Uusien 159:n toimitukset

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Uusien 159:n toimitukset

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Onkos kukaan saanut alkuvuodesta tehdastilaukseen mennyttä 159:ä jo käyttöön tai saanut tietää milloin luovutus on? Itellä alkaa 12 viikon toimitusaika lähentelemään jo loppuaan, eikä mitään ole vielä kuulunut. Ens viikolla tulee se "n.12vkoa" täyteen.. Saas nähdä.

Tulossa on siis 159 JTDm pikku härpäkkeillä. Huh, nyt mä tiedän miltä narkkareista tuntuu - alkaa vieroitusoireet olemaan jo kovia... :mrgreen: Täytyy joku Alfa täydä taas koeajamassa, että edes hieman helpottaisi.

Jukka
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 15:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusien 159:n toimitukset

Viesti Kirjoittaja Jukka »

HopeinenQ kirjoitti:Onkos kukaan saanut alkuvuodesta tehdastilaukseen mennyttä 159:ä jo käyttöön tai saanut tietää milloin luovutus on? Itellä alkaa 12 viikon toimitusaika lähentelemään jo loppuaan, eikä mitään ole vielä kuulunut. Ens viikolla tulee se "n.12vkoa" täyteen.. Saas nähdä.
Samaa olen minäkin olen miettinyt. Milloinka teit tilauksen ja oletko kysynyt DA:sta toimituksesta? Itse tilasin tammikuun lopussa ja silloin arvioitiin, että toimitus olisi maaliskuun lopussa. Reilu viikko sitten kysyin autosta ja silloin sanottiin että se menee tuotantoon viikolla 13 eli tällä viikolla. Toimitus olisi siten huhtikuun loppupuolella.
Voglio guidare la piu bella macchina del mondo!

jjk
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 17:35
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja jjk »

Tein tilauksen 5.1.06. Auton sain viimeviikon keskiviikkona. Myyjän pitäisi nähdä koneelta missä mennään tilatun auton kanssa. Ainakin mun kohdalla tapahtui näin. Omani on 2,4 diesel. Kävin juuri tilaamassa roiskeläpät eteen, koska rapa lentää ...!

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Uusien 159:n toimitukset

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Jukka kirjoitti:Samaa olen minäkin olen miettinyt. Milloinka teit tilauksen ja oletko kysynyt DA:sta toimituksesta? Itse tilasin tammikuun lopussa ja silloin arvioitiin, että toimitus olisi maaliskuun lopussa. Reilu viikko sitten kysyin autosta ja silloin sanottiin että se menee tuotantoon viikolla 13 eli tällä viikolla. Toimitus olisi siten huhtikuun loppupuolella.
Mä tilasin Alfan 7.1. ja silloin oli toimitusaika n.12vkoa. Oma autoni on valmistunut jo viikolla 8 ja tänään sain tiedon, että on jo laivassa. Ei kyllä edelleenkään tietoa, että milloin saapuu maihin puhumattakaan siitä, että koska saan sen alle ja ajoon. Toiveita kuitenkin olisi huhtikuun aikana se saada. :roll:

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

jjk kirjoitti:Tein tilauksen 5.1.06. Auton sain viimeviikon keskiviikkona.
Tämäpä on reilua! Siis mä myöhästyin 2 päivää.... :twisted: Ja pista jjk kuvia tonne galleriaan, niin saadaan muutkin ihastella uutta autoasi!

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

No niin, nyt alkaa pikkuhiljaa pinna kiristyä.. Auto on saapunut satamaan 7.4 ja vieläkään ei ole mitään tietoa koska auto voidaan luovuttaa.. Arvioitu toimitusaika (12 vkoa) on kohta paukkunut yli 6 viikolla ja ilmeisesti jatkuu vielä tästäkin.

Eipä siinä mitään, vaihtoon menevällä autollakin on ajettu kohta jo 10tkm yli kilometrimäärän joka oli autoa arvioitaessa.

Että semmosta.

MJV
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Touko 2006, 15:19

Viesti Kirjoittaja MJV »

Ei taida yhtään helpottaa tuskaa tieto, että oma 159:ni tuli myös 7.4 satamaan ja luovutus oli reilu viikko sitten. Tosin talvirenkaat ja lohkolämmitin tulee jälkitoimituksena, mikä ei kyllä hirveästi haittaa näillä keleillä :wink:

Täytyy kyllä sanoa, että oma 159:ni tuli kiitettävän rivakasti (kiitokset Oulun DA:lle!). Valitsin Alfani maaliskuun alussa erästä, jonka maahantuoja oli ennakkoon jo tilannut. Soittelin Oulun DA:lta parin viikon välein väliaikatietoja ja pyysin kiirehtimään -> auto tuli liki etuajassa.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mullakin meni toi 8vk toimitusaika umpeen. Auto on kuulemma jo lähtenyt italiasta. Täytyy tunnustaa että pikkasen polttelee jo :crazyeyes:
- Alfaholic -

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Jappe kirjoitti:Mullakin meni toi 8vk toimitusaika umpeen. Auto on kuulemma jo lähtenyt italiasta. Täytyy tunnustaa että pikkasen polttelee jo :crazyeyes:
No, sä varmaan saat sen ennen mua.. Pari kertaa on joutunut myyjälle jo hieman korottamaan ääntään kun tuntuu, ettei tiedä yhtään missä mennään.

Käsittämätöntä tässä on se, että auto on siellä maahantuojan varustelussa (mitä sitten tarkoittaakaan) ja ollut työn alla jo 24.4. Mitä ihmettä ne siellä oikein puljaa? Penkinlämmittimiä, lisälämmitintä ja liimavat niitä tarroja konehuoneen täyteen(kö)? Vaikea uskoa, että siinä nyt noinkin kauaa voisi mennä.

Noh, taannoin myyjä lupasi ottaa yhteyksiä kunhan auto saapuu toimipisteeseen (Konala) mutta ilmeisesti se ei ole vielä sielläkään kun mitään ei ole kuulunut. Itse en aio enää yhteyttä ottaa - ei enää jaksa kysellä. Varmaan se auto on ollut peltikorjaamolla ja nyt maalaamossa, kun joku on kolhinut tai naarmuttanut sitä... *kop, kop*

Täytyy luovutuksessa syynätä auto todella tarkkaan läpi mahdollisten kusetusten varalta. Kokemuksesta en luota yhteenkään automyyjään enää.

jjk
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 17:35
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja jjk »

Soita suoraa maahantuojalle, et missä mennää. Jos Ne tutkii koneesta tulevaa "ylimääräisiä" ääniä. Mulla on ainakin omassa kiisselissä ihme räpätys koneessa isommilla kieroksilla. Saa nähdä miten käy.

Jukka
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 15:35
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jukka »

HopeinenQ kirjoitti: No, sä varmaan saat sen ennen mua.. Pari kertaa on joutunut myyjälle jo hieman korottamaan ääntään kun tuntuu, ettei tiedä yhtään missä mennään.
Syynä hitaaseen toimitukseen Suomessa on, että DA:lla ei ole riittävästi kapasiteettia vastaanottaa autoja. Autot tulevat Kotkaan, josta ne kuljetetaan Lappeenrannan Raippoon, jossa suoritetaan varustelu. Tällä hetkellä siellä odottaa useampi sata KIAa, jotka menevät jollekin autovuokrausfirmalle. Eli Alfasi on jonossa, kuten omanikin. Sinänsä tämä ei ole hyväksyttävä perustelu, jos toimitusaika on mennyt umpeen. Itseäni hieman lohduttaa, että sain uudenkarhean 156 SW:n sijaisautoksi, koska entinen piti luovuttaa pois.
Voglio guidare la piu bella macchina del mondo!

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Eilen auto oli jo siirtynyt Konalan varastolle joten nyt enää kuljetus sieltä rekalla Konalan toimipisteeseen ja luovutushuolto, niin tuskainen odottelu loppuu.. :-D

Näinhän se on, että nuo sadat KIAt ovat ruuhkauttaneet pahoin Delta-Auton maahantuonti ja varustelu-osaston.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Jiihaa, auton luovutus on nyt tulevana perjantaina! Odotus päättyy viimein! :-D

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

No nyt elämä hymyilee ja autolla ajaminen on nautinnollista! :-D Alla on viimein uusi 159 JTDm. Onneksi luovutus ei ollut yhtään aikaisemmin, koska tänään 12.5. käyttöönotetut / luovutetut autot (Fiat ja Alfa Romeo) tulevat Delta-Auton 5 vuoden takuulla. KIAssahan tämä takuu jo onkin. Tämä on erittäin positiivista! :-D Tämän asian sain tietää, kun automyyjäni soitteli ja kertoi näin käyneen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

HopeinenQ kirjoitti:tänään 12.5. käyttöönotetut / luovutetut autot (Fiat ja Alfa Romeo) tulevat Delta-Auton 5 vuoden takuulla.
Aikamoinen säkä siis kävi :crazyeyes: . Tarkottaako tuo sitä että vain tänään luovutetut saavat tuon, vai tästä eteenpäin luovutetut?

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

kyllä se on tästä eteenpäin kaikilla 5 vuoden takuu!!!

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Tää kuulostaa ihan aprillijutulta, mutta nyhän on jo toukokuu.....kova juttu.

Avatar
Fangio
Viestit: 36
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 19:25
Car(s): ex-Alfa: 159 2.2 jts, nykyinen 159 2.4 jtdm Garretin turboversio
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fangio »

Nyt polttelee!

Tuli eilen sellainen fiilis, että piti ajaa Delta-auton pihaan ja siellä oli aidan takana tehdaspakkauksessa punainen 159!

Aamulla varmistui auton olevan minun ja luovutus ensi viikolla. Pyysin tietenkin kiirehtimään...

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tänään hain omani, eli 10vk kesti toimitus. Kylläpä kannatti rastittaa noi 18 alut ja nahkasisusta :multi:
Kuva albumissa.
- Alfaholic -

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Jappe kirjoitti:Tänään hain omani, eli 10vk kesti toimitus. Kylläpä kannatti rastittaa noi 18 alut ja nahkasisusta :multi:
Kuva albumissa.
Onnittelut. Aja kunnolla sisään, jotta päästään Alastarossa kokeilemaan kulkuhaluja oikein kunnolla. 8)
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Jappe kirjoitti:Tänään hain omani, eli 10vk kesti toimitus. Kylläpä kannatti rastittaa noi 18 alut ja nahkasisusta :multi:
Kuva albumissa.
Onneksi olkoon uudesta hienosta menopelistä! Itse sain tosiaan autoni jo viime perjantaina ja n. 1000km on jo mittarissa. Auto on menossa ikkunoiden tummennukseen 23.5. ja samalla vaihdetaan oikeanpuoleinen viiksi (ajotietokoneen selausnäppäimet ei toimi) sekä kiinnitetään keskipilarin sisäverhoilut takaisin paikoilleen. Irvistävät rumasti ja pärisevät ajossa.

CD-vaihtajasta olen huomannut sellaisen asian, että on todella ronkeli itse poltettujen levyjen suhteen. Käytän kyllä nimettömiä cd-aihioita ja niiden kanssa hyppii niin penteleesti. Originaaleilla ei ongelmaa ole. Nykymuodista poiketen vaihtajakin sijaitsee takakontissa. Täytyy satsata parempilaatuisiin cd-aihioihin ja testata josko hyppely loppuisi.

Mäkin voisin mainita, että kannatti ruksata noi Bi-Xenonit varustelistasta. Niillä nimittäin näkee! :crazyeyes:

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Jappe kirjoitti:Kuva albumissa.
:drool: On se vaan makee. xD
156 2.0 TS ['98]

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

HopeinenQ kirjoitti:CD-vaihtajasta olen huomannut sellaisen asian, että on todella ronkeli itse poltettujen levyjen suhteen. Käytän kyllä nimettömiä cd-aihioita ja niiden kanssa hyppii niin penteleesti. Originaaleilla ei ongelmaa ole. Nykymuodista poiketen vaihtajakin sijaitsee takakontissa. Täytyy satsata parempilaatuisiin cd-aihioihin ja testata josko hyppely loppuisi.
Yks mitä voit koittaa, niin polttelee vähän hitaammilla vauhdeilla noita levyjä. Tyyliin 2x-4x..
156 2.0 TS ['98]

Blurre
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Touko 2006, 00:03
Car(s): Ex 159 2.2 jts, 4C LE
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Blurre »

Jappe kirjoitti:Tänään hain omani, eli 10vk kesti toimitus. Kylläpä kannatti rastittaa noi 18 alut ja nahkasisusta :multi:
Kuva albumissa.
Moro!

Ekaa kertaa täällä foorumissa ja eka alfa tulossa, musta 159 2.2 JTS pienillä lisävarusteilla (bi-xenonit..). . 18 tuuman vanteet alfassasi tosi hienon näköiset ja nyt harmittaa ettei tullut rastitettua. Toisaalta mietin, että tilaisin vielä sellaiset. Millaiset 235/45 renkaat muuten ovat ajotuntuntumalta??

t. Blurre

ps. Hieno foorumi kaiken kaikkiaan!!! :crazyeyes:

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Onhan toi tietty noin matalaprofiilisena äänekäs huonolla asfaltilla, mutta ajotuntuma on erittäin hyvä. Ensiasennusrenkaana on Bridgestone Potenza RE 050 A.

Tervetuloa joukkoon Blurre :-D
- Alfaholic -

Mörkö
Viestit: 30
Liittynyt: 12 Heinä 2006, 17:09
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Mörkö »

Ei se sit taida keretä Bella Italiaan :cry: Olis tossa 4km päässä nykyisestä kämpästä ja 1km vanhasta. 20.4 pistin tilauksen mustasta 159 kisselistä Treen Deltaan ja saattaa mennä kuulemma pari viikkoa ennekuin saa Webaston asennuksesta ja pistettyä luovutus kuntoon. Pitäähän sitä silti käydä kattelmassa Mustialan kulttuurimaisemia.
- Oletus on mokaamisen Äiti -

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Oma tuli viime keskiviikkona. Albumissa parit kuvat.

Mörkö
Viestit: 30
Liittynyt: 12 Heinä 2006, 17:09
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Mörkö »

Odottavan aika on pitkä. 159:n kesti tulla perille asti viikkoo vajaa 4kk. Liian pitkään!
- Oletus on mokaamisen Äiti -

Jarmo63
Viestit: 22
Liittynyt: 18 Huhti 2006, 19:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarmo63 »

Mörkö saisi olla onnellinen - minä tilasin omani pari päivää ennen häntä ja odotan vielä omaani. Delta ei vieläkään tunnu tietävän missä se auto on. Ilmeisesti matkalla jossakin päin Eurooppaa :?

Vastaa Viestiin