Jakohihnan vaihtoon työkalut

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Elukka
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 22:11

Jakohihnan vaihtoon työkalut

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Ave,

Ajattelin hankkia jakohihnan vaihtoon kelpaavat työkalut ja teettää
vaihtotyön siellä missä huvittaa ja hinta on järkevä. Mistä saa 156v6
nokkien lukituskappaleet (?) ym. erikoiskalut ja paljonko kustantaa?

Muukkoselle ajeleminenkin on käynyt mielessä, kun siellä vaihtotyön ja
osien hinta tuntuu olevan kohdallaan. DA:n hinta jakohihnanvaihtotarjous
oli 1200e ja Milanon n. 800e.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »


Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Itse mietin voisko tuota Bilteman NOKKA-AKSELIN KÄYTTÖHAMMASPYÖRÄN LUKITUSTYÖKALU 24,90€ käyttää ja luulen että voipa hyvinkin. Asennetaan hammaspyörien väliin.

Muita erikoistyökaluja tuskin tarviikaan jos on vielä momenttiavain.
MP

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

Ajoituspukitkin vois tietysti olla ihan asiaa. :roll:

Monellakaan " nyrkkipajalla " noita ei ole. Esim V6:sessa voi hyvinkin olla yhden hampaan heitto, mutta sitä ei välttämättä edes huomaa ajossa.... ennenkuin pidemmän päälle.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Muukkosen mukaan noita yhden pykälän heittäviä V6:sia on yllättävnkin paljon liikenteessä.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Kuten esim. mulla oli... :shock:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

TKP-TOOLS nimisen firman kautta saa kaikkia fiat/alfa jakopää työkaluja täydellisinä sarjoina...

AD-varaosamaailma on jollain tapaa samaa ketjua, tytäryhtiö tms joten tilaus onnistunee sen kautta... :wink:

maksaavat tietysti mutta ovat varmaan samoja tai täysin vastaavia kuin deltassa käytössä olevat...

jpakarin
Viestit: 85
Liittynyt: 27 Heinä 2005, 13:48
Car(s): 75 3.0 America Turbo
Paikkakunta: Joensuu // Helsinki

Joensuun Delta-auto

Viesti Kirjoittaja jpakarin »

Kuinkahan Joensuun Deltassa listahinta osineen ja töineen jakohihnalle on reilu 500 euroa?

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Olisko 500e 1,6 koneelle kun siinä ei ole tasapainoakselia?

Mitä mahtaa pykälän heittävä V6 ajossa tuntua?

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

alfista kirjoitti:Mitä mahtaa pykälän heittävä V6 ajossa tuntua?
Itselläni tuo ei vaikuttanut kuin tyhjäkäyntiin. Eli tyhjäkäynnillä ei käynyt kaikilla. Kierroksilla en huomannut mitään olennaista eroa. En itseasiassa tiedä miten paljon ajoitus oli pielessä, mutta pielessä oli joka tapauksessa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onkos tuossa V6:ssa samoin kun tuossa T.S:ssä että ei ole nokka-akseleilla kiilaa? Eli voi olla pielessä alle hampaankin. T.S:hän on tarkoitus määritellä y.k.k ja sitten nokkapukkilukitsimilla laittaa nokat juuri kohdalleen. Itse väsäsin hihnat paikoilleen perinteisin konstein.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Elukka
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 22:11

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Aaha :shock:
Antakaa lisää tietoa... Oliko hypännyt itekseen? Jakohihnan vaihdossa?
Miten huomattiin?

Musta tuntuu että monet ovat korjailleet huonoa tyhjäkäyntiä ilmillä,
lambdalla, kaasuläpän putsauksella, tulpilla jne. Omassa kutosessa
tyhjäkäynti ei ole mikään tasaisin. Mittarissa on 90k ja piakkoin vaihdan
tulpat, ilmin ja jakohihnan.


MrKirby kirjoitti:
alfista kirjoitti:Mitä mahtaa pykälän heittävä V6 ajossa tuntua?
Itselläni tuo ei vaikuttanut kuin tyhjäkäyntiin. Eli tyhjäkäynnillä ei käynyt kaikilla. Kierroksilla en huomannut mitään olennaista eroa. En itseasiassa tiedä miten paljon ajoitus oli pielessä, mutta pielessä oli joka tapauksessa.
..................................
156v6 Azzurro Fantasia

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Sitä en tiedä, miten ajoitus on mennyt pieleen. Veikkaisin, että vaihdossa. Tosin sitten sillä olisi ajeltu 20 tkm ajoitukset pielessä. Luulisi, että edellinen omistajakin olisi kummastellut tyhjäkäyntiä.

Stoori täällä: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5119

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

jiiässä kirjoitti:TKP-TOOLS nimisen firman kautta saa kaikkia fiat/alfa jakopää työkaluja täydellisinä sarjoina...

AD-varaosamaailma on jollain tapaa samaa ketjua, tytäryhtiö tms joten tilaus onnistunee sen kautta... :wink:

maksaavat tietysti mutta ovat varmaan samoja tai täysin vastaavia kuin deltassa käytössä olevat...
Jep! Myös SnapOn Toolsilla on noita Alfan nokkapukin lukitussarjoja.... Aikoinaan hommasin itelle 16naulaseen 155:een... Hinta muistaakseni oli jossain 200-250egen paikkeilla.... Tienaa äkkiä ittensä takaisin.. :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onpas/olipas SnapOn hinnoissaan! Vastaavat nikaleet maksoivat EBsparesilla jotain kolme-neljäkymmentä puntaa. Niillä on jo neljää autoa ronklattu, eli hyvin ovat hintansa haukkuneet.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vuokraat tietty sopiville ehdokkaille? :wink:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla on V6:sen työkalut AST-tools merkkiset http://www.asttools.co.uk/product_catal ... ct1084.htm

Maksoivat muistaakseni hiukan alle 300 euroa.


Maahantuoja on http://www.bromangroup.fi TKP-tools Oy
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Vuokraat tietty sopiville ehdokkaille?
Joo, kyllähän nuo tuosta joutaa. Ei se vaihtoväli sentään niin lyhyt ole että joka viikko omaa remmiä pitäisi uusia :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Vastaavat nikaleet maksoivat EBsparesilla jotain kolme-neljäkymmentä puntaa. Niillä on jo neljää autoa ronklattu, eli hyvin ovat hintansa haukkuneet.
SNAP ON setti taitaa sisältää nokkalukkojen lisäks myös heittokellon jatkeen, kiristimen kääntötyökalun ja muistaakseni nokkapyörän pito työkalun... :wink: ehkä jonkin vielä muunkin pikkuvempaimen...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No ilmankos. Heittokelloa en ole ajatellut niin tarpeellisena kun kampiakselilla on kuitenkin asentomerkintä, mutta kiristimen säätötyökalusta olisi varmaan iloa. On se kiristys vähän hankalaa tehdä pelkällä pultilla ja ruuvimeisselillä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Tämmönen vastaava setti on Alfalle/Fiatille ym... :-D

Linkki

mickey69
Viestit: 33
Liittynyt: 03 Syys 2004, 23:28
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey69 »

Hmm, näytti aikas tutulta.... Joo, tuo heittokellon jatke on sinänsä turha kun semmoinen oli jo entuudestaan muista hommista jänny, mutta tuo kiristin työkalu on kyllä hyvä apuväline.... :lol: :lol:

Vastaa Viestiin