Kaksi eri 2.0 16v twin sparkia?
Valvoja: Moderators
Kaksi eri 2.0 16v twin sparkia?
Olinkin joskus ihmetellyt, että miksi välillä kaksilitraisen 16v TS:n tehoksi ilmoitetaan 150 ja välillä 155 hevoista.. ed2k:sta käsiin sattuneessa Spider/GTV-kirjasessa sitten kerrotaankin, että koneita on kahta eri tyyppiä: AR16201 (150hv) ja AR32301 (155hv).
Mitenkäs on, mitä todellista eroa noilla myllyillä on? Ja missäköhän mallissa on käytetty mitäkin? Kumma, että nykytuotannossa kuten 147:ssa on pienempitehoinen versio.
Edit: Ei taidettu siinä huolto-oppaassa suoraan sanoa (tai en huonolla saksantaidollani tajunnut) mutta olettaisin, että Spider/GTV:ssä olisi alun perin ollut 150hv kone ja '98-'03 155hv?
.sc
Mitenkäs on, mitä todellista eroa noilla myllyillä on? Ja missäköhän mallissa on käytetty mitäkin? Kumma, että nykytuotannossa kuten 147:ssa on pienempitehoinen versio.
Edit: Ei taidettu siinä huolto-oppaassa suoraan sanoa (tai en huonolla saksantaidollani tajunnut) mutta olettaisin, että Spider/GTV:ssä olisi alun perin ollut 150hv kone ja '98-'03 155hv?
.sc
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
156:ssa ja GTV/Spider:ssa käytettyn twinsparkin tehot tippuivat jossain vaiheessa tuon 5hv ilmeisesti juuri joidenkin saastemääräysten tms johdosta. Luulenpa että kyseessä oli lähinnä softapäivitys.
Sen sijaan 155:ssa käytetty 16v twinspark oli erilainen ainakin jakopään ja imusarjan osalta.
EDIT: V6 näköjään ehti postata ensin
Sen sijaan 155:ssa käytetty 16v twinspark oli erilainen ainakin jakopään ja imusarjan osalta.
EDIT: V6 näköjään ehti postata ensin
"Timing cingulum off et valuulas node"
No mutta, oliskohan tämä 155:ssa käytetty kone sitten se 150hv mistä GTV/Spiderin huolto-ohje puhuu? Eihän 156:sta ollut tietoakaan vielä silloin kun nuo kupeet on tullu ulos... ja siellä on tosiaan kaksi motskua ihan eri numeroilla, spekseissä ei päällepäin eroa muuta kuin eri suihkujärjestelmä.HR kirjoitti:156:ssa ja GTV/Spider:ssa käytettyn twinsparkin tehot tippuivat jossain vaiheessa tuon 5hv ilmeisesti juuri joidenkin saastemääräysten tms johdosta. Luulenpa että kyseessä oli lähinnä softapäivitys.
Sen sijaan 155:ssa käytetty 16v twinspark oli erilainen ainakin jakopään ja imusarjan osalta.
.sc
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Niin, 155:essa käytetyt 16 V moottorit olivat pelkästään 150 hp versioita.senor_cit kirjoitti: No mutta, oliskohan tämä 155:ssa käytetty kone sitten se 150hv mistä GTV/Spiderin huolto-ohje puhuu? Eihän 156:sta ollut tietoakaan vielä silloin kun nuo kupeet on tullu ulos... ja siellä on tosiaan kaksi motskua ihan eri numeroilla, spekseissä ei päällepäin eroa muuta kuin eri suihkujärjestelmä.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”