnin ohjauspaneeli on sijoitettu liiaksi pystyyn, eikä käänny lainkaan kuljettajaa kohti (samoin kuin tuo koko kojelaudasta lähtevä keskikonsolin etuosa). Koin vaikeaksi havaita, mitä pelkääjän puoleisen säädön näytössä lukee. Tämä siis vertailussa esim. GTV:hen, 156:seen tai vaikka wanhaan 33 1.5 TI:hin (levätköön rauhassa).

Toivottavasti tuo yksityiskohta designista ei seuraa mukana 159:iin tai Breraan.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Boxer33 kirjoitti:kaverin ensikehut uudesta octaviastaan: "Tosi hyvässä paikassa aurinkolasiteline, ja etukyynärnojan sisään mahtuu vaikka mitä..
on SULLA kavereita :shock: :mrgreen: ... :lol:

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Näkymä taustapeilistä on yllättävän "ohut". vaikeuttanee peruuttamista.
Se auto ei oo tarkotettu peruutettavaks.....
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

jarski kirjoitti:on SULLA kavereita :shock: :mrgreen: ... :lol:
Huom DUUNIkavereita! Muita kavereita sitten ookkaan..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
SOCOM
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 11:29
Paikkakunta: Kotka

GT

Viesti Kirjoittaja SOCOM »

http://sl55kleemann.free.fr/vtuning/alf ... r%20vt.jpg
Tässä linkki GT cabrioletin kuvaan...
ihan hyvän näköinen vehje.
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

paljon kauniimman näköinen kuin umpimalli.... 8)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onkohan tuo cabrio joku fotoshoppi :roll: . Tuo lasin yläreuna vaan on jotenkin töksähtävästi leikattu.
Hyvältä tuo joka tapauksessa näyttää, todella sulavan linjakas.
Toisin, kuin nämä nykyiset Megane, 307cc, Volvo C70 ym. ym. läskiperseet.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfissimo kirjoitti: Toisin, kuin nämä nykyiset läskiperseet.

kuvainnollistaa kyllä nyky autojen/cabrioiden yleistä muotoilu linjaa paremmin kuin hyvin.. :mrgreen:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Oho. Postiluukusta oli tipahtanut kirje; teltta-auto kutsui koeajamaan geeteen; näköjään on Konalaan tullut se 3,2-litrainen, koska sitäkin tarjotaan kokeiltavaksi.

Taidanpä mennä pruuvaamaan eräänä päivänä :)


Terv. CC.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 19 Elo 2005, 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

samanlainen kirje tipahti Malmin DAsta onkohan siellä 3.2nen ajettavana?

"suomen myydyin sport coupe" montakohan noita on oikeasti myyty?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Näyttää tosiaan DA aktivoituneen markkinoimaan. Tännekin tuli kirje, täytyy mennä huomenna käymään Malmilla hakemassa pullo ja varaamassa 3,2:n koeajo. Pitäisköhän kiusata/huvittaa itseään ja kysyä vaihtohyvitystä...

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

Kyllä ne mulle ainakin tarjos 2.0jts:n. Kävin sitten sillä heittää lenkin. Ihan hyvältähän se tuntui ja lisävarustuksena oleva nahkasisustus oli hieno.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

V6 kirjoitti:samanlainen kirje tipahti Malmin DAsta onkohan siellä 3.2nen ajettavana?

"suomen myydyin sport coupe" montakohan noita on oikeasti myyty?
Ovat käyneet kaupaksi ihan oikeasti.
Jutskailin Lampenin Jukan kanssa Malmin Deltassa käydessäni (eipä tietenkään löytynyt GTV:n mattoja), firmoihin myyty GT:tä kuulemma kuin kuumille kiville. :roll: no ei se hinta paha ole verrattuna bemariin vaikkapa.
- Alfaholic -

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Saitko myös pullon? :mrgreen:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Eipä tullut edes ajettua
- Alfaholic -

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Kävinpä minäkin sitten. DA teki sen taas, nimittäin Konala. Mentiin ensin Malmille, jossa oli vain JTS (niinkuin vähän ounastelinkin), mutta sieltä ystävällisesti soittivat Konalaan ja varmistivat että auto on paikalla ja kehottivat menemään sinne tietyn myyjän pakeille niin pääsisi heti ajamaan 3,2:sta.

No näin tehtiin, myyjä kiireinen kun on tässä niin paljon asiakkaita (miltäköhän me sitten oltiin, häiriköitä vai?) ja lopulta sitten järjestyi joku kaveri tsekkaamaan autoa kellarista ylös. Menee pieni ikuisuus, heppu tulee sieltä ja toteaa ettei ole autoa. Haloo! On kampanja päällä josta on tullut kirjeet kotiin ja lauantaina ei ole autoa paikalla! WTF?

No eipä kukaan vaivautunut edes pahoittelemaan siellä päässä joten takaisin Malmille ajamaan JTS:ää ja ihmettelemään Konalan touhua. JTS oli muuten ihan jees, mutta vaimokin totesi että eihän tää lähe. Liian vähän tehoa hyvään alustaan. Kysyin vielä vaihtohyvitystä 3,2:een eikä se ihme kyllä ollut totaalisen huono niinkuin olisi olettanut.

Pisteet tästä koeajosta: JTS 4/6, DA Malmi - DA Konala 6-0.

Edit: Ja punaviini on muuten Chianti Ruffino.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Tyypillistä Delta-auton koomailua.

Noita GT:tä on tosiaan myyty ihan mukavasti. Aikanaan luin Pressosta, että tammi-maaliskuun aikana olis myyty 40 kappaletta. Mitähän lie sen jälkeen myyty?

Niin, ja tänne ei ole tullu kutsua koeajoon... :fist: taisin soittaa suutani pari kertaa turhan paljon, olen varmaan päässyt Konalan Deltan mustalle-listalle... :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ciancarlo kirjoitti:näköjään on Konalaan tullut se 3,2-litrainen, koska sitäkin tarjotaan kokeiltavaksi.
Sassicaia kirjoitti:Menee pieni ikuisuus, heppu tulee sieltä ja toteaa ettei ole autoa.
Justiinsa näin.... Hyvä sitten ettei suotta jääty tuonne norkoilemaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Ajoinpa minäkin GT:n äsken. Kaksilitraisen koeajoa olen havitellut, mutta kun nyt tuli mahdollisuus ajaa 3,2 litrainen, niin ajoin sitten sitä. Olisiko syy Helsingin isokoneisen koeajoauton puuttumiselle se, että kyseinen yksilö oli täällä Lahdessa paikallisen Delta-auton avajaisissa. Kuulemma tiistaina auto lähtee Lahdesta takaisin.

Lyhyen koeajon perusteella jäi mieleen seuraavia juttuja 3,2:sta:

Plussat:
- Kone, aika makea moottori tuo 3,2 on. Lähtee mukavasti ja äänet on tosi mainiot.
- Ulkonäkö, riittävän kokoisilla vanteilla ja sopivalla värillä GT on mielestäni oikein hienon näköinen.
- Sisustus, nahkasisustus on tyylikäs ja ylellisen tuntuinen.
- Istuimet, tälläiselle pitkälle ja kapealle ihmiselle penkit tuntuivat istuvan hyvin ainakin lyhyellä pyrähdyksellä.
- Tilat, siis coupe-mittakaavassa tilat ovat aika hyvät. Takapenkillekin mahtuu ihan kohtuullisesti kunhan ei joudu istumaan itseni mittaisen (191 cm) ihmisen takana. 170 cm mittainen emäntä pystyi istumaan aika hyvin takana, itsellä pääntila loppui kesken, jalkatilaa oli kohtuullisesti. Tavaratila on yllättävän iso tuon tyyppiselle autolle ja kun penkkikin kääntyy, niin maastopyöränkin luulisi saavan jotenkin kyytiin.

Miinukset:
- Erittäin suuri kääntösäde
- Takanäkyvyys, taka-ikkuna on matala ja siitä näkee varsin huonosti taakse
- Ilmastoinnin säätimien ergonomia, mainitaan nyt nämäkin vaikka ei kovin olennaisesta asiasta olekaan kyse. Täytyy yhtyä tuohon JRA:n mielipiteeseen ilmastoinnin ohjauspaneelin huonosta näkyvyydestä.


Vieressä istunut emäntä keksi vielä pari huonoa puolta eli hänen kommenttinsa olivat että "kauhee bensankulutus ja korttikin on tällä hyllyllä jatkuvasti kun ei tällä malta hiljaa ajaa."

Vaihteistokin toimi minusta hyvin eli en huomannut JRA:n mainitsemaan vaihteiston väljyyttä.

Lähiviikkoina pitäisi olla myös parilitrainen olla koeajettavissa Lahdessa, täytyy sitten verrata siitä saatuja kokemuksia tähän isokoneiseen.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

AJETTU GT 3.2!!!
Parhaiten autoa kuvaa emännän kommentit kyydissä istumisen ja pienen kokeilun jälkeen.
Ai että sitä vetoa neljän tonnin jälkeen ja varsinkin kuudessa tonnissa :mrgreen: .
Vaihteistossa en havainnut moitittua väljyyttä, alusta oli just sellainen pintakova kuin mutkiin pitääkin olla. Motarin rampin tiukkaan mutkaan uskalsi vetää ihan surutta, noi ei ihan kun oli vähän märkää.
Ja ne äänet, vedättelin ihan tahallani vain ja ainoastaa ääniä kuunnellakseni.

Miinuspuolista (hyvin pienistä) mainitakseni:
-Nahkapenkit pikkaisen ahtaat itselleni 100 kiloiselle, 75-80 kiloiselle täydelliset sanoisin.
-Penkki olisi myös mielestäni saanut mennä alemmas, mutta sehän on makuasia.
-Kuusnepaan verrattuna epämukava auto, mutta en jättäisi ostamatta, jos rahaa olisi.
-Takanäkyvyys, sitä ei ole.

Toisin sanoen, äsken luetellut miinukset ei ole moitteita. Ne ovat ominaisuuksia, joiden vuoksi auto on emäntää lainatakseni IHAANA.

Myyjän kanssa juttelin siinä autoa odotellessa, että autoja on oikeasti myyty melko paljon, tosin useammat ovat olleet JTS:iä.
Auto oli ajossa koko ajan, itse sain sen suoraan ajosta ja myyjä antoi avaimet suoraan seuraavalle.

Edit: Portti taisi ajaa juuri ennen minua, kuski oli ainakin 190cm.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Alfissimo kirjoitti:AJETTU GT 3.2!!!
Miinuspuolista (hyvin pienistä) mainitakseni:
-Nahkapenkit pikkaisen ahtaat itselleni 100 kiloiselle, 75-80 kiloiselle täydelliset sanoisin.
Tuo unohtui mainita minultakin eli emännän mielestä penkki tuntui hänelle liian ahtaalta takamuksen alta. Itselle tosiaankin penkki tuntui todella hyvältä, mutta minä olenkin tuollainen 75-80 kiloinen ja kilot ovat jakautuneet pituussuunnassa pitkälle matkalle.
Alfissimo kirjoitti:Edit: Portti taisi ajaa juuri ennen minua, kuski oli ainakin 190cm.
Saattoi hyvinkin olla näin, auto lähti heti uudelleen liikenteeseen kun avaimet palautettiin. Me ajettiin autoa joskus yhden-puoli kahden huitteilla.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Portti kirjoitti:Tuo unohtui mainita minultakin eli emännän mielestä penkki tuntui hänelle liian ahtaalta takamuksen alta. Itselle tosiaankin penkki tuntui todella hyvältä, mutta minä olenkin tuollainen 75-80 kiloinen ja kilot ovat jakautuneet pituussuunnassa pitkälle matkalle.
Hieman OT, mutta voisi kuvitella että emäntä tykkää hyvää jos tuon kommentin sattuu täältä lukemaan. :mrgreen:

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

mchammeri kirjoitti:
Portti kirjoitti:Tuo unohtui mainita minultakin eli emännän mielestä penkki tuntui hänelle liian ahtaalta takamuksen alta. Itselle tosiaankin penkki tuntui todella hyvältä, mutta minä olenkin tuollainen 75-80 kiloinen ja kilot ovat jakautuneet pituussuunnassa pitkälle matkalle.
Hieman OT, mutta voisi kuvitella että emäntä tykkää hyvää jos tuon kommentin sattuu täältä lukemaan. :mrgreen:
:) Noh, ei se emännälle mikään uutinen ole, että normaalivartaloisella naisella on lantion/takamuksen kohdalla enemmän leveyttä - tai ainakin erilainen muotoilu - kuin tällaisella miespuolisella laiheliinilla. Itse hän nosti esiin tämän penkin ahtausjutun.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Portti kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Edit: Portti taisi ajaa juuri ennen minua, kuski oli ainakin 190cm.
Saattoi hyvinkin olla näin, auto lähti heti uudelleen liikenteeseen kun avaimet palautettiin. Me ajettiin autoa joskus yhden-puoli kahden huitteilla.
Hmm. Auto oli minulla 13.00-13.40, olitko sä kyydissä :mrgreen: . Ei vaan, taisit tuoda sen yhden aikaan
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Alfissimo kirjoitti:Auto oli minulla 13.00-13.40
Tulitko mahdollisesti paloaseman kohdalla vastaan?
Itse olin liikenteessä punaisella 75:lla. Ainakin käsi nousi sieltä GT:n ratin takaa riittävän ajoissa ja korkealle!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

jknracing kirjoitti:Tulitko mahdollisesti paloaseman kohdalla vastaan?
Itse olin liikenteessä punaisella 75:lla. Ainakin käsi nousi sieltä GT:n ratin takaa riittävän ajoissa ja korkealle!
Jep jep!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Ltn
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 02:16
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ltn »

GT 3.2:sta lähdin koeajamaan, mutta lappeenrannan deltalla ei ollut muuta kuin 2.0 JTS tarjottavana.
Ihan näppärä peli, tosin kulkupuoli ei tee valtavaa vaikutusta 156 V6:een tottuneena. Ainakin tuossa koeajo-GT:ssä oli todella hyvät penkit 156:n vakioistuimiin verrattuna. Nelariksi hyvät soundit! Alusta hitosti parempi kuin 156 2.5:ssa vakiona, ja p-zerot takasivat hyvin pitoa.
Jarrut kyllä vähän vinkuivat, autolla oli ajettu hieman yli 20tkm...
Ehkä isoin miinus GT:lle tulee koskien kytkintä, melko tunnoton ja liian kevyt.
Onneksi tyhjin käsin ei tarvinnu palata, kun lähtihän tuolta reissulta se ilmainen pullo valkkaria mukaan. :)

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Tänään oli deltalla Oulussa muka isot koeajopäivät ja käytiin muorin kanssa pyörähtämässä ajatuksena testata GT:tä... Oli vaan kovin hiljaista, myyjiä ei näkynyt missään pitkänkään pyöriskelyn aikana. Porukkaa oli pääasiassa viiattien ja kiiojen luona. :(

Kyllä on ainakin meikäläisen mielessä jälleenmyyjä iso miinus kyseisellä merkillä. Puolitoista vuotta sitten ajettuani 156 lunastukseen, ei silloin kyllä deltassa ollut myyntimiehiä ja nyt ajellaan kolme-neljä vuotta kolmos-maksalaatikolla. Onhan tuo ihan kivan näköinen, designia kopioitu alfasta, kohtuullisen hyvä ajaa, riittävästi varusteita, (jakopää ketjulla :P ) mutta ei siinä loppupeleissä ole isommasti luonnetta, että jaksaisi kovin pitkään pitää :?

Seuraavaksi autoksi olisi hieno vaihtoehto esim. TÄMÄ

Tuollainen pitäisi hakea vaan saksanmaalta eli entinen pitäisi saada myytyä rahalla ja uskaltaa tehdä kauppoja keskieurooppalaisten kanssa. Eli pari kynnystä nostavaa asiaa, mutta eipähän tulisi joka mutkassa vastaan samanlaista, osittain järki auto (dsl) :mrgreen: :roll: ja persoonallinen, niin ei kyllästyisi ihan heti. Pitäisi vaan vielä malttaa vuoden pari körryytellä nykyisellä autolla.

Noita ei muuten näytä olevan myytävänä 2,4 litran JTD:nä?? Eiköhän se mahdu sinne vai onkohan se vanhentunut moottorimalli tms?
Kuva

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

R@gdoll kirjoitti:Noita ei muuten näytä olevan myytävänä 2,4 litran JTD:nä?? Eiköhän se mahdu sinne vai onkohan se vanhentunut moottorimalli tms?
GT dieseliä on vain 1,9 moottorilla. 2.4 diesel ei ole sinänsä "vanhentunut", sillä sehän tulee olemaan myös 159 ja Breran nokalla.

By the way... Brera dieselistä BBC:n Jeremy Clarkson osuvasti sanoi, että joka haluaa Breran diesel-moottorilla on "A sort of person that thinks Mona Lisa should have a moustache".

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

155156 kirjoitti:...Brera dieselistä BBC:n Jeremy Clarkson osuvasti sanoi, että joka haluaa Breran diesel-moottorilla on "A sort of person that thinks Mona Lisa should have a moustache"....
:lol: Juu, eihän se dieselin kapea kierrosalue ainakaan paranna alfaa, mutta samassa paketissa olisi vähän järkeä ja luonnetta... NOT?

by the way, Oulun deltassa oli yksi sininen 156 sisällä ja sen kyljet peilaili kyllä aika epätasaisesti valoa vasten.... itsellä ei ainakaan vanhempi malli yli satatuhatta ajettuna ollut niin huomiota herättävä... Onkohan laatu huonontunut vai olikohan jokin korjattu versio (uusi auto)
Kuva

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Kojeajoinpa minäkin sitten GT:n

Viesti Kirjoittaja Pasi »

JRA kirjoitti: Vaihteisto oudon väljän tuntuinen ja sitä vaihdekepin muotoilua en oikein käsittänyt.
Tulipa ajeltua tuossa viikonloppuna Malmilla teltassa GT:tä ja allekirjoitan kaiken muun paitsi lainaamani tekstin JRA:n "raportista :)

Minusta vaihdelaatikko (ja nuppi) oli ihan OK :D

Tosin kun vertailukohtana on vm. -98 156 niin ehkä se vain tuntui paremmalta kuin omassani ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

R@gdoll kirjoitti:by the way, Oulun deltassa oli yksi sininen 156 sisällä ja sen kyljet peilaili kyllä aika epätasaisesti valoa vasten.... itsellä ei ainakaan vanhempi malli yli satatuhatta ajettuna ollut niin huomiota herättävä... Onkohan laatu huonontunut vai olikohan jokin korjattu versio (uusi auto)
Tehtaan prässimuotit vanhenee, eikä uusita kun mallin valmistus on loppusuoralla.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tulipas varattua toi JTS huomis aamuks... ei ollu 3.2:sta :(
Saas nähdä miten suhtautuvat kun rahaton opiskelija kloppi tulee koeajamaan....

Vastaa Viestiin