75:n bensapumppu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

75:n bensapumppu

Viesti Kirjoittaja Wille »

Mistähän löytyisi pa-pumppu seiskavitoseen, kyseessä on 2.0 TS:n painepumppu. Motonetistä löytyi joku 16,90e pumppu mutta kuullostaa vähän turhan halvalta?? Ja jos jollain on vinkkejä hommaan niin olisin kiitollinen!
Viimeksi muokannut Wille, 12 Kesä 2006, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Motonetin "halpa" pumppu on kaasari vehkeisiin. Kannataa sijoittaa kunnon pumppuun... Bossilaisen kannattaa ostaa, jos jossain varaosa liikkieessä yrittää kaupata airtex merkkistä pumppua niin kannattaa jättää ostamatta, on ihan paskoja...
Omaan laitoin uuden bossilaisen tossa keväällä ja hyvin pelaa eikä maksanu kuin 120€ 8)

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Motonetistä löytyy ruiskupumppu. Hinta jossain 90:n kieppeillä.
Myös Biltemasta löytyy nykyään painepumppu seiskavitoseen. Hintaa en muista.. oisko 50-60e...

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Ok kiitoksia..tosta on ilmeisesti myös siirtopumppu paskana, ja sen takia toi hajosikin. Löytyyköhän niitä yhtä helposti..? Ja mistä noita boscheja kannattais kysellä pk-seudulla

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Ad liikkeestä kysyin mutta siellä maksoi 185€... :?

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Selevä..tuli muuten semmonen pikkujuttu mieleen että kun toi on alunperin Twin Spark, niin onkohan nykyinen pumppu ollut 2 vai 3-litrasen? Tankki ainakin on ilmeisesti 2-litrasen siitopumppuineen mutta riittääkö twinsparkin pumppu ruokkimaan kutosta? :roll:

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Riittää ruokkimaan kutosta. Mulla se ruokkii turboa ja koko ajan käy rikkaalla (@~1bar).

Motonetin pumppu ainakin toimii ihan ok.

Ilmottele jos löydät jostain niitä siirtopumppuja.
Jos niitä ei kuitenkaan inhimillisellä hinnalla mistään löydy, niin täytyy kai ostaa joku yleismallinen imevä painepumppu...

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Missä muuten bensapumpun rele on, jos nyt kuitenkin tarkastais sen ensin..

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jaa-a. Olisko ollu konehuoneessa? Tarkempaa sijaintia en kyllä osaa sanoa. Mulla kun on omassa vähän custom-sähköt...

Mittaa vielä, että tuleeko painepumpulle ja imevälle pumpulle virta.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

joo näin ajattelin tehdä..missä muuten toi ite pumppu tarkalleen sijaitsee

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Wille kirjoitti:Missä muuten bensapumpun rele on, jos nyt kuitenkin tarkastais sen ensin..
Muistaakseni rele sijaitsee tulipellissä ja se on sellanen kahden ison releen paketti joista toinen oli ruiskulle (tai näin ainakin 2,5 Milanossa).

Oli ainakin joitakin vuosia sitten tilaustavaraa suoraan Boschilta ja releeseen nähden helevetin kallis!!! :shock:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

TS:ssä rele konehuoneen takaosassa oikealla sen "huovan" takana. Neljän releen ryhmässä. Ruiskupumppu oikealla takapyörän etupuolella pohjassa. Molempien pumppujen liitin takapenkin alla niinikään oikealla puolella.

Kannattaa mitata startatessa, että tuleeko pumppujen liittimelle sähkö. Jos tulee, niin varmaan pumpussa vika. Pumpunhan voi koestaa sitten tuikkaamalla suoraan sähköä sille, jos uskaltaa. Itse uskalsin ja totesin pumpun olevan ehjä... Vika löytyi silläkertaa hanskalokeron takana olevasta liittimestä, jonka läpi kulkee virta niin virtalukolta releelle, kuin releeltä pumpuille.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Wille kirjoitti:..missä muuten toi ite pumppu tarkalleen sijaitsee
Pumpun löydät V6-koneisissa kun kuskinpuolella menet takaoven kohdalla maahan pitkällesi... :-D

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

italia kirjoitti:Pumpun löydät V6-koneisissa kun kuskinpuolella menet takaoven kohdalla maahan pitkällesi...
Kasvot ylös vai alaspäin..? :wink: Ongelma on just siinä kun toi on alunperin twinspark mutta eiköhän se sieltä jostain löydy. :)

Avatar
Snake
Viestit: 128
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 13:40
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Snake »

75:ssa siirtopumppu ja painepumppu? Yks vaihtoehtohan olis laittaa 164:sen pumppu, yks ainoa ja sama 2.0 ja 3.0... Se tosin sijaitsee tankissa mutta eihän sillä ole mitään merkitystä..

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Wille kirjoitti:
italia kirjoitti:Pumpun löydät V6-koneisissa kun kuskinpuolella menet takaoven kohdalla maahan pitkällesi...
Kasvot ylös vai alaspäin..? :wink: Ongelma on just siinä kun toi on alunperin twinspark mutta eiköhän se sieltä jostain löydy. :)
Tvinsparkissa pumppu siis toisella puolella. Luulisi, että jos tankki TS:n, niin polttoainelinjakin olisi TS:n. Jommalla kummalla puolella siis takapyörän edessä...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

TS.ssä pumppu repsikan puoleisen takapyöränaukon kupeessa..

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Tällä(kin) kertaa selvittiin helpolla, konehuoneesta löyty rikkinäinen sulake ja sen vaihdolla alko pelittää..kerkesin jo pelätä pahinta kun bensapumpun sulake kojelaudassa oli ehjä. Kiitokset vaan taas kerran kaikille :)

JTN
Viestit: 232
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 20:25
Car(s): Fiat Tipo Wagon 1.4 T-Jet '17 ja CF Moto CF500 '09 (L7e)
ex 75 TS Cat '89 (myyty 09/2022)
ex 75 TS Cat '91 (myyty 07/2022)
ex 75 3.0v6 Cat '90 (varastettu 07/2020)
Paikkakunta: Helsinki

Re: 75:n bensapumppu

Viesti Kirjoittaja JTN »

Wille kirjoitti:Mistähän löytyisi pa-pumppu seiskavitoseen, kyseessä on 2.0 TS:n painepumppu.
Ainakin http://www.alppilanautohuolto.fi Alppilan Autohuollosta ja http://www.automilano.fi AutoMilanosta.
Molemmissa listahinta 150€. Ja tietysti DA:sta hintaan 246€.

Nykyisin myynnissä olevan mallin Bosch nro: 0.580.464.070 (= AR nro: 6054 6091).
Tämä malli korvaa siis 75TS:n (kuin myös 90 2.5v6 ie & Alfetta 2.0 CAM?) alkup. mallin - Bosch nro: 0.580.464.020.


Ja polttoaineensuodatin roikkumaan pohjaan pumpun kaveriksi on: 0.450.905.002 - hintaa jotain 15...20€ (Alppilan Autohuolto).
Ei siis se Bosch:in taulukosta löytyvä 0.450.905.030, joka on kooltaan lähinnä öljynsuodatinta.
DA:sta suodatin (AR: 6053 4120) lähtisi hintaan 67€. Tästä ns. alkup. suodattimesta en tiedä, josko on Bosch:in tekemä - ainakaan Bosch:in koodimuunnostaulukot eivät ko. AR koodia tunteneet.
ex-CARF948

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Kaivetaas herkistelyyn taas. Sama sulake palaa yhä ja edelleen, välillä harvemmin välillä useammin. Vasemmalle kantatessa kuitenkin useimmin. Taidan vaihtaa koko tankin, pumput ja suodattimen ihan suosista... vai? Tasakaasulla ilmentynyt typerää "nypytystä".
..ammattina autoslalom..

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tänään vaihdoin Twinsparkin bensapumpun american tilalle. Oletetaan että pumput ovat alkuperäisiä niin nippelitietoa: TS:n pumppu on vähän suurempi, siinä on erilaiset liittimet ja mikä ihmeellisintä pumput ovat miltei identtisiä mutta niissä on ristiin erikokoiset plussat ja miinukset. Sitten seuraa kysymys pystyssä heiluttaessa american pumpun sisus liikkuu vähän ja sivuttain heiluttaessa helisee vähän. Selkeästi risa? Pistin samalla TS:n pumpun kiinni niin en verrannut siihen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Tankissa oleva pumppu pimeänä, liittimelle tulee virtaa taakse...kokeilin varmuudeksi apuakulla antaa suoraan virtaa pumpulle mutta ei auttanu. Hain toisen pumpun varastolta joka aiemmin purettiin ja pimeänä sekin.. :lol:

Käy ja kulkee mutta oli aika pitkä käynnistysvieteri talven jälkeen, tankki puolilllaan.

Mistäs tänä päivänä kannattaa kysellä uutta tankkipumppua?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ilmeni pieni mahdollisuus kun kaasarikoneisen siirtopumppua on tarjolla kohtuuhintaan mahtaisiko se sopia Twinsparkin tankkiin?

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Itse ostin motonetista tankissa olevan pumpun 75:een. Siihen käy saab 9000 oleva tankissa oleva siirtopumppu, pieni eroavaisuus on sihdin kiinnityksessä, mutta sopii kyllä.

Avatar
Tiige
Viestit: 2857
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

jiiässä kirjoitti:Ilmeni pieni mahdollisuus kun kaasarikoneisen siirtopumppua on tarjolla kohtuuhintaan mahtaisiko se sopia Twinsparkin tankkiin?
75 TC:n? Ei kai niissä mitään siirtopumppua ole?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Itse ostin motonetista tankissa olevan pumpun 75:een. Siihen käy saab 9000 oleva tankissa oleva siirtopumppu, pieni eroavaisuus on sihdin kiinnityksessä, mutta sopii kyllä.
Kiitos.. :P

En ole ollenkaan varma onko TC:ssä tankkipumppua, veikkaisin yhtäkkiä kanssa että siinä on vaan konehuoneessa oleva pikkupumppu. Semmosta halpaa pumppua tosiaan vaan saa mutta saattaa olla että se on tarkoitettu ie jetronic ruískulla oleviin malleihin...täytyy selvitellä asiaa lisää.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Toisinaan bensaletkut tyhjenevät pidemmän seisotuksen aikana, etenkin jos bensalinja ei ole 100% tiivis, tai bensapumpun venttiilit falskaavat. Silloin saattaa joutua hinkkaamaan hyvinkin pitkään ennen kun pumppu saa vettä myllyyn. Tuon takia ei varmaan kannata alkaa siirtopumppua asentamaan, ja ongelma pistuisi myös sähköisellä bensapumpulla konehuoneessa, jos oikeasti häiritsee. Jos viikon parin seisotuksen jälkeen joutuu sahailemaan pitkään, niin silloin on mahdollisesti noita vuoto-ongelmia.
Kimmo

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^75 TS:n tankissahan kuuluu olla ja on siirtopumppu koska tankki alhaalla. V6:ssahan tankki on kontissa painepumppua ylempänä, jolloin ei tarvita siirtopumppua. Ei kyse ole mistään jälkiasennus-pumpusta...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^ En lukenut koko stooria ja huomasin että puhuttiin siirtopumpusta, TC:n tankista ja käynnistysongelmista seisotuksen jälkeen.. Kommentti siis aiheeton, TS:ssä kuuluu olla se siirtopumppu.
Kimmo

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

käynnistysongelmista seisotuksen jälkeen..
Juu talviseisonta tekee pitkän vieterin käynnistykseen, pari viikkoo esim vielä ei tee...hyvin muuten pelaa mutta vähän mietityttää kuinka koville painepumppu+sulake joutuu, varsinkin kun tankki on puolityhjä.

Avatar
Tiige
Viestit: 2857
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

VMTD kirjoitti:Itse ostin motonetista tankissa olevan pumpun 75:een. Siihen käy saab 9000 oleva tankissa oleva siirtopumppu, pieni eroavaisuus on sihdin kiinnityksessä, mutta sopii kyllä.
Varmistetaan vielä, eli tämä?

Siirtopumppu Saab Bosch-järj 28-1722 9000 SIIRTOpumppu jos Bosch-järjestelmä [1985 - 1998] 44.50 €

Olisi itselläkin edessä tankin vaihto. Siirtopumppu on nykyisellään ainakin pois pelistä. Toinen läpiviennin virtapiuhoista on kadonnut jonnekkin.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Oliskos kellään kuvaa millainen pumppuhässäkkä tuolla TS:n tankissa on?
Kimmo

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kävin hakemassa Saab pumpun, vaikuttaa sopivan, kaikki osat vielä purettuna, vaihdan kokonaan toisen tankin samalla.

Yläpuolella oleva mittarin anturi varuste lähtee helposti irti kiertämällä hieman jos tarvii irrottaa, vaihdan itse ehjän anturin nykysestä tankista toiseen tankkiin.

Pumppu menee tankin kyljestä sisään, sijaitsee keskellä tankkia metalliputken päässä, "teepussi" sihtinä...paksu putki lienee bensan lähtölinja ja pienempi paluu.

Läpiviennin lukitusrenkaan avaus ehjänä lienee haasteellisin homma, mulla oli aika lailla ruosteinen, WD40:llä likoomaan yön yli ennenkun yrittää, helpottaa ainakin vähän.. :wink:

Avatar
TwinS
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Kesä 2004, 05:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TwinS »

kterkkila kirjoitti:Oliskos kellään kuvaa millainen pumppuhässäkkä tuolla TS:n tankissa on?


Tommonen:

Kuva
75 TS -88

Avatar
Tiige
Viestit: 2857
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

TwinS kirjoitti:
kterkkila kirjoitti:Oliskos kellään kuvaa millainen pumppuhässäkkä tuolla TS:n tankissa on?


Tommonen:

Kuva
En tiedä kuinka vanha kuva on, mutta ei sattuisi olemaaan tulo/meno putkien ulkohalkaisijaa tiedossa? Villi veikkaus on 10mm ja tulo 8mm. Pitäisi tankkiprojektin yhteydessä uusia pari hapanta putkea letkulla.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^^ Kiitos kuvasta. Siinähän on pumppu melkoisen pitkän kaulan päässä. Nyt tuokin on sitten nähty.
Kimmo

Avatar
TwinS
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Kesä 2004, 05:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TwinS »

Tiige kirjoitti: En tiedä kuinka vanha kuva on, mutta ei sattuisi olemaaan tulo/meno putkien ulkohalkaisijaa tiedossa? Villi veikkaus on 10mm ja tulo 8mm. Pitäisi tankkiprojektin yhteydessä uusia pari hapanta putkea letkulla.


Kuva on pari vuotta vanha ja pumppu on asennettu takaisin autoon, eli tarkkaa mittausta ei pysty tekemään. Muistini mukaan lähtöputki on 12mm ja paluuputki 8mm.
75 TS -88

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Muistelisin myös että lähtöputki on 12mm, kun silmällä katoin että olis 10mm niin eipä tuo sopinutkaan.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Tiige
Viestit: 2857
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^^Kiitoksia, tietää varata sopivaa letkua. :)
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Minulla on ongelma TS:ssä.

pumput pelaa ja releet tulipellin takana on ehjät, mutta ei käynnisty. Virta ei tule pumpuille asti. Nyt pitäis käydä noi liittimet ja johdot läpi mutta korjausoppaassa on vain kuvat V6 konehuoneen liittimistä.

mitä kautta tuo virta kulkee?

akulta virtalukolle sieltä sulakerasiaan josta releille ja sieltä pumpuillekko...

ja missä noi liittimet mahtaa olla. Kontissa on siirtopumpun liitin, takapenkin alla jossain toinen (painepumpunko). Onko loput konehuoneessa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Hanskalokeron takana on yksi moninapaliitin, joka luultavasti on kaiken pahan alku ja juuri. Muistaakseni pinkki johto. Voin olla väärässäkin väristä.

Otat sen vetolaatikon käteen ja kurkkaat sinna alle, niin näät liittimen (voi olla kaksikin, mutta jompi kumpi niistä.)

Heiluttelet vähän ja kokeilet sitten. Kannattaa niitä urospinnejä levittää pikkuisen, niin kontakti on parempi. Voi myös olla kuumasta sulanut tai hapettunut se liitin. Tai sitten vaan löysä.

Edit: Muistaakseni ko. karva maadottaa pumpun releen moottorin ohjausboxin kautta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
TwinS
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Kesä 2004, 05:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TwinS »

Hepa on oikeassa tuon moninapaliittimen suhteen. Useimmiten se on likaannuttuaan tai väljistyttyään palanut ruskeaksi.

Kannattaa seurata releeltä tulevaa pinkki-valkoista johtoa, ja tarkistaa kaikki muutkin liittimet matkan varrelta. Piuha taitaa mennä releeltä sulakkeelle 13 (?), josta takaisin tuohon hanskalokeron takaiseen liittimeen ja sieltä lattiaa pitkin takapenkin alle, josta painepumpun haara menee lattian läpi pumpulle ja siirtopumpun haara jatkaa tankkiin.

Jos tarvitset skemoja, voin laittaa niitä emailiin.
75 TS -88

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Kiitos infosta, lähdenpä heiluttelemaan johtoja... Eipä muuten ollut ikinä ennemmin Limitedin takapenkkiä irroitettu. Oli vielä penkin pehmuste liimattuna kiinni ääneneristysmaton bitumissa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

effer
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:31
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja effer »

Onko kellään kokemusta 75 ts seuraavasta oireilusta : kaynnistyy helposti, kierrokset nousevat noin kolmeen tonniin välittämätta kaasupolkimen asennosta ,sen jälkeen totaalinen kuolema. Tätä voi tehdä vaikka kuinka monta kertaa peräkkäin ?????

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

ja releet tulipellin takana on ehjät
Noniin, taidatte jo arvata kuinka kävi. Purettiin puoli autoa ja käytiin kaikki läpi, löydettiin mielenkiintoisia sähkökytkentöjä mm. vanhanmallinen virtalukko (giulietta-alfetta). Olin vaihtanut nuo releet yksi kerrallaan toimivasta alfasta ja koittaen jokaisen releen vaihdon jälkeen startata. Olisi pitänyt kerralla vaihtaa kaikki releet, koska niistä oli kaksi pimeänä.

No, varaosa 164sta oli taas hyötyä kun luovutti pari relettä 75seen.
Onko kellään kokemusta 75 ts seuraavasta oireilusta : kaynnistyy helposti, kierrokset nousevat noin kolmeen tonniin välittämätta kaasupolkimen asennosta ,sen jälkeen totaalinen kuolema. Tätä voi tehdä vaikka kuinka monta kertaa peräkkäin ?????
Sama homma oli mulla viime kesänä ja nyt kokonaan mykkä. eli vaihda rele/releet tulipellistä
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Vastaa Viestiin