Minne Alfa huoltoon Turussa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ErbB
Viestit: 45
Liittynyt: 09 Elo 2005, 18:13
Paikkakunta: Turku

Minne Alfa huoltoon Turussa?

Viesti Kirjoittaja ErbB »

80 000 kilahti sitten mittariin eli huoltoon tuo pitäisi varmaankin viedä. 80 tonnin huollossa ei taida mitään ihmeitä olla, joten sen takia ei varmaan kannata Deltaan mennä ja maksaa itseään kipeäksi. Vinkkejä hyviksi havaituista, ystävällismielisistä ja kohtuuhintaisista huoltopaikoista Turussa ja lähialueella otetaan ilolla vastaan.
147 2.0 Selespeed -02

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Loimaan Bosch car service? Joskus tuolta tuli ilmamäärän mittareita, ja muutakin 156:een kyseltyä. Paikan pomo muistaakseni itsekin ajelee useammallakin alfalla, että ymmärrystä siinäkin suhteessa luulisi löytyvän. Itsellä ei kyllä vielä ole kokemusta paikan huoltopalveluista, mutta pikaisen jutustelun perusteella vaikutti varsin asialliselta.

Eihän tuo kyllä ihan siinä kivenheiton päässä Suomen Turusta ole, vaan äkkiäkös sitä jalolla ja kiivaalla tuonne karauttaa. Vaihtoehto kai tuokin...

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

J. Saari kirjoitti:Loimaan Bosch car service? Joskus tuolta tuli ilmamäärän mittareita, ja muutakin 156:een kyseltyä. Paikan pomo muistaakseni itsekin ajelee useammallakin alfalla, että ymmärrystä siinäkin suhteessa luulisi löytyvän. Itsellä ei kyllä vielä ole kokemusta paikan huoltopalveluista, mutta pikaisen jutustelun perusteella vaikutti varsin asialliselta.

Eihän tuo kyllä ihan siinä kivenheiton päässä Suomen Turusta ole, vaan äkkiäkös sitä jalolla ja kiivaalla tuonne karauttaa. Vaihtoehto kai tuokin...
Mahtaiskos jakohihnan vaihtokin hoitua tuossa putiikissa ? Yhä vaiheessa meikäläisellä nimittäin toi operaatio.

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Harpo kirjoitti: Mahtaiskos jakohihnan vaihtokin hoitua tuossa putiikissa ?
Kyllä sekin taisi luonnistua.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Oletko tiedustellut mitä ko huolto DA:ssa maksaa? Ei se pelkkä öljyn ja filtterienvaihto sielläkään mitään ihan poskettomia pitäis maksaa. Ja onhan sillä merkkiliikkeen leimalla huoltokirjassakin jokin arvo viimeistään autoa myytäessä..
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

mml kirjoitti: Ei se pelkkä öljyn ja filtterienvaihto sielläkään mitään ihan poskettomia pitäis maksaa.
kyllä muuten maksaa!!!
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Monastiko olet itse käynyt? Itsellä viimeksi 105 € öljynvaihto. Ei se edelleenkään se halvin ole ei. Mutta onpa hk:ssa merkkiliikkeen leima. Voin mä siitä kympin pari maksaa.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

105€?

Mitä vittua!

Viimeksi kun kyselin Bravaan öljynvaihtoa niin hinta oli 160€!
Ihan varmasti törkeä hinta. On se 105€ kallis, leima maksaa...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

puuha kirjoitti:105€?

Mitä vittua!
Sori, muistin väärin. Se olikin 99,90 €! Piti käydä oikein autolla katsomassa, löytyi vielä se kuitti.

Kyseessä oli siis 110 tkm öljynvaihto, sisältäen:

-Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
-Neste city pro 5W/40 (paskaa öljyä sanoo Selenia-miehet, tiedetään)
-Öljynsuodatin
-Propuntiiviste
-Ongelmajätemaksu
ja lisäksi vielä aina legendaarinen
-Pientarvikkeet

Yhteensä 81,89 + ALV (22%) = 99,90EUR

Saattaa toki olla että 80 tkm kohdalla tehtävä määräaikaishuolto on olevinaan jotenkin kattavampi ja sitä kautta kalliimpi. Varsinkin kun kyseessä on Selespeed malli. En tiedä. Kysyminen nyt kuitenkaan ei ole kovin kallista.

Oman huollon kohdalla eniten askarrutti se, että jos propuntiivistekin on erikseen laskutettu niin mitä vielä menee sinne pientarvikkeiden piikkiin!? Taitaa olla asentajan jakoavaimenkulumiskorvaus... :evil: ...tana!!

Mutta takaisin aiheeseen. Tarjouksia Alfabbs-käyttäjille osiosta löytyy ainakin tällainen vaihtoehto.
Viimeksi muokannut mml, 30 Elo 2005, 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

jpakarin
Viestit: 85
Liittynyt: 27 Heinä 2005, 13:48
Car(s): 75 3.0 America Turbo
Paikkakunta: Joensuu // Helsinki

Sele

Viesti Kirjoittaja jpakarin »

Selespeed ei mielestäni vaadi muute erityishuomiota kunhan nestetaso on ok. Eräs alfa-asentaja sanoi että "olisi hyvä vaihtaa n. 100 000 kohdalla" En tiedä sitten.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Tarjouksia Alfabbs-käyttäjille osiosta löytyy ainakin tällainen vaihtoehto.
Onkos joku tätä putiikkia käyttänyt ?

ErbB
Viestit: 45
Liittynyt: 09 Elo 2005, 18:13
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ErbB »

Minäkin kaipaisin kokemuksia tuosta tarjousosiossa mainitusta paikasta.

Enpä taida maksaa pelkästä öljynvaihdosta sataa egua pelkän DA-leiman takia. Katsoin huoltokirjasta, että öljyn- ja raitisilmasuodattimen vaihdon lisäksi 80 000 määräaikaishuolto pitää sisällään pitkän listan erilaisia tarkistuksia. Selespeedissä lisänä nesteiden tarkistus/säätö. 120 000 huolto näyttikin kaikkine hihnojen vaihtoineen niin kalliilta, että paras varmaan hankkiutua eroon koko autosta ennen sitä.

Jälleenmyynti arvo vaan taitaa olla niin huono (DA:n leimoilla tai ilman) ainakin kilpailijoihin verrattuna, että paras lienee jättää pihakoristeeksi, onhan se vaan niin nätti :-D . Ja kaipa pihakoristettakin voi aina pari kertaa kesässä ulkoiluttaa...
147 2.0 Selespeed -02

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Harpo kirjoitti:Onkos joku tätä putiikkia käyttänyt ?
Ainakin allekirjoittanut, Edotl, Puuha, AA ja PamPam mitä minä tiedän...

Edit: Minulle vaihdettiin vaihdelaatikko.
Viimeksi muokannut Roach, 31 Elo 2005, 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

J. Hannula teki autooni viime keväänä jakohihnan vaihtotyön sisältäen kaikki oleelliset tilpehöörit ja vesipumpun. Hinta osineen oli suurinpiirtein puolet deltan hinnasta. Homma sujui niinkuin oli sovittu ja jälkeenpäin vaihdettiin vielä venakopan tiiviste ilman eri veloitusta.
Aion jatkossakin käyttää autoani tuolla huollettavana.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Ensi maanantaina auto menossa "huoltoon", kun ei alfoja korjata :mrgreen:

Ja niin, itsellä vaihdettu/korjattu:

Jakopään hihnan remontti
Jarrujen herkistely
Kaikkien nesteiden ja öljyjen vaihto (jäähdytys-, jarruneste, laatikon-, moottorin-, peränöljyt)
sekä kaikkea "pientä" :wink:

salke
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Maalis 2005, 21:00
Paikkakunta: kangasala

Viesti Kirjoittaja salke »

Tänään soittelin alfani 80000 kilometrin huollosta Treen deltaan, huoltokirjan mukaiset hommat eli ei paljon mitään, nimelliseen 370 euron hintaan. Kyllä tän huollon tekee joku ammattimies puolet edullisemmin ja paremmin kuin deltan kaverit. Alfa Romeo 1.8 2003

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Minulle vaihdetttin remmi+ kassillinen muita helyjä.
Hinta puolet DA vastaavasta.

ErbB
Viestit: 45
Liittynyt: 09 Elo 2005, 18:13
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ErbB »

Varasimme mekin sitten ajan J. Hannulan putiikkiin ensi viikolle. Laitetaan sitten samalla lohkolämmitinkin, vaikkei syyssateetkaan ole vielä alkaneet.
147 2.0 Selespeed -02

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

a

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

J. Hannula hoitaa kyllä kaikki ihan ok mutta hänellä
ei ole laitteita vikakoodin lukemiseen/nollaamiseen
eikä hän hoida öljynvaihtoja.
Mutta edullisin mitä viimeiseksi käytin öljyn vaihdossa on
Osa-Hankinta, Nuppulantiellä.

t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Re: a

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Pam Pam kirjoitti:...eikä hän hoida öljynvaihtoja....
MITÄH!?! :crazyeyes:

Kyllä mun autoon on öljyt tuolla 10 tonnin välein vaihdettu. Joskus vienyt öljyt ja tarvikkeet itse, joskus taas Hannula hoitanut tarvittavat tarvikkeet.

Eli kyllä Hannula öljyn vaihtoja tekee.... ainakin mulle :mrgreen:

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Ja viimeeksi minäkin vaihdatin öljyt siellä.

Avatar
SimppaP
Viestit: 51
Liittynyt: 30 Marras 2005, 20:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SimppaP »

Oiskohan joku törmännyt uusiin hyviin korjaamoihin Turun seudulla? Jakohihnan vaihto ois nyt eessä. Osathan vissiin kannattaa hommata itse. Mitä kaikkea muuten ihan tarkalleen ottaen tohon tarvitaan?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Mun ääni on muuttunut kellossa, joten yllä olevia "ylistyksiä" ei kannata noteerata. Takuuta tuossa paikassa ei ole, muuta kuin perävalo takuu. Tämä on kuultu parin todistajan läsnäollessa, joten isompiin hommiin en suosittele. Voisin tässä mainita pari valittua sanaa kyseisestä paikasta, mutta jätän sanomatta, koska jonkun täytyy osata tässäkin maailmassa käyttäytyä kunnolla. :roll:
Kyllä noi kaikki AD-korjaamot alfojen hihnat vaihtaa. Sitten vielä löytyy Autokorjaamo Lipposet, joka tekee kai muutenkin Deltan jonojen purkua, joten alfat ovat siellä tuttuja.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Oiskohan joku törmännyt uusiin hyviin korjaamoihin Turun seudulla?
Fiattia käytin aikoinaan Rieskalähteentiellä (kyllä, saman kadun varrella kuin Delta) sijaitsevassa Turun Autosähkö Oy:ssä, joka kuuluu siis Bosch Car Service ketjuun. Ihan perus Stilon määräaikaishuolto oli kyseessä ja hommat hoituivat puolet halvemmalla kuin Deltassa ja ihan hyvin. Varmasti myös Alfaa remppaavat.

Avatar
SimppaP
Viestit: 51
Liittynyt: 30 Marras 2005, 20:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SimppaP »

AutonAlfa kirjoitti:Mun ääni on muuttunut kellossa, joten yllä olevia "ylistyksiä" ei kannata noteerata. Takuuta tuossa paikassa ei ole, muuta kuin perävalo takuu. Tämä on kuultu parin todistajan läsnäollessa, joten isompiin hommiin en suosittele. Voisin tässä mainita pari valittua sanaa kyseisestä paikasta, mutta jätän sanomatta, koska jonkun täytyy osata tässäkin maailmassa käyttäytyä kunnolla. :roll:
Kyllä noi kaikki AD-korjaamot alfojen hihnat vaihtaa. Sitten vielä löytyy Autokorjaamo Lipposet, joka tekee kai muutenkin Deltan jonojen purkua, joten alfat ovat siellä tuttuja.
Lipposet onkin hyvä vinkki. Taidanpa aluksi kysellä sieltä.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

>>Kaitsu kirjoitti:
Oiskohan joku törmännyt uusiin hyviin korjaamoihin Turun seudulla?
Fiattia käytin aikoinaan Rieskalähteentiellä (kyllä, saman kadun varrella kuin Delta) sijaitsevassa Turun Autosähkö Oy:ssä, joka kuuluu siis Bosch Car Service ketjuun. Ihan perus Stilon määräaikaishuolto oli kyseessä ja hommat hoituivat puolet halvemmalla kuin Deltassa ja ihan hyvin. Varmasti myös Alfaa remppaavat.
Alfa oli tänään juuri tuolla Turun Autosähkö Oy:ssä 5 vuotis / 100tkm määräaikaishuollossa. Lisäksi vaihdatin termostaatin, vaihteistoöljyt ja ilmansuodattimen. Huolto maksoi n. 300€ ja minulla oli seuraavat omat osat mukana:

Tulpat
Öljynsuodatin
Uusi öljyproppu
Öljyt
Termostaatti
Ilmansuodatin
Raitisilmasuodattimet
Vaihteistoöljyt

Osat maksoi Heikalla 250€, eli yhteensä koko homma 550€. En edes kysynyt Deltasta tarjousta, mutta tuli varmasti halvemmaksi. Työn laatu vaikuttaa myös hyvältä. Jotain pientä sekoilua kuitenkin tapahtui, kun leima oli unohtunut huoltokirjasta, 5 litran öljykannusta meinasi ½ litran jämät jäädä korjaamon nurkkiin (kallista öljyä - pitää olla tarkka ;)) ja kukaan ei viitsinyt käydä laskua / tehtyä työtä minun kanssani läpi. Noh, jäi kuitenkin vielä positiivisen puolelle fiilikset.

Edit: Näköjään huoltomuisti on myös unohtunut nollata, kun auto äsken halusi taas huoltoon. Mitäköhän muuta on unohtunut...?

Lepi
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2009, 21:21

Viesti Kirjoittaja Lepi »

>>Kaitsu kirjoitti:
Oiskohan joku törmännyt uusiin hyviin korjaamoihin Turun seudulla?
Fiattia käytin aikoinaan Rieskalähteentiellä (kyllä, saman kadun varrella kuin Delta) sijaitsevassa Turun Autosähkö Oy:ssä, joka kuuluu siis Bosch Car Service ketjuun. Ihan perus Stilon määräaikaishuolto oli kyseessä ja hommat hoituivat puolet halvemmalla kuin Deltassa ja ihan hyvin. Varmasti myös Alfaa remppaavat.
Kyselin tuolta jakohihnan vaihtoa, mutta vastaus kuului että eivät vaihda :shock:
Votivoooo

Nokileka
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Loka 2008, 08:05
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Nokileka »

kysy autokorjaamo Jokinen Raisiossa, erikoistunut Fiat ja Volvo huoltoon.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Lepi kirjoitti:
>>Kaitsu kirjoitti:
Oiskohan joku törmännyt uusiin hyviin korjaamoihin Turun seudulla?
Fiattia käytin aikoinaan Rieskalähteentiellä (kyllä, saman kadun varrella kuin Delta) sijaitsevassa Turun Autosähkö Oy:ssä, joka kuuluu siis Bosch Car Service ketjuun. Ihan perus Stilon määräaikaishuolto oli kyseessä ja hommat hoituivat puolet halvemmalla kuin Deltassa ja ihan hyvin. Varmasti myös Alfaa remppaavat.
Kyselin tuolta jakohihnan vaihtoa, mutta vastaus kuului että eivät vaihda :shock:
Puiston pikahuoltoa (AD-korjaamo) olen käyttänyt jo muutaman vuoden. Hihnanvaihto ym. onnistuu reilusti alle virallisen huoltajan hintaa.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Mulle Puiston Pikahuolto viime keväänä ilmoitti ykskantaan etteivät enää koske Alfan jakopäihin. Oli ilmeisesti tullut lunta tupaan jonkun projektin jälkeen.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Harpo »

EdotL kirjoitti:Mulle Puiston Pikahuolto viime keväänä ilmoitti ykskantaan etteivät enää koske Alfan jakopäihin. Oli ilmeisesti tullut lunta tupaan jonkun projektin jälkeen.
No voi Kilin Kellit :shock: Pitäis nimittäin vaihdattaa toi remmi just koht, ja ajattelin ilman muuta viedä just tonne.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Vaihdatin viimeeksi Autolife -nimisellä pajalla Raisiossa. Omilla osilla kustansi muistaakseni 350 € sis. vesipumpun vaihdon.

Lepi
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2009, 21:21

Viesti Kirjoittaja Lepi »

Roach kirjoitti:Vaihdatin viimeeksi Autolife -nimisellä pajalla Raisiossa. Omilla osilla kustansi muistaakseni 350 € sis. vesipumpun vaihdon.
Millaista jälkeä tekivät, ja oliko palvelu muuten hyvää? Olitko siis itse hankkinut osat vai tuliko pajan kautta? Kyselin myös tuolta hintoja, niin osineen tuota 350€ tarjosivat minullekin.
Votivoooo

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Hyvää jälkeä tekivät, toistaiseksi on pysynyt venttiilit suorina. Ja ihan peruspalvelua sieltä sai.
Olin ostanut osat aiemmin jo Heikalta, ja häneltä kuulin sitten tuosta pajastakin.

Edit: eli osien kanssa teki yhteensä jotain 800 € muistaakseni

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Mä oon kyllä aika ihmeissäni,siis mikä tossa remminvaihdossa voi jolleki oikeelle korjaamolle olla vaikeeta?Kait toi alfanki jakoremmi on ihan tavallinen.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ohan se, mutta kun nykyään ei ole enään mitään korjaajia vaan osien vaihtajia jolle tietokone sanoo mitää vaihdetaan ja jos sormet tulee paskaseksi nii ei viitsitä/osata tehdä..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Jep ei tunnu Turusta ees löytyvän ketään joka 2-litraseen tekisi jakohihnan vaihdon? Aika outoa... Tulisiko jollain joku hyvä paikka mieleen?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eihän se vaihto mikään kummoinen temppu ole. Aika moni paja vaan on tietoinen tuon rakenteen epäluotettavuudesta eikä halua ottaa riskiä päästä kansiremontin maksumieheksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Oiva kirjoitti:Jep ei tunnu Turusta ees löytyvän ketään joka 2-litraseen tekisi jakohihnan vaihdon? Aika outoa... Tulisiko jollain joku hyvä paikka mieleen?
Turun pikahuolto virusmäentiellä on perehtyny jonkun verran alfoihin ja pienen ruinaamisen jälkeen lupautus mun Veekuutoseen vaihtamaan hihnan huomattavasti delttaa halvemmalla.

Itse en sitä sitten teettänyt hänellä,kun meni ko. alfa myyntiin (halvin vaihtoehto :lol: ) muita "huoltoja" kyllä teettänyt Markkasella ja hyvin on kaikki mennyt. Paikka on hieman nukkavierun näkönen, mutta asiansa osaava.

Lepi
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2009, 21:21

Viesti Kirjoittaja Lepi »

Itse kävin vaihdattamassa jakohihnan tuolla Raision Autolifessa. 520€ maksoi töineen ja osineen. Eikä ole jälkeenpäin vielä toistaiseksi mitään ihmeellistä ilmaantunut, joten ihan tyytyväinen olen tuohon paikkaan.
Votivoooo

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Ääni täältäkin Autolifelle. Tukivarren vaihtoivat eteen, työn hinta 60 euroa. Palvelu oli erittäin mukavaa ja asiallista. Osat hankkivat Alfoihin Heikalta ja 3.2 V6:n hihnanvaihdot yms. "vaativammatkin" työt onnistuu mukisematta.

850 euron luokkaa arvioivat hinnaksi hihnanvaihdolle, kun tänään asiaa kysyin. Jatkossa en muuta putiikkia Alfan huolloissa tule käyttämäänkään. :)
Ammattina autokauppa

Vastaa Viestiin