alfa 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Lukittu
Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Eilen huomasin sellaisen oireen, kun auto oli seissyt useamman päivän reilussa pakkasessa, niin jarrut lähes totaalisti poissa.

3-4 jarrutusta, niin kaikki ok.
Ilmeisesti levyjen tai palojen pintaan kertynyt jäätä.

Pitkään loskassa ajaessa esim. 50 kilsaa moottoritietä jarrut saattavat kadota kanssa totaalisesti. Tästä aiemmin jo varoittelin palstalla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

arv kirjoitti:Mitenkäs teillä muilla jarrut näin talvella? Omassani jarrut jäätyvät parkissa hetken oltuaan pienenkin ajomatkan jälkeen. Kaikki jarrut, eikä vaan käsijarru takana. Jarrut eivät siis ole edes lämpimät.
Johtuukohan se puuterilumesta ja vanteistani, jotka ovat aika avonaiset?
Samaa vikaa on täällä. Ulkona seisomisen jälkeen jarrut suorastaan pamahtavat auki liikkeelle lähtiessä. Tätä tapahtuu ajoittain, ei siis jokakerta. Olen yrittänyt verryttää jarruja tiukoilla jarrutuksilla, mutta suurempaa vaikutusta asialla ei ole. Talvivanteeni ovat myös avonaiset, joten sillä voi olla merkitystä asiaan. Toisaalta koska jarrut eivät jää päälle laahamaan, niin enpä tuosta ole jaksanut suuremmin välittää.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

KauGoH kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:Olikos tuo 3.2 hihnalla vai ketjulla?
ketjullahan tuo... sain ajan tunnin varotus ajalla deltaan ja katsomaan mikä siellä herjaa!
Happi anturi oli vika koodia pukannut...

delttamaiseen tapaan, putsattiin liitin ja kuitattiin valo pois... korjauksella saavutettu kesto n.20km! soitto ja uusi aika ens keskiviikoksi, tilaavat sitten uuden anturin sinne!

osaakos joku sanoa että missä päin moinen kikkare sijaitsee? vai onko lambda sama asia kuin happi anturi?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

On. Varmaan tuossakin pakosarjoissa ennen katteja ja auton alla kattien jälkeen.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Farina kirjoitti: Samaa vikaa on täällä. Ulkona seisomisen jälkeen jarrut suorastaan pamahtavat auki liikkeelle lähtiessä. Tätä tapahtuu ajoittain, ei siis jokakerta. Olen yrittänyt verryttää jarruja tiukoilla jarrutuksilla, mutta suurempaa vaikutusta asialla ei ole. Talvivanteeni ovat myös avonaiset, joten sillä voi olla merkitystä asiaan. Toisaalta koska jarrut eivät jää päälle laahamaan, niin enpä tuosta ole jaksanut suuremmin välittää.
Mistä muuten johtuu sellainen ilmiö, että kun auton ajaa talliin... oikein hiljaa ja varovasti... niin, ettei tarvitsee jarruun koskea, kun pysäyttää. Sitten jättää auton talliin jarrupolkimeen koskematta. Työstää autoa hiukan ees-taas... hyvin rullaa ...ja jättää seisomaan. Antaa auton seistä siinä muutaman päivän... Yrität työntää... eipä liiku. Jarrut ovat jumissa. Auto käyntiin, vaihde päälle, kytkin ylös... vasta pamauksen säestämänä lähtee liikkeelle.

Mikä ne jarrut itsekseen siellä tallissa jumittaa?!!?

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^Villi arvaus, että tehostin pukkaa sen verran painetta kuitenkin, että palat painuu kiinni levyihin ja liikkeelle lähtiessä sitten nyppäsee irti levystä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Jönsson kirjoitti:
Farina kirjoitti: Samaa vikaa on täällä. Ulkona seisomisen jälkeen jarrut suorastaan pamahtavat auki liikkeelle lähtiessä. Tätä tapahtuu ajoittain, ei siis jokakerta. Olen yrittänyt verryttää jarruja tiukoilla jarrutuksilla, mutta suurempaa vaikutusta asialla ei ole. Talvivanteeni ovat myös avonaiset, joten sillä voi olla merkitystä asiaan. Toisaalta koska jarrut eivät jää päälle laahamaan, niin enpä tuosta ole jaksanut suuremmin välittää.
Mistä muuten johtuu sellainen ilmiö, että kun auton ajaa talliin... oikein hiljaa ja varovasti... niin, ettei tarvitsee jarruun koskea, kun pysäyttää. Sitten jättää auton talliin jarrupolkimeen koskematta. Työstää autoa hiukan ees-taas... hyvin rullaa ...ja jättää seisomaan. Antaa auton seistä siinä muutaman päivän... Yrität työntää... eipä liiku. Jarrut ovat jumissa. Auto käyntiin, vaihde päälle, kytkin ylös... vasta pamauksen säestämänä lähtee liikkeelle.

Mikä ne jarrut itsekseen siellä tallissa jumittaa?!!?
sama täällä, tosin ulkona katoksessa seisoessa... kahtena aamuna pamahtanut oikein kunnolla, peljoittavaa :shock:

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Onkos tuosta kokemusta vain talvella vai myös kesällä?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
makita
Viestit: 74
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:11
Car(s): Fiat 124 Spider, Pösö 407SW
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja makita »

siinä palat vaan jäätyy levyihin kiinni

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei ole mulla paukkunut. Auto viettää yöt katoksessa.

Avatar
Björn Contio
Viestit: 1565
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Björn Contio »

Mulla paukkuu ainoastaan silloin kun vesikeli on vaihtunut yöllä pakkaseen.

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Juu jarrut mun mielestä kerkee ruostumaan kiinni jo vuorokaudessa? Nimittäin possussa ihan samaa hommaa. Jos ajaa kostean auton talliin ni mitä märempi ja mitä pidempään seisoo ni sen lujempaa joutuu paukauttaan liikkeelle.
Oon ajatellu että on isojarruisten autojen onglema kun ei mulla samassa tallissa/olosuhteissa oo muissa autoissa esiintyny vastaavaa.

KL
Viestit: 213
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45

Viesti Kirjoittaja KL »

Näin tekee. Kun pesee levyjarrullisen auton tallissa ja lähtee vuorokauden kuluttua liikkeelle niin aina paukkuu. Ainakin peruuttaen lähtiessä. Eipä ole koskaan tullut kokeiltua auto toisin päin.
Itse pyrin pesun jälkeen ajamaan pienen jarrujen kuivauskierroksen.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^^GT:ssä sama "ongelma", vaikka jarrut eivät nyt niin hirveän suuret olekaan. Tänä aamuna oli -17 C, auto oli seisonut pari päivää, liikkeelle lähtiessä tuli aikamoinen paukahdus jarruista.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Jep. Ja ei tosiaan vaikuta lähteekö eteen vai taaksepäin.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^Sama juttu täälläkin.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

hagger16 kirjoitti:^Onkos tuosta kokemusta vain talvella vai myös kesällä?
Mulla paukkuu usein kesällä.Tomaatissa kun joutuu aina viimeseks painaa jarrua.Talvella ei ole jumittanut.
Ride on!

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kannattaako tästä jatkaa enää, sehän on ihan normaali ilmiö.
Ruostumattomilla levyillä pääsee eroon ongelmasta, jos se käy ylitsepääsemättömäksi ;)
- Alfaholic -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Vähän ajoa jarrupäällä ennen parkkeerausta auttaa, parisataa metriä ennen kotipihaa reiluja jarrutuksia tai ajaa vähän vasen jalka kevyesti jarrulla.

Eipä ole ominaisuus muuttunut sitten 164:en jossa oli aivan samaa havaittavissa.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

no nii... ja tämän päivän saldona yksi parkkipaikka kolarointi... voi V*TUN avensis kuskit!!! mäkkärin pihalla jätin auton noin 2 metrin päähän seuraavasta että ei kolhiinnu auto kun vieressä oli X5 bemu...

saatiin ruoat mäkistä ja autolle ni samantien loisti silmään että kuskin puolelta takakaaresta maalit veks peukalonpään kokoiselta alueelta, ja puskurissa naarmut :twisted:

hetken katselin ja kirosin kuin verkko ukko, ja hyppäsin autoon niin tuli kaksi nuorta miestä sanomaan että he näkivät kun joku YRITTI PERUUTTAA MINUN AUTON JA SEN BEMUKAN VÄLIIN!!! :crazyeyes:

no ensin se oli bora, sitten se oli avensis... ja kytät paikalle rikosilmoitus tehty mutta hopea/kulta värinen avensis uudella kopalla on toki helppo löytää miljoonan muun avensiksen seasta... vittu että voi pientä ihmislasta kyrsiä kovin!!! ei pyhätöntä viikkoa kirjaimellisesti kestänyt sitten tämäkään huvi ettei joku saatanan tolvana jo kolhinut!!! avautuminen helpottaa hiukan, nyt mene itkemään itseni uneen ja toivon että poliisit löytäis ananasvittusiksen jonka takakulmassa on keltaista väriä!

Avatar
hjpp
Viestit: 1926
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^ Jokin MCD:n valvontakamerahan voisi hyvällä tuurilla taltioida näkymiä tapahtumapaikan suunnalta.

No toivotaan, että Anjoviskuski saadaan purkkiin ja vieläpä pulittamaan vahingosta.

Itse lähetin muutama päivä sitten muistutuslaskun eräälle harmaalla Golfilla ajavalle, Järvenperässä asuvalle, noin 60-vuotiaalle ja soutamiseen sopivalla sukunimellä nimetylle eukolle.
Vaihtoi mokoma kaistaa reilu vuosi sitten kylkeeni sulkuviivan yli, mutta ehdin sen verran väistää, että vain sivupeili hajosi. Silloin hän jopa tunnusti syyllisyytensä, mutta ei enää parin päivän kuluttua.

No viivästyskorko juoksee...

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

KauGoH kirjoitti:vittu että voi pientä ihmislasta kyrsiä kovin!!! ei pyhätöntä viikkoa kirjaimellisesti kestänyt sitten tämäkään huvi ettei joku saatanan tolvana jo kolhinut!!!
No voi sit perkele! Myötävituttaa täällä saakka sinun puolestas.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Tämmöiset virheet tervehtivät minua, kun käynnistin aamusella Alfaani:

- Preheated Spark Plugs Not Available
- ABS Brakes Not Available

Hehkun valo jäi vilkuttelemaan tauluun, mutta hävisi kun sammutin ja käynnistin auton uudestaan.

ABS-jarrut ok.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

HopeinenQ kirjoitti: - ABS Brakes Not Available
Jotain tuollaista esitti minullekin startatessa yhtenä pakkasaamuna mutta se hävisi sitten näytöltä moottorin lähdettyä käymään tasaisesti. Laskin ilmiön liittyvän pirunmoiseen pakkaseen, joka vallitsi vielä pari päivää sitten.

Moottorin lämpökään ei suostunut juuri nousemaan yli 70 asteen. Auton käydessä tyhjäkäynnillä lämpömittari laski miltei pohjille ihan kaikissa liikennevaloissa, joissa joutui pysähtymään.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Tuli mieleen, että voiskohan tuommoset viat johtua ihan akkujännitteen laskemisesta alhaiseksi kylmäkäynnistyksen aikana/jälkeen (+ mahd. pätkäajo)? Hehkut tarvii jonkun verta virtaa ja samoten ABSit.
MP

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Fiude ainakin valittaa abs failurea kun akku on huono.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

KauGoH kirjoitti:no nii... ja tämän päivän saldona yksi parkkipaikka kolarointi...
Mitäs tälle episodille kuuluu? Nousi verenpaine kolmeensataan täälläkin päässä.

:2gunfire:

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

einari kirjoitti:
HopeinenQ kirjoitti: - ABS Brakes Not Available
Jotain tuollaista esitti minullekin startatessa yhtenä pakkasaamuna mutta se hävisi sitten näytöltä moottorin lähdettyä käymään tasaisesti. Laskin ilmiön liittyvän pirunmoiseen pakkaseen, joka vallitsi vielä pari päivää sitten.
Moottorin lämpökään ei suostunut juuri nousemaan yli 70 asteen. Auton käydessä tyhjäkäynnillä lämpömittari laski miltei pohjille ihan kaikissa liikennevaloissa, joissa joutui pysähtymään.
Samaa viestiä 159 herjannut täälläkin kovina pakkasaamuina ja käynnistyy kuin traktori. Tänä aamuna -3....ei herjoja ja käynnistyminen myös normaali äänistä.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

maybetomorrow kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:no nii... ja tämän päivän saldona yksi parkkipaikka kolarointi...
Mitäs tälle episodille kuuluu? Nousi verenpaine kolmeensataan täälläkin päässä.

:2gunfire:
ei toistaiseksi mitään... ajattelin odotella tämän viikon ja kuulostella sitten poliisilta kuulumisia! alkaa hiukan usko kyllä loppua, mutta odotellaan! :roll: sitten olisi vielä kiva tietää tuo väri, osaakos joku sanoa missä se värikoodi sijaitsee? samassa paikassa se ei ole kuin 156 koska takakontti on luukun sisältä vuorattu? vai onko se sen alla?

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Värikoodi on takaluukun vasemmassa kupeessa. Mutta eikös tuo yksilö ole päällemaalattu ja alunperin punainen eli koodi on väärä?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Jep, juurikin olin vastaamassa samaa, eli ei varmaan ihan suoralta kädeltä kannata uskoa tuohon autossa olevaan värikoodiin. Tutkippa auton kirjaset ja paperit läpi, onko niihin rustailtu jotain koodia jälkikäteen. Mikäli ei vieläkään löydy, niin osaisivatkohan sanoa maalautuksen tilanneessa firmassa, että mikä tämä "perijän keltainen" on koodiltaan.. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

juuuso kirjoitti:Värikoodi on takaluukun vasemmassa kupeessa. Mutta eikös tuo yksilö ole päällemaalattu ja alunperin punainen eli koodi on väärä?
niinhän se, ajattelin vain että olisiko oltu niin viksuja että olisi uusi väri laitettu siihen :wink: pitääpä tänään tutkailla!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

juuuso kirjoitti:Värikoodi on takaluukun vasemmassa kupeessa.
Mulla on ainakin kaikissa Alfoissa ollut värikoodi luukun oikeassa reunassa (takaa katsottuna).

Tuskinpa tuosta KauGoHin autosta sitä lappusta löytyy, mutta tosiaan jostain asiakirjoista uusi väri luulisi löytyvän. Jos ei, niin Intrumilta kyselemään.

Välttämättä värikoodia ei edes tarvita, maalarit saavat härveleillään nykyään sävyn aika tarkkaan tsekattua.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Cuore Sportivo kirjoitti:
juuuso kirjoitti:Värikoodi on takaluukun vasemmassa kupeessa.
Mulla on ainakin kaikissa Alfoissa ollut värikoodi luukun oikeassa reunassa (takaa katsottuna).

Tuskinpa tuosta KauGoHin autosta sitä lappusta löytyy, mutta tosiaan jostain asiakirjoista uusi väri luulisi löytyvän. Jos ei, niin Intrumilta kyselemään.

Välttämättä värikoodia ei edes tarvita, maalarit saavat härveleillään nykyään sävyn aika tarkkaan tsekattua.
joo ei ollu lappua, se on revitty ilmeisesti maalauksen yhteydessä pois... pitää kysellä vaikka sieltä intrumilta sitä väriä! tai sit se automyyjä saa selvittää sen 8)

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Qtronic kirjoitti:Samaa viestiä 159 herjannut täälläkin kovina pakkasaamuina ja käynnistyy kuin traktori. Tänä aamuna -3....ei herjoja ja käynnistyminen myös normaali äänistä.
Ihan samaa täälläkin, eli voitaneen laskea jo ominaisuudeksi. Tossa -20 asteen korvilla tervehti kerran ABS ja toisen kerran hehkutuksen virheilmoilla. Molemmat katosivat ruudulta ja auto toimi traktori-ilmiötä huomioimatta normaalisti.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Täällä ei ole tullut mitään herjoja edes yli 30 pakkasissa. Tosin webasto helpottaa elämää :wink:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

KauGoH kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:Olikos tuo 3.2 hihnalla vai ketjulla?
ketjullahan tuo... sain ajan tunnin varotus ajalla deltaan ja katsomaan mikä siellä herjaa!
Happi anturi oli vika koodia pukannut...

delttamaiseen tapaan, putsattiin liitin ja kuitattiin valo pois... korjauksella saavutettu kesto n.20km! soitto ja uusi aika ens keskiviikoksi, tilaavat sitten uuden anturin sinne!

osaakos joku sanoa että missä päin moinen kikkare sijaitsee? vai onko lambda sama asia kuin happi anturi?
no taas käytiin puolipäivää delta autolla saamassa valohoitoa, ei kuulemma ole happianturi josta vika johtuu! sanoivat että happianturin liittimestä se ei johdu :shock: tuli vaan äkkiseltään mieleen että johtuiskohan se sitten siitä ANTURISTA??

noh, kuulemma V6 niin vaikea laitos että pitää taas viedä ensi keskiviikkona selvittelyyn että onko katti mennyt, joku siellä ahdistaa ja siksi loimottaa EOBD valo taulussa! että ei sieltä taas paljoa selvinnyt tänään... palaamme asiaan viikon päästä uudestaan! vaikka ei itse tarvitse tätä lystiä maksaa, vituttaa ihan tarpeeksi kerran viikossa vierailla kyseisessä puljussa :twisted:

Avatar
Formula-Masa
Viestit: 91
Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58

Viesti Kirjoittaja Formula-Masa »

Äidin Alfassa varoitteli taas polttoainejärjestelmän häiriö-valo, mutta katosi taas kun kone lämpeni. 159 seisonut jonkin aikaa pihalla pakkasessa, joten tämä lienee ainakin tämän Alfan tapa oikutella kylmällä ilmalla.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

No niin, tänään meikäläinenkin sitten liityi tähän "have checked engine"-kerhoon. Voihan v* Tämä onkin mennyt aivan liian hyvin tähän saakka. No, onhan autossa jo 35 tkn mittarissa. Edellisessä 156:ssa meni samassa kohtaa kiertokangen laakeri. Jokohan riittää.... :twisted:

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

rim kirjoitti:No niin, tänään meikäläinenkin sitten liityi tähän "have checked engine"-kerhoon. Voihan v* Tämä onkin mennyt aivan liian hyvin tähän saakka. No, onhan autossa jo 35 tkn mittarissa. Edellisessä 156:ssa meni samassa kohtaa kiertokangen laakeri. Jokohan riittää.... :twisted:
Uutta EGR:ää tilalle ja taas mennään! :lol:

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

rim kirjoitti:No niin, tänään meikäläinenkin sitten liityi tähän "have checked engine"-kerhoon. Voihan v*
Sama vika rahikaisella. Piuha kiinni ja yllärimylläri: vanha tuttu egr oli syönyt itsensä kylläiseksi. korjaus toistaiseksi: http://www.youtube.com/watch?v=siiWstFqBlY

Ja kortti on vielä taskussa. :mrgreen:
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

HopeinenQ kirjoitti: Uutta EGR:ää tilalle ja taas mennään! :lol:
Yrittäkää nyt saada ne irrotetut venttiilit mukaan, ei ne mitään rikki ole. Purku ja puhdistus ja taas pelaa. Onko kuristuslaippa asennettu? (kuva foorumissa)
vesku

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Joo eipä ole puhdisteltu eikä kuristeltu...vielä. Eikös toi mene pelkällä putsilla? Miksi sinne pitäisi osia vaihtaa?
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Belva
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Helmi 2009, 17:41
Car(s): GTV 1.8 itselle ja Q5 perheelle, Exinä: 159 SW 1750 Tbi TI, Mito QV, 159 2.4 jtdm, 156 2.0 JTS, 147 2.0 TS
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Belva »

Eka katsastus takana. Tuomio: Edessä oikea yläpallonivel väljä, kuukauden päästä takaisin.

Miten näkisitte: Takuuseen vai ei? (Eli Deltaan vai Automilanoon..)

Mittarissa 95tkm ja tosiaan 3v nyt täynnä.

Eiköhän tästä aleta vaan suosiolla soittelemaan Viikkiin..

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

KauGoH kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:
KauGoH kirjoitti: ketjullahan tuo... sain ajan tunnin varotus ajalla deltaan ja katsomaan mikä siellä herjaa!
Happi anturi oli vika koodia pukannut...

delttamaiseen tapaan, putsattiin liitin ja kuitattiin valo pois... korjauksella saavutettu kesto n.20km! soitto ja uusi aika ens keskiviikoksi, tilaavat sitten uuden anturin sinne!

osaakos joku sanoa että missä päin moinen kikkare sijaitsee? vai onko lambda sama asia kuin happi anturi?
no taas käytiin puolipäivää delta autolla saamassa valohoitoa, ei kuulemma ole happianturi josta vika johtuu! sanoivat että happianturin liittimestä se ei johdu :shock: tuli vaan äkkiseltään mieleen että johtuiskohan se sitten siitä ANTURISTA??

noh, kuulemma V6 niin vaikea laitos että pitää taas viedä ensi keskiviikkona selvittelyyn että onko katti mennyt, joku siellä ahdistaa ja siksi loimottaa EOBD valo taulussa! että ei sieltä taas paljoa selvinnyt tänään... palaamme asiaan viikon päästä uudestaan! vaikka ei itse tarvitse tätä lystiä maksaa, vituttaa ihan tarpeeksi kerran viikossa vierailla kyseisessä puljussa :twisted:
no niin... uusi viikko uudet kujeet delta autossa! olivat saaneet vian selville ja senhän aiheutti kuulemma sytytyskatkokset! vaihdetaan sytytystulpat ja pitäisi sillä hoitua?? saas nähdä, en ole vielä autoa saanut takaisin mutta tänään jossain vaiheessa pitäisi olla valmis!

ei sitten tarvitse itse tulppia vaihtaa tuohon, täytyy irroittaa toisen puolen imusarja että saa vaihdettua ne :shock: mutta katsellaan ja kuulostellaan mitä tuleman pitää!

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

No on toi aikamoista arpomista, saivatko sen vikakoodin edes otettua talteen, vai tyhjensivätkö muistin ensimmäiseksi? Tulpat ne harvemmin uudehkossa autossa sytytyskatkoksia aiheuttaa, pyydä sen auton huoltohistoria Deltasta, niin näät onko ongelma ollut jo aiemmin. Omalle autolle sen pitäisi onnistua!

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Uudemmissa vois katkokset johtua (myynti)pesun yhteydessä tulpankoloihin menneestä vedestä.
MP

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

seppo kirjoitti:No on toi aikamoista arpomista, saivatko sen vikakoodin edes otettua talteen, vai tyhjensivätkö muistin ensimmäiseksi? Tulpat ne harvemmin uudehkossa autossa sytytyskatkoksia aiheuttaa, pyydä sen auton huoltohistoria Deltasta, niin näät onko ongelma ollut jo aiemmin. Omalle autolle sen pitäisi onnistua!
oli vikakoodi siinä lapussa minkä aamulla allekirjoitin autoa sinne viedessä... pitää pyytää se huolto historia jos auton saan tänään pois sieltä!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

no nyt on auto haettu :-D tuomio taas kerran, HAPPIANTURI RIKKI :lol:

en osaa enää ku nauraa, olivat vaihtaneet tulpat kun oli niitä "sytytyskatkoksia" ja tulpat mustana noesta... eli happianturi tilaukseen :-D

eli odotellaan viikkoja, kuka tietää kuukausia että saa uuden anturin kun suomessa sitä ei ole! mutta saimpahan ainakin ilmaiset tulpat :-D

eli palataan asiaan taas kerran!

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

KauGoH kirjoitti:täytyy irroittaa toisen puolen imusarja että saa vaihdettua ne :shock:
Onhan tätä jo vanhankin V6:sen kanssa harjoiteltu ;)

Lukittu