159 kitinät

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PeeVee
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
Paikkakunta: Kiiminki

159 kitinät

Viesti Kirjoittaja PeeVee »

Joo...on se vaan huono tuuri meikäläisellä näiden uusien autojen kanssa. Olen jo aiemminkin kirjoitellut Alfan kitinöistä. Nyt kun sitten oikein ajatuksen kanssa rupesin niitä paikallistamaan niin löytyipä ainakin hieman selitystä.
Tuulilasia kun painelee auton ulkopuolelta kuljettajan puoleisesta alakulmasta, niin kas kummaa, sehän kitisee. Eihän tuo vaan ole jäänyt liimauksesta irti tehtaalla :evil: .
Huomenna Deltta-autoon, katsotaan mitä ammattimiehet sanovat...
Tunteella ja huumorilla!

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kuinka tuon huomasit..?

Avatar
PeeVee
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PeeVee »

jiiässä kirjoitti:Kuinka tuon huomasit..?
Ihan sattumalta. Kun tulin kotiin ja ajoin auton talliin (olin koko päivän kuunnellut "kitinöitä") ajattelin, että olisiko tuulilasin alaosassa ilmanottokaukalossa jäätä joka resonoi.
Eipä ollut jäätä, mutta kun painelee tuulilasia alakulmasta, niin johan kitisee...
Tunteella ja huumorilla!

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Mitäs mekaanikot sanoivat sulle Deltassa tuosta kitinästä ja mahdollisesta tuulilasin irtoamisesta liimauksestaan? Oliko sun diagnoosi oikea ongelman aiheuttajasta? Mitäs muuta sulla on ilmennyt nyt eteen uuden 159:n kanssa?

Kovasti kiinnostaisi tietää, että voi jo uuden 159 JTDm:n luovutuksessa (kunhan saadaan auto tänne Suomeen) tarkistaa mahdolliset tyyppiviat sun muut eteen tulleet kummallisuudet.

Odottavan aika on pitkä ja oman 159:n saapumiseen olisi arvion mukaan vielä kuukausi.. Huh! Noh, siihen asti pitää ihailla käyttäjien albumeja ja tirkistellä komeita autoja. :-D

Raketti
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:35

Viesti Kirjoittaja Raketti »

Noniin, faijan pyysi kysymään näitä: Ei sulla kumminkaan ilmene subbarin luota tulevaa särinää? Vähänkin lujempaa kun kuuntelee, niin rupeaa kuulumaan särinää. Silloin kun särinä alkaa, niin on ihan sama kuunteleeko musiikkia, se jatkuu radion sulkemisen jälkeenkin, mutta katoaa kun auton jättää parkkiin ja lähtee parin tunnin päästä uudestaan reissuun. Oletko pannut merkille muuten Bosejen helvetin huonoa herkyyttä? Meillä rupeaa radio Nova rätisemään jo Helsinki-Turku välillä todella häiritsevästi. Muuten sitten tykkääkin autosta kuin hullu puurosta :)

senor_cit
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 21:01

Viesti Kirjoittaja senor_cit »

Bosehan ei valmista tuota radio/soitinta, joten ei ole siitä kiinni - eiköhän se radio ole vakiomallissa ihan sama sonta. 156 Boseliftin vakio-Blaukkari on kanssa helvetin epäherkkä.

Toisaalta, mieluummin hiljaista kuin Radio Novaa. :wink:

.sc

Avatar
PeeVee
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PeeVee »

Raketti kirjoitti:Noniin, faijan pyysi kysymään näitä: Ei sulla kumminkaan ilmene subbarin luota tulevaa särinää?
Minulla kuuluu takaa hattuhyllyn tienoilta "sirinää" tai paremminkin räminää.
Tämän viikon perjantaina menee Delta-autoon, katsotaan löytyykö aiheuttajaa.
Tunteella ja huumorilla!

Avatar
PeeVee
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PeeVee »

HopeinenQ kirjoitti: Mitäs muuta sulla on ilmennyt nyt eteen uuden 159:n kanssa?

Odottavan aika on pitkä ja oman 159:n saapumiseen olisi arvion mukaan vielä kuukausi.. Huh! Noh, siihen asti pitää ihailla käyttäjien albumeja ja tirkistellä komeita autoja. :-D
Katso kaikkia kirjoittamiani kommentteja, ne kertovat pääosin kokemuksista 159:n alkutaipaleesta.
Hyvä on auto, kannattaa odotella!
Tunteella ja huumorilla!

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Jos tätä DA:lla joku lueskelee, niin PeeVeen autoa kannattaisi varmaan kohdella kuin kukkaa kämmenellä :-D Nimittäin, ainakin meikäläisellä tulee seuraavan auton hankintaan vaikuttamaan hyvinkin paljon paitsi se, millaiseen nitinämäärään saa 159:n kanssa varautua, myös se, miten ripeästi ja tosissaan DA ne saa hoidettua. Että kiitoksia herroille tähänastisesta informaatiosta ja jatkokokemuksia luetaan mielenkiinnolla!

Avatar
PeeVee
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PeeVee »

sami_r kirjoitti:Jos tätä DA:lla joku lueskelee, niin PeeVeen autoa kannattaisi varmaan kohdella kuin kukkaa kämmenellä :-D
Pääsääntöisesti DA on suoritunut mielestäni hyvin eteen tulleista haasteista. Uuden mallin kanssa on aina asiat vähän "hakusalla", mutta kyllä se siitä helpottaa kun kokemusta kertyy.
Asiakaspalvelu on ollut myöskin asiallista.
Varsinkin myynnin aktiivisuus asiakkaan "jälkihoidossa" on kehumisen arvoista, hyvä hyvä!
Tunteella ja huumorilla!

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

PeeVee kirjoitti:Katso kaikkia kirjoittamiani kommentteja, ne kertovat pääosin kokemuksista 159:n alkutaipaleesta.
Hyvä on auto, kannattaa odotella!
Juu, mä oon ne moneen kertaan lukenut jo läpi :-D Tuohon takaa kuuluvaan räminään mä kiinnitin jo huomiota koeajossa ja silloin syynä oli vahvistimen/subbarin johtonippu, joka kilkatti siellä takana. Viritin sen jotenkin sinne kiinni ja räminä lakkasi.

Eilen muuten sain automyyjältä tiedon, että mun Alfani on valmistunut viikolla 8 ja on saanut alustanumeronkin. Lähiviikkoina pitäisi kuulemma alkaa etuvalojen jo näkyä ja syytä onkin, sillä otin siihen ne Bi-Xenonit! :wink: Wheee, ei enää niin pitkälti!!

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Onneks en oo ikinä ollut siinä taloudellisessa tilanteessa et olis joutunut odotteleen uuden Alfan toimitusta. Varmaan tulis hulluks odotellessa :-D
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Ai miten niin?
:onfire: :crazyeyes: :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
PeeVee
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PeeVee »

Nyt on käyty DA:ssa auton kanssa.
Takaa kuuluvan kitinän aiheuttajaksi paljastui tehtaalla huonosti kiinnitetty äänentoistolaitteiden vahvistin.
Ei kitise enään, kiitos DA :-D !

Edestä tuleva kitinä peräisin tuulilasin huonosta liimauksesta.
Tilattu uusi tuulilasi tehtaalta...toivottavasti saadaan pian vaihdettua, niin päästään tuostakin "kitinästä".

Samalla reisulla asennutin eteen "roiskeläpät", taakse pitäis varmaan asentaa, on hieman "vajaavaisen" näköinen kun edessä on mutta takana ei.
Tunteella ja huumorilla!

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mielestäni ei kyllä sovi taakse läpät. Edessä ovat ihan ok, ja varsin hyödylliset, mutta ei taakse... tämä mielipiteeni vaikka ei sitä varmaan kukaan edes kysyny :mrgreen:

Avatar
janne63
Viestit: 64
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 15:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja janne63 »

Jos se tuulilasi vaihdetaan Oulun deltassa tarkasta huolella lasinympärys sen jälkeen.Mulla raapivat Puntosta molemmat lokarit,konepellin,katon ja etutolpat.Asentaja tuumas et kone "vähän" rouhas.Oli tylysti vaan liimannut uuden lasin paljaan pellin päälle :shock:
Itse seisoisin vieressä :evil: operaation ajan.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Minäkin kyselin noita etuläppiä deltasta, ei tullut oikein mitään vastausta.
Eli ovatko ihan mallikohtaiset muoviläpyskät kuten 156:ssa oli ?
- Alfaholic -

Avatar
PeeVee
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PeeVee »

janne63 kirjoitti:Jos se tuulilasi vaihdetaan Oulun deltassa tarkasta huolella lasinympärys sen jälkeen.Mulla raapivat Puntosta molemmat lokarit,konepellin,katon ja etutolpat.Asentaja tuumas et kone "vähän" rouhas.Oli tylysti vaan liimannut uuden lasin paljaan pellin päälle :shock:
Itse seisoisin vieressä :evil: operaation ajan.
Kiitos vinkistä, pitääpä olla tarkkana :shock: .
Tunteella ja huumorilla!

Avatar
PeeVee
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja PeeVee »

Jappe kirjoitti:Minäkin kyselin noita etuläppiä deltasta, ei tullut oikein mitään vastausta.
Eli ovatko ihan mallikohtaiset muoviläpyskät kuten 156:ssa oli ?
Kyllä ne oli 159:n tarkoitettu. Mielestäni hieman pehmeämpää marteriaalia kuin mitä 156:ssa olevat läpyskät.
Tunteella ja huumorilla!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 kitinät

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

En jaksanut perustaa uutta ketjua. Kaippa tämä jotenkin tähän vanhaan ketjuun sopii :)

Vasen takakulma pitää ärstyttävää kumimaista natinaa, kun auto heiluu. Esimerkiksi kun nousee autosta tai avaa takaoven. Parhaiten äänen voi demonstroida työntämällä ja keinuttamalla autoa. Ääntä olen yrittänyt paikantaa huonolla menestyksellä. Jos renkaan ottaa pois ja toisella tunkilla nostelee tolppaa edestakas, ei ääntä kuulu. Mihin pitäisi tuutata rasvaa?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 159 kitinät

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ootko varma et on takapää? mulla oli kans vähä natinaa etenki helteellä ja huomasin juurikin autosta noustessa. ylätukivarsi tai siis sen pusla oli syypää, suihkautin pari suihkautusta crc powerlubea ja ei oo äännelly enää.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 kitinät

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

jkk kirjoitti:^ootko varma et on takapää?
Joo, kyllä tää on hyvin selvästi paikannettavissa sinne vasempaan takanurkkaan. Se vaan, että mikä sitä ääntä pitää aiheuttaa harmaita hiuksia.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 kitinät

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Kuulostaa samalle kuin täällä. Mulla on alkanut viimeaikoina kuulumaan sellainen narina jostain takavasemmalta.
Kuuluu aina kun istuu autoon tai heiluttelee autoa.

Etsin narinan lähdettä kesärenkaita vaihtaessa kun oli pyörä pois ja sai tunkilla liikuteltua kätevästi takaripustusta. Jostain pyörän luona olevasta puslasta se ääni vaikuttaisi kuuluvan, mutta ihan tarkasti en saanut paikallistettua äänen lähdettä.
Laitoin samalla ruutalla silikonirasvaa kaikkiin pyörän luona oleviin pusliin, mutta ei se ääni siltikään loppunut.
Liekko mennyt rasvat hutiin tai väärään kohteeseen.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 159 kitinät

Viesti Kirjoittaja Jame »

Ei ole narissut mutta ärsyttävää kolinaa kuulunut juuri tuon vasemman takapyörän tienoilta pitkin talvea. Tammikuussa huollon yhteydessä vääntelivät neljän kympin edestä pakarin suojapeltejä, kolina ei muuttunut miksikään.
Duunimatkan alkupäässä on muutaman kilometrin pituinen kuoppainen hiekkatien pätkä, jolla kolina kuului selvimmin. Mutta sitten hoksasin että kotimatkalla samalla pätkällä kolinaa ei käytännössä kuulunut yhtään. Aina kun en tuota kautta aja, niin en heti huomannut. Siis kolina liittyi jotenkin aamuun ja viileään autoon.

No tänään aamulla töihin lähtiessä sain kuningasajatuksen ja kaadoin piruttain tuon puolen takapenkin selkänojan alas. Eipä kolissut enää reilummassakaan ajossa! Siis takapenkin selkänojan kiinnityksissä/lukituksissa jokin osaa kylmässä autossa kolista mutta rauhoittuu lämmön vaikutuksesta. Ja koko talven oon tuota ihmetellyt ja kuoppatien ajellut hiipien:)
Il nero era bellissimo

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: 159 kitinät

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Mun yksilössä on tehnyt tuota samaa natinaa etupäässä jo pidempään. Syyksi paljastui aikansa elänyt alatukivarren pusla. CRC:n Powerlubella olen sitä kerran kuukauteen voidellut, mutta kohtapuoliin on vaihdettava polyuretaanipuslaa tilalle.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 159 kitinät

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Vainio kirjoitti:Kuulostaa samalle kuin täällä. Mulla on alkanut viimeaikoina kuulumaan sellainen narina jostain takavasemmalta.
Kuuluu aina kun istuu autoon tai heiluttelee autoa.
Todella ärsyttävä ääni! Ei sulle selvinnyt mistä se tulee?

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: 159 kitinät

Viesti Kirjoittaja Vainio »

En ole vieläkään keksinyt narinan aiheuttajaa.
Nyt se narina on taas vaihteeksi hävinnyt. En tiedä uiskenteliko ne renkaanvaihdon yhteydessä ruiskutetut rasvat oikeaan väliin vai mikä lie sai tuon äänen katoamaan :roll:

Vastaa Viestiin