156 1.8TS kytkimen työsylinteri

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

156 1.8TS kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

Otsikon mukainen menopeli tuli saksasta ostettua ja matkalla suomeen oli sitten kytkimen toiminta loppunut. Viaksi paljastui nesteiden ulostulo työsylinteristä. Asiasta on paljon otsikoita täälläkin, mutta en oikein päässyt jyvälle. Eli kysymykseni teille viisaammille ja kokeneemmille: Minkälainen on työsylinterin vaihtotyö, jos itse alkaisin hommiin?
vm -99 ja kone tosiaan 1,8TS. En tiedä onko laatikoissa/kytkimissä paljonkin eroja eri malleissa..Alkoi vaan pelottamaan, kun yhteyshenkilö joka auton toimitti minulle ilmoitti, että ei sitä saa vaihdettua muuta kuin ottamalla laatikon pois..Pelastakaa nyt yöuneni ja kertokaa jotain muuta!=)

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Tuskin tarttee laatikkoa irroitella. Muistaakseni siihen pääsee suht helposti käsiksi. Ohessa kuva korjausrompulta.
Kuva

Mitä kautta muuten hommasit auton? Olen itsekkin ensi keväänä päivittämässä farkkuun (dieseliin) ja mietiskelin lähinnä itse hakemista.

puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

Kiitokset pikaisesta vastauksesta!
Alfa on mulle uus tuttavuus ja sellainen "palikkatietokin" kelpaisi tyyliin: akku pois, alusta irti, ilmanputsari irti, sokka/ruuvit ym. jne..
Kuva tosin jelppasi paljon! Ja yöunet saa nukuttua..

Auton hommasin yhden tutun kautta, joka työasioissa silloin tällöin käy saksassa frankfurtin lähellä..

puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

Voisiko vielä joku neuvoa kädestä pitäen mitä pitää irrottaa jotta pääsee käsiksi ja miten itse vaihto tapahtuu? Englannin kielisissä forumeissa olen siitä lukenut, vaikuttaa aika monimutkaiselta.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Itsehän en tuota työtä ole koskaan 156:seen tehnyt, mutta voin kotia pästyäni tarkistaa josko korjaus rompulla olisi vaihto-ohjeet, josta voin ne sitten copypeistata.

Vastaa Viestiin