156 :n ajonestovirta-avain.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

156 :n ajonestovirta-avain.

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Hain pikasuutarista kopioavaimen. Vanhan katkenneen punamollikan kanssa se toimii ja avain valo sammuu. Tietääkö kukaan missä siinä mollikassa sijaisee se elektroniikka? Olisikohan mitään mahdollisuutta saada työstettyä sitä sen verran, että voisi uuden kopioavaimen siihen kiinnittää?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Varmaan siellä mollikan sisällä. Halkaise se ja ota piiri ulos ja liimaa uuteen avaimeen. Ajonestolaitteen vastapeluri on se rinkula virtalukon ympärillä. Pelimies liimaa sen piirin siitä avaimesta siihen rinkulaan ja tän jälkeen lähtee auto käyntiin vaikka Victorinoxilla.
Abarth 500 Esseesse

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eikös ne kopioi noita avaimia ihan suutareilla tms koodien kera. Tulee aika viritelmä jos sen piirin onnistuisikin saamaan ehjänä ulos

http://tinyurl.com/rjne3
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Kysyin Jyväskylän pikasuutarilta, joka tekee noita avaimia. Sanoi, ettei voi alfa 156:een tehdä. Höpisi jotain kryptauksesta. Sanoi, että voihan hän avaimen tehdä, mutta käy koodaamassa se delta-autossa! Ajattelin vain säveltää vara-avaimen noista vanhan jämistä. Jos joku tietää Suomessa suutarin tms. joka avaimen voi tehdä, otan tiedon kiitollisuudella vastaan.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Veljekset Keskisen sisäänkäynnissä on joku suutari, jolla mainosten mukaan on Suomen uusimmat vermeet noihin ajonestoavaimiin. Kandee kysäistä.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Pizzu
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Marras 2007, 17:33
Paikkakunta: Helsinki

Alfan avain

Viesti Kirjoittaja Pizzu »

Helsingistä löytyy useampiakin liikkeitä jotka pystyy tekemään avaimen. Omaan 156:een hinta on noin 55€ kun da:ssa n.130€ Plus koodaus.... Tässä yksi esimerkki:

http://www.ajonesto.fi/
Too fast to live, too young to die

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^Tuo oli hyvä tieto. Kiitos vinkistä Pizzu :P
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Minäkin kävin avainpaikoissa joissa sanotaan, että tehdään kaikki avaimet.
Lykkäsivät Alfan avaimen lukukoneeseen ja sanoivat, että eivät saa sellaista koodattua!? Sitten yksi suutari teki niin, että otti katkenneesta avaimesta sirun ja asenti sen uuteen avaimeen. Hyvin on pelannut. Tosin se ei ole niin hienon näköinen kuin se punainen mokkula. Maksoi kuitenkin vain 20 euroo.

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Re: 156 :n ajonestovirta-avain.

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Antieko kirjoitti:Hain pikasuutarista kopioavaimen. Vanhan katkenneen punamollikan kanssa se toimii ja avain valo sammuu. Tietääkö kukaan missä siinä mollikassa sijaisee se elektroniikka? Olisikohan mitään mahdollisuutta saada työstettyä sitä sen verran, että voisi uuden kopioavaimen siihen kiinnittää?
Avain katkesi ja tilasin kiltisti Deltasta hammasta purren uuden vara-avaimen. Kun hain avaimen, ilmoittiin ettei uuden avaimen koodaus onnistunut jostain syystä. Huoltomies oli tsekannut ajonestojärjestelmä logiit, josta löytyi 5 epämääräistä tapahtumaa. Koska uutta avainta ei saatu opetettua ajonestojärjestelmälle ehdotetiin sen vaihtoa. Kokonaiskustannus vara-avaimesta nousisi yli 600 €:n. Järkytyin sen kuultuani ja sanoin ei käy. Maksattivat kuitenkin avaimen 108 €, koodauksen 42 €, jota ei käsitääkseni tehty ja ajonestolaitteen stekkauksen 70 €. Sain pudotettua yhteydenottolla kuluttaja-asiamieheen jälkimmäisen laskusta pois. Nyt minulla on nätti Alfan vara-avain, jolla saan toki oven auki, mutten autoa päälle. Luin keskuselujanne, jossa väitettiin, että katkenneen avaimen punaisen mukkulan ja suutarilla teetetyn avaimen avulla saan auton käyntiin. Pitääkö väittämä paikkanssa edelleen vm. 2000 156 Alfalle?

:evil:

Milkman
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 21:54

Re: 156 :n ajonestovirta-avain.

Viesti Kirjoittaja Milkman »

jarir2 kirjoitti: Luin keskuselujanne, jossa väitettiin, että katkenneen avaimen punaisen mukkulan ja suutarilla teetetyn avaimen avulla saan auton käyntiin. Pitääkö väittämä paikkanssa edelleen vm. 2000 156 Alfalle?

:evil:
Pitää paikkaansa. Oman auton avain katkesi, jolloin teetin suutarilla uuden avaimen, kaivoin punaisesta mokkulasta "vanhan" avaimen jämät pois ja liitin suutarin tekemän avaimen mokkulaan... => auto käy ja kukkuu.

Hinta 9€ + oma työ.

Edit: Auto on -99 156 2.0 T.S.

Edit2: Hinta 9€ + oma työ + 2-komponenttiliima ~ 5€

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Re: 156 :n ajonestovirta-avain.

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Koetin varovasti sivareilla avata avainta, ja tuntui umpi jöödiltä ja melko kovalta aineelta. Kuinka varovasti avaimen perää voi työstää, ilman että vioittaa sirua

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 :n ajonestovirta-avain.

Viesti Kirjoittaja jansku »

jarir2 kirjoitti:Nyt minulla on nätti Alfan vara-avain, jolla saan toki oven auki, mutten autoa päälle.
siis voi jumalauta et mua ärsyttää nää delta-auton "asiakas maksaa mokistamme" politiikka...avaimen saa tilattua pikasuutarista esim.tai sit he teetättävät uuden ja laittavat vanhasta avaimesta sirun siihen uuteen avaimeen (~50eur).näin ainakin tein ku deltasta tuli ehdotus 150eur uus avain.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 156 :n ajonestovirta-avain.

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

jarir2 kirjoitti:Kun hain avaimen, ilmoittiin ettei uuden avaimen koodaus onnistunut jostain syystä. Koska uutta avainta ei saatu opetettua ajonestojärjestelmälle ehdotetiin sen vaihtoa. Kokonaiskustannus vara-avaimesta nousisi yli 600 €:n.
Et kai vaan Hämeenlinnassa asioinut??? Tuttava piiristä löytyy meinaan aivan 1:1 vastaava tapaus... Asia hoitui siten, että uuden avaimen kanssa siirryttiin Laka-laivan Deltaan, Tampereelle ja takaisin tullessa uusi avain oli käytössä :lol:

Ihme touhua kerta kaikkiaan :evil:
"No smoke => no power => no hope"

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Re: 156 :n ajonestovirta-avain.

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Tampeen Laka-laivan Deltassa asion, joten tällä kertaa ei mennyt nappiin. Kaverisi joutui kaiketi maksamaan kahteen kertaan koodauksen, vai kuinka?

Milkman
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 21:54

Re: 156 :n ajonestovirta-avain.

Viesti Kirjoittaja Milkman »

jarir2 kirjoitti:Koetin varovasti sivareilla avata avainta, ja tuntui umpi jöödiltä ja melko kovalta aineelta. Kuinka varovasti avaimen perää voi työstää, ilman että vioittaa sirua
Oma irtosi hieman vahingossa. Hioin nauhahiomakoneella katkennutta avaimen tynkää lyhyemmäksi, tarkoituksena saada se kokonaan pois. Avain kuitenkin kuumeni melkoisesti moisesta yrityksestä, jolloin avaimen ympärillä oleva muovi hieman suli ja avaimen jämät oli helppo vetää pois.. Avain ilmeisesti on messinkiä tms. eli johtaa lämpöä melko hyvin.

Albumissa on korjatusta avaimesta muutama kännyllä napattu suttuinen kuva, ei se nyt aivan huonolta näytä ja vara-avaimena täyttää paikkansa.

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Re: 156 :n ajonestovirta-avain.

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Kiitos kuvista. Samanlainen avain tuntuu sullakin olevan. Taidan siis vähän kuumentaa avainta ja napata vanhan pois, ja uusi suutarilla teetetty tilalle. Saas nähdä kuinka äijän käy. Olisi pitänyt selvittää tää avainjuttu ensin tämän alfa foorumin kautta, olisi säästyynyt pitkä penni rahaa DA:lta. En enää aio tukea ao. liikettä vastaisuudessa. Uskon, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja, jotka tekevät homman halvemmalla ja varmasti laadukkaammin. :evil:

Timbal
Viestit: 78
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Mitenkäs sellainen tapaus, että tarttisin toisen kaukosäädin avaimen, mutta mulla ei ole avainkoodista tietoa?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Timbal kirjoitti:Mitenkäs sellainen tapaus, että tarttisin toisen kaukosäädin avaimen, mutta mulla ei ole avainkoodista tietoa?
Koodi löytyy varmasti maahantuojalta. Avaimethan koodataan kaikki kerrallaan, eli kun hankit uuden avaimen, pitää koodatessa olla kaikki avaimet mukana, jolloin ne koodataan autoon sopiviksi. Tämän jälkeen ei muut avaimet toimi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Timbal
Viestit: 78
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Kiitokset Hepa. Oliskos kellään tietoa mitä lisäavain + koodaus mahtaisi maksaa?

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Oliskos se nyt sitten tuon 108 + 42 josta jarir2 tuolla edellä mainitsi? Vai olikohan tuo ilman kaukosäädintä oleva malli?

E: Jos lukisi vähän tarkemmin :oops: . Eli taisi olla ilman kaukosäätöä jos oli punainen avain. Onko sinulla Timbal siis vain yksi avain, vai onko toinen kaukolla ja toinen ilman?

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Kävin tänään teettämässä suutarilla vara-avaimen 12 €:lla. Hämmästyksekseni avain toimii, kun vanhan avaimen punainen perä on teipattu ylösalaisin uuden avaimen perään. Ei ole ehkä kaikista kaunein, mutta toimiin vara-avaimena. Jatkossa, jos avain katkee, selviänkin huomattavasti halvemmalla.

Uskon, että kaukosäätöinen avain käyttäytyy samoin eli eikun vain suutariin avainta teettämään.

Suurkiitos tälle foorumille kallisarvoisista vinkeistä :-D

Timbal
Viestit: 78
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Pepperoni kirjoitti:Onko sinulla Timbal siis vain yksi avain, vai onko toinen kaukolla ja toinen ilman?
Mulla on kaksi avainta, toinen kaukolla ja toinen ilman.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

^Ajattelin vain aluksi että josko on toinen avain jäänyt jonnekin matkan varrelle (ed. omistajalle), koska minulla on tuossa vanhemmassa vuosikerrassa kaksi kaukoavainta. Liekö ollut lisävaruste tms. Jos nimittäin toinen avain olisi hukassa niin kannattaisi koodata uusiksi jo ihan senkin vuoksi ettei ole yhteensopivia avaimia maailmalla.

Mitenkäs tuo homma muuten suhtautuu ajonestolaitteen koodiin? Tarkoitan siis sitä koodikortissa olevaa jolla voi manuaalisesti ohittaa ajoneston. Meneekö se samalla uusiksi jos avaimet koodataan uudestaan?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Pepperoni kirjoitti:Eli taisi olla ilman kaukosäätöä jos oli punainen avain.
Minulla on punainen avain kaukosäädöllä, onkohan näitä montakin eri versiota?

Timbal
Viestit: 78
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Viesti Kirjoittaja Timbal »

JTS 04:n mukana mulle tuli kaksi mustaa molpuraa, joista vain toinen on kaukosäädöllä. Alfa code -korttia ei ollut mukana. Ostin auton käytettynä autoliikkeestä, jossa kertoivat että nämä olivat ainoat avaimet autoon ja koodikorttia ei heillä ollut.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Rolle kirjoitti:Minulla on punainen avain kaukosäädöllä, onkohan näitä montakin eri versiota?


No näyttää olevan :lol: . Onko se sellainen mallia taitettava? Nyt kun muistelen niin lienen joskus nähnyt. Se mitä ajattelin oli 155:n punainen mokkula ilman kaukosäätöä. Samaa mallia olen nähnyt myös monessa 156:ssa. Minulla on mustat taitettavat avaimet kaukosäädöllä, molemmissa nollakakkosissa.
Timbal kirjoitti: Alfa code -korttia ei ollut mukana.

Tätä vähän arvelinkin. Uuden koodikortin saa Deltasta, rek.numerolla tai valmistenumerolla. Maksaa jonkun parikymppiä. Kannattaa käydä tilaamassa siltä varalta että ajonesto päättää mennä päälle jossain korpikuusen juurella. Minulta puuttui myös kortti tuosta 147:sta ostaessa, mutta vaadin ja sain uuden myyjän piikkiin. Jossakin vaiheessa ilmeisesti maahantuojalla oli joku ihmeellinen politiikka että noita ei lainkaan luovutettu auton mukana. Voi tosin olla urbaania tarinaa tämä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Pepperoni kirjoitti:Onko se sellainen mallia taitettava?
Avain on samanmuotoinen kuin 155:sen viininpunainen master key mutta alfan punainen ja tässä on vielä kaukosäätönappi avaimen kapeammalla sivulla.

Noh, yritetään olla rikkomatta niin ei tarvitse säätää :-D

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

No tuo on sitten vielä erilainen. Taas kannatti herätä :-D .

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mites sitten nyt pitäisi toimia kun 156:n (sellainen musta flippi malli) avain meni rikki... siis täysin käyttökelvottomaan kuntoon.

Saakos tuollaisen avaimen tilattua deltasta ja jos niin paljonkohan tästäkin huvista saa taas maksaa?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kauko-ohjaimellisen mallin hinta-arvio oli vähän päälle 300€.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Mulla kävi viime kesänä niin, että Finnair hukkasi matkalaukun, jossa oli Alfan vara-avain sisällä. Avaimessa itsessään ei ollut kaukosäätönappulaa, vaan samassa lenkissä oli sellainen killumalliavaaja. Alkuperäistä killutinta ei Deltan mukaan enää saatu mistään, mutta sentään itse avain Italiasta. Avain tuli aikanaan ja meni koodaukseen, mutta koodaus ei onnistunut. Avain jäi siis Deltaan ja kolmen kuukauden päästä Finnair löysi laukun, jossa Alfan avain oli vielä tallella. (Ainoastaan digikamera oli laukusta viety.) Niinpä en enää itse uutta avainta kaipaillut, mutta Deltasta soitettiin puolen vuoden jälkeen, että täällä se avain edelleen odottaa. Pääseehän sillä autoon sisälle, vaikka ei sitä sillä käyntiin saakaan...

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vittorio Jano kirjoitti:Kauko-ohjaimellisen mallin hinta-arvio oli vähän päälle 300€.
Että sellasta... onneksi on yksi toimiva avain vielä ja sain sen verran elvytettyä tuota rikkinäistä avainta että sillä saa varmaan auton käyntiin tarvittaessa... ajonestopiiri ja metallinen avain on ehjät ... muovikuoret avausnappeineen taitaa olla entiset :roll:

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jos avaimesi piirilevy on ehjä, vaikka napit olisivatkin rikki niin avaimen saa elvytettyä esimerkiksi tällä http://cgi.ebay.co.uk/alfa-156-2-button ... dZViewItem

Tämä myyjä tosin ei suoraan suomeen suostu lähettämään kyseistä avainta, mutta yleensä kun kysyy niin homma onnistuu.

Uusi avain pitää olla juuri tuon näköinen eli painonappien kumi on yksi iso eikä kahta pientä. Tämän tyypin avaimen pystyy avaamaan, mutta vanhempi malli on liimattu kiinni. Sitten vaan sisuskalut vaihtoon ja avainta kokeilemaan. Toimi ainakin minulla, tosin sain ostettua englannista avaimen 5 punnalla 8)
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Mahtaako linkkuveitsi avaimeen saada mistää uusia kuoria?
Avain on kunnossa, mutta toisesta linkkarista on muovikuori halki

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Mulla on kauko rikki eikä tässä ketjussa kerrotut toimenpiteet auttaneet.

Onnistuisko tuolla ebay-tyyppisellä avaimella homma niin että vaihdan itse avaimen noihin kuoriin ja ohjelmoidaan avain uudelleen ? Tekeekö ohjelmointia kukaan muu kuin Delta ?

Mun avaimen ledi kyllä vilkkuu nappia painettaessa mutta mitään ei tapahdu. Olisiko mahdollista että avain on seonnut kun mikrokytkimet juotettiin paikallaeen ja vaatisi vain uudelleenohjelmoinnin ?

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ei onnistunut Deltakaan ohjelmoimaan mulle kauko-ohjainta Ebay avaimesta. Kuulemma tarvitaan joku salasana millä päästään käynnistykseneston ja kauko-ohjauksen asetuksiin käsiksi. Olivat kuulemma sitä kyselleet tehtaalta asti, mutta jostain syystä koodia ei saatu autooni. Uuden avain sarjan mukana tulee aina salasana tiedot.

Jostain luin muistaakseni että jos auto oma avain ei enää toimi niin pitää painaa avausnappia 10 sek auton vieressä niin se synkkaa itsensä uudestaan auton järjestelmään. Tämä siis ihan muisti pohjaista tietoa, enkä muista pitikö autossa olla virrat päällä ym.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfan avain

Viesti Kirjoittaja silverine »

Pizzu kirjoitti:...Helsingistä löytyy useampiakin liikkeitä jotka pystyy tekemään avaimen...
Rupee toi avain(tai virtalukko) olemaan siinä kunnossa
että on jo pikku hankaluuksia saada autoa käyntiin...
Mistäs uuden avaimen sais koodattuna pääkaupunkiseudulta?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfan avain

Viesti Kirjoittaja Antieko »

silverine kirjoitti:
Pizzu kirjoitti:...Helsingistä löytyy useampiakin liikkeitä jotka pystyy tekemään avaimen...
Rupee toi avain(tai virtalukko) olemaan siinä kunnossa
että on jo pikku hankaluuksia saada autoa käyntiin...
Mistäs uuden avaimen sais koodattuna pääkaupunkiseudulta?
Saitko uutta avainta mistään. Tai onko joku muu onnistunut jostain saamaan koodatun avaimen? Avainsuutari sanoi, että avain sisältää sirun jota ei ole mahdollista koodata kuin maahantuojan laitteilla! Mikä lie totuus?

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
En ole hankkinut uutta...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Hmm, mulla pelkkä avain oli 197€, koodaus 42€... Näin siis oulussa, ja kyseessä tavallinen 156:n avain ilman kaukoa.
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
Kaka
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Syys 2009, 15:38
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja Kaka »

ite kans pitäis hommata tuo avain alfaan. teki kerra nii että avaimet virtalukossa ja ovet lukossa =D enkä omista vara-avainta. kellää ideaa mistä vois johtua et nii teki? alfa välkyttää joskus ajon aikana sitä varotusjuttuu missä näyttää et kaikki ovet ja peräkontti olis auki =o

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

onkohan kellään tietoa tai kikkaa millä saisi tuon ajoneston pelaamaan kun nyt saa ränkätä avainta lukkoon ja pois kun polttaa tuota code valoa! tänä aamuna meni sitten ennätykset uusiksi ja ränkkäsin 20 minuttia ennekuin neiti sammutti valonsa ja sain auton käyntiin :x

eli onkohan tuossa vika nyt virtalukon tmpärillä olevassa pampulassa vai avaimessa? kokeilin kyllä kahdella avaimella ja molemmilla sama juttu! täytyy vissiin jossakin käydä kysymässä voisivatko katsoa jollain koneella että kummassa vika on?

auto on kyllä tuota tehnyt niin kauan kun on minulla ollut, välillä vähemmän ja välillä enemmän! mutta nyt tuntuu siltä että alkaa olal tiensä päässä, alkaa olemaan sormet jo rakkuloilla PRKL!!!

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^
Täällä myös aiheesta.

Kannattaisikohan tuohon vaihtaa se virtalukon ympärillä oleva "antenni". Omassa autossa tuo vika tosiaan ratkesi vielä helpommin sen antennin toisessa päässä olevan liittimen puhdistuksella.

Sitkeästi olet jaksanut runkata avainta. Siitä pisteet... :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

hagger16 kirjoitti:^
Täällä myös aiheesta.

Kannattaisikohan tuohon vaihtaa se virtalukon ympärillä oleva "antenni". Omassa autossa tuo vika tosiaan ratkesi vielä helpommin sen antennin toisessa päässä olevan liittimen puhdistuksella.

Sitkeästi olet jaksanut runkata avainta. Siitä pisteet... :mrgreen:
se on kuitenkin toiminu tähän asti niin hyvi etten oo jaksanu energiaa ja euroja tuhlata siihen... mut nyt alkaa menee hermo!!!

tosin tänä aamuna ja eilen illalla pelas taas kun unelma ja ekalla kerralla käyntiin ilman ylimääräistä ropellusta :mrgreen: taidan varata ajan autosähköön ni mitatkoon siellä...

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Hop, avainongelmaa täälläkin ja todella pahaan saumaan...huomenna aamulla jakopäänremontti ja loppuviikosta katsastus. Pitkä stoori kerrottavaksi mutta naputtelen tähän kun olen niin tyytyväinen lopulliseen ratkaisuun.

Avaimet ovat olleet hankalia jo pitkään, mutta tähän saakka auto on lähtenyt käytiin max 15min ähräyksen jälkeen. Tänään se teki totaalisen stopin, tunnin suostuttelusta huolimatta tilanne oli aika toivoton. Avain ei liikkunut virtalukossa yhtään.

Mullahan paloi hihat aika nopeesti ja olin jo valmis Deltan tai Wetterin tiskille, kunhan auto vaan lähtis käytiin. Ko. firmat eivät suostuneet vastaamaan puhelimeen. Wetterillä keskustäti jopa nauroi ongelmalleni. Soittokierros jatkui ja Oulun Suutari ja Avainpalvelusta (Isokatu 37) aikoivat selvittää asiaa ja palata asiaan. 5min päästä puhelin soi ja pyysivät tulemaan nopeasti paikalle, sillä liike oli menossa kiinni 2min kuluttua.
Siispä fillarilla nopeesti kaupalle ja siellä vielä tutkittiin auton omistuspaprut & henkkarit, vanhaa avainta...sopivaa aihiota jne ja päätettiin kokeilla. Aihio oli muuten sama kuin jossain Fiateissa. Äkkiä löytyi uritukseen luvut ja pian kaveri jo kyseli, että saako jomman kumman vanhan avaimen pistää päreiksi. Kaveri hioi pikkuhiljaa avaimen mötikkäosaa ja kaivoi sieltä sirun esille, vaihtoi sen uuteen avaimeen ja totesi, että tämän veroista avainta ei saa kuin tehtaalta. 65e maksoi koko homma ja auto lähti käyntiin laakista. Otin kuvan jossa avaimet ovat vierekkäin (purettu avain, jossa näkyy sirun paikka/normaali kulunut avain/uusi avain). Liitän kuvan albumiini jossain vaiheessa. Huomaatte että nuo nykkelit kuluu aika perhanan paljon, mutta vaiva ei aina vaadi marmoritiskillä käyntiä:)

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Taas kerran sanon, että poistakaa suosiolla koko ajonesto, ei maksa paljoa eikä tarvii enää pelätä millon tulee seuraavan kerran ongelmia. Jos joku haluaa varastaa auton, ei se ole kuitenkaan ajonestosta kiinni, joten ei siitä ole muuta kuin harmia Alfan tapauksessa.

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ajonesto tai ei...avain tuossa minun tapauksessani oli se kulunein osapuoli ja vaati joka tapauksessa uusimista. Parempi noin kuin ei ajonestoa lainkaan. Samoten, parempi noin kuin että lukot uusiksi. Nää romut tekee mieli joskus myydäkin ja mielellään ihan räpeltämättömässä kunnossa :)

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Zulak kirjoitti:Taas kerran sanon, että poistakaa suosiolla koko ajonesto, ei maksa paljoa eikä tarvii enää pelätä millon tulee seuraavan kerran ongelmia. Jos joku haluaa varastaa auton, ei se ole kuitenkaan ajonestosta kiinni, joten ei siitä ole muuta kuin harmia Alfan tapauksessa.

Tuota, olen samaa miettinyt. Koska keskuslukituksen kaukosäätöyksikön avaimineen saa alle satkulla ja sen avaimen parilla kympillä.

MUTTA, oletko itse tällaista tehnyt ja osaatko kertoa miten se tapahtuu?

Vastaa Viestiin