33:sen jakohihnat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JLL
Viestit: 125
Liittynyt: 04 Touko 2005, 20:43
Paikkakunta: Lapinjärvi

33:sen jakohihnat

Viesti Kirjoittaja JLL »

Mistä löytyy kampiakselin ajoitusmerkki hihnoja vaihdettaessa?
Auto on -93 1.7i ilman virranjakajaa eli suorasytkällä, oppaassa jakajallisessa mallissa ajoitusmerkki löytyy kun irrottaa virranjakajan ,entä tässä?

Avatar
Wolffis
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

ajoitusmerkki löytyy vauhtipyörästä! se näkyy reiästä joka on siinä virranjakajan alla/takana! ja se on muistaakseni merkkinä "T" ja sillon se on yöäkolokohdassa!

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Tuolla vähän juttua 16V setistä, kuvien kera:
http://personal.inet.fi/cool/mlinnoskiv ... nokat.html

(Sivut eivät ole vielä virallisesti julkaistu, joten osoite tulee muuttuman, ovat vielä keskeneräiset, mutta kun sattuivat olemaan tällähetkellä upittuna, niin kaippa niitä voi selailla, jos vaikka jotain hyötyä olisi.)

JLL
Viestit: 125
Liittynyt: 04 Touko 2005, 20:43
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja JLL »

Kiitos vastauksista!
Sain kyllä hihnat kohalleen ,merkkasin hihnapyörän . Kaikki reiät lohkossa on pakkastulpilla , jakajaa siis ei ole-suorasytytys. Auto revue opas ja jopa auton oma käsikirja ei tunne ko.systeemiä (motronic MP3.1 haynesin data bookin mukaan)
Kiva pirssi kaikenkaikkiaan ,vaihdoin välillä toisesta italosta(lancia)jottei tuu aika pitkäksi. Jakkarat vaan on oudot ,tietääkseni 16 tappisessa ja Imola mallissa on erilaiset? Löytyisköhän mistään.?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

JLL kirjoitti:Jakkarat vaan on oudot ,tietääkseni 16 tappisessa ja Imola mallissa on erilaiset?
Ei ne 16v QV:ssakaan hääppöiset ole. Recarot löytyy vasta Permanent4:stä ja ilmeisesti jostain 16v S-versiosta (Imola?) jota ei kai Suomessa ole myytykään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Tota istuinasentoa saa parennettua (IMO) selvästi, kun vaihtaa ne korotuspalat päittäin. Eli ottaa takakiinnityksessä olevat korkeat eteen ja toisin päin. Pultit joutuu vaihtamaan päittäin myös. Tulos on se, että penkki kallistuu pikkasen taaksepäin ja antaa tukea vähän enemmän jaloille. Muutenhan ainakin 16V mallin penkit on ihan tukevat, tosin tehty aika kapoiselle ihmiselle.

JLL
Viestit: 125
Liittynyt: 04 Touko 2005, 20:43
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja JLL »

Joo löytyy siis 1.4 Imola ,joku erikoismalli jossa muotoillummat penkit(ei recarot mutta samaa tyyliä) mobile.de sivulla oli mm. myytävänä ja olen jossain suomalaisessa 33:ssa nähnyt ja istunutkin ko jakkarat, ei vaan tuu mieleen missä kun on jonkun verran aikaa. Toi etuosan korotus on tullut mieleen , pitänee vaan laittaa pidemmät pultit myös?! Jakkaran kaposuus ei isoin vaiva , vaan reisituen puute ja selkänojan kaarevuus.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

pitänee vaan laittaa pidemmät pultit myös
Ne takapultit käy, eli vaihat vaan päittäin. Vähän joutuu sovittamaan, mutta kyllä ne pultit saa paikalleen rikkomatta mitään.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

markkul kirjoitti:Tota istuinasentoa saa parennettua (IMO) selvästi, kun vaihtaa ne korotuspalat päittäin.
Jep. Keithin Alfa-sivuilla on myös tästä aiheesta juttua. Click

Se, miten tämä liittyy jakohihnoihin onkin jo aika vaikeasti perusteltavissa :wink:

JLL
Viestit: 125
Liittynyt: 04 Touko 2005, 20:43
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja JLL »

Totta! Yhdistin vaan kaksi kysymystä :oops:
Eli vieläkin kiinnostaa se ajoitusmerkki tossa jakajattomassa versiossa,vaikkakin sain kyllä kivasti kaikki merkit kohalleen. Repiikö ne esim. deltalla tulpan irti .Lähinnä jos on vaikka kone aukaistu?!(tosin kuka nyt sinne koneen veis täysremppaan niillä hinnoilla )

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Eikö siinä tosiaan ole semmosta muovitulpaa siinä kytkinkopassa, startin kupeessa, jonka avaamalla näkisi vauhtipyörän?

Kampiakselin hihnapyörässäkään ei näy mitään? (Veikkaus, siinä meinaan noita merkkejä on yleensä autoissa.)

Toisaalta tuo 8V ajoitus on helpompi kuin 16V, eli jos se oli kohdallaan, niin ei luulisi ongelmia olevan.

JLL
Viestit: 125
Liittynyt: 04 Touko 2005, 20:43
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja JLL »

Resepti: otetaan pesuainetta ,annetaan vaikuttaa ja ruiskutetaan pesurilla(varovasti) puhtaaksi, kunnon lamppu ja kas, löytyihän se tulppa ja reikä :oops: Tosin piilotettu niin hyvin sytytyspuolien alle , että siitä ei ole hyötyä ellei irroita puolahässäkkää.
Kiitos neuvoista ja toivottavasti markkul jaksat hyvällä alulla olevia sivujasi kehittää :-D

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Kiitos neuvoista ja toivottavasti markkul jaksat hyvällä alulla olevia sivujasi kehittää
LOL! Eipä ole mun sivut. Oliskohan "omistajalla" jotain kommentoitavaa asiaan?
:P

ps. (teknistä)Palautetta sivuista saa kyllä laittaa meikäläiselle. Eli näkyykö kunnolla, millä selaimella, jne.

JLL
Viestit: 125
Liittynyt: 04 Touko 2005, 20:43
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja JLL »

Jep, hyvin toimii explorerilla.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Tiukkaa faktaa oli kyllä 33:sta 8) Ja hyvin toimii Firefoxillakin. Ketäs muuten siinä ajoitus-osion lopussa olevat henkilöt olivat (bilteman glykolikannua kaatamassa)?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Ketäs muuten siinä ajoitus-osion lopussa olevat henkilöt olivat (bilteman glykolikannua kaatamassa)?
No se mörön näköinen on meikäläinen ja se kauniimpi tottelee (tai on tottelematta :wink: ) nimimerkkiä AuliJ (etusivulta olisi löytynyt tuo).

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Katos vaan...olis pitänyt tutkia tarkemmin sivuja :mrgreen:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Niin, no. OVat oikeastaan vaan testaamista varten tällä hetkellä verkossa. Pitää ottaa varmaan pois...

Kiva kuitenkin, että mielenkiintoa riittää.

Vastaa Viestiin