Kulutus 17-20L/100km+valkoista pakokaasua ????
Valvoja: Moderators
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Kulutus 17-20L/100km+valkoista pakokaasua ????
Terveppä taas,
Islantilainen Alfa156.netin kaveri (nimim emister) lähestyi privaattikysymyksellä Alfaansa (156 2.0ts -98 ) koskien. Hän kaipaa valistunutta arviota autonsa ongelmiin, joita ovat:
* kulutus luokkaa 17-20 km/100km ja
* pakokaasu on runsaan valkoista.
Aikaisemmin ilmi on ainakin vaihdettu. Muita tietoja auton kunnosta ei ole.
Mitkäs ovat raadin arviot mahdollisista syistä edellämainittuihin ongelmiin ? Voiko pelkästään viallinen lambda aiheuttaa noin suuren kulutuksen ?
Islantilainen Alfa156.netin kaveri (nimim emister) lähestyi privaattikysymyksellä Alfaansa (156 2.0ts -98 ) koskien. Hän kaipaa valistunutta arviota autonsa ongelmiin, joita ovat:
* kulutus luokkaa 17-20 km/100km ja
* pakokaasu on runsaan valkoista.
Aikaisemmin ilmi on ainakin vaihdettu. Muita tietoja auton kunnosta ei ole.
Mitkäs ovat raadin arviot mahdollisista syistä edellämainittuihin ongelmiin ? Voiko pelkästään viallinen lambda aiheuttaa noin suuren kulutuksen ?
- Kivijärvi
- Viestit: 979
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Hullu arvaus, egr-systeemin "venttiili" jumissa. Elikkäs eikös autossa ole se pakokaasujen takaisinkierrätyssysteemi...? Ainakin BMW:n kasisylinterinen oireilee perheessä olevan auton kokemuksista johtaen samalla tavoin, runsaan valkoisen savun kera, jos pakokaasusysteemin venttiili jää jumiin ja kiertoon menee liiaksi pakokaasua. Voin olla aivan hakoteillä, anteeksi mahdollinen tietämättömyyteni..
Jos kansi- tai kansipahvivika ja pakokaasu valkoista, niin kyllä jäähdytysnestettäkin pitäisi jonnekin hukkua, siis pakoputkeen. Kyllä viallinen "lambada" voi aiheuttaa huimiakin kulutuslukemia, mutta miten se vaikuttaa savun muodostukseen on ?. Ehkä jos lambda antaa ohjeen tosi rikkaalle, niin katti voi joutua polttamaan raakaa tavaraa ja tulisiko siinä valkoista savua, jääh.neste kyllä palotilassa saa sen aikaan. Jos ottais tulpat ja katsois olisiko jossain sylinterissä huomattavan puhdas tulppa, siellä vois olettaa nestettä palavan seassa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5054
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Veikkaan kansivikaa.
Kannattaa tarkistaa onko jäädytinnesteessä öljykalvoa, onko kermakahvin väristä möhnää jäähdytinnestesäiliön korkissa tai öljyntäyttökorkissa tai öljyn mittatikussa ja kertyykö jäähdytinnestesäiliöön painetta.
Kuten joku jo totesikin, myös poikkeuksellinen puhtaus jossain sylinterissä tai tulpassa paljastaa, että sylinteriin on päässyt vettä.
Kaikki em. oireet liittyvät kansivikaan tai kansipahvin rikkoontumiseen.
Ainahan voi tietenkin mitata jäähdytinjärjestelmän paineenkeston sekä sylintereiden puristukset.
Kannattaa tarkistaa onko jäädytinnesteessä öljykalvoa, onko kermakahvin väristä möhnää jäähdytinnestesäiliön korkissa tai öljyntäyttökorkissa tai öljyn mittatikussa ja kertyykö jäähdytinnestesäiliöön painetta.
Kuten joku jo totesikin, myös poikkeuksellinen puhtaus jossain sylinterissä tai tulpassa paljastaa, että sylinteriin on päässyt vettä.
Kaikki em. oireet liittyvät kansivikaan tai kansipahvin rikkoontumiseen.
Ainahan voi tietenkin mitata jäähdytinjärjestelmän paineenkeston sekä sylintereiden puristukset.
TPP
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5054
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
No nyt sain tietää jotakin. Sälli kirjoittaa näin:
"I think it runs fine I think.. exept sometimes when I give alot fuel in when the car is in none gear, it jumps a few times from 500rpm to 1500rpm before it get's settled at 900 / 1000 rpm (that's ok right?)
.... check my oil level (3000km since I changed the oil november/desember) and it has reached minimal.. soo it must be burning oil or something"
Kertooko tämä jotakin teille asiaan vihkiytyneille ?
"I think it runs fine I think.. exept sometimes when I give alot fuel in when the car is in none gear, it jumps a few times from 500rpm to 1500rpm before it get's settled at 900 / 1000 rpm (that's ok right?)
.... check my oil level (3000km since I changed the oil november/desember) and it has reached minimal.. soo it must be burning oil or something"
Kertooko tämä jotakin teille asiaan vihkiytyneille ?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5054
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kulutusta ei kansivika selitä, jos kerran moottori muuten toimii hyvin. Noin suuri kulutus vaatisi että vika pimentäisi esim. yhden pytyn, ja sen taas luulisi huomaavan moottorin äänessä, tärinässä ja tehoissa.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)