Forumilaisten 159 koeajoraportit tänne!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Forumilaisten 159 koeajoraportit tänne!

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tuli kokeiltua tänään 159:ä. Kyseessä 2.2 JTS. Mukavan oloinen auto. Vääntöä löytyy hyvin ihan alakierroksia lukuunottamatta. todella jämäkän ja hiljaisen tuntuinen, lukuunottamatta yllättävän kovana kuuluvaa nastojen rapinaa. Kutonenkin on ihan käyttövaihde, eikä mikään älyttömän pitkä ylivaihden kuten monissa kuusi vaihteisissa on. 150 km/h tuntuu aika pieneltä vauhdilta, joten kortista pääsee helposti huomaamattaan eroon. Penkit ovat hyvät ja sisustus ihan hyvännäköinen, lukuunottamatta mielestäni hiukan muovisen näköistä retrorattia. Varmaan aika makea paketti nelivedolla ja kutosen murinalla. Nelonen kuulostaa kesymmältä kuin tessu, vaikka voimaa todellisuudessa löytyy. Keula on todella hyvännäköinen, takapäässä ei oikeastaan häiritse muu kuin Alfankin sortuminen tuohon tuplaputkimuotihäröilyyn. Mittaristossa on pari ihan hauskaa detaljia. Toinen on öljyn lämpömittari ja toinen digitaalinen trippi, jossa sadanmetrin näyttö kuitenkin "pyörii" kuten mekaanisessa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Muokkasin ilman KJS:n lupaa otsikkoa sillä idealla, että meillä ei kuukauden kuluttua ole sataa ketjua 159:n koeajoista, joita aika moni varmaan käy suorittamassa. Eli tähän perään raportteja, kiitos.

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tänään tuli tyypitettyä Oulussa tummaa 2.2 159:iä. Jotenki alkutunnelmat oli aika epäalfamaiset. Ajoasennon löytäminen vei aikansa ja rattikin tuntui hiukkasen kuin eri autosta otetulta. Mutta muuten sisätilat vaikuttivat astetta laadukkaammalta kuin edeltäjässään.
Ajossa huomasin kyllä auton painon heti. Mutta samalla positiivisesti yllätti alusta ja korin kiertojäykkyys. Toki talvella tuollaiset asiat jää aika mutu asteelle. Jokatapauksessa alusta oli hyvinkin alfamainen.
Se mikä minua häiritsi todella paljon oli äänet. Siis 1.8 tessukin on ärhäkämmän oloinen saundeiltaan kuin tämä 185 heppainen. Tässä mielessä en ikinä ois uskonut, että Alfa menee muiden mukana tähän elottomaan, neutraaliin ja anonyymiin suuntaan. Kulku oli kyllä kohillaan ja mittari näytti välillä aika yllättäviä lukemia, eikä vauhti tuntunut missään.
Loppupeleissä minulle jäi kyllä autosta hyvin laadukas mielikuva.

amazon
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Loka 2005, 00:25

Viesti Kirjoittaja amazon »

Minua kiusasi se, ettei 159 ei enää tunnu niin "Alfalta" kuin 156 ja 147. Isompi, tilavampi ja jotenkin tavanomaisempi. Maski ja punaiset mittarivalot ovat ihan jees, mutta ohjaus oli aika tasapaksun oloinen (ei niin tarkka kuin omassani), ja auto muutenkin aika massiivisen ja painavan oloinen. 2.2 JTS hieno kone ja vääntää mukavasti, ei tarvi vaihtaa kuutoselta alaspäin kovin usein. Jotain luontaista herkkyyttä autosta kuitenkin puuttuu. Itse ainakin pidän siitä, että 156 kääntyy heti ratin kääntämisen jälkeen eikä vasta pienen miettimisen myötä...

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kookkaampi auto ei reagoi niin rivakasti, se on se realismi kun iskee. Näin luulisin, sillä samat fiilarit tuli minullekin, kun 156 vaihtui 166:seen ja 159:n on samankokoinen ku 166.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Joo-o . Tanakamman tuntuntuinen kuin 156 V6 normaalijousin. Liikkuikin ihan sujuvasti - ainoa ongelma oli, että oli "ajonesto" eli VDC tai mikä lienee päällä ja ihmettelin , että mikä hiton kolmio vilkkuu koko ajan mittaristossa ja auto liiku minnekään - sitten löysin napin kepin vierestä, niin tunnelma nousi heti.

Kytkinpolkimen liike tuntuu pitkältä, kun ei o muutenkaan tottunu semmosta paineleen.

Positiivista on muuten se ketju hammashihnan sijasta näissä kaikissa bensakoneissa - loppuu pelko persiistä niiltä osin.

Mun mielestä perä on vielä parempi kun nokka ja 2 putkea on symmetrisen näköinen - nää on niitä makuasioita.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ai niin, unohtu sanoa, että nastapyörät pitää kyllä kohtuutonta meteliä, ei nyt kuitenkaan niin pahaa ääntä, kuin vaimon hakkikset 147:ssa.

Ja penkit on edelleen huonot istua - vajaamittaiset.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Vähän jäi Audimaiset fiilikset ajotuntumasta, äänistä ja yleensäkin koko auton käytöksestä.. Design toki on aina Alfan eduksi.
Kimmo

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Laku kirjoitti:Ai niin, unohtu sanoa, että nastapyörät pitää kyllä kohtuutonta meteliä, ei nyt kuitenkaan niin pahaa ääntä, kuin vaimon hakkikset 147:ssa.

Ja penkit on edelleen huonot istua - vajaamittaiset.
Ei helkutti? Suurempia penkkejä tässä eniten on odotellut!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tänään kävin ajelemassa Lahden 159 2.2 JTS:llä, 2.4 JTDm oli juuri menossa huoltohalliin talvirenkaiden ja kilpien asennukseen.

Kuten olen sanonut, 156 tuntuu mielestäni "pikkuautolta", 159:ssä tästä pikkuautomaisuudesta ei ole tietoakaan ja se on pelkästään positiivinen asia. Maantiellä ei todellakaan vauhti tunnut pätkääkään, motarilla kiihdytin epähuomiossa 160 km/h ja päätin hidastaa.
En huomannut katsoa renkaita, mutta sen verran hiljaista oli, että voisin olettaa kitkarenkaiksi. Tuulensuhinoita ei kuulunut nimeksikään ja toisaalla mainitut viereisten autojen nastaäänetkin olivat oikeasti todella vaimeat.
Ohjaus kokonaisuutena todella maukas, ei sen tarvitse ollakaan niin herkkä. Auto meni juuri sinne minne sen halusikin menevän, hieman nopeampi kaistanvaihto(väistökoe), tiukka kurvi... upeaa!
2.2 JTS hieman hyökkää liikkeellelähdön jälkeen, mutta siihen oppi heti, ei ollut ongelma. Ainakaan märällä asfaltilla VDC/ASR ei puuttunut peliin liikaa, ei tappanut tehoja, lumella tilanne voi olla toinen.

Penkeistä "vajaamittainen" on väärä sana. Selkänoja on oikein sopiva minulle pitkäselkäisellekin ja istuinosa tukee juuri oikeista paikoista.
Hieman liian leveä oma ahteri on penkkiin, mutta ei olisi ongelma. Ainoa oikea moite penkkiin liittyen on korkeus, sitä pitäisi saada alemmas. Ei haittaa kaikkia, mutta itsellä on "pää katossa".

Harmi vaan, kun tilillä ei riitä katetta ostamaan moista laitosta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

salkkari
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja salkkari »

mitä olette olleet mietä takaluukun kiinnilaittamisesta?

kävin ihailemassa 159:ä ja dieselille varasin koeajonkin.. mutta, mun mielestä iso miinus oli takaluukun kiinni laittaminen, siis sieltä kahvasta jos yritti laittaa, ei meinanu millään saada kiinni. se kahva oli jo jotenkin irtikin, et oli sitä muutkin yrittäny.meinaan vaan et oliko siinä vikaa, vai onko kaikissa yhtä vaikea.

kun ei haluu sormenjälkiä takaluukun peltiin(ei se aina kuitenkaan ihan puhdas ole)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä sitä konttia piti päältä painaa, että meni kiinni asti. Ei onnistunut siitä sisäkahvasta. Kahva kylläkin oli kunnolla kiinni.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kävin eilen pikaisesti kokeilemassa Tampereen Deltan 2.2 JTS:ää, enkä voi kuin yhtyä edellisiin puhujiin. Täsmälleen samoja havaintoja tuli tehtyä. Myyjä ei paljon osannut kertoa (koulutuksia ei kuulemma vielä ollut pidetty), mutta antoi heti avaimet käteen ja päästiin asiaan.

Päällimmäisenä mieleen jäi hieno yleisvaikutelma. Auto on kyllä todella kaunis ulkoa ja sisältä, ja materiaalit tuntuvat laadukkailta. Ajaessa ei kuulunut 156:sta tuttuja äännähdyksiä kojelaudasta ja alustakin oli miellyttävän hiljainen, vaikka tarkoituksella kokeilin ajaa parin pahasti röpelöisen jään yli.

159 tuntuu tosiaan paljon 156:sta isommalta. Sisätiloissa (mm. takapenkillä ja tavaratilassa) se ei kyllä silti mun mielestä näkynyt. Mut siitä huolimatta oma 156 tuntui pieneltä kun sinne astui koeajon jälkeen sisään. Ohjaus ei ollut yhtä kevyt ja nopea kuin 156:ssa, mutta sitä pitäisi kyllä päästä kokeilemaan kunnon renkailla kuivalla tiellä.

Negatiivisena jäi mieleen nastamelun lisäksi mm. cruisen viiksi joka osui joka vaihteenvaihdossa polveen! :o En tiedä sitten olisiko sitä penkkiä saanut säädettyä vielä alemmaksi. En myöskään saanu cruisea päälle, vaikka infonäyttöön tuli "Cruise Control on". :oops: Toinen asia mitä en osannut käyttää oli ilmastointi. Mut niin se vaan on, nykyautojen kanssa ei taida päästä sinuiks ilman ohjekirjaa.

Kulkupuolesta sen verran, että nuhaiseltahan se tuntui vanhan V6:n jälkeen, vaikka vääntöä kohtuullisesti olikin. Useimmille reservit kuitenkin riittänevät. :) Tuo ykkösellä hyökkäily hieman häiritsi myös (tosin sitäkin varmaan oppii ajan mittaan välttämään). Kaikenkaikkiaan kuitenkin voi sanoa, että "hyvältä näyttää!". :)

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

jep jep.... 2.2 koeajettu ja pakko sanoa että se on seuraava auto 156 jälkeen... vielä pistä kävästä 2.4 kiisseli testaamassa :)

...sivuhuomautuksena, kävimme koeajamassa 1.3 litrasen Yariksen 159 jälkeen.... voi sitä shokkia :crazyeyes: :crazyeyes:


:lol: :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

ja mä en päässyt ajamaan 159:llä ni piti mennä fjoorti liikeeseen ja käyä kokeilemassa focus ST.... se oli ihan makunen, tykkäsin kyllä... ainakin niistä tehoista,mutta muuten melko laimea esitys...
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Kävinpä minäkin koeajolla 159:llä (2.2 JTS). Ihan hyvä se oli, ei kuitenkaan mitenkään tajunnanräjäyttävä. Moottorin ääni oli liian hiljainen ja liikkeellelähdöissä auto tuppasi joko sammahtamaan tai sitten sutimaan. Erinomainen laatuvaikutelma, mutta massaa on vähän liikaa ja ei tuota sporttiseksi enää voi oikein sanoa. Tyyliä sitäkin enemmän ja kyllä tuo BMW:n kolmossarjan ja Audin A4:n pesee tuossa luokassa.

Kävin samalla reissulla koeajamassa myös uuden Honda Civicin ja se oli heti paljon railakkaampi auto. Erinomaisen tarkka ohjaus ja todella hauska ja eläväinen moottori. Hintaakin oli jokseenkin puolet vrt. 159 ja ajamisen iloa koko rahan edestä :) Kaikenkaikkiaan todella positiivinen yllätys Hondalta.

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Testattu on! 2.2 JTS koneella. Kytkin todella mukavan tuntuinen, lähtee pehmeästi liikkeelle. "Hyökkimistä" en itse havainnut, mutta kulki ihan ripeästi.

Alla oli kitkarenkaan, rengasmelua ei kuulunut ja muutenkin hyvin äänieristetty.

Ohjaus oli pehmeä mutta tarkka, itse tykkäsin. Kokonaisuudessaan makea peli.

Takakontti meni kyllä kiinni sisäpuolen kahvasta kertalaakista, ei tarvinnut paiskata kovaa, eikä tuhria näppejä kanteen.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

pikkis77 kirjoitti:Takakontti meni kyllä kiinni sisäpuolen kahvasta kertalaakista, ei tarvinnut paiskata kovaa, eikä tuhria näppejä kanteen.
Omituista. Minä nimittäin en myöskään saanut konttia kiinni, vaikka hampaat irvessä kahvasta tempaisin. :o Autoa oli tosin säilytetty ulkona, ehkä kylmyys oli jäykistänyt hydrauliikan?

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Myös tämä auto oli ulkona, näyttelyviikonloppu ja ajossa koko ajan. Takaluukun kanssa ei tosiaan ollut ongelmaa, meni kevyesti kiinni ja testasin vielä uudestaan kun täältä olen lukenut muiden ongelmista...

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

150hp-->185 on ripee. 192hp--> 185 on laimee. että tällast tällä kertaa x)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
HANU
Viestit: 1234
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Kävin ajamassa Tampereella 159:n. Liikkeelle lähtiessä auto hyöki hienosti, mutta sitten totuus iski ja kulku muuttui verkkaisemmaksi. Nastojen rapina oli melkoinen moottoritie nopeuksissa. Sisätilat ei tuntunut paljonkaan suuremmilta kuin 156:ssa. Takaluukun kansi ei riuskasti sisäkahvasta vetämällä sulkeutunut, sama kuin monella muullakin koeajajalla.
159:ä en osta ikinä, jos kutoskoneinen ei tuo jotain mullistavaa elämystä!
Omasta mielestäni 156 GTA on yhä edelleen hieno, yllättävän hiljainen ja todella nopea auto.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No niin, kävinpä minäkin koeajamassa AR 159 2,2 JTS:n.

Laatuvaikutelma oli todellakin hyvä, kaikki näytti laadukkaalta ja viimeistellyltä. Auto istui ainakin meikäläiselle kuin hanska käteen ja ajoasennon löysin helposti mieleiseksi.

"Virta-avain" paikoilleen ja kone käyntiin napista. Liikkeellelähtö oli pieni pettymys, auto ikäänkuin hyökkäsi eteenpäin, vaikka en painanut kaasua mitenkään reippaasti. Tämä hyökkäily toistui myös jatkossa, ja piti olla tarkkana, jotta sai juohean lähdön. Kaarteissa auto oli erittäin täsmällinen, jarrut olivat hyvät ja tehokkaat. Mutkissa ja tien epätasaisuuksissa 159 oli todella jämäkän oloinen. Moottoritiellä 159 oli omiaan, myös kovissa nopeuksissa.

Kaikenkaikkiaan minun mielestäni 159 on hieno auto. Ainoa asia, mitä jäin kaipaamaan, oli V6:n murina ja ominaisuudet. Jotenkin se 2,2 oli kesy, vaikka kai silläkin pärjää.

(Takaluukkua en saanut kiinni kahvasta, vaikka yritin monta kertaa).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Näköjään ihan oikea ominaisuus, ainakin aluksi, tuo 2.2 JTS:n hyökkääminen, kun tuntuu niin moni muukin itseni lisäksi sen huomanneen.

Yksi syy 2.2:n vaisuuteen voi olla moottorin tasainen vetoalue. Missään vaiheessa ei tuntunut varsinaista piikkiä, vaikka mittari kyllä kiipesi iloisesti.
Kyllä se V6:den "räjähtävyys" siitä puuttuu, mutta siellä onkin vaan neljä mukia :mrgreen: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Eikö ketään muuta ole haitannut se cruisen viiksi? Mua se pänni sen verran, että melkein voisin jättää koko auton ostamatta moisen takia. :P

Edit: Täytyy kyllä käydä vielä viimeisen päälle kokeilemassa kaikkia penkin/ratin säätöjä, josko sen tapin saisi kauemmaksi polvesta...

hertta1
Viestit: 27
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 21:55
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja hertta1 »

Olin jo aikaa sitten tehnyt päätöksen hankkia musta 159, mut lähempi tutustuminen ei oikein vakuuttanut. Keskikonsolin vallitseva harjattu harmaa muovi ärsytti suuresti, sekä muutenkin mazdamainen sisustus pyöreine tuulettimien säleikköineen. Viiksetkin vit...i! Takapenkki ei tuntunut hyvältä, ja pelkääjän puolen penkin korkeus on säädetty 160 senttiselle.

Ainakin edestäpäin 159 on mielettömän hienon näköinen. Alfamainen tarkka ohjaus, sekä omaan superiini verrattuna hyvä vääntö alakierroksillakin nostaa pisteitä. Kaiken kaikkiaan ajettavuus on hyvä. Hinta tuntuu hieman kovalta laatuun verrattuna, Koska esim. Audi on oikeasti sisältä laadukkaammin tehty. Silti sydän sykkii edelleen Alfalle, joten joutunee hieman viettämään unettomia öitä ja painiskelemaan ajatuksen (oisko se 159, Saab 93 vai A4) kans.

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

sama juttu, odotukset olivat sen verran korkealla että koeajo niin bensaisella kuin diisselillä oli jonkun sortin pettymys.

tuntuma hallintalaitteista oli jotensakin opelmainen (opel=saksan lada) vilkkuviiksen muistitoimintoa ja ennenkaikkea helvetin ärsyttävää turvavyönmuistutusäänimerkkiä myöten. ja sisältä se tosiaan näytti audilta. joka on kai ihan ok juttu?

ja kyllä se oli meluisampi kuin 166. ei voi mitään.

tartuin minäkin siihen europcarin tarjoukseen ja varasin itselleni 159:n viikoksi talviloman ajaksi ensi viikolla espanjasta. saa sitten nähdä mitä lähempi tuttavuus tuo tullessaan. tosin se on se pikkudiesel, 1,9-litrainen.

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

tuli mieleeni, että ollanko me alfistit liian kriittisiä tän tulokkaan suhteen? kuinka joku audista tai volvosta ekaa kertaa alfaan siirtyvä kokee 159:n? onko siinä samaa saundia kuin silloin kun itse siirtyi alfaan jostain muusta merkistä?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Tuohon edelliseen viitaten; kokeilin viime perjantaina duunikaverin tuliterää V70 2,4:a => täysi traktori, ei yhtään mitään fiilistä, ei sitten pienintäkään (vaikka eihän tuo nyt mikään uutinen täällä ole..)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

hertta1 kirjoitti:Olin jo aikaa sitten tehnyt päätöksen hankkia musta 159, mut lähempi tutustuminen ei oikein vakuuttanut. Keskikonsolin vallitseva harjattu harmaa muovi ärsytti suuresti, sekä muutenkin mazdamainen sisustus pyöreine tuulettimien säleikköineen. Viiksetkin vit...i!
Koska esim. Audi on oikeasti sisältä laadukkaammin tehty
keskikonsoli piti olla oikeaa alumiinia missä vaiheessa se on muoviksi vaihtunut? mazdamainen voi johtua siitä että mazda on kopionut Alfaa ,)
miten se audi on laadukkaammin tehty? 159sissa pitäisi ainakin materiaalit olla laadukkaampia esim nahat
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

V6 kirjoitti:keskikonsoli piti olla oikeaa alumiinia missä vaiheessa se on muoviksi vaihtunut?
Konsoli on muovia halvimmissa malleissa ja alumiinia malliston yläpäässä.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

hertta1 kirjoitti:sekä muutenkin mazdamainen sisustus pyöreine tuulettimien säleikköineen. Viiksetkin vit...i!
Tää särähti mullekin korvaan, se että Mazda plagioi sisustuksen alfasta ja sen jälkeen Mazdaa myydään enemmän ei tee sisustuksesta Mazdamaista.
nimim. 147:n ja nykyisin GT:n omistaja joissa siis molemmissa on nuo pyöreät "mazdamaiset" tuulettimen säleiköt!

Tässä seuraavassa asiassa saatan olla väärässä, mutta ymmärtääkseni tämä parjattu vakionopeuden säätimen viiksi on 159:ssä samassa kohdassa kuin ainakin 147:ssa ja GT:ssä eli ei mitään uutta sillä rintamalla. Itsellä kun on pituutta vähän vajaa 190cm ni tosiaan ottaa polvi kiinni viikseen jos penkki on ihan edessä. Penkkiä ei toisaan saa alemmas mutta taaksepäin laittaminen on ainakin mulla auttanut ni polvi ei nouse niin ylös..

Ehkäpä pitäsi itsekin käydä koeajamassa ennekuin puolustelen enempää :oops:
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Ciancarlo kirjoitti: Liikkeellelähtö oli pieni pettymys, auto ikäänkuin hyökkäsi eteenpäin, vaikka en painanut kaasua mitenkään reippaasti. Tämä hyökkäily toistui myös jatkossa, ja piti olla tarkkana, jotta sai juohean lähdön.
Tässä omassa JTS-156:ssa täsmälleen sama ominaisuus, tarkkana saa olla ykkösen ja kytkimen kanssa, se on tosiaan vain n. kymmentä metriä varten.
Muilla vaihteilla ei tuota ominaisuutta ole. TS:ät olivat erilailla välitetty, 147:ssa sai vetää huoletta paljon pidemmälle. Olisko tuo ohjelmointi sitten periytynt tuohon 159:iin ? Aika pian sen oppii, mutta ekoilla kerroilla meno on vähän kengurua.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Campari kirjoitti: Aika pian sen oppii, mutta ekoilla kerroilla meno on vähän kengurua.
-cr
Oman koeajoni aikana ei kyllä esiintynyt mitään hyppimistä... jospa 156:ni kaasu / kytkin toimii samalla tavalla ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Joo, sama hyökkiminen tässäkin 156 JTS. Luulen, että liikkeellelähtöön on ohjelmoitu kaasun painallus estämään sammumista ja sopivalla kelillä luistonesto tappaa tehot. Kaksi ohjelmointia riitelee. Ensin nyykähtää ja sitten hyökkää. Vaiva pahenee, jos kuski käyttää kytkintä aktiivisesti.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Näiden juttujen perusteella seuraava kosla on (vaihtoehdot):
1. 166 3.2V6 tai 156 GTA :mrgreen:
3. 159 3.2 :(
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Kirkinen kirjoitti:Näiden juttujen perusteella seuraava kosla on (vaihtoehdot):
1. 166 3.2V6 tai 156 GTA :mrgreen:
3. 159 3.2 :(
Dieseli vielä koeajamatta...

1. GT JTD
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
pesti
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Marras 2005, 12:37
Paikkakunta: Joensuun nukkumalähiö

Viesti Kirjoittaja pesti »

Onkohan kukaan vielä päässyt koeajamaan tai jopa ostamaan 159 2.4 JTDm:n? Sellainen on ilmeisesti koeajossa seuraavassa Auto Bildissä.

Täällä Joensuun Deltassa ei edelleenkään ole tietoa 159:n tulosta. Upeeta!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

pesti kirjoitti:Täällä Joensuun Deltassa ei edelleenkään ole tietoa 159:n tulosta.
Sama Porissa. Eikä tiedetä koska tulee. :crazyeyes: Ja jossain Deltassahan noita oli kaksin kappalein, 2,2 Economy ja JTDm..

Jukka
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 15:35
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Cuore Sportivo kirjoitti:
pesti kirjoitti:Täällä Joensuun Deltassa ei edelleenkään ole tietoa 159:n tulosta.
Sama Porissa. Eikä tiedetä koska tulee. :crazyeyes: Ja jossain Deltassahan noita oli kaksin kappalein, 2,2 Economy ja JTDm..
Tässä vastaus:
http://www.deltamotor.fi/asp/system/emp ... =0&C=20589

Palvelupisteiden määrää on siis vähennetty. :(

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

No voi Jeesus.
Helsinkiin ei sitten riittänyt yksi jälleenmyynti&huolto -paikka?

E: Niin joo, tuostahan oli jo threadikin täällä.

Avatar
pesti
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Marras 2005, 12:37
Paikkakunta: Joensuun nukkumalähiö

Viesti Kirjoittaja pesti »

Ja minä luulin tuon muutoksen olevan vasta tulossa. Voisihan tuo Delta hieman valaista asiaa kuluttajallekkin ennakkoon.

No, Alfalla on mukava ajaa kauemmaskin 159:n koeajoon. Missähän se olisi dieselinä kokeiltavana.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:No voi Jeesus.
Helsinkiin ei sitten riittänyt yksi jälleenmyynti&huolto -paikka?

E: Niin joo, tuostahan oli jo threadikin täällä.
Malmin jälleenmyyntipistettä en kyllä Alfa myynniksi laskisi.........
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Siinä tapauksessa sen 159:n, joka heillä on, voisi kiikuttaa johonkin muuhun pisteeseen, jossa kaupanteko kiinnostaa.
:drinking:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

siellä on 2 :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei vittu. :roll:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei tuolla malmin deltassa yleensä ole yhtään uutta Alfaa sisällä , 2 kertaa olen siellä nähnyt uuden Alfan myyntihallissa.... kiaaa, ladaa on niin maan perkeleesti... uudet 159sitkin oli piilossa jossain parkkipaikan viimeisessä rivissä :crazyeyes:
:drinking:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Siis Alfa jää myyntiin vain Helsinki 2, Turku, Tampere, Jyväskylä, Oulu...

Minulle tämä haisee siltä, että Delta ei ole olklenkaan kiinnostunut Alfan myynnistä vaan tilalle saattaisi olla tulossa ihan jokin muu taho.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Niin, mitähän tuo mahtaa käytännössä tarkoittaa?

Ainakin meikäläinen olisi pystynyt ostamaan Porin D-A:sta uuden Alfan vielä eilenkin, eikä ole ollut puhetta, että tulevaisuudessakaan se ei onnistuisi..

Spettro
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Kesä 2005, 02:16
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Spettro »

[quote="pesti"]Onkohan kukaan vielä päässyt koeajamaan tai jopa ostamaan 159 2.4 JTDm:n? Sellainen on ilmeisesti koeajossa seuraavassa Auto Bildissä.[/quote]
Tilauksessa on :)

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

runner kirjoitti:
pesti kirjoitti:Onkohan kukaan vielä päässyt koeajamaan tai jopa ostamaan 159 2.4 JTDm:n? Sellainen on ilmeisesti koeajossa seuraavassa Auto Bildissä.
Tilauksessa on :)
Kuin myös! Tilattu 7.1.2006 ja toimitus arviolta 12 viikkoa. :-D

Vastaa Viestiin