Katsastuksesta läpi =)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
nonno
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:14
Car(s): AR 156 2.0TS -98(ex), AR GT 2.0 JTS -06(ex)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja nonno »

Läpi meni ilman huomautuksia. Taas venähti se katsastuksessa käynti niin pitkälle, että huomenna olisi ollut viimeinen päivä. Tarkkaa, mutta asiallista toimintaa katsastusasemalla.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

No niin, takapusla koitui kohtaloksi 166:lle. Ensimmäinen pusla sökönä, eikä ajettu kuin 190 tkm. Ei nää Alfan puslat kestä mitään...

Ja bonuksena sain vaihtaa tuulilasin. Kustannus 350,-. Uusintakatsastaja selitti lasinvaihtoa, että rikki niin rikki.

Olikin ensimmäinen reputus Alfoilla, kirjataan. Vuoden päästä mennään taas ekalla.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hieman offtopic, mutta kaveri kävi tänään leimaamassa drifteriään, leima jäi kiinni liian kuluneista renkaista. Tästä hieman suivaantuneena päätti jättää loputkin niistä kumeista konttorin hallin oven eteen :mrgreen:

Nyt mietti että kehtaako sitä käydä siellä enään uusintakatsastuksessa.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

:-D Pätisköhän tässä sananlasku: "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää."

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Haa, katsastus suoritettu. Ei mitää huomautettavaa 8) .
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11233
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tänään leimattu.

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): Tsekkiferrari
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

Täälläkin tänään leimattu.

Avatar
Oleino
Viestit: 1950
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Kolmas kerta toden sanoo. Vielä olis ollut huominenkin aikaa ennen ajokieltoa.. :mrgreen:
Tein itse - säästin

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Onnittelut.

Vein tänään oman 156:seni katsatukseen, käyttämättä sitä ensin vuosihuollossa, niinkuin yleensä tapana on. Läpi meni, mutta inssi ihmetteli päästöjä. Kierrosten noustessa kone meni laihemmalle (tai jotain sinnepäin), katseli onko siellä joku ilmapumppu (?). Onkos muilla kokemusta/tietoa asiasta.

Itse katsoin ekaa kertaa pohjaa ja ruostettahan siellä oli. Ruostesuojaukseen on vietävä ennen talvea. Ja suojausta ennen on vielä maalautettava, on tullut niin ikäviä naarmuja sinne tänne.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Lauantaina kävin katsastamassa GT:n ensimmäisen kerran ja läpi meni ilman mitään huomauttamista.

Katsastusmies kehui tehtaalla suoritettua massausta erittäin korkealaatuiseksi ja ihmetteli kuinka hyvin on massattu verrattuna muihiin Italialaisiin autoihin joita on hänelle tullut vastaan. :mrgreen:

Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Black Label »

^ massaus kannattaa. Tänään sain viimein oman kärryn katsastuksesta läpi. Sitä ennen pajalla 3 vrk hitsattavana. Viimeisen kuukauden aikana uponnut yhteensä huoltoihin (200tkm) ja korjauksiin pikkasen päälle 2k€.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

KauGoH kirjoitti:no tuota! tänään kävin katsastamassa alfan ja muuten ihan hyvin että edestä ylätukivarret molemmat väljät(ei ollu yllätys) mutta sitten se huvittavin että autoa on madallettu ja missään ei näy tietoa siitä, ovat siis alkuperäisenä laitettu nuo jouset :shock:

nyt pitäisi siis ilmeisesti muutoskatsastaa nuo jouset vaikka ovat olleet autossa kymmenen vuotta! kysyisinkin nyt että onko jollakin kokemusta tälläisestä perkelen pelleilystä? tarvitsen ilmeisesti TûV todistuksen tähän leikkiin?? mutta millä helvetillä todistan sen todistuksen noille jousille käyväksi???

nyt on taas maalaisjärki jätetty jonnekin kesälaitumelle kun tälläistä pitää tehdä!

ja viimevuonna meinasi jäädä katsastus kiinni samaisista jousista mutta kyseessä oli JOUSEN VÄRI! nyt värillä ei ollut väliä :lol:
no nyt se on sitten katsastettu!!! hurraa, kivi tippui sydämeltä :-D

eli tulostin eibachin sivuilta tüv todistusen jousista ja kiikutin laput konttorille, setä sanoi että tämähän on muutoskatsastus ja uusinta katsastus, minä siihen että näinhän se taitaa olla... näin oli ja hintakin vaivaiset 112€ :shock: meinasi polvet lyödä veteläks kun maksoin!

no katsastushan meni hyvin, katsoi vaihdetut ylätukivarret ja jarruletkut ja sen jälkeen auto aalas ja mitta käteen, mitta vanteen keskeltä kaareen ja toimistoon tekemään lappuja, eikä sekään kestänyt kuin 45 minuttia, tunnin homma yhteensä!

katsastus mies pyyteli oikein anteeksi ja sanoi että näihin on nykyään ruvettu puuttumaan jos todistusta madalluksesta ei löydy! noh, hyvä että meni nyt kuitenkin noin helposti läpi :-D

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

164:seen toisella yrittämällä leima. Alapallonivel ja 2 pakoputken kannatinrengasta piti vaihtaa.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Kurko kirjoitti:
Kurko kirjoitti:Heittämällä meni läpi ekalla yrityksellä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja taas meni läpi ekalla ilman huomautuksia, ja tulipa samalla muutoskatsastettua toi 225/40ZR18" rengastus. Inssi vielä lopuks kehu kuin on harvinaisen siisti peli 8) Ps. Ihme juttu kun oon käyttäny sitä lumiharjaakin talvisin :mrgreen:
Niin se taas lävähti leima ilman huomautuksia kolmatta kertaa peräkkäin.. paskoja noi Alfat :fadein:

Avatar
Janne
Viestit: 2120
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kehujen kera laakista läpi. Päästöt uuden auton veroiset, jarrut balansissa, tukivarsissa ei mitään hämminkiä, sähöt pelas ja ODB clear. Nice :wink:

Alfons
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Loka 2007, 10:58
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja Alfons »

joo eka katsastus alfan kanssa ja läpi meni ykkösellä :crazyeyes:

Avatar
koala
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Elo 2005, 06:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja koala »

17. päivä tuli leima, nyt on kolmen vuoden hitsaamisen jälkeen sprintti hyväksytty :-D voi tätä ajamisen riemua

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

laakista meni 19.6.08. luojalle kiitos :lol:

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

menihän se läpi 21.5 olis ollut jo aika mut eilen sain leiman olihan tuo autokin noin 2kk pajalla.. valoista vaan huomauttivat ettei löydy kuviota.. miten päin sen polttimon oikeen pitää olla 156sessa.. :roll:

kehtasvat viel hakata just massattuja helmoja ja kattoa että onko ne hitsattu..

Avatar
Teeäs
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Teeäs »

75V6 läpi ja liikenteeseen! Toisella yrittämällä meni, pientä takajarrujumppaa piti tehdä.

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Onnea vaan.. :evil:
Takajarrut ja kässäri tehty tänään.
Huomenna lambdan vaihto.
Perjantaina jos alkais tuhoamaan tallista tuota 8 venttiilistä, sillä siinä näyttäisi olevan ehjinä alatukivarsi ja tuo vinotuki.
JOS kaikki menee niinkuin haaveilen, uusinta näytölle alle 2n viikon.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Puhtaasti läpi, ei mitään huomautettavaa. Tulipas helpottunut olo, ensimmäinen Alfan katsastus onnistuneesti läpi 8)
Päästöistä erityismaininta että olivat hyvät.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
ryde
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Elo 2006, 06:45
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ryde »

Vaikkei alfa kyseessä olekaan, niin turinoin siitä huolimatta.

Jarrutesterille takapyörät ajettuna otti takavaimennin kiinni maahan, nosturilla oli ongelmia liikuttaa nostinta auton alla ja inssi sitten päätti peruuttaa sieltä pois. Olisi muuten ottanut ed mainittu vaimennin kiinni läpiajettaessa. :oops: Kilven valot hieman himmeät, mutta paloi kuitenkin (24v 5w).

Muuten ei huomautettavaa, noin 5kk myöhässä katsastetulle autolle eli läpi meni. :-D

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Neljättä kertaa putkeen jo läpi :scatter:

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Sitikka jälkitarkastuksesta läpi viikko sitten. Laiska katsastusmies ei edes koskenut rengasrautaan, sano vaan että tuonne pittää laittaa peltiä ja koputtele ite loput... :crazyeyes:
I do my loving in the winter.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tänään Spider läpi katsastuksesta Lahden launeen k1 asemalla. Ihan pieni välys oikeassa takapyörän laakerissa, mutta ei aiheuta toimenpiteitä.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Katsastus sujui paremmin kuin perinteisesti! Eei se läpi mennyt mutta pahempaa olisi voinut odottaa tuon projekti Alfan kanssa. Pakokaasupäästöt meni läpi kun madalsin bensapaineita ja nostin sitten takaisin. Tämä kaikki siis katsarin läsnäollessa :) Vetarin tukikumi oli irti ylhäältä ja kerroin asiasta katsurille muttei välittänyt. Sumareiden suuntausta ei tarkistanut. Spoileri jarruvalon ei tarvinnut toimia. Renkaat oli vähän sekasikiöt, ei se mitään. Tuulilasin ylä-osasta pitää poistaa tarrat!! toista tarraa ei näe vaikka haluaisi ja toisesta mä tykkään. Oikein vatuttaa kun katsari ei löytänyt väljää alustasta. Kardaanin tukilaakeri on sökö ja menee samointein vaihtoon.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jos kyse on nyt 75:n katsastuksesta niin mikä on vetarin tukikumi? :shock:

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Abarth kirjoitti:Jos kyse on nyt 75:n katsastuksesta niin mikä on vetarin tukikumi? :shock:
Ou I'm sory. Suojakuminen vaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

164:seen leima ilman huomautuksia. :-D

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

Puh! Koko kesän jännittänyt 155:n katsastusta. Korjaukset vähän venyneet osien etsimisen ja korjaajan lomamatkojen takia. Eteen piti vielä yksi alatukivarren pusla uusia, oli omatoimisen tarkastuksen onnistunut välttämään. Toisella kerralla katsastuksesta läpi 25.7.

Kaikkien alustakorjausten ansiosta (takapyörän laakeri, takatukivarren laakerit, uudet iskarit, jousien vaihto, mainittu puslan vaihto, hammastangon kiinnityksen tukevoittaminen) on 155 nyt ajoltaan paljon napakampi kuin viime kesänä. Silloin ostin sen muka juuri katsastettuna, mutta löysää oli vähän joka puolella.

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Hep

Viesti Kirjoittaja Oiva »

"Taaempien poikittaistukivarsien ulkohelat väljät"

Hylätty. Eli mitä pitää tehdä? Vaihtaa tukivarret kokonaan? Alatukivarret taakse vai? Puslia ei taida saada enää Suomesta tai kannata ostaa?

Auto siis 156 vm.2000.

Helv... Kalliiksi tulee taas vai?

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Hep

Viesti Kirjoittaja Oiva »

No eipä ole pahan hintanen joo, positiivinen yllätys :-D

Eli kaksi tollasta tilaukseen? Tossa noita pusliakin taitaa olla mutta eipä oo järkeä sellasta ostaa tolla hinnalla kun kuitenkin töitä teettää saman verran kun vaihtaisi koko tukivarret.

Mutta kiitos paljon tästä.

Avatar
Inserto
Viestit: 84
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 19:10
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Inserto »

Eipä mennyt 156 JTS obd katsastuksesta läpi. Ilmeisesti lamda tms. kävin deltasta kysymässä korjausarviota heittivät sen mukavan 500€.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

No eipä mennyt läpi kuten avautumis ketjussa näkyy. Noista päästöistä sen verran, että mikä mahtaa olla kun Hc-arvot näytti tyhjäkäynnillä reilu 200 ja 100 on rajana ja kierroksilla Co-arvot hieman liikaa. :? Onko jollakulla näistä jotain tietoa?
UliUli

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Ärräpää kirjoitti:No eipä mennyt läpi kuten avautumis ketjussa näkyy. Noista päästöistä sen verran, että mikä mahtaa olla kun Hc-arvot näytti tyhjäkäynnillä reilu 200 ja 100 on rajana ja kierroksilla Co-arvot hieman liikaa. :? Onko jollakulla näistä jotain tietoa?
Perus juttu tuolle autolle. Ei muutakun mittauttaa päästöt muualla ja ennen sitä kone kunnolla kuumaksi vaikka ajamalla parin kymmenkilsan lenkin. Jos vielä mittarillakin pykiin, niin huudattaa konetta 5000rpm joku 5min. Jos sekään ei auta, niin sitten varmaan menee katti vaihtoon.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Vahvistan osaltani edellisen kommentin. Tutun näköisiä lukemia omastakin viisvitosesta. Kunnolla kenkää vain juuri kuten 155TS neuvoi, niin melko varmasti saa hyvät laput. Kerran saatiin itseasiassa ihan puhdas nollatulos HC:n osalta, kun kylmiltään antoi ensin jotain 140.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Kiitos neuvoista. Otin 30litraa 98 tankkiin venäläisen tilalle. Pitää käydä ilmanputsari ostaa uus ja lähtee ajelee lenkkiä.
UliUli

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Eipä auttanu, kone oli lämmitetty kunnolla, mutta nyt näytti lambda-arvot mitä sattuu. Lambda-anturi vaihtoon?
UliUli

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Jos pelkkä lamba arvo, niin kyseessä ilmeisimmin vuotava pakoputki.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Putki kyllä vähän vuotaa. En osaa sanoa perkele.
UliUli

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Laita se putki sitten ensin kuntoon.

Lambda ei saa oikeaa arvoa, jos vuotaa. Eli et saa niitä kuntoon vuotavalla putkella. Varsinkin jos vuoto on ennen lambdaa, niin anturi ei saa oikeaa tietoa ja seokset ei ole kohdallaan.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Vuoto on anturin jälkeen aika takana. Ja arvot oli väärin ilman vuotoakin. Katsotaan kun saa lambdan kiinni ja uuden ilmanputsarin.
UliUli

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

On se niin hienoa..

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Tänään konttorilla käyttö ja leima tuli =).
Kuukausi sitten kävin kokeilemassa ja Hc mm. oli päin peetä vaikka pulttasin Boschin lambdan kiinni. Katsastusmies totesi että ei hätiä, kuukausi aikaa näyttää. No, kuukausi tuli tänään täyteen ja kas vaan..koko katsastus meni uusiksi, mutta onneksi pakokaasumittaus oli ilmainen.
Oli mukava tunne kun just laitettu auto käytiin pikapikavauhtia läpi ja kaikki ok.
Mulla tuon HC:n pudotti kohdalleen kun vaihdoin eilen katalysaattorin.
Kaikki arvot reippaasti alle rajojen ilman että kone olisi ollut kuumuudesta luteenpunainen.
Ei helissyt eikä kolissut katti, mutta katsastussetä sanoi viimeksi, että hän veikkaisi tuota. Ja oikeassa oli. Tais vaan olla tukossa pirulainen.
E hyväksytty tarvike katti Lempäälän autotarvikkeesta 90 euroo ja tunnin hitsailut ja vuodeksi auto kunnossa.
Niin varmaan..tuo huolto/käyttö suhde kun tuntuu olevan reilusti tuon työn puolella...
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Tulihan taas käytyä. 156 SW -02 ja 130 tkm. Käteen jäi uusi rekisteriote jossa kehoitus korjata haljennut oikea etusumuvalo. Kävin sitten matkan varella Motonetissa shoppailemassa uuden, toivottavasti se sopii paikalleen.

Tukivarsiahan oli vaihdettu repullinen tuossa alkukesästä, joten väljyyksiä ei ilmennyt vaikka niitä etsiskeltiin viime kertaa selvästi hanakammin.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Taisit käydä Hyrylän A-katsastuksessa! :evil: Vai?

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Eiku siellä keltaisella konttorilla Hämeentien / Hyvinkääntien alkupäässä, Koskenmäen liikenneympyrän jälkeen. A-katsastuksessa en käy tietyistä syistä :evil: , vaikka Hyrylän konttorista ei ole kokemusta (samaa firmaa nuo keltaisetkin tosin taitaa olla).

Tuo Hämeentien konttori on mielestäni ollut tosi asiallinen, vaikka onkin ainoa paikka jossa olen saanut hylsyn, mutta se oli ihan aiheesta (väljä alapallo). Ei tossa eilisessä mitään avautumisen aihetta ollut, sumuvalokin tuli jo vaihdettua, 10 min. homma ja osan hinta 38 €.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Meinasinkin tuota extra aktiivista tukivarsien väljyyksien etsimistä.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Olis tietysti pitänyt kertoa että viimeksi rohkenin erikseen pyytää että tutkisitko etupäätä vähän tarkemmin kun jostain joskus kolahtaa. Ei sieltä silloin kuitenkaan mitään löytynyt. Nyt oli enempi semmoinen normaali ote. Alfastahan toki löytyy varmasti väljää jos oikein kovasti etsii, mutta ei tuossa siitä ollut kyse. Voin kyllä suositella ko. konttoria edelleen.

Vastaa Viestiin