Vetokoukku 166:een?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Vetokoukku 166:een?

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Tuo 166 ei ole mikään monikäyttöauto ja omakotitalossa asuvalla perheellä on silloin tällöin jotain isompaakin kuskattavaa. Pitäisi siis saada kärry perään, mutta ei oikein viitsisi pilata puhtaita muotoja törröttävällä koukulla.

TM:ssä oli katsaus vetokoukuista ja kiinnostukseni heräsi Vestfalian irrotettavaan koukkuun, josta ei jää irrotettavana näkyviin juuri mitään.
http://www.atoy.fi/new_default/westfalia/sivu_4.asp

Kävin tänään liikkeessä kyselemässä, että löytyisikö 166:een tuollaista. Luetteloista ei löytynyt, mutta puhelu maahantuojalle paljasti, että saa sittenkin... tehdastilauksena. Hintaa on kyllä sairaat 650 ilman johtosarjaa. Ja tietty asennus tuohon päälle, jos ei sitten itse laita.

Ehkä raaskisin tuon kovankin hinnan maksaa, jos tuo oikeastikin istuisi nätisti 166:een. Eihän kellään sattuisi tuollaista olemaan kiinnitettynä? Tuskin...mutta millaisia koukkuja teillä on?

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 410
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Kyl maar meil o Kovilin koukku ja kyl maar se hyvin istuu. Nii ja se on tietysti irroitettavaa mallia
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

No perskeles, satuhahmojen jutusteluunkos tämä palsta meni :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

Jou, Kovil merkkinen koukku minullakin on, enkä usko maksavan asennettunakaan 400 egee enempää.

Jointti
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Tammi 2005, 15:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jointti »

Faijan 166:ssa kans Kovillin irroitettava koukku. Hinnasta ei tietoa. :roll:

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Paljonkos tuollaiset Westfalian koukut maksavat autoihin joihin niitä löytyy varastomallina? Olisiko tässä kimppatilauksen paikka? Itse olisin ainakin kiinnostunut koukusta jos hinta olisi järkevä. Vaikkapa alle 400e.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Nostetaanpa tätä, kun tuli 166:n koukuttaminen ajankohtaiseksi.

Lyhyen googlailun perusteella Englannista löytyy koukkuja, mutta sähköpuoli ei ole yhtä selkeä. Miten olette sähköt laitelleet? Onko ehkäpä 166:n takakontissa oikealla puolella olevassa sähkötaulussa oleva valkoinen liitin peräkärryn sähköille?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Vetokoukku 166:een?

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

MrKirby kirjoitti:Tuo 166 ei ole mikään monikäyttöauto
Pakko tarttua tähän,tässä pari viikkoa sitten hain 166:sen lähi korjaamosta pois,polkupyörällä menin tuon 2km,ja tarkoitus oli tuoda pyörä kyydissä pois,mutta sinne jäi pyörä,kun ei millään ilveellä kyytiin mahtunut:)
Samainen pyörä menee nätisti renault 5:seen :lol:

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Joo, takaloota on hiukka hankalan muotoinen. Lemppari säilytystiloista on ratin vasemmalla puolella alhaalla sijaitseva "odds compartment". No, mahtuu sinne Italialaiset nahkaiset ajohanskat kun oikein ryttää :-D

Hassusti kuljetustilat pienenee jokaisen Alfanvaihdon myötä: muusikkona on tullut havaittua, että 164 ts imaisi konttiinsa kaksi selloa, 164 super yhden, 166 ei enää yhtään. Toisaalta 166:n takapenkki vaikuttaa olevan leveämpi kuin 164:ssä, koska sello mahtuu sille poikittain. Mutta ei tämä mikään keikkapaku yritäkään olla, ja hyvä niin. Joka tapauksessa koukku kuitenkin pitää hommata, koska erilaista roudailua piisaa - siihen saa sitten fillarinkin ketterästi.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

166: takalootan oikeasta reunasta löytyy kuvassa oleva pistoke. Onko tietoa, antaako tuo herätevirtaa releille vai menevätkö piuhat tuosta suoraan töpseliin?
Liitteet
166_takalootan_sulakerasia.jpg
166_takalootan_sulakerasia.jpg (66.67 KiB) Katsottu 3438 kertaa

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vetokoukku 166:een?

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

alfa164 kirjoitti:
MrKirby kirjoitti:Tuo 166 ei ole mikään monikäyttöauto
Pakko tarttua tähän,tässä pari viikkoa sitten hain 166:sen lähi korjaamosta pois,polkupyörällä menin tuon 2km,ja tarkoitus oli tuoda pyörä kyydissä pois,mutta sinne jäi pyörä,kun ei millään ilveellä kyytiin mahtunut:)
Samainen pyörä menee nätisti renault 5:seen :lol:
Meneepäs, osina. Ainakin mulla meni :)
Mutta ei ihan lyhyen kuljetus matkan takia viiti irroittaa ohjaustankoa ja molempia renkaita.

Mieluummin hakee kävellen/julkisilla jos johonkin fillari sattuu kän... siis kiireessä jäämään...

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Joo ei mene sellokotelo eikä mene fillarinkuljetuslaatikko, ei mahdu Ikean koottavat huonekalut... Mutta viisi matkustajaa ja tavarat Keski-Euroopan reissulle menee hyvin - ja matka taittuu. Nautinnollisempaa matka-autoa saa hakea.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Viikonloppuna tuli 166 koukutettua. Helppo homma, kaikki reijät ovat valmiina, tosin hiukan joutui takapuskurin alaosasta ja pohjamuovista pistosahalla silpomaan. Ei kuitenkaan paha, varsinkin jos tuota sähkötökkeliä vielä jaksaa siirtää hiukka syvemmälle auton alle. Pari kuvaa löytyy albumista.

Takaluukun oikeassa reunassa olevan luukun alla majailevasta sähköpistokkeesta sai melkein kaikki piuhat kärryn sähköjen releelle, mutta ajovalojen ja jarruvalojen herätteet jouduin haaroittamaan oikeasta takavalosta. Helppo homma kun lamppu sijaitsee ihan pistokkeen vieressä. Merkkikohtainen piuhasarja maksaa AD:llä 200€, ei oikein innostanut, näinkin kaikki toimii eikä tietokone herjaile.

Mukavan palkitseva asennusrupeama, eikä ihmetaitoja edellyttänyt.

OT: Samaa mieltä: 166 on matka-autojen aatelia.

zanttu
Viestit: 21
Liittynyt: 10 Elo 2010, 14:40
Car(s): Giulietta -12, 166 -99
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zanttu »

Ongelmana myös tuo omakotitalo + 166, joten jossain vaiheessa on pakko hankkia peräkoukka. Ensin kuitenkin naatitaan autosta...
//Zanttu

Vastaa Viestiin