Katsastuksesta läpi =)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Silli
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Syys 2012, 20:07
Car(s): 156 V6 2.5
-98
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Silli »

Juu ei läpi. Molemmat alatukivarret ja vasen ylätukivarsi. Ja ettei loppus kesken niin oikea takatukivarsi ja tunkin nostokohdilla molemmin puolin reikä joka pitää hitsata.
Kyllähän tuon nyt vähän arvaskin kun auto ei pahemmin suoraan mene :mrgreen:

Nyt tarttis löytää joku korjaamo noille hitsaus korjauksille Tampereelta.

willi
Viestit: 60
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:55
Car(s): 159 SW 2.0 JTDM - 11
ex.
GT JTS -05
Giulietta 1.4 MA -11
156 2.5 V6 -03
156 1.9 JTD -01

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja willi »

Läpi meni katsastus. :) Etuvilkut pitäisi kuulemma vaihtaa, koska ovat haalistuneet.

Käkisalmen Carrera
Viestit: 189
Liittynyt: 20 Elo 2011, 08:37
Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V
Paikkakunta: Kotka

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Carrera »

Läpi meni komeasti! Jarruista tuli molemmilta akseleilta "nollat" eroina ja takaiskareista myös. Etuiskarit antoi yhden numeron eron. Pakarin yksi kiinnoityskumi oli irronnut.
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja juhani »

Spider meni myös mulla läpi huomautuksitta. Hiukan iskunvaimennintestin tulokset mietityttää - siis niissä kai ratkaisevinta on ero, mutta kun raja-arvoista ei tunnu oikein löytyvän tietoa. No toisaalta kun katsoin 147:n viime vuotista katsastuksen tarkastuskorttia niin siinä ei näytä olevan ollenkaan iskunvaimentimien tuloksia eli ei ehkä kannata murehtia.

Käkisalmen Carrera
Viestit: 189
Liittynyt: 20 Elo 2011, 08:37
Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V
Paikkakunta: Kotka

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Carrera »

Periaatteessa iskaritesti voi näyttää mitä tahansa lukuja, riippuu esim. kevyestä autosta, käytössä olevista renkaista, niiden profiilista ja ilmanpaineista. Hieman lötöillä kumeilla saa "paremmat" luvut. Tosiaan kun luvut ovat akselilla mahd lähellä toisiaan niin ovat iskarit yhtä hyväs tai huonos kunnos. Yksittäinen rikkinäinenhän tuossa paljastuu.
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Sparkki sai leiman, hieman myöhässä, mutta puhtain paperein.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja alamajy »

164:lle ei leimaa.

Lukkiutumaton jarrujärjestelmä: merkkivalon mukaan ei edellytyksiä toimia.
Äänimerkinantolaite: ei toimi.
Sivusuuntavalo vasemmalla: ei toimi.
Pakoputkiston kiinnitys: kiinnitys puutteellinen.
Vetonivelen suojakumi, Oikealla ulompi: Vaurioitunut.
Tuulilasi ja puhdistuslaitteet: Pesulaite: ei toimi

Käsin kirjoitettu (kun huomautin asiasta): Hammastangon suojakumi vaurioitunut vasemmalla

Ei siis mitään kovin pahaa :-D

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Taas pääsin koko kevään hauskimmasta ajoneuvotapahtumasta huikean todistuksen kanssa.

-Käsijarru, ero liian suuri. (hylätty)
-Kuljettajan airbag merkkivalo ei syty. (hylätty)
-Pohjalevyssä reikä. (hylätty)
-Etu/vasen yläpallonivel väljä. (hylätty)
-Vasen takasumuvalo ei toimi. (korj.Keh.)
-Lähivaloissa sävyero (vasemmasta tippunut häikäisysuoja) (korj.Keh.)
-Oikea kaukovalo ei toimi (puuttuu koko polttimo koska kiinnike hajosi) (korj.Keh.)
-Oikea parkkipolttimo (sama kuin yllä) (korj.Keh.)
-Vasen sivuvilkku, täynnä vettä (korj.Keh.)
-Vasen etusumuvalo ei toimi (korj.Keh.)
-tuulilasi halki näkökentässä (korj.Keh.)
-Roikkuvat systeemit näkökentässä eli 3kpl HelloKittty wunderbaumit peilissä (korj.Keh.) :lol:
-Ajovalojen suuntaus (korj.Keh.)
(lupasivat suunnata konttorilla jos toimitan omat säätöavaimet)

Kaikki onnistuisi kyllä jotenkuten laittaa mutta kuljettajan airbag-valo herjasi vikakoodeissa laukaisupiirin olevan aktiivinen? Siittä otettiin vuosi sitten polttimo pois ja koitettiin tuurilla katsastaa ja meni läpi, nyt ei enää.
Viimeksi muokannut masaboy, 07 Touko 2013, 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Oletettavasti airbagin vikakoodien nollaus ei auttanut asiaa, selvititkö silloin mitä siinä on, tai voisi olla, vikana - ja mikä oli tarkka vikakoodi? Jos se oli 001 - eeprom failure (tms) niin sitten pitää airbagin ecu vaihtaa, jos jotain muuta niin tarkalla vikakoodilla voisi helpommin metsästellä syyllistä, yleisesti "joku" liitos "jossakin" voipi aiheuttaa ongelmia.

PS.
Jotkut vikakoodinlukijalaitteet heittää ihan uskomattomia yleisväännöksiä vikakoodeista, jotka ei pakosti ole edes metsän suuntaan - etenkin, jos eivät anna vikakoodinumeroa vaan pelkän nimellisen vikakoodin. On kokemusta :roll:

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Aquatica kirjoitti:Oletettavasti airbagin vikakoodien nollaus ei auttanut asiaa, selvititkö silloin mitä siinä on, tai voisi olla, vikana - ja mikä oli tarkka vikakoodi? Jos se oli 001 - eeprom failure (tms) niin sitten pitää airbagin ecu vaihtaa, jos jotain muuta niin tarkalla vikakoodilla voisi helpommin metsästellä syyllistä, yleisesti "joku" liitos "jossakin" voipi aiheuttaa ongelmia.

PS.
Jotkut vikakoodinlukijalaitteet heittää ihan uskomattomia yleisväännöksiä vikakoodeista, jotka ei pakosti ole edes metsän suuntaan - etenkin, jos eivät anna vikakoodinumeroa vaan pelkän nimellisen vikakoodin. On kokemusta :roll:
Autokorjaamon lukulaitteen näytöllä en nähnyt muuta kuin jonkun "ABG Active" (?) :?

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sitten hommaat/lainaat Multiecuscania/DNEcudiagia.Sillä saa sen varsinaisen koodinkin irti, jottei tarvitse arpoa. Nimenomaa siitä koodista on hyötyä, koska se on varmasti oikein (ainakin näin olen ymmärtänyt) ja k.o koodilla + lisäämällä Alfan siihen perään, pitäisi saada googlesta viimestään toimivaa tietoa. Multiecuscan osaa kertoa hyvin Alfan termein noita vikakoodeja, eikä kikkakakkos-geneeristä viestiä ilman numerokoodia.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja doublesix »

75 huomautuksitta läpi. :-D
Ride on!

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Suba »

^Hyvä hyvä!
One life, live it!

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja V6 »

leimattu ekalla läpi, aika karmeaa kuunneltavaa kun äijä mittaili päästöjä, lämmitteli konetta aivan tajuttomilla kiekoilla käry vaan nousi, piti mennä jo ihmettelemään viereen mitä se oikein touhuaa, tyhjäkäynti muka liian pieni vaikka aivan ok, joo tässä on "kansi halki" hc päästöt, aivan levottomia juttuja heitti. Tuolla on aiemminkin ollut noi päästömittaukset ongelmallisia kerran piti poljinta painaa itse jotta kiekkoja saa lisää. Pieni kauneusvirhe oli että akku kyykähti nosturille ... talven aikana mennyt huonoon happeen vähän ajon takia.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja legza »

V6 kirjoitti:leimattu ekalla läpi, aika karmeaa kuunneltavaa kun äijä mittaili päästöjä, lämmitteli konetta aivan tajuttomilla kiekoilla käry vaan nousi, piti mennä jo ihmettelemään viereen mitä se oikein touhuaa, tyhjäkäynti muka liian pieni vaikka aivan ok, joo tässä on "kansi halki" hc päästöt, aivan levottomia juttuja heitti. Tuolla on aiemminkin ollut noi päästömittaukset ongelmallisia kerran piti poljinta painaa itse jotta kiekkoja saa lisää. Pieni kauneusvirhe oli että akku kyykähti nosturille ... talven aikana mennyt huonoon happeen vähän ajon takia.
Aika hyvä asenne leimasedällä, jos jo ennen lämmitysvaihetta tekee omia veikkauksia päästöistä. Kai se luuli että kyseessä olisi uudempikin auto. :wink:

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ehkä se ei tiennyt, että tuo päästelee paljon enemmän sitä hooceetä kuin varmaan mikään nykyinen kutoskone :D

Mutta itse vaihtaisin leimapaikkaa tulevaisuudessa...

zei
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Marras 2005, 15:38
Car(s): Giulia 2.2D AT8 Super 2016
159 2.4 JTDm 2006
ex 156 JTS 2004
Paikkakunta: Kerava

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja zei »

159 2.4 JTDM -06, mittarissa 193t. Läpi meni saatesanoilla "hyväkuntoinen auto". Onhan tohon ehditty vaihtaakin jo kaikki pyöränlaakerit, eteen ylätukivarret ja toinen alatukivarsi, etujarrulevyt, hammastangon pää... mutta eikös noi olekin kulutustavaraa.

Off topic: otin katsastuksen ajaksi Steinbauerin boxin irti. Huikea ero alaväännössä (puutteessa) ja muutenkin tuntuu laiskalle. Ei olisi uskonut...

Avatar
vts
Viestit: 186
Liittynyt: 21 Touko 2010, 13:24
Car(s): Saab 9-5 BioPower 2.0T -11
Ibiza 1.2TSI -15

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja vts »

Vasen ylätukivarsi eteen ja alustasarjan muutoskatsastus.ja leima tuli.

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja AAW »

GTV sai hylyn huonoista takajarruista sekä jarrunestesäiliö oli tyhjä. Meni korjaamolle ja kävivät jarrut läpi ja käyttivät leimalla -> takajarrut huonommat kuin ennen läpikäyntiä -> leima tuli :shock:

Joku taitaa huomenna joutua tulilinjalle......

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Märällä kelillä pääsee läpi alemmilla arvoilla. Viime syksynä meni läpi 1Kn arvoilla, sekä edessä, että takana.

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja AAW »

Tietääkseni oli kuiva keli eilen Porvoossa joten ei voi olla syynä.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja doublesix »

155 leimattu.
Ride on!

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ Kuva
One life, live it!

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tuli ns. "lievä hylkäys", nimittäin niin vähällä pääsin.. Takajarrupalat pitää kuulemma vaihtaa, vaikka otti ihan hyvin ja kulutuspintaakin pari-kolme milliä jäljellä. Ja -yllätys yllätys- alatukivarret eteen. Palloissa muka väljää molemmilla puolilla. Tiedän itse, että ainakin kuskin puolella väljä on siellä korin puolella olevissa puslissa, mutta samapa tuo kun koko varsi on kuitenkin helpointa vaihtaa. Oikeanpuoleinen tarvikevarsi kestikin peräti 10 000 km ja siinä oli ihan silmin nähtävä välys pallossa :roll:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja quppe »

Joku ostaa auton siten, että seuraavaan katsastukseen on vuosi ja ylikin.. minä taas fiiliksellä ostan sellaisen että 3 kk kaupoista saa alkaa katsastaa :D Nyt sitten odotellaan oikein innolla omaa vuoroa ! 8)

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ ja läpi meni heittämällä :wink:

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jakke kirjoitti:Tuli ns. "lievä hylkäys", nimittäin niin vähällä pääsin.. Takajarrupalat pitää kuulemma vaihtaa, vaikka otti ihan hyvin ja kulutuspintaakin pari-kolme milliä jäljellä. Ja -yllätys yllätys- alatukivarret eteen. Palloissa muka väljää molemmilla puolilla. Tiedän itse, että ainakin kuskin puolella väljä on siellä korin puolella olevissa puslissa, mutta samapa tuo kun koko varsi on kuitenkin helpointa vaihtaa. Oikeanpuoleinen tarvikevarsi kestikin peräti 10 000 km ja siinä oli ihan silmin nähtävä välys pallossa :roll:
Mitäs tukivartta siellä oli? Motonetin Mapcoa vai jotain ihan oikeeta tavaraa?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Aquatica kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Tuli ns. "lievä hylkäys", nimittäin niin vähällä pääsin.. Takajarrupalat pitää kuulemma vaihtaa, vaikka otti ihan hyvin ja kulutuspintaakin pari-kolme milliä jäljellä. Ja -yllätys yllätys- alatukivarret eteen. Palloissa muka väljää molemmilla puolilla. Tiedän itse, että ainakin kuskin puolella väljä on siellä korin puolella olevissa puslissa, mutta samapa tuo kun koko varsi on kuitenkin helpointa vaihtaa. Oikeanpuoleinen tarvikevarsi kestikin peräti 10 000 km ja siinä oli ihan silmin nähtävä välys pallossa :roll:
Mitäs tukivartta siellä oli? Motonetin Mapcoa vai jotain ihan oikeeta tavaraa?
Ei ollu Motonetista vaan jostain toisesta tarvikeliikkeestä. En muista merkkiä, kun kaveri joka osan vaihtoikin osti sen mun puolesta silloin ku itse en multa kiireiltäni ehtinyt autoa rassaamaan.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja mutt »

Käyttökokemuksien perusteella kuulostaa kyllä Mapcolta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kyllä sitä samaa kuraa on maailma täynnä, ei Mapco ole monopolisoinut laaduttomuutta. Mulla on joku turkkilainen laatuosa vasemmalla alhaalla, kai se on leimalle vaihdettava vaikka viime kesänä se on sinne vasta laitettu :roll: No, tukivarsi jonka se turkin ihme korvasi oli vielä laaduttomampi, kun pyöräkin oli sentin liian takana ja tukivarsi otti kiinni apurunkoon. Eikä ollut Mapcoa sekään...

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Suositteleeko raati sitten alkuperäisiä (Heikalta?) vai saapiko maailmalta jotain halpaa ja hyvää? Kohtuu nopeesti pitäs tietenkin saada, joten mitään neljän viikon toimituksella tulevaa ei nyt voi alkaa tilailemaan.

Spareto lupailee nopealla toimituksella tuollaista: http://spareto.ee/products/fz6019-track-control-arm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; , mutta johan valmistajan nimikin viittaa siihen, että onnea tarvitaan ton kanssa :mrgreen: Liekö kellään kokemusta?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Edelleen TRW:tä komppaan, vaikka nyt jo vasemmalla sopivassa kolossa narisee hieman "jokin", voipi johtua kuivuudesta... Siellä on alhaalla VEMA/OPEC ja ylhäällä TRW, oikealla pelkkää TRW:tä.
http://www.mister-auto.fi/fi/search_s_r ... 52466.html" onclick="window.open(this.href);return false;

TRW:tä saa sen 112eur + pk.

Avatar
MSurakka
Viestit: 117
Liittynyt: 10 Heinä 2011, 23:29
Car(s): Alfa Spider TS -96, BMW 750iAL Highline -91, DS 7 Crossback Hybrid 4x4 -21, Alfa 166 TS -99 ja -02
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja MSurakka »

Tänään sitten sai Spider leiman papereihin. Käsijarru teetti vielä yllätyksen. Tallissa piti, muttei enää konttorilla.. :) Syy: olikin entisen (entisten?) omistajien jäljiltä vaijeri liian tiukalla, jolloin jarrumekanismin käyttövipu ei pääse tarpeeksi pitkälle taakse ja säätösysteemi ei toimikaan. :lol: No, vaijeria järjenvastaisesti löysälle ja jopas toimii. Paloja vaihtaessa tuohon ei älynnyt kiinnittää huomiota. *köh, köh*

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuomas K kirjoitti:Kyllä sitä samaa kuraa on maailma täynnä, ei Mapco ole monopolisoinut laaduttomuutta.
Ei niin, ainoastaan brandannyt.

Ja valmistajasta riippumatta kannattaa nivelien rasvan määrä tarkistaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Nyt on sitten 164 leimattu :happy:

Edellisestä katsastuksesta ehtikin kulua lähes 6 vuotta.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu pitkähköksi venänähtänyt projektihan tuo oli, onnittelut leimasta, nyt vain lujaa käyttöä.. :)

Ahdistoteles
Viestit: 32
Liittynyt: 19 Marras 2012, 19:20
Car(s): 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Ahdistoteles »

Melkein läpi, yllättävän vähällä duunilla selvitään kun pahempaa pelkäsin. Se kampuran stefa vähemmän yllättäen narahti, kun hilut eivät ole vieläkään Heikalta saapuneet. Pakko oli silti käyttää leimalla, kun aika olisi mennyt keskiviikkona umpeen. Oikeanpuolen etuiskari narahti kans, olin aika yllättynyt ettei alustaan tarvinnut muuta tehdä.

Korjauskehotukset sitten vasemman puolen vetarin kumista ja tuulilasista - lasi vähän jänskätti kans, mutta eipä tuo halkeama ole näkökentässä muutenkaan. Laittaa noi sitten joskus kun kerkiää, vetarin kumi on kyllä sellainen että sen vois vaihtaa hetimiten. Näyttää kuitenkin siltä että Alfa saattaa meikän alla paukoa sittenkin 400tkm puhki :mrgreen:

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Läpi meni, kerrankin ykkösellä!

Huomautuksina tietysti pari polttimoa.

Merkillepantavaa oli että ylläri pylläri käsijarru oli siinä ja tässä että meneekö läpi ja että moottoriöljyä löytyy pohjasta jostain syystä...

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja PSS »

Läpi taas ekalla. Takasumuvalo toimi väärällä puolella (pitää toimia vasemmalla, oikean pitää olla pimeä) ja joku perän sivuttaistuki vähän väljä. Vuoden päästä nähdään. Katsastaja tuntui olevan tyytyväinen kun vaihteeksi joku pitää hyvää huolta vanhasta autosta :)

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja palkus »

PSS kirjoitti:Takasumuvalo toimi väärällä puolella (pitää toimia vasemmalla, oikean pitää olla pimeä)
puoli asia oikein kun vain yksi takasumari, molemmat saa palaa 156:ssa ja kuuluu palaa.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja jkk »

^aina sitä viisastuu. mulla on sit ollu pimeenä toinen jo kolmisen v, eli se aika kn nykynen auto on mulla ollu:)

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Joo, käsittääkseni ns. vanhassa autossa SAA palaa molemmat, mutta täytyy palaa vain vasemmalla. Uusissahan ei saa olla kuin yksi takasumuvalo. Ainakin näin kaikkialla on tänne päin toitotettu :D
Molemmat takasumuvalot toimii omassa 156:ssa 8)

artjojy
Viestit: 368
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja artjojy »

Fiat Coupe läpi huomautuksitta :-D

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Aquatica kirjoitti:Uusissahan ei saa olla kuin yksi takasumuvalo.
Ehkäpä näin, mutta tieto on normaalia essonbaaria, siis piti paikkansa neljännesvuosisata sitten, jos silloinkaan.

90-luvulla kieltämättä yleisin ratkaisu oli laihialaismalli, missä oli vain 1 takasumari vasemmalla ja 1 peruutusvalo oikealla, mutta tuplavalot ovat omista autoistani osuneet vm 2012 Giuliettaan, 2003 Stiloon ja vm -82/83 tojoon. Tosin viimeksi mainitun rekisteriotteessa oli 80/90-lukujen vaihteessa kummallinen merkintä ”takasumuvalon alkuperäinen kytkentä hyväksytty”, joten ehkä välissä on ollut sellainenkin jakso, jolloin on sallittu vain yksi valo.

Nykyään valoja saa olla 1 tai 2. Jos valoja on vain 1, sen pitää sijaita auton keskilinjalla tai keskilinjan vasemmalla puolella.
Viimeksi muokannut insinörtti, 14 Kesä 2013, 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja palkus »

^joo, oli tälläinen aikakausi: "Autossa saa olla enintään yksi taaksepäin punaista valoa näyttävä takasumuvalon käsittävä valaisin. Jos autossa on kaksi takasumuvaloa, katsotaan valaisinten määrää koskeva rajoitus täytetyksi, jos oikeanpuoleisen takasumuvalaisimen johtimet kytketään irti. Takasumuvalaisimen on oltava vähintään 0,25 m ja enintään 1,00 m korkeudella auton vasemmalla puolella. Takasumuvalaisimen etäisyyden jarruvalaisimesta tulee olla vähintään 0,10 m."

nykyjään mennään tämmösellä:"Vähintään yksi punaista valoa lähettävä takasumuvalaisin on 1.1.1993 jälkeen käyttöönotetussa autossa pakollinen ja niitä saa olla enintään kaksi. Takasumuvalaisimelle on oltava merkkivalo. Takasumuvalaisimen on sijaittava vähintään 250 mm ja enintään 1000 mm korkeudella. Jos valaisimia on vain yksi, on sen sijaittava keskilinjan vasemmalla puolella. Mikäli valaisimia on kaksi, on niiden sijaittava symmetrisesti, mikä aiheuttaa niiden välille vähimmäisetäisyysvaatimuksen, jotta niitä ei voida tulkita yhdeksi ajoneuvon keskilinjalle asennetuksi valaisimeksi. Valaisimen tulee olla vähintään 0,10 m etäisyydellä jarruvalaisimesta. Takasumuvalaisimen tulee olla taaksepäin suunnattu ja sen tulee näkyä vaakatasossa 25° ulos- ja sisäänpäin sekä vaakatasosta 5° ylös- ja alaspäin". Tähän on voinut tietysti tulla jotain pientä viilausta, mutta pääosin näin. Ja sitten jos autonvalmistaja E-tyypittää sen valon vaikka pakoputken päähän, niin se on sitten hyvä siinä

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Koskas tuo nykyinen säädös tullut voimaan, koska oli yhden valon säädös voimassa? Käsittääkseni vielä pari vuotta sitten oli vain yksi sumuvalo sallittu...

Ja mites nuo pakkivalot? Meinaan 2008 (muistaakseni) vuosimallisessa fookkuksessa on pakkia- että sumuvaloa tasan yksi; pakki oikealla ja sumari vasemmalla. Ja miten muistelen joskus nähneeni kirkkaitakin takasumuvaloja? No, juuri uutisoitiin siitä, kuinka Suomessa säädöksiä tulee koko ajan lisää, niitä kohdennetaan tarkemmin ja menee aina vaan hankalammaksi sanoa, MITÄ säädöstä mikäkin rikkoo - vaikka varma tieto olisikin siitä, että jotain rikkoo...

insinörtti
Viestit: 2637
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ tuossahan se lukee yllä eli reilut 20 vuotta on valoja saanut olla kaksikin. Silti tuo laihialaismalli eli 1 takasumuvalo + 1 peruutusvalo oli vallitseva 90-luvun autoissa. Varmaan peruutusvalojen määrän ja sijainnin suhteen määräys on aikalailla samanlainen... Tuo 1+1 -järjestely oli osui omasta kalustostani kanssa vm 2008 autoon (Bravo, sekoilua mallien/vuosien kanssa aiemmassa viestissä korjattu), mutta ei se tosiaan ainoa sallittu ollut.

Kirkkaiden valojen suhteen muistisi pelaa ihan OK. Takasumuvaloissa ei kait juuri muuta ole käytetty kuin sitä perinteistä 21 W polttimoa, siis samaa kuin jarruvaloissa, mutta sumarin lasi on saattanut olla rihlaamaton tai taka/jarruvaloja haaleamman sävyistä muovia, joten valo on voinut olla huomattavasti jarruvaloja kirkkaampi/häikäisevämpi. Näitähän olikin 90-luvulla suurta muotia pitää päällä kaupunkiliikenteessä, kun taivaalta tuli yksikin tippa vettä...

Nuo sijaintia, merkkivaloa yms. koskevat vaatimuksetkin ovat pysyneet ennallaan iät ajat, mutta minulla on sellaista muistikuvaa, että ihan uusissa autoissa pitäisi kaikkien sumuvalojen katkaisijat olla sellaista mallia, jotka pitää aktivoida uudelleen joka käynnistyksen jälkeen. Eli ei enää pitäisi vettä selitys "sporttisten" etusumuvalojen "unohtumisesta" päälle, kun ao. valot kuumottaa yhdessä auringon kanssa....

Valojen suhteen aikalailla harmaata aluetta edustavat myös japsien käyttämät katkaisijat, joista saa takasumuvalon tilattua päälle vasta sen jälkeen, kun etusumuvalot on kytketty. Ihan kiva, paitsi etten vielä ole etusumuvaloille käyttöä löytänyt. Takasumaria/sumareita sen sijaan tarvii, kun ajetaan moottoritietä ja vesisumu tai pöllyävä lumi heikentää näkyvyyttä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Paikalla
Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

207 pösössä piti myös käyttää etusumareita, jotta takasumarit sai päälle... Ei ole japsit ainoita :D

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Pakkivaloja saa muistaakseni olla 1 tai 2 ja sen/niiden pitää "valaista" (=valoteho saa olla itkettävän ja naurettavan välimaastosta) taaksepäin yhtenäinen 180° sektori. Tämä pykälä hienosti kieltää mm. Saabin kylkipakit, jotka kätevästi valaisevat auton vierustan peruuttaessa. Suhteellisen suositun tuntuinen ratkaisu on, että oikealla puolella on pakkivalo ja vasemmalla sumari - tästä esimerkkinä mm. 159, jonka pakkivalo sitten onkin melko säälittävä.

Mitä sumarien kytkentäjärjestykseen tulee, mielestäni niiden pitäisi olla just toisinpäin kuin tuo japsien ja germaanien harrastama etu-taka -pykällys. Sen lisäksi etten ole ikinä nähnyt, en pysty myöskään kuvittelemaan keliä, jossa etusumarit olisivat tarpeen mutta takasumari ei. Sen sijaan lumipöllysuomessa kohtaan joka talvi vähintään kerran, yleensä useammankin kelin, jossa takasumari on aivan ässä, mutta etusumareista on lähinnä haittaa. Onneksi ei ole ollut hallussa kuin yksi auto, joka poltti väkisin etusumareita jos takasumarin halusi päälle.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Katsastuksesta läpi =)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

156:n pyöränkoteloihin turattu peltiä parina iltana ja yksi koiranluu vaihdettu. Kelpasi jälkinäytössä kehujen kera. :lol:
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Vastaa Viestiin