Vahaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Vahaus

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mitäs vahoja olette käyttäneet Alfojenne kiillotteluun? Itse vahasin eilen illalla, tai oikeastaan yöllä, työpaikalta pihistetyllä 8) nestemäisellä "Clobe Shine":llä (nii'in, C:llä se kirjoitetaan!). Tuotetta kauppaa CC-Company ja purkin tyljessä kehutaan sen olevan mm. Boeingin ja McDonnel Douglasin hyväksymä. Eli kiilto pitäisi olla hyvä kuin lentokoneessa :roll:

Kyseessä on nestemäinen tökötti mutta ei kuitenkaan ihan helpoimmasta päästä oleva aine, eli vaatii aikamoista kiillottamista. Tulos näyttää ainakin nyt erinomaiselta, saa nähdä miten pitkään vaha kestää. Muovisia alaosia en vielä vahannut, kenties tänä iltana testaan miten aine toimii niissä.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Tuomas
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:24

Autoglym

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Mielestäni Autoglymin tuotteet ovat olleet ylivoimaisesti parhaita.
Helppoja ja kiiltäviä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, Autoglymiä minäkin olen käyttänyt. Muutama viikko sitten vetäisin auton Glymin punaetikettisellä vahalla, tuli yllättävän hyvä ja yllättävän helposti. Kaikki pieni liuotinpesussa irtoamaton nöftäkin lähti vahatessa, näkyy aika hyvin puhdistavan tuo vaha.

Jos olisi ollut vähän enemmän aikaa niin olisin vielä vetänyt päälle kultaetikettistä "hullunkiiltoa", nyt en vaan kerennyt. Saakohan tuon pari viikkoa sitten vahatun pinnan jollain niin puhtaaksi, että kultaisen voi levittää päälle jälkikäteen, vai pitääkö vanha vaha ensin poistaa, sitten vetää punainen uudestaan ja viimeiseksi se kultainen päälle? Tulee nimittäin autopaikan päällä olevasta koivusta niin paljon linnunsontaa ja muuta scheissea päälle, että lisäsuoja ei tekisi pahaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Autoglym

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Autoglymia kokeilin nyt ensimmäistä kertaa. Ensin punaista sitten sitä kultaista. Ostin myös sellaisen väpättimen :mrgreen: jolla saa helposti hyvää jälkeä. . Suosittelen kaikkea kolmea :-D Työ oli kevyttä ja helppoa. Jälki on vimpampääl hiano.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Auto Glymiä vaan ja ainoastaan.
Alle Reshpolis se punaisella etiketiillä,
Päälle sitten hullunkiiltoa kultaetiketistä 8)

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mopot tuli vahattua simonizin purkkivahalla. Kova homma, mutta kiilto on häikäisevä.

Glymit on myös hyviä, mutta reshpolishia ei kannata uuteen tai juuri maalattuun pintaan hieroa kun se on sellanen lievästi "hiova" tökötti.

Extra glossi uuteen pintaan tai reshin polishin päälle ja avot 8)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vahasin autoni pari viikkoa sitten. Autotarvikeliikkeet olivat inspiraation saamishetkellä kiinni, joten AutoGlymin sijasta oli "tyydyttävä" muihin merkkeihin. Ostin Korrekin Uuden auton vahaa, vaikka kiesini ei mikään uusi olekaan. Maalipinta vain sattuu olemaan aikas hyvä, enkä halunnut sitä millään hiekkapaperilla pyyhkiä. Tökötti oli helppo levittää ja kiillotustyökin sujui vaivattomasti. Tulos näytti oikein hyvältä, mutta tulevat viikot näyttävät, kuinka pitkäikäistä kiilto on.

Rahamiehet eivät muuten käytä AutoGlymiä, vaan tätä...Löytyy oma vaha myös italialaisille autoille.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

(Alle Autoglymin punaista jos on intoa...), ja päälle kultaa... ei ole parempia vielä löytyny, ainakin vaiva/lopputulos - suhde on ylivoimaisesti paras minun kokeilemistani.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

autoglymilla jo kaksi kesää eikä valittamisen aihetta juuri löydy.... :)

alexxx
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 08:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja alexxx »

Tässä täytyy nyt ilmeisesti painottaa että AG Resin Polish EI SISÄLLÄ HIOVIA AINEITA Kiitos!

T: Vahamyyjä

pronto
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 13:08
Paikkakunta: tuusula

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja pronto »

Jakke kirjoitti: Eli kiilto pitäisi olla hyvä kuin lentokoneessa
Lentokoneet ei kiillä kuin maalaamosta ulostullessa,ei niitä ikinä vahata.
Mopot tuli vahattua simonizin purkkivahalla. Kova homma, mutta kiilto on häikäisevä.
Ja kestää pitkään pinnassa.
Vahausten välissä olen pessyt Korrekin vahapesulla, jatkaa pienellä vaivalla vahauksen kestoa ja kiiltoa.Ja Autoglymille annan ääneni.

pronto
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 13:08
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja pronto »

Ja pirun vaikeeta tämä tietotekniikka, lainaukset meni ihan reisille...

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

Ole käyttänyt vuosia AutoGlymiä, nyt päätin kokeilla uudenlaista, laajempaa tuotesarjaa. Zaino tuotteilla olen viimeistellyt tähän mennessä yhden auton ja jälki on erittäin hyvä. Vaatii kuitenkin tallin ja aikaa, mutta jälki on todella kiiltävä.
Senza cuore saremmo solo macchine!

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Nelli »

pronto kirjoitti:
Jakke kirjoitti: Eli kiilto pitäisi olla hyvä kuin lentokoneessa
Lentokoneet ei kiillä kuin maalaamosta ulostullessa,ei niitä ikinä vahata.
Kyllä meidän firman koneet kiiltää, ne pestään ajoittain, en tosin ole koskaan seurannu kuinka usein 8)
Totta kyllä, ei isoja koneita ainakaan vahata
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

potkuhousu
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Loka 2003, 03:53
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Rocca kirjoitti:Ole käyttänyt vuosia AutoGlymiä, nyt päätin kokeilla uudenlaista, laajempaa tuotesarjaa. Zaino tuotteilla olen viimeistellyt tähän mennessä yhden auton ja jälki on erittäin hyvä. Vaatii kuitenkin tallin ja aikaa, mutta jälki on todella kiiltävä.
Ja siihen kiiltoon tulee kumma himo sitä kun haluaa vain lisää ja lisää :)

Hyvä kuulla että tuote toimii kuten odotit.
Potkuhousu AKA Jyrki

Zaino Show Car Polish

Efri
Viestit: 21
Liittynyt: 02 Marras 2004, 16:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Efri »

Peittääko AutoGlymin punainen pieniä naarmuja maalipinnassa, vai pitäiskö tähän hommaan olla värivaha?
Ex. 156SW 2.0 JTS -03
Audi TT 1,8TQ -00
Nissan Murrano SL -07

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Minä vahailin juurimaalatun moponi TurtleWaxin PTFE:llä, kovin helposti alkoi kiiltämään ja minusta muutenkin hyvä kiilto. Ja tietenkin raikas ja veikeä tuoksu 8) Mahtaako tuo olla mistään kotoisin? mulla kun ei juuri muista vahoista mm AG ole mitään kokemusta :shock:

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Efri kirjoitti:Peittääko AutoGlymin punainen pieniä naarmuja maalipinnassa, vai pitäiskö tähän hommaan olla värivaha?
Eipä taida peittää.

alexxx
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 08:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja alexxx »

Unohtakaa ihmeessä ne värivahat!!! :crazyeyes: Hetken näyttää hyvältä mutta aika äkkiä ne värivahan pigmentit haalistuu ja sitten hommaa riittää kun yrittää saada pinnan taas hyväksi.
Peittääko AutoGlymin punainen pieniä naarmuja maalipinnassa, vai pitäiskö tähän hommaan olla värivaha?
Glymin punainen ei oikeastaan peitä naarmuja vaan siihen kannattaa kokeilla uutta Glymin Ultra Deep Shine vahaa. Autto mulla ainakin aika hyvin.

T: Vahamyyjä

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

alexxx kirjoitti: kannattaa kokeilla uutta Glymin Ultra Deep Shine vahaa.
Itsekin vahasin tuolla samalla vahalla viikko sitten kärryni. Purkki kyllä maksoi jonkun verran, mutta tuli kyllä hyvää jälkeä. Naarmujakin sillä onnistuu peittämään.

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja JHel »

Onko vahan valitsemisessa mitään mitä kannattaisi ottaa huomioon? Lähinnä tarkoitan onko tietyille väreille tietyt vahat tms? Itelläni on tuo alfa rosso jos en värin nimeä ihan väärin muista.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ No eipä oikeastaan värin suhteen - maalipinnan kunto vaikuttaa enemmän. Tuollaiseen vanhaan Rossoon suosittelisin jotain rasvaista tököttiä. Carnauba-vaha on ihan hyvä valinta.

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Wario »

Moro
Tekniikan maailmassa oli muutama vuosi sitten vahatesti. Muistaakseni Turtlewax ja Korrek voittivat, Autoglym oli kärjen tuntumassa. Onko jollain tarkentaa tuota järjestystä?
I mean how hard could it be.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

Puleerausketjusta löytyy myös vinkkejä.
Paras tähän mennessä kokeilemani vaha on Collinite #476s Super Douplecoat paste wax.
Ensi kesänä voisi kokeilla myös #915 Marque d´Elegance vahaa.
http://www.collinite.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos haluaa syvempää wetlookkia niin alle voisi laittaa esim. Meguiars #7 Show Car Glaze.

^Vertailussa älypäät katsoo levityksen helpoutta ja litrahintaa.
Esim. AG:n pikkuvahapullolla ei kovin montaa autoa vahaa. Taas kiinteällä vahalla määrä voi olla kaksinkertainen ja enemmänkin.
Korrekin pesuaineetkin on tosi kalliita ja mielestäni huonompia kuin esim AG ja Dodo Juice.

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Wario »

"^Vertailussa älypäät katsoo levityksen helpoutta ja litrahintaa. "
Vertailussa katsottiin killon määrää ja kestävyyttä.
I mean how hard could it be.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Ok. Yleensä niissä hinta on arvosteltu jollain tasolla.
AutoBildissä on varmaankin joka vuosi testi.
S-ketjun vaha voitti viime aikoina jonkun testin
http://www.yhteishyva.fi/menot_matkailu ... _testissa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisiko tämä hyvää? :wink:

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Wario »

Arvoisa Finest. Lähettämäsi linkki on hyvä esimerkki siitä autovaha on juuri sellainen tuote josta on helppoa kenen tahansa väittää mitä tahansa. Siksi halusin ottaa esille luotettavana pitämäni tahon eli Tekniikan maailman. Viikonloppuja.
I mean how hard could it be.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Fakta on kuitenkin se, että tuollaisista testeistä ei ole juurikaan hyötyä. Jos joku vaha toimii TM:n testiauto(i)ssa, ei se välttämättä toimi Alfa Romeon maalipinnassa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Ohoh, onpas melko vanha toi mun avaus :lol:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mutta aina ajankohtainen.

^&^^ Noi oli minun omia subjektiivisiä kokemuksia.
Mielipiteitä on varmaan yhtä monta kuin on käyttäjää, mutta kokeilemalla se selviää.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jos en jaksa vaivata päätäni pahemmin vahoilla, niin tylsästi ostan Autoglymin super resin polishin ja ja sitten perään Ultra deep shine. Rossoon saattaisi käytä ehkä paremmin Extra glossprotection. Saa lähes joka kaupasta (motonet, varaosa kaupat), maksa hävyttömiä, tuloskin yleensä hyvä ja on vielä mukavan 'helppoja' käyttää
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

lemmy
Viestit: 139
Liittynyt: 09 Maalis 2011, 18:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja lemmy »

Olen käyttänyt vuosia Auto Glymin punaistaja sitä kultaista ihan tyytyväisenä kunnes erehdyin lukemaan näitä kikkelinvenyttelijöiden puunaus, puleeraus ja tuunaus osastoa. Nyt olen vuoden aikana kokeillut Turtle Wax Ice Synthetic Paste Polish ja Meguiar's Ultimate Liquid Wax tuotteita. En tiedä millä mittarilla noita pitäs mitata. Joku maksaa vain moninkertaisesti enemmän kuin joku toinen ja toisen työstämisessä tulee enemmän hiki. Ihan yhtä hyvää jälkee noilla tulee eikä kestossakaan ole mitään eroa. Ai niin. Tehtiin tässä autoon myös sellainen autofiksaamon kestovahakäsittely joka maksoi myös rahaa. Se nyt oli ihan shittiä. Olevinaan vuoden takuu. Hah.
Tykkään kyllä pestä autoa n. kolmen viikon välein käsin ja vahatakin autoa n. 4-5 kertaa vuodessa. Ai niin...olen muuten kokeillut ainakin viittä eri valmistajan autoshampoitakin. Kaikkiin olen yhtä tyytyväinen vaikkakin hinnoissa ollu eroja.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

lemmy kirjoitti:Ihan yhtä hyvää jälkee noilla tulee eikä kestossakaan ole mitään eroa. Tykkään kyllä pestä autoa n. kolmen viikon välein käsin ja vahatakin autoa n. 4-5 kertaa vuodessa.
Jos verrataan Glymin punaisen/kultaisen, Simoniz Original Car Wax:in ja vaikka Colliniten 476s:n kestävyyttä ja jälkeä, eikä niissä mukamas ole eroa, niin huh huh... Ekana herää kysymys kestosta - pesetkö autoasi teräsharjalla? :lol: :mrgreen:

Pesen auton kesäisin autoshampoolla noin kerran viikossa käsin. Tykkäsin itsekin vahata autoa ennen 6-8 kertaa vuodessa, kun olin vielä vannoutunut "nimeltämainitsemattoman valkoisen ohuen lirun" käyttäjä. Nykyisin 2-3 vahauskertaa riittää. :P

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Samoilla linjoilla.
Collinite on halvempaa käytössä + ei tarvitse mitään lisäaineita vahan päälle.
Simonizia en ole kokeillut, joidenkin netistä luettujen kokemusten mukaan hankala kiillottaa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Ihan oikein olet lukenut. Aivan uskomattoman kova töistä killotettavaa. Kiilto on kyllä sitten myöskin uskomaton. Kesto menee mielestäni aika samoilla linjoilla Colliniten kanssa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Enemmän Carnaubaa -> Hankalampi työstää

Levittää Colliniteä vaikka koko purkillisen ohuina kerroksina niin on enemmän kiiltoa kuin simonitsissa :D


Nii ja mitä noihin vahatesteihin tulee, niin.... huuhaaaaaa.... "Me vahataan auto ja ajetaan se harjapesusta läpi ja ittaillaan kiiltomittarilla kestoa ja ollaan PRO" Naurattaa joka kerta :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

kympin maksaa keltainen Simoniz motonetissä, ei paha.
koneella voisin yrittää kiillottaa. Periaatteessa houkuttaa, jos kiilto on parempi kuin Collinitessä.

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

TurtleWax nano shinee + Magic Ice pestylle ja pesuvahalla hierotulle maalipinnallle. Muka helppompi fixaamolla kova vahata :twisted: .
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

jaacco
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Edellisen 476-kokeilun traumat ovat haihtuneet joten kertaisiko joku vielä kerran 476:n levityksen. Luulen että ensin pesu ja sitten putsaus AG punaisella tjsp, sen jälkeen 476 paneeli kerrallaan samantien kiillottaen?

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Wario »

Nii ja mitä noihin vahatesteihin tulee, niin.... huuhaaaaaa.... "Me vahataan auto ja ajetaan se harjapesusta läpi ja ittaillaan kiiltomittarilla kestoa ja ollaan PRO" Naurattaa joka kerta :lol:

Jaa, mun mielestä tuo on ihan relevantti testi. Parempi tuollainen kun olla ihan fiilispohjalla tai vielä pahempi - markkinamiesten vietävänä.
I mean how hard could it be.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Wario kirjoitti:Nii ja mitä noihin vahatesteihin tulee, niin.... huuhaaaaaa.... "Me vahataan auto ja ajetaan se harjapesusta läpi ja ittaillaan kiiltomittarilla kestoa ja ollaan PRO" Naurattaa joka kerta :lol:

Jaa, mun mielestä tuo on ihan relevantti testi. Parempi tuollainen kun olla ihan fiilispohjalla tai vielä pahempi - markkinamiesten vietävänä.
Millä tavalla relevantti?

Kertoohan se sen kuinka hyvin vaha kestää heti vahauksen jälkeen tehdyn harjapesun 20 kertaa.

Ja kiiltomittari ei sovellu testivälineeksi. Jos olet joskus kiiltomittaria käyttänyt niin tiedät (minä omistan sellaisen).
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Wario »

Kaikki eksoottisten vahojen myyjät pitäisi ehkä jäävätä tästä keskustelusta. :-D
I mean how hard could it be.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Meh ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja DaViega »

mittarit on hifistelyä, vahataan kun siltä tuntuu ja näyttää, kuitenkin mielellään ainakin 2 kertaa vuodessa kunnolla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Finest »

jaacco kirjoitti:Edellisen 476-kokeilun traumat ovat haihtuneet joten kertaisiko joku vielä kerran 476:n levityksen. Luulen että ensin pesu ja sitten putsaus AG punaisella tjsp, sen jälkeen 476 paneeli kerrallaan samantien kiillottaen?
Itse tein näin:
Ensin pesu. Sitten käytin Dodon Juice Lime Primeä (Pre-wax cleaner).
Vahan levitin esimmäisellä kerralla koko autoon auringon paisteessa. Levitys kostealla/nihkeällä rätillä. Ei kovin työläs kiillottaa.

Toisella kerralla laitoin pohjalle Meguirsin #7 ja sitten vahan levitys koko autoon, koneella kiillotus ja liinalla pyyhintä.

Voiko olla, että LAITOIT liian paksun kerroksen?

edit: isolla
Viimeksi muokannut Finest, 10 Syys 2012, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Finest kirjoitti:
jaacco kirjoitti:Edellisen 476-kokeilun traumat ovat haihtuneet joten kertaisiko joku vielä kerran 476:n levityksen. Luulen että ensin pesu ja sitten putsaus AG punaisella tjsp, sen jälkeen 476 paneeli kerrallaan samantien kiillottaen?
Voiko olla, että LAITOIT liian paksun kerroksen?
Paljon mahdollista. Rätillä levitettynä tulee helposti vähän turhan paksua kerrosta. Suosittelen käyttämään vahanlevityssientä kovavahan kanssa.

Ja jos Finest Simonizia kokeilet niin älä missään nimessä levitä sitä koko kylkeen kerralla! :D Puoli konepeltiäkin on aika suuri pala haukattavaksi. Ainakin käsin kiillotettuna.

tommih
Viestit: 63
Liittynyt: 02 Loka 2011, 20:22
Car(s): 75ts -89,ex156 1.8TS -00,ex156 V6 -99
Paikkakunta: Nummela

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja tommih »

Tuosta colliniten vahasta en ole löytänyt yhtään huonoa puolta,ja kiiltoa kyllä on.

En vaihda enää ikinä merkkiä :)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Pikku hiljaa täytyy ruveta kyselemään että miten uusi maalipinta kannattaa käsitellä. Perinteisesti olen AG:n punaista ja kultaa laittanut, tai toisinaan jotain saksalaista nanovahaa (merkkiä en muista). Mutta olikos se niin että punainen on enempi vanhalle pinnalle? Vai kannattaisiko satsata näihin "kesto vaha" käsittelyihin? Onko niistä hinnan mukaista iloa? Onko esim AG:n kultaisen laittamisella useampaan kertaan vaikutusta vahan kestoon tahi kiiltoon?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Punainen on ns. puhdistavaa vahaa. Sinä et sitä tarvi.
Kestovahaa pintaan - makuasia, minkä merkkistä ja missä muodossa olevaa. Kyllä se Glymin kultainen asiansa ajaa. Pasi tulee kohta haukkumaan sen paskaksi, mutta älä välitä, jätä se mies omaan arvoonsa. :mrgreen:

En tiedä mitä tarkalleen tarkoitit viimeisellä kysymykselläsi, mutta tietysti se on aina parempi mitä useammin autonsa vahaa. Mutta jos tarkoitit, että kannattaako auto käsitellä samalla vahauskerralla useampaan otteeseen (samalla vahalla), niin en mä siihen kyllä vaivautuisi.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Vahaus

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Juu, sitäpä juuri meinasin. En tiedä, tekis mieli kokeilla jotain näitä ns. guru merkkejä. Esim meguiars on toisten mielestä paras, zaino kolmannen, jne. Mutta eipä sitä konkkaan menis jos kokeilis. Sittenpä sen näkis omilla silmillä onko niistä sellaista hyötyä että ovat rahan tai "hinkkaamisen" väärttejä.

Yksi asia minkä olen huomannut ainakin on että riippuu paljon maasta että mikä vaha on se "paras". Eli tästä voisi päätellä että a.) Se on paras joka on saanut valta-aseman markkinoilla, tai muuten hyvän maineen
b.) useimmat ostaa aina sitä samaa ja mielipide muodostetaan sen mukaan mitä netti,kaverit, yms sanoo.

Kun itseä ärsyttää Alfan saama suhteeton kritiikki, niin vähän samassa hengessä voisi itse kerrankin kokeilla ja raportoida mitä mieltä on. Nyt kun vielä osais päättää mihin rahansa haaskaa :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin