Kysymys 166:sen omistajalle

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Maunu
Viestit: 3502
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Kysymys 166:sen omistajalle

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mitä tekee sport throttle nappi?

Lisääkö se huomattavasti tehoa hetkellisesti vai reakoiko auto jotenkin erilailla kaasun painamiseen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Ei se tehoa lisää. Auto vaan regoi terävämmin kaasupolkimen liikkeisiin.

Avatar
Maunu
Viestit: 3502
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Aha, tarvii kokeilla vaikuttaako ecun pinnien yhdistäminen 156:ssa myös samalla tavalla
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No ei tuosta ole mielestäni mitään iloa... kyllä minä ainakin jaksan survaista kaasun ihan pohjaan saakka silloin, kun sille on tarvetta... ;)

Avatar
MKT
Viestit: 683
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Lisäksi kaasun painaminen pohjaan aktivoi tuon STR:n automaattisesti. Namikasta on kuitenkin iloa esim. tiukalla mutkapätkällä tai radalla. Normaalista kaupunkiajosta tulee nykivää kun auto reagoi vähän turhankin napakasti kaasupolkimen liikkeisiin.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

MKT kirjoitti:Lisäksi kaasun painaminen pohjaan aktivoi tuon STR:n automaattisesti. Namikasta on kuitenkin iloa esim. tiukalla mutkapätkällä tai radalla. Normaalista kaupunkiajosta tulee nykivää kun auto reagoi vähän turhankin napakasti kaasupolkimen liikkeisiin.
Kuinka pitkään se sitten on aktivoituneena? Välillä tuntuu että oma reagoi kaasuun vähän turhankin helposti kaupunkiajossa. Jos se sitten olisi ajotyylistä johtuen koko ajan päällä. :mrgreen:

Avatar
MKT
Viestit: 683
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

liekki kirjoitti: Kuinka pitkään se sitten on aktivoituneena? Välillä tuntuu että oma reagoi kaasuun vähän turhankin helposti kaupunkiajossa. Jos se sitten olisi ajotyylistä johtuen koko ajan päällä. :mrgreen:
Jos tarkoitat omaa kulkuvälinettäsi, niin tuota toimintoa ei 156 V6ssa tietääkseni ole. STR-namikka löytyy ainakin 166 V6sten keskikonsolista. GTV V6sesta en mene nyt takuuseen, mutta taitaa se 3.0-versiossakin olla.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Niin no joo...ajattelin vaan kun Maunu puhui ecun pinnien yhdistämisestä 156ssa. Niin luulin että tässä toimisi siten että kun survaisee kaasun pohjaan niin aktivoituu. Mutta ei sitten mitään. :) Thanks for selvennys.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Niin... 156:n ecussahan saattaa olla valmius tuollaiseen toimintoon, mutta ei ole vaan asennettu kytkintä, jolla nuo pinnit yhdistettäisiin ja toiminto aktivoituisi. Sitä kai Maunu ajatteli nyt kokeilla eli yhdistää pinnit ja katsoa vaikuttaako.

Avatar
MKT
Viestit: 683
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Ainahan polkimen tuuppaminen pohjaan saa aikaan esim. lambdamittauksesta viis välittävät, ohjausyksikköön ohjelmoidut "kiihdytyskäyrät". Tuo STR muuttaa moottorinohjauksen herkäksi kaasupolkimen muutoksille läpi koko polkimen liikealueen. Eli hypoteettisesti ajatellen jos auto olisi erikoisherkkä polkimen asennolle niin se voisi myös johtua siitä että STR on koko ajan toiminnassa. No, liian kaukaa haettua, kyllähän 156 V6 tottelee napakasti polkimen liikettä normaalikuosissakin

Avatar
Maunu
Viestit: 3502
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Joo tässä on tullut tutkittua tota ecua, mutta str en ole vielä ehtinyt kokeilla. Tuskin toimii kun ei näyttänyt cruisekaan toimivan suoraan pelkän viiksen asentamisella. Nyt tarvii mennä käymään Muukkosella, jossa kokeillaan toimisiko se cruise 166 ohjelmistolla 156:ssa. Taitaa vaan mennä turhaksia säätämiseksi, mutta tätähän tämä alfistin elämä on.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Seuraava kysymys 166:n omistajille.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuinkas takakonttiin saa lastenvaunut sopimaan? Menevätkö kokonaisina sisään (riippuu tietenkin tyypistä, meillä kumipyöräiset Emmaljunga-yhdistelmät). Alkanut tuollainen 166 himottamaan...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Konttihan tuossa on iso, mutta aukko pieni... No, tämä oli turha vastaus, kun itselläni ei ole enää vaunuikäisiä lapsia, joten en osaa sanoa tarkemmin...

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Jep ei ole mullakaan mutta isomman kaaran piti vain hankkia :mrgreen: STR (Sport Throttle Response), on tuo aika hauska lisälaite, kyllä tuo toiminto pelaa, kone reagoi huomattavasti paremmin alakierroksilla, tämä siis tuntuma 3 litraisessa. Nyt saa odotella sitten ensimmäisiä liukkaita että saa tuntuman siihen miten luistonesto toimii.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Seuraava kysymys 166:n omistajille.

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Vittorio Jano kirjoitti:Kuinkas takakonttiin saa lastenvaunut sopimaan? Menevätkö kokonaisina sisään (riippuu tietenkin tyypistä, meillä kumipyöräiset Emmaljunga-yhdistelmät). Alkanut tuollainen 166 himottamaan...
Meillä oli Emmaljungan kaksosten vaunut käytössä ja niistä piti toiselta akselilta ottaa pyörät pois mutta muuten meni ongelmitta sisälle. Parasta kokeilla oman vaunun kanssa kuinka toimii, mekin veimme vaunut liikkeeseen ja totesimme esim että 156 SW ei meille toimi. 155:hän on yliveto näissä hommissa tavaratilan suuren korkeuden ansiosta.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
MKT
Viestit: 683
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Ricambi kirjoitti:Nyt saa odotella sitten ensimmäisiä liukkaita että saa tuntuman siihen miten luistonesto toimii.
Toimii loistavasti ainakin verrattuna 156 JTS:n luistonestoon. Omassa Superissa on tuo luistonesto kyllä hyvä varuste kesälläkin, etenkin jos on märkää asfalttia... :wink:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jatketaan tähän. Oli pimeässä hallissa auto kuivumassa ja huomasin että tavaratilan ollessa auki palavat myös etuparkit himmeästi. Eli kuuluuko sen noin toimia vai onko Italian sähkö taas ihmeellistä?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin