Lambdan Vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

Lambdan Vaihto

Viesti Kirjoittaja pomeko »

Pitäisikö pannua(2.0ts) säätää tai testata jotenkin lambdan vaihdon jälkeen? entäs onko kellään kokemuksia motonetin lambdasta ja sen vaihdosta... siksi motonet koska ei kestä perse ostaa anturia muukkoselta saati da:sta

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ei tarvi säätöjä yms. Suoraan kiinni vaan.
Alkuperäisen ja tarvikkeen ero on se että tarvikkeeseen pitää tinailla alkuperäiset johdot. Kun siinä ei ole kuin 20cm piuhaa. Alkuperäisessä johto on pitkä ja sisältää liittimen joka tulee imusarjan taakse.

pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja pomeko »

elikkäs napsasee vanhasta anturista johdot poikki juuresta asti ja tinaa uuteen?

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Nice and easy.
- Alfaholic -

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Uteliaisuuttani kysyn, että mitä oireita on ollut kun lambda pitää vaihtaa?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lambdan Vaihto

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

pomeko kirjoitti:...onko kellään kokemuksia motonetin lambdasta ja sen vaihdosta...
Motonetin anturi toimii hyvin - no problem. Mä sekoilin johtojen kanssa liittäessäni niitä auton alla noin vuosi sitten. Signaali ja signalimaa menivät aluksi väärinpäin. Korjauksen jälkeen en ole huomannut, että väärä kytkentä olisi mitenkään rikkonut anturia tms... Ole tarkkana kun liität niitä boschin piuhaan (eri värikoodit). Motonetin anturin mukana tulee holkit, joilla johdot puristetaan toisiinsa sekä kutistesukat suojausta varten.

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja miki »

Jarama kirjoitti:Uteliaisuuttani kysyn, että mitä oireita on ollut kun lambda pitää vaihtaa?
Syksyllä vaihdoin omaan alfaan motonetin lambdan, käynnistä en huomannut vikaa mutta katsastuksessa oli päästöt korkealla.

Sama juttu oli emännän mitsussa. Molemmissa tapauksissa pelkällä lambdan vaihdolla päästöt saatiin huippuhyviin lukemiin.

pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja pomeko »

Jarama kirjoitti:Uteliaisuuttani kysyn, että mitä oireita on ollut kun lambda pitää vaihtaa?
da:ssa sanotiin ettei mene leimaan päästöarvojen takia...

pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja pomeko »

mites noi värit menee kytkennässä kun motonetin anturissa on:
valkoinen: lämmitys
valkoinen: lämmitys
musta:signaali
harmaa:signaali (maad.)
Mitkä värit vastaa näitä alkuperäisessä?

Paikalla
Avatar
TeroV.
Viestit: 539
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

pomeko kirjoitti:mites noi värit menee kytkennässä kun motonetin anturissa on:
valkoinen: lämmitys
valkoinen: lämmitys
musta:signaali
harmaa:signaali (maad.)
Mitkä värit vastaa näitä alkuperäisessä?
Omassa 155:ssa olleessa alkuperäisin liittimin varustetussa Bosch-anturissa on samat värit ja pikaisen mittailun perusteella myös samassa järjestyksessä. Kuva anturista albumissa. Yleismittarilla kokeillen harmaa, eli signaalimaa näyttäisi ainakin tässä viallisessa anturissa olevan kontaktissa anturin metallikuoreen, mustalla ei yhteyttä kuoreen ole. Voisiko tästä päätellä, että musta piuha on signaalijohdin? Valkoiset ovat varmuudella anturin lämmitysjohtoja.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Montako lambdaa vm.99 on?

Voiko tota lambdaa jotenkin testailla kun itellä on alkanu tyhjäkäynti seilaa vaan enemmän, esim. johto irti tms.?
Kun pelkkä teho ei riitä!

marqs31411
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Heinä 2005, 11:34
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja marqs31411 »

Mulla mene kat vaihtoon ja meinasin samalla vaihta lambda andurin.

Osateko sano mitä ero on

Motonetin ja Bilteman lambda anduroissa

Hintaero on ainakin kymppi euro. Onko jotain muuta ero?
Alfa on paras - mutta valitettavasti ei ikuinen!:(

Vastaa Viestiin