Alfa tulevaisuudessa..? (uutisia ketjusta)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Alfa tulevaisuudessa..? (uutisia ketjusta)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

alfista kirjoitti:Tämä ei ole mikään uutinen, mutta jos jotain tälläistä tulisi myyntiin, niin olisinpa tyytyväinen:

Kuva

Ai että vähänkö on komea tuo alfistan postaama kuvatus. Tulee vanhan Bertone-kupeen lisäksi mieleen se taannoinen (kuopattu?) Lancia Fulvia-konsepti.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

no mihinköhän tuo sijoittuisi kun on jo GT ja Brera olemassa? :roll:

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Mirafiori kirjoitti:no mihinköhän tuo sijoittuisi kun on jo GT ja Brera olemassa? :roll:
Selkeä sosiaalinen tilaus paikkaamaan etuvetoisten jättämää aukkoa takavedolle :-D
VMP

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Mulle tuosta alfistan kuvasta tuli ensimmäisenä mieleen Giulia sprintit... ai että olis nanna jos tuommonen keula olis kärryssä. 8)

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mirafiori kirjoitti:no mihinköhän tuo sijoittuisi kun on jo GT ja Brera olemassa? :roll:
No, jos Alfalla haluttaisiin hyödyntää brandin historiaa, niin retromalli yhtä legendaarisinta mallisarjaa mukaillen tuntuisi erinomaiselta ajatukselta.

Ja tuohan on hieno kuin mikä

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mikä muuten mahtaa olla GT:n tulevaisuus, kun nyt on jo tullut 159 ja Brera ja 149 (ja kait 169) on tulossa ja näiden bensakoneethan pohjautuu GM tekniikkaan, niin istutetaanko GM tekniikkaa GT:n keulalle, vai jääkö sen valmistus lyhyehköksi?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

mattijus kirjoitti:Selkeä sosiaalinen tilaus paikkaamaan etuvetoisten jättämää aukkoa takavedolle :-D
Vielä 1000kg ja 250 heppaa, se on siinä ja on kaukana jostain brerasta tai geeteestä.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

KJS kirjoitti:Mikä muuten mahtaa olla GT:n tulevaisuus, kun nyt on jo tullut 159 ja Brera ja 149 (ja kait 169) on tulossa ja näiden bensakoneethan pohjautuu GM tekniikkaan, niin istutetaanko GM tekniikkaa GT:n keulalle, vai jääkö sen valmistus lyhyehköksi?
ensi vuonna GT uudistuu, ja se saa keulalleen uusia moottoreita.

huipulle pitäisi tulla 2,8V6

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

alfista kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:no mihinköhän tuo sijoittuisi kun on jo GT ja Brera olemassa? :roll:
No, jos Alfalla haluttaisiin hyödyntää brandin historiaa, niin retromalli yhtä legendaarisinta mallisarjaa mukaillen tuntuisi erinomaiselta ajatukselta.

Ja tuohan on hieno kuin mikä
niin, mutta jotta sen saisi sijoitettua järkevästi sen olisi oltava Gt:n alapuolella, ja perustua esim GPunton tekniikkaan?

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

alfista kirjoitti:Ajattele, että Zagato Coupejakin on saanut parilla tonnilla. Nythän nekin taas on hinnoissaan.
Niin, kiitos siitä että loit toivoa minullekkin :) Ja ainahan voi haaveilla lottovoitosta. Ja kyllähän sitä joskus kasvaa isoksi, niin jos vaikka sitten olisi mahdollisuus. Mutta olisi kyllä nätty peli, varsinkin just noilla specseillä mitä on heitelty, takaveto, 1000kg 250hp.. 8) Ja Mirafiori, eihän sen tartte sijoittua järkevästi :-D

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

OL kirjoitti:
alfista kirjoitti:Ajattele, että Zagato Coupejakin on saanut parilla tonnilla. Nythän nekin taas on hinnoissaan.
Niin, kiitos siitä että loit toivoa minullekkin :) Ja ainahan voi haaveilla lottovoitosta. Ja kyllähän sitä joskus kasvaa isoksi, niin jos vaikka sitten olisi mahdollisuus. Mutta olisi kyllä nätty peli, varsinkin just noilla specseillä mitä on heitelty, takaveto, 1000kg 250hp.. 8) Ja Mirafiori, eihän sen tartte sijoittua järkevästi :-D
noh, valitettavasti Fiatin Sergio Marchionne ajattelee järkevästi, yhtään kannattamatonta autoa ei tulla hänen kaudellaan näkemään.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Vielä 1000kg ja 250 heppaa, se on siinä ja on kaukana jostain brerasta tai geeteestä.
Näin. Jos ja kun ei tuollaisia ole mallistoon ole tulossa niin tässä voi vielä joutua etsimään kulkinetta Baijerin mallistosta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mirafiori kirjoitti:noh, valitettavasti Fiatin Sergio Marchionne ajattelee järkevästi, yhtään kannattamatonta autoa ei tulla hänen kaudellaan näkemään.
Tuskin sellaista pomoa onkaan, joka suunnitelmallisesti & tietoisesti tekee kannattamatonta autoa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Joo on vähän liian nössöä tuo alfan strategia tällä hetkellä, menee ihan massa-autoksi koko merkki :?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Vittorio Jano kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:noh, valitettavasti Fiatin Sergio Marchionne ajattelee järkevästi, yhtään kannattamatonta autoa ei tulla hänen kaudellaan näkemään.
Tuskin sellaista pomoa onkaan, joka suunnitelmallisesti & tietoisesti tekee kannattamatonta autoa.
kyllä on, sellainen oli esim Paolo Cantarella& Lancia Thesis, auto oli alunpitäen suunniteltu tappiolliseksi projektiksi. Fiatin talouskriisi sitten vesitti koko auton tulevaisuuden.

Haaveilla saa mutta pitää olla myös realistinen, Alfalta tulee seuraava coupe' aikaisintaan 2009, sitä ennen prioriteetit ovat ihan jossain muualla.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle kirjoitti:Joo on vähän liian nössöä tuo alfan strategia tällä hetkellä, menee ihan massa-autoksi koko merkki :?
Mitä tarkoittaa massa-auto?

Oliko 80-luvun valtion omistama alfa parempi, joka rakensi ikääntyneitä ja vanhentuneita autoja?
Vai kaipaatko 90-luvun 155:sia, joita myös Tempra-sprinteiksi kutsutaan?

Alfa Romeo on rakentanut kaksi autoa täysin omalle tekniikalleen, ja se on minusta nykypäivänä hyvin harvinaista (vrt Jaguaarit mondeon tekniikalla, audien ja skodien yhteiset komponentit ym), ja minusta se on kaikkea muuta kuin nössöä!!!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Massa-auto on sellainen jossa ei ole hirveästi munaa tai luonnetta, vaan tarkoitus on olla sopivan kiva joka suuntaan että sitä myydään tarpeeksi monelle.

Se että muut autotehtaat ovat yhtä huonoja ei sitten lämmitä yhtään, joten jatkan tällä mun ihanalla fiiatilla toistaiseksi.

Mutta kiva kun kuitenkin kerroit oman mielipiteesi, minun mielestä se on edelleen nössöä.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle kirjoitti:Massa-auto on sellainen jossa ei ole hirveästi munaa tai luonnetta, vaan tarkoitus on olla sopivan kiva joka suuntaan että sitä myydään tarpeeksi monelle.

Se että muut autotehtaat ovat yhtä huonoja ei sitten lämmitä yhtään, joten jatkan tällä mun ihanalla fiiatilla toistaiseksi.

Mutta kiva kun kuitenkin kerroit oman mielipiteesi, minun mielestä se on edelleen nössöä.
kannattaisi ehkä kuitenkin nähdä brera tai 159 livenä ennenkuin sanoo noin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mirafiori kirjoitti:Oliko 80-luvun valtion omistama alfa parempi, joka rakensi ikääntyneitä ja vanhentuneita autoja?
Joo, 75 ja Alfetta GTV olivat kaikkine ongelmineen "parempia Alfoja" kuin nykyiset. 80-luvulla Alfa oli vielä tekniikan etulinjassa, nyt on esmes BMW karannut moottoreissa aika kauas. Nykyisestä mallistosta löytyy lähinnä perheautoja joiden ratin takana lähes jokainen voi viihtyä. Kuka sellaisen Alfan haluaa? (Tiedetään, aika moni.) Minä kaipaisin enemmän luonnetta.

Ja tämä oli vain minun mielipiteeni.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

aika pitkälti samaa mieltä rollen ja scuderian kanssa, luonnetta kaivataan roimasti lisää nykymalleihin, varsinkin jos verrataan aikoihin kun alfalta löytyi vielä takapotkuja mallistosta,
laatu oli ehkä huono mutta munaa ja erikoisia ratkaisuja löytyi helvetisti enemmän kuin nykymalleista, silloin alfa uskalsi olla vielä rohkeasti erillainen, nykyään porskuttaa lähinnä vain muiden massatuotteiden mukana, no täytyy sanoa sen verran alfan puolesta että muotoilu on ihan kivan näköistä nykyisin mutta siihen se sitten jääkin.. :(

ja laatuun palatakseni vielä että näin alfaharrastajan näkökulmasta voin sanoa suoraan että ikinä en ole yhtäkään alfaa ostanut laadun takia vaan kyllä ne ihan muut asiat ovat viehättäneet kun tästä automerkistä puhutaan.. :wink:

no ehkäpä sen uudenkin alfan voisi joskus ostaa ehkä sitten kun takavetoinen löytyy mallistosta eli ei välttämättä ikinä.. :)

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Heh juu on tosiaan laimea meininki Alfalla, kun voittoakin taitavat retaleet tavoittella, eivätkä pelkästään keskity miellyttämään vanhojen merkkiharrastajien mielihaluja.. :lol: Mieluummin mielestäni nykyään hieman enempi suurta yleisöä miellyttävä Alfa, joka myös istuu bisnesmaailman kuvioihin, kuin rahavaikeuksissa pyristelevä tehdas joka loppuun asti ui vastavirtaan hienouksillaan..

Kyllä mun mielestä noissa uudemmissakin malleissa (Edittiä vielä: näillä tarkoitan mm. 156, 147 ym joista on itsellä pientä kokemusta) kuitenkin piisaa luonnetta, varsinkin kun ottaa huomioon realiteetit. Ja yleisen kehityksen autoteollisuudessa: Ns. hyviä autoja on jatkuvasti enemmän ja parempia, kun "huonoimmillakin merkeillä" alkaa olla tietotaitoa ja siten myös jonkinnäkösiä ominaisuuksiakin tarjolla. Vastaavasti oikeasti kiinnostavia pelejä - joihin Alfa harvoina edelleen kuuluu - on markkinoilla nykyään yhä vähemmän, siis omasta mielestäni. Alfa on kuitenkin mun makuun sieltä persoonallisimmasta päästä nykyautoja, kun esim. iso osa ehkä eniten meikäläistä koskettavan merkin, Fiatin viime vuosien mallistosta tuntuu _hyvin_ tylsältä. Ja tosiaan hatunnosto tehtaalle siitäkin, että tämmösessäkin tilanteessa nämä aivan uudet mallit, Brera ja 159 ovat noinkin pitkälle omaa tekniikkaansa.

Ja ainahan ne sunkin 90:n hienot geeteeveet ja seiskafemmat tuntuu paremmilta ja spesiaalimmilta, jos ei itse näistä uudemmista samalla tavalla diggaa. Osaa nauttia niiden yhä harvinaistuvista eksoottisuuksista sitten vaan enemmän ja enemmän. 8)
Viimeksi muokannut J. Saari, 08 Joulu 2005, 17:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

J. Saari kirjoitti:Heh juu on tosiaan laimea meininki Alfalla, kun voittoakin taitavat retaleet tavoittella, eivätkä pelkästään keskity miellyttämään vanhojen merkkiharrastajien mielihaluja..
Juuri sitä tässä haettiin takaa!! Kaikki nykyiset mallit suohon ja vain yksi ainoa takaveto hååcee vessa meidän mieliksi joilla ei ole kuitenkaan moiseen varaa. Kai se on hyväksyttävä se tosiasia että muut osaa tehdä tuottoisia autoja johon alfa ei pysty vaan on pitäydyttävä turvallisiin malleihin. Mulle se on ihan sama minkä auton palikkaa siellä on pellin alla kunhan siinä on fiilistä.

Mutta joo hyvin hiffattu, onneksi olkoon.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kai useimmat Alfan hankkineet ajaa sillä nimenomaan siksi, että se on erilainen, massasta poikkeava. Siinä on hohtoa, naapuri luulee, että se maksaa maltaita ja iloitsee hinnanalennuksesta. Alfaa ei osta järkisyistä muut kuin ne, jotka laskevat hinta / show off kerrointa ;)

Tässä valossa perinteinen riisuttu retro GTV hienolla alustatekniikalla olisi helpotus järkevyyttä kammoaville alfisteille. Piru vie, ovipahvit kuitua, ikkunat kammella ja ilmastointi ikkunasta tyyliin Lotus Elise... tai 147 seuraajan tekniikka retrokuorilla tyyliin WV kupla.

Mihin muuten jäi se Alfalla kehitellty erillisrunkoratkaisu. Siinä mitään investointeja tarvittaisi kun moottori, muovikuoret ja penkin kle... 8)

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

J Saari: olen aina ajatellut niin että alfa on hieman muutenkin erikoinen kuin vain erikoinen muotoilun suhteen.. mielestäni tekniset hienoisuudet ovat alfasta aika vähissä nykyään..
tosiasiahan se kyllä on että massan mukana pitää kulkea jotta merkin kannattavuus säilyy ja mikä tärkeintä myös merkki säilyy hengissä.. :)

nykyalfat eivät vain ole minun juttuni mutta varmaankin sellaisille alfisteille ainoa vaihtoehto jotka eivät halua ajaa vanhoilla raadoilla kuten mä.. :lol:

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

90 kirjoitti: J Saari: olen aina ajatellut niin että alfa on hieman muutenkin erikoinen kuin vain erikoinen muotoilun suhteen..
Toki toki, enkä mää muuta ajatellutkaan. :wink: Ja "vanhat raadot" tai "hååceevessat" ne taitavat enempi olla myös minunkin juttuni, mutta silti uudetkin alfat on - ihme kyllä kun ihmettelee monia muita merkkejä - edelleen mielestäni hienoja ja persoonallisia pelejä. Vaikka selviä eroja/hienouksia muihin enää olekaan samalla viisiin kuin silloin joskus. Meni jo sivutte alfauutisista joten olkoon tämä säie tässä.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Vittorio Jano kirjoitti:
Tuskin sellaista pomoa onkaan, joka suunnitelmallisesti & tietoisesti tekee kannattamatonta autoa.
Kannattaa muistaa ne "imagonparantaja -mallit" mitä aika usein automaailmassa nähdään. Täällä porukka on heittämässä pyyhettä kehään, kun Alfa yrittää päästä jaloilleen ja tehdä voittoa, jonka avulla voitaisiin tulevaisuudessa herätellä henkiin jotain menneiden aikojen loistoa. En ainakaan epäile lainkaan, etteikö Alfalta tulisi perinteiden mukaista sporttipeliä heti kun sen kassavarannot vain suo. :wink: Ja tuskin alfa nykymalleillakaan muihin merkkeihin ihan heti sekoittuu, koska yksikään autotehdas ei halua tuoda markkinoille autoa, joka ei erottuisi jollain tapaa kilpailijoista :mrgreen:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Pitää nyt vielä kommentoida itsekkin tätä Alfan maalistumis keskustelua. Oikeastaan ainoa asia mikä 159 itseäni kismittää on kasvanut koko, paino ja sen myötä hintakin. Toisaalta 156'sta aina haukuttiin nimenomaan tilojen ahtaudesta. Kuitenkin mm Auto Italia lehdessä 159:ä tituleerattiin kaikkien aikojen parhaaksi Alfa Romeoksi, aika paljon sanottu kavereilta jotka sentään tuntevat automallin historian läpikotaisin ja ovat todennäköisesti ajaneetkin kaikilla suinkin käsiin saatavilla ollevista Alfoista. Myöskin Tekniikan Maailman Brera juttu oli makoisaa luettavaa kuten s24 palstallakin on todettu :-D

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0012371958

Itse ainakin odottaisin että pääsen 159:n ratin taakse ja mietin vasta sitten onko kyseessä oikea Alfa.

Tuosta Alfa puritanismista vielä sen verran että rajan siihen milloin oikeiden Alfojen valmistus loppui voi vetää hyvin eri tavalla. Alfan pitää olla takavetoinen, Milanossa ja käsin tehty. Mikä kelpuutetaan "oikeaksi" Alfa - Romeoksi? Pitääkö nimessä olla väliviiva vai ei. Oikeastaan jo Giulietta suunnattiin "suurille massoille". Olen aina mieltänyt Alfan tavallisten ihmistan saavutettavissa olevaksi aidosti urheilulliseksi autoksi, ja 159:llä on hyvät mahdollisuudet tälläiseksi autoksi, tosin 156 oli ehkä hinnoittelun puolesta enemmän sitä. Jos haetaan kompromissittömyyttä on siitä oltava valmis maksamaan. Luulen että Maseratin tai Ferrarin kaltaiset autot jää kuitenkin saavuttamattomiin, enkä toivo että Alfa Romeolle kävisi samoin.

Niin ja tuo Tempra Sprint oli muuten mielestäni monessa suhteessa enemmän Alfa kuin 156.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

HR kirjoitti: Niin ja tuo Tempra Sprint oli muuten mielestäni monessa suhteessa enemmän Alfa kuin 156.
ei ainakaan tekniikaltaan.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

No 156 tekniikka perustuu pitkälti tuohon Tempra Sprinttiin ainakin TS:n osalta. V6 oli Alfan V6 vaan 12 tappinen.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

HR kirjoitti:Niin ja tuo Tempra Sprint oli muuten mielestäni monessa suhteessa enemmän Alfa kuin 156.
Ex- Alfa 155 ja Fiat Tipo omistajana saanen olla eri mieltä. 156 (ainakin V6) on toista maata.

Meni näköjään aika runsaasti off-topicin puolelle...

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Lisää off-topikkia

Minulla oli järjestyksessä Tempra, 155 ja nyt 156. 155:n TS:ssä puhti lisääntyi kierrosten myötä tämä alhaalta vääntävämpi versio ei houkuttele niin käyttämään kierroksia. 155:n ohjautuvuus oli myös täsmällisempää.

156 ei kolise, luotettavuus on parantunut ja tuntuu aivan eri luokan autolta kuin 155. Minulle nyt jäi kuitenkin kaikesta huolimatta sellainen kuva että 155 oli enemmän Alfa.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alfisti kirjoitti:Kannattaa muistaa ne "imagonparantaja -mallit" mitä aika usein automaailmassa nähdään.
Mitä niistä? Kyllä nekin varmaan kannattaviksi suunnitellaan, eli parannetaan imagoa jota kautta myyntikin kasvaa / voidaan myydä kovemmilla katteella, tai näin ainakin oletetaan.

Nyt pitää kyllä jo tehdä uusi ketju.. :oops:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei se nyt luulis olevan taloudellisesti mahdotonta tehdä (kannattavastikin) jotain pientä, yksinkertaistettua takavetosporttia. Miksi siihen ovat pystyneet sellaiset perheautotehtaat kuin Mazda (MX-5), Toyota (MR2), Honda (S2000), Renault (Sport Spider) ja Opel (mikälie-Spider, se Lotuksen suunnittelema) mutta ei Alfa Romeo? Luulis löytyvän vähäntään saman verran mahdollisuuksia kuin sillä Mazdalla, jolla ei ollut ennestään tuotannossa mitään "lainattavia" voimansiirron komponentteja ja silti kärryn hinta jäi inhimilliseksi. Imagokin olisi valmiiksi paremmin kohillaan.

Ei nyt varmaan kukaan tosissaan kuvittelekaan että perheautoina yritettäisiin myydä jotain 800-kiloisia äänieristeettömiä lasikuitupulkkia. Mutta jos mallisto koostuu lähinnä yli puolitoista tonnia painavista etuvetomöhköistä niin ei sekään tee kovasti oikeutta urheilulliselle brandille. Pelkkä legenda ei kanna ikuisesti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Käsittääkseni ainakin Renault ja Opel ovat olleet ns. vähemmän kannattavia malleja. MX5 osui aikanan siihen kultasuoneen, johon italiaanojen olisi ehdottomasti pitänyt iskeä (vähän niinkuin Smart myöhemmin).

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

HR kirjoitti:No 156 tekniikka perustuu pitkälti tuohon Tempra Sprinttiin ainakin TS:n osalta. V6 oli Alfan V6 vaan 12 tappinen.
moottori voi perustua mutta ei muu tekniikka. 155 oli enemmän Alfa vain alustan jäykkyyden suhteen, 156 vaatii alustasarjan jotta fiilis on sama. Tempra tuntuu Alfalta (155) vain alustan jäykkyyden osalta. Ohjaustuntuma taas tuntuu aivan samalta sekä 155 että 156 (alustasarjan ja matalaprofiili renkaitten jälkeen). Ja mullahan on ollut tempra 2.0, 155 8V,155 16v ja 2 kertaa 156, tässä uudemmassa 156sessa on muuten paljon tiukempi vakioalusta kuin 98 mallin vastaava.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Hmm.. pitäisiköhän hankkia ensi kesäksi alustasarja, tai ainakin matalaprofiilisemmat rinkulat.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
GangstaPapa
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30

Viesti Kirjoittaja GangstaPapa »

Vaikka nuo uudet alfat olisivat kuinka hienoja, tehokkaita tai luotettavia niin sellaista en ikipäivänä huolisi. Uusista alfoista on Alfa Romeo kaukana ja kun keulalle laitetaan vielä ooppelin kone, niin kiinnostus uusiin malleihin on pyöreä 0
Autot

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

GangstaPapa kirjoitti:Uusista alfoista on Alfa Romeo kaukana
159:n Alfuuteen en kommentoi, mutta kyllä nämä 147, 156, 166, GTV, GT jne. jne. on ihan oikeita Alfa Romeoita. Tai sitten me ollaan ihan väärällä foorumilla.

Tuo möhkäle-159 ei (ainakaan vielä) herätä meikäläisessä mitään mielenkiintoa.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei se nyt luulis olevan taloudellisesti mahdotonta tehdä (kannattavastikin) jotain pientä, yksinkertaistettua takavetosporttia. Miksi siihen ovat pystyneet sellaiset perheautotehtaat kuin Mazda (MX-5), Toyota (MR2), Honda (S2000), Renault (Sport Spider) ja Opel (mikälie-Spider, se Lotuksen suunnittelema) mutta ei Alfa Romeo?
Täsmälleen tätä minäkin tarkoitin. Yksinkertainen auto, pienet kehittämiskustannukset. Markkinointi lähinnä viidakkorummun välityksellä, koska Alfa harrastajat levittäisivät tietoa keskuudessaan. Valmistuskustannukset pienet yksinkertaisuuden ansiosta... ei sillä miljoonia tienaisi, mutta imago kohenisi.

Ajatelkaan nyt noita merkkejä jotka ovat näitä simple-malleja tehneet. Lotus on ainoa uhheilullinen merkki ja heidän tuotantonsa on tällä hetkellä juuri Elisen varassa (= Opelin spider). Meinaan, että asialla olisi aivan eri mittaluokan julkisuus ja haluttavuusarvo kun ALFA tekisi tälläisen mallin. Keräilijät voisivat hommata samantien ensimmäiset 5000 kokoelmiinsa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4880
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kai ES30 oli tuollainen yritys. Mutta vaikka useat halusi taitaa olla melkeen kaikki Alfa harrastajat yhtä p-a ku mä. :oops:
Minusta kaikki Alfat on aitoja Alfoja vaikka itsekkin tykkään enemmän vanhemmista. Omat "uudet" ei ole ollutkaan 5 vuotta nuorempia, eli aina ollut jo "vanhoja".
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Savo
Viestit: 2122
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Mirafiori kirjoitti:Oliko 80-luvun valtion omistama alfa parempi, joka rakensi ikääntyneitä ja vanhentuneita autoja?
Vai kaipaatko 90-luvun 155:sia, joita myös Tempra-sprinteiksi kutsutaan?
Miksi pitää moittia vanhoja (80/90-luvun) Alfoja? Kun selvästi olet jollain lailla kytköksissä Alfaan/Fiattiin tuntuu se oman pesän likaamiselta.

Ajat muuttuu ja vaatimukset sen mukana. Niin persoonallisia autoja kuin seiskavitonen on, ei enää pysty kohtuu hintaan tekemään. Siis katse eteenpäin. Itselle voi piankin tulla eteen uudemman auton hankinta. 156 tai ehkä GTV kiinnostaa, mutta saksalaisia ja japanilaisiakin tulee varmasti vilkaistua. BMW ja Suraru (rivikutonen/boxeri) ovat tämän ajan teknisesti persoonallisia autoja.

Toisaalta Alfan hieno historia ja hyvät kokemukset painavat myöskin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

GangstaPapa kirjoitti:sellaista en ikipäivänä huolisi
Talteen.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

147 on jo samassa segmentissä... :roll:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Viimeksi muokannut Kaalipata, 20 Joulu 2005, 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Heh, jotenkin samanlainen kuin Fordin Puma.

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no allekirjoittaneella tulee mieleen myös viimmeisin variaatio toyota celicasta..ainakin kun tuota sivuprofiilia tarkastelee.. :wink:

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Mirafiori kirjoitti:
147 on jo samassa segmentissä... :roll:
Kuten tuossa V6:n postaamassa linkissäkin kertovat, väitetään, että Marchionne olisi lyönyt lisää löylyä kiville ja antanut ymmärtää, että jotakin pienen sportti-Alfan kaltaista olisi todella tekeillä.

Segmentit voidaan nähdä tälläkin tavalla (eli suhteessa platformeihin):

Kuva
Kuva

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Aika hyvältä näyttää Alfalla tällä hetkellä. 159 sedan jo myynnissä, Brera juuri tulossa kauppoihin, 159 Sportwagon esitelty samoin Brera Spider. Vielä nähtävänä pikkualfa (punto), uusi 149, Kamal sekä aikanaan 166 seuraaja.

Aika edustava joukkio! Eipä ole Alfan mallisto koskaan tainnut olla näin laaja? Ja tyyriiltä näyttää. Erikoisesti tuo Sportwagon näyttää reilun rahasumman arvoiselta. Tuon asianhan saksalaiset merkit ovat aina osanneet ja sinänsä sekin lupaa Alfalle hyvää tulevaisuudessa.

Meidän on kai totuteltava ajatukseen, että Alfoja tulee yhä useammin vastaan... siis muualla, ei Suomessa sentään :?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mielenkiintoinen sukupuu. Aika hurjan näköinen muuten tuo Stilo2 - toteutuukohan tuollaisena?

Vastaa Viestiin