V6 ujeltaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

V6 ujeltaa

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Näköjään aina kun yhden ongelman saa korjattua, ilmaantuu vähintään yksi uusi...

Sen jälkeen, kun hain Alfan ruostesuojauksesta, on koneesta kuulunut kumma, melko äänekäs ujellus. Todennäköisesti se voisi tulla jostain hihnasta/rullasta. Ääni voimistuu, kun kone ottaa kierroksia, oli veto päällä tai ei. Tyhjäkäynnillä se ei kuulu sisälle asti, ulkoa kuunneltuna se on tällöin lähinnä pientä "kahinaa" tai rahinaa.

Mikähän on nyt ottanut itseensä ja miksi? Mitä kannattaisi tehdä? Hirvittää jo ajatus auton viemisestä Deltaan, ne kustannukset lähinnä...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ettei sitä ruostesuojaa ole mennyt väärään paikkaan
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

V6 kirjoitti:ettei sitä ruostesuojaa ole mennyt väärään paikkaan
Niinno, sitä ensimmäisenä mietin itsekin. Olin yhteydessä ruostesuojaamoonkin, jossa sanottiin, ettei vastaavaa ole ainakaan ennen sattunut, ja että hihnat ja rullat kyllä aina suojataan ennen käsittelyä. Onhan kaikki tietty mahdollista, varsinkin kun mun tuurista puhutaan...

Onkos toi jakohihna kokonaan sen kotelon sisällä? Eihän sinne periaatteessa vahingossakaan voi mitään mömmöjä mennä? :?

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Laturin hihna... :?

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: V6 ujeltaa

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Pablo Honey kirjoitti:Näköjään aina kun yhden ongelman saa korjattua, ilmaantuu vähintään yksi uusi...

Sen jälkeen, kun hain Alfan ruostesuojauksesta, on koneesta kuulunut kumma, melko äänekäs ujellus. Todennäköisesti se voisi tulla jostain hihnasta/rullasta. Ääni voimistuu, kun kone ottaa kierroksia, oli veto päällä tai ei. Tyhjäkäynnillä se ei kuulu sisälle asti, ulkoa kuunneltuna se on tällöin lähinnä pientä "kahinaa" tai rahinaa.

Mikähän on nyt ottanut itseensä ja miksi? Mitä kannattaisi tehdä? Hirvittää jo ajatus auton viemisestä Deltaan, ne kustannukset lähinnä...
Mulla ujelti apuhihnan (ura hihna) alimmainen rulla. Rullaa ei saanut kuin Delta-autosta :( Vaihdon toki suoritti joku muu . ;)

Ltn
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 02:16
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ltn »

Mulla ujelti kesällä vesipumppu ja vaihtoonhan se meni, erehdyttävästi ääni kuulosti kyllä tulevan jakopäästä. Ja ujelluksen taajuus meni myöskin moottorin käyntinopeuden mukaan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sulla on vissiin mun vesipumppu... :wink:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Janica
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Touko 2005, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janica »

Täälläkin kesällä kuului samanlainen meteli, syynä oli ohjaustehostin joka ei saanut nestettä. Putkissa vikaa...
Tosin se muistaakseni kuului vain rattia käännettäessä, vai olikohan sittenkin koko ajan. Välillä kuului ja välillä auto iha ok.
Tuskin liittyy tähän mitenkään :)

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Re: V6 ujeltaa

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Antieko kirjoitti:Mulla ujelti apuhihnan (ura hihna) alimmainen rulla. Rullaa ei saanut kuin Delta-autosta :( Vaihdon toki suoritti joku muu . ;)
Tuli irrotettua tuo moniurahihna, ja sillähän meteli hävisi (onneksi ei tullut jakohihnasta). Itse syypää taitaa loppujen lopuksi olla juurikin tuo alimmainen ohjausrulla. Tuntuu pikkuisen falskaavan ja pitävän ääntä ihan sormillakin pyöritettäessä.

Järkyttävän kallis osahan tuo on tietysti taas, 116e Deltassa. :shock: Mut onneks aika helppo vaihtaa.

Edit: Muukkosella 52e. ;)

Vastaa Viestiin