156 ja motor system failure ... tms ...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

156 ja motor system failure ... tms ...

Viesti Kirjoittaja Pasi »

noniin... ~3 viikkoa ollut "uusi" 156 alla ... Pesin sen työpaikan pihassa tänään ja lähdin ajelemaan kotiin... kunnes ~200m ennen kotia rupeaa italian ihme piiputtamaan ja näytössä vilkkuu teksti "motor *something* failure - Go to dealer" ....

Huomena täytyypi soittaa myyjälle ja viedä auto huoltoon tutkittavaksi... mutta uskaltaako tuolla ajaa?

moottorista ei kuulu mitään epätavallista ja auto käy normaalisti... voisiko kysessä olla pesuveden aiheuttama oikosulku tms. !?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

P.S. testasin käynnistää auton uudestaan päästyäni kotiin, ja auto käynnistyikin, mutta vika ilmoitus pomppasi ruutuun silti :shock:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Vilkuttelee vielä pari päivää, jonka jälkeen rauhoittuu. Vikamuistiin jää tieto tapahtuneesta.
Mulla heitti samanlaisen ilmon kerran, eikä mielestäni mitään epänormaalia ollut tapahtunut, eikä minkäänlaista oiretta ollut autossa.
Villi veikkaukseni; kosteutta jossain.

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Mulla tuli uuteen autoon sama vika, mutta sen huomasi kyllä ihan ajaessakin, että yksi sylinteri ei pelittänyt. Syy: vettä tulpankolossa moottoripesun jälkeen. Pelästyin. Mutta ei siinä sen vakavampaa sitten ollut.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Minulla se paloi välillä, välillä ei. Testeri väitti kuskinpuolen lambdaa vialliseksi. Lambdan vaihdon jälkeen valoa ei enää näkynyt. Varoitus on muistaakseni motor control system failure
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

jep... kaasuläpän tunnistin oli jumissa... tms.... huh huh... tuo motor control system failure kuulosti vaan niin pahalta *puuuuh*
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Mun 156 superi heitti ton saman yhdessä montussa, muutenkin kolahti monttu rajusti ja heti perään PIIIIIP ja vika koodit ja valot päälle.
No se meni ohi kun montusta päästiin eteenpäin, sen koommin ei ole ilmestynyt.

jsj
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Touko 2006, 17:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jsj »

Myös minulla Superissa alkoi vilkuttamaan tuota motor control system failure koodia ja tyhjäkäynnilla myös ravisti aavistuksen verran. Muuten toimi normaalisti. Moottoripesun jäljiltä jäänyt kosteutta yhteen tulpanreikään. Kuivaus ja putsaus ja vika pysynyt poissa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

HA HAA!!!!

Kusetin teitä kaikkia... ei se mun 156 tullutkaan kuntoon.... tai tuli... mutta töiden jälkeen kotimatkalla sama virhe pomppas ruutuun ja autosta katosi tehot!

Oli kuin Alfasani olisi ollut 1.0 kone tai tiet olisi ollut tervaa !!!


No ei se mitään... auto on Deltassa taas ja alla on säihkyvän upea Kia Magentis 2.0 joka on maailmankaikkeuden hirvein auto (tai ainakin niistä mitä olen ajanut) ..... Vituttaa..... :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Noniin... biili on kunnossa taas... kaasuläppä hässäkkä on paskana, uusi tilattu Italiasta.... :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

...juttu kehittyi niin että saan tänään vanhan Alfani takaisin, jolla porskuttelen kunnes saavat Malmin deltassa korjattua uuden.

Täytyy kyllä sanoa että jos ei lasketa sitä että myivät alunperin "rikkinäisen" auton, niin palvelu on ollut lähestulkoon moitteetonta :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Mulla on se käsityksentapainen olettamus että kun motor control system failure ilmo tulee ajon aikana auto (jts) menee ainakin tietyissä tilanteissa safe/limp modeen eli moottoritehoja/kierroksia rajoitetaan? sammutus/uudelleenkäynnistys poistaa limp moden.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

ensimmäisen kerran kun virhe tuli ruutuun niin auto kulki normaalisti ...

ja nyt kun tehot on uupunut niin se on syönyt bensaa ihan järjettömiä määriä... varmaan joku 5 litraa mennyt noin 20km matkalla :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tänään aamulla auto deltaan... vaihtoivat "kaasuläpän kotelon"...

hain auton 16.00 ... ajoin pihasta pois ja *piiiiiiip*, virhe hyppää ruutuun ja tehot menee pojens...


auto takasin deltaan ja odottelemaan maanantaille uutta ilmiä :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mikä Delta? tuntuu olevan vieläkin tuota arvaustouhua :twisted:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Ja lopulta sieltä on kuitenkin mennyt lambda joka luonnollisesti on tuulilasin jälkeen viimeinen jonka vaihtavat autoon :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Myyjä joka auton minulle myi 4 viikkoa sitten "naureskeli" että kohta mulla on uusi auto... :lol:

noh, minä ajan stiiiilolla niin kauan kunnes saavat vian paikattua .... ja parempi vaan mitä enemmän osaa vaihtavat sinne omaan piikkiin ;)


Kun otetaan huomioon että sain 120tkm huollon hihnoineen siihen jo myyntihetkellä ilmaiseksi, ja nyt vaihtavat vielä muita "arkoja" osia omaan laskuun, niin enpä voi paljoa valittaa :lol:


Ei tässä kait voi kuin ajatella positiivisesti :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jeh, auto saatu takasin.... eivät nyt sitten vaihtaneet ilmiä (kun vika katoaa välillä kun auton sammuttaa ja palasi taas ajossa niin epäilivät vahvasti jotain liittimiä) .... noh... kesälomareissu edessä viikonloppuna... katsotaan miten pojan käy :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

pensku
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 08:56

Viesti Kirjoittaja pensku »

Pasi kirjoitti:Jeh, auto saatu takasin.... eivät nyt sitten vaihtaneet ilmiä (kun vika katoaa välillä kun auton sammuttaa ja palasi taas ajossa niin epäilivät vahvasti jotain liittimiä) .... noh... kesälomareissu edessä viikonloppuna... katsotaan miten pojan käy :lol:
Luultavasti vika on niissä lambdojen liittimissä, koska omaani vaihdettiin lambdat niin vikavalo pysyi poissa n.300 km, mutta kun itse sitten putsailin liittimiä niin ilmoitus oli poissa n.10 000 km, jonka jälkeen ilmoitus alkoi olla näytössä harva se päivä. (välillä lähti pois ja välillä tuli). Deltassa sitten vaihtoivat 2 liitintä ja ilmoitus on pysynyt poissa. Sanoivat että liittimissä on ollut vikoja, mutta ei valmistevikoja eli maahantuoja ei korvaa. Lysti maksoi 340 €. Tätä se on kun kansa ajaa täällä pohjanmaalla onnellisesti Rinta-Joupin Toijotalla. :?

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Jees, MCSF-virus iski sitten tännekin ja juuri kun pari päivää sitten kehuin, ettei mitään häiriöitä ole ollut koko aikana... pirut seinälle jne.
Auto tosin toimii tasan niinkuin ennenkin, vielä.
Perjantaina arvauskeskuksen pojat ehdottelee varmaan moottorin tai jonkun muun vähäpätöisen osan vaihtoa, mutta ehdotelkoot, kun on takuu voimassa.
Tämä siis näyttää olevan yksi JTS:n vakiohäiriöistä ulkomaan palstojenkin mukaan.
Olis vaan edes kuva noista johdotuksista, niin voisi ittekin tarkistella, kaikki näkyvissä olevat tarkistelin tosin jo. Jotain liitintä oli erkalla paranneltu, liekö se sitten.
Raportoidaan asioista tähän ketjuun myöhemmin.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
janne63
Viestit: 64
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 15:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja janne63 »

Tässä kuva Oulun Deltan korjauksesta lambdan liittimeen.
Ohittivat rikkinäiset piuhat rosvoilla ja hyppyjohdoilla.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3831

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3830

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

janne63 kirjoitti:Tässä kuva Oulun Deltan korjauksesta lambdan liittimeen.
Ohittivat rikkinäiset piuhat rosvoilla ja hyppyjohdoilla.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3831

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3830
Merkkiliikkeessä tehdyn näköinen patentti :roll: .
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

pensku
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 08:56

Viesti Kirjoittaja pensku »

Pasi kirjoitti:Jeh, auto saatu takasin.... eivät nyt sitten vaihtaneet ilmiä (kun vika katoaa välillä kun auton sammuttaa ja palasi taas ajossa niin epäilivät vahvasti jotain liittimiä) .... noh... kesälomareissu edessä viikonloppuna... katsotaan miten pojan käy :lol:

Löytyikö ikinä todellista vikaa vai mikä oli vikana, koska oma 156 jts tekee
nyt samanlaisia temppuja.Enää vika ei ole lambdoissa vaan sanoivat deltassa että vika on luultavasti kaasuläppä sydeemissä ja hinta n. 1300 € + työt.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

no mulla kun vaihtoivat kaasuläppä systeemin niin ongelma on pysynyt poissa... tosin viime viikonloppuna auton pesun jälkeen tuli taas virheilmotus mutta auto kulki normaalisti...

Tämän johdosta vaihtoivat vielä ilmamassamittarin, kaasuläpän asennontunnistimen ja ilmalämpötilasensorin (jos oikein muistan) ... samalla kun vaihtoivat koiranluut, tukivarret ja puslat ... ILMAISEKSI :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

pensku
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 08:56

Viesti Kirjoittaja pensku »

Pasi kirjoitti:no mulla kun vaihtoivat kaasuläppä systeemin niin ongelma on pysynyt poissa... tosin viime viikonloppuna auton pesun jälkeen tuli taas virheilmotus mutta auto kulki normaalisti...

Tämän johdosta vaihtoivat vielä ilmamassamittarin, kaasuläpän asennontunnistimen ja ilmalämpötilasensorin (jos oikein muistan) ... samalla kun vaihtoivat koiranluut, tukivarret ja puslat ... ILMAISEKSI :D
Elikkä osia on vaihdettu todella paljon ja vikaa ei oikeasti osata tunnistaa. On se kumma kun maahantuoja sanoo ettei kyseessä ole muka tyyppivika vaikka puolet auton sähköosista jouduttaisiin vaihtamaan. Eikä alfoissa kuulemma ole mitään tyyppivikoja. Ei voi muuta kun sanoa että kunhan pääsis eroon ja nopeasti ja vaihtoautohyvitys olisi edes kohtuullinen.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

pensku kirjoitti:Ei voi muuta kun sanoa että kunhan pääsis eroon ja nopeasti ja vaihtoautohyvitys olisi edes kohtuullinen.
Niin... voihan sitä Toyotallakin ajella... ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

jep jep... taas meni huoltoon.... virhe pomppas ruutuun ja ajo muuttui tehottomaksi.......

arvioitu aika 2 viikkoa... sillä välin alla 96vm Punto 1.1 koneella.... ahdistaa.... jos tuo vika tulee vielä kerran tämän huollon jälkeen niin harkitsen kaupan perumista....


auto ollut minulla ~10 viikkoa, joista 2 on vietetty huollossa..... johonkin se raja on vedettävä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

pensku
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 08:56

Viesti Kirjoittaja pensku »

Pasi kirjoitti:jep jep... taas meni huoltoon.... virhe pomppas ruutuun ja ajo muuttui tehottomaksi.......

arvioitu aika 2 viikkoa... sillä välin alla 96vm Punto 1.1 koneella.... ahdistaa.... jos tuo vika tulee vielä kerran tämän huollon jälkeen niin harkitsen kaupan perumista....


auto ollut minulla ~10 viikkoa, joista 2 on vietetty huollossa..... johonkin se raja on vedettävä
Omani ollut jo ihmeteltävänä loppukesän deltassa ja vikakoodit viittaavat kaasuläpän sydeemiin, mutta itse olen tuossa tuumaillut, että olisiko vika kaasupolkimen syydemissä tai sieltä lähtevissä johdotuksissa, koska auto pelaa aina jonkin aikaa vikakoodien nollauksen jälkeen. Onko autoosi vaihdettu jo tuo kaasupolkimen sydeemi. (boschin osa = kaiken pahan alku)
:?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

pensku kirjoitti:Onko autoosi vaihdettu jo tuo kaasupolkimen sydeemi. (boschin osa = kaiken pahan alku)
:?
Muistaakseni ne vaihtoivat sen viime huollossa....................
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

pensku
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 08:56

Viesti Kirjoittaja pensku »

Muistaakseni ne vaihtoivat sen viime huollossa....................[/quote]

Ilmoittele jos ne deltassa löytävät vian, niin ehkä se voi olla sama omassani.
Keskustelin tänään huoltomiehen kanssa ja hän meinasi että se voi olla johdoissakin välillä kaasupoljin/kaasuläppäsydeemi. Lupasivat tarkastaa johdot ensi viikolla. Kun kerkiävät. :(

pensku
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 08:56

Viesti Kirjoittaja pensku »

MUUTEN MINKÄLAISEN VIKAKOODIN TESTERI ANTAA???

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No mulle sanoivat että testeri vilkuttaa vaan jotain kaasuläppään liittyvää................. ei sen tarkemmin :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

pensku
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 08:56

Viesti Kirjoittaja pensku »

Pasi kirjoitti:No mulle sanoivat että testeri vilkuttaa vaan jotain kaasuläppään liittyvää................. ei sen tarkemmin :roll:
SAMA VIKA MUN BIILISSÄ !!!

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

älä viittii "huuta"... säästä se korjaamolle...

mutta mutta... tänään saan hakaista biilini pois (taas) ....

sanoivat että joku kaasuläpän johtoliitin oli löysällä tms... ihmetyttää vaan että miten ne kaikki liittimet voi olla niin prkl:n irti kokoajan :crazyeyes: :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

ARGH, tuttu teksti taas piippauksen kera

MOTOR CONTROL FAILURE

Vika pysyi poissa suunnilleen 10 kk, mutta nyt on jonkinlaista uutta vinkkiä mistä voisi johtua.

- Vika tulee yleensä kosteina päivinä koneen lämmetessä aamuajossa
- Vika ilmeni kun tankkasin yhden tankin 98:aa ja palattiin 95:een
- Kulutus nousi muuten samantien 2 litraa (kts.yllä)

Eli voisiko olla niin, että paluu 98:sta 95:een aiheuttaa jonkin rajan ylityksen tai esim nakutusta. Konehan oppii 98:lle ja paluu 95:een voi olla sille karua.

Aiemmin kun kärsittiin tästä ilmoituksesta ajoin yleensä koko ajan 98:lla mutta sen kohdalla on herännyt epäilys. Täällä pellon reunalla 98:a myydään niin vähän, että tavara on saattanut maata säiliössä todella pitkään. Myös pumput on huonommasta päästä pienen myynnin takia. 98 tankissa voi olla vettä kondensoituneena koska se on pitkään varastossa ja lisäaineet on saattaneet haihtua aikoja sitten taivaan tuuliin.

Onko näissä ajatuksissa ollenkaan järkeä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

alfista kirjoitti: Onko näissä ajatuksissa ollenkaan järkeä.
Mahdollisesti... :?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfista kirjoitti:98 tankissa voi olla vettä kondensoituneena koska se on pitkään varastossa
Sekoittuuko vesi bensaan? Ainakaan dieseliin ei pitäisi sekoittua, vaan laskeutua tankin pohjalle.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei kai se mihinkään sekoitu, masinolilla ja muillahan sitä yritetään poistaa tankista... kyllä tuo minusta ihan vika on eikä johdu mistään 98 tai 95 vaihteluista
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tuli vain niin kuin tilauksesta heti 98 tankillisen jälkeen.

Voi per... Deltaan en kyllä mene. Eikö tuota motor control failure hälytystä käynnistettäessä saa mitenkään pois vai onko sekin merkki siitä että vika on edelleen päällä? Yritin jo ecu resettiä, mutta ei taida purra obd vikakoodeihin.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

alfista kirjoitti:Voi per... Deltaan en kyllä mene. Eikö tuota motor control failure hälytystä käynnistettäessä saa mitenkään pois vai onko sekin merkki siitä että vika on edelleen päällä? Yritin jo ecu resettiä, mutta ei taida purra obd vikakoodeihin.
Taitaa tuo auto mennä jonkunlaiseen safe modeen, jota ei saa pois kuin vikakoodin kuittaamalla / vian korjaamalla.

Käsittämätöntä kyllä, että puolet osista on jo vaihdettu, mutta vian oikeaa aiheuttajaa ei löydetä. Mitä jos kokeilisit tuon arvauskeskuksen sijaan jotain pienempää ja valveutuneempaa pajaa, josta kuitenkin löytyisi sopiva testeri. Ota itse selvää, mistä vikakoodista on kyse ja lähde selvittämään ongelmaa sitä kautta... Mä en ole vielä kertaakaan käynyt Deltassa ja hyvin menee. :)

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep, OBD piuha ja AlfaDiag tai vastaava on jo ostoslistalla. Niillä näkisi ensiksi sen, että onko se vika edelleen päällä vai onko hälytys peräisin kaksi päivää sitten tapahtuneesta skeidasta.

Luulisi vain, että tuon virhemuistinkin saisi jollain tempulla resetoitua samalla tavalla kuin ecu:n keräämän moottorinohjaustiedonkin.

niko76
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Marras 2004, 09:09
Paikkakunta: kaarina

Viesti Kirjoittaja niko76 »

ota etummaiset lambda anturit irti ja heiluta niitä kädessä. Jos kilisee ne on morjens.
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jaha, ne menee siis 25tkm välein uusiksi. Olisikohan jossakin muualla vikaa, joka tuon aiheuttaa. Lambdoja on nimittäin vaihdettu viimeksi viime talvena (huokaus)

Avatar
janne63
Viestit: 64
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 15:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja janne63 »

Mulla sytytti häiriövaloa ja syy oli kuulemma kaasuläppä kotelo/liitin.Ei kuulemma ole ollut JTS:ssä mitää murheita asian suhteen sano Oulun Deltassa :shock: Noh asia on korjaantunut ja Alfa retkottaa erään liikkeen vaihtohallissa.

pensku
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 08:56

Viesti Kirjoittaja pensku »

Mun autooni vaihdettiin lopuksi koko kaasuläppäsysteemi, koska ajossa tuli kokoajan vikailmoituksia ko. paikasta. Kun uusi vaihdettiin niin vika ilmoituksia ei enää tullut. Kaasuläppäsysteemi maksoi lopuksi tinkimisen jälkeen Deltassa n.600€.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

pensku kirjoitti:Mun autooni vaihdettiin lopuksi koko kaasuläppäsysteemi, koska ajossa tuli kokoajan vikailmoituksia ko. paikasta. Kun uusi vaihdettiin niin vika ilmoituksia ei enää tullut. Kaasuläppäsysteemi maksoi lopuksi tinkimisen jälkeen Deltassa n.600€.
Eikö tuolla hinnalla saa jo virilaitteenkin (melkein)

Kuva

Kuva

Tämä piippaava yksilö kävi OBD kuittauksessa. Toisesta etummaisesta lambdasta on ollut signaali poissi... eli liitinvika.

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

alfista kirjoitti: Tämä piippaava yksilö kävi OBD kuittauksessa. Toisesta etummaisesta lambdasta on ollut signaali poissi... eli liitinvika.
Käytin kanssa kerran tuossa kuittauksessa/korjauksessa heinäkuussa, no pari viikkoa sitten virus iski jälleen. Availin noita lambdan liittimiä ja elektropuhdistusprayta laitoin. Eilen ihmeekseni mcsf-ilmoitus häipyi näytöstä. Ilmeisesti kontaktit pelasivat taas, auto toimi kyllä koko tuon ilmoituksen ajan ongelmitta. Tai sitten luigin sähköaivo vain kyllästyi patisteluun tietyn käynnistysmäärän jälkeen ?

Tarttee vissiin ruuvata jotkut mil-speksatut liittimet noiden muovisten tilalle, jos ongelmat jatkuvat ... tai sokeripala.
Yleis-OBD-scannerin osto on kyllä harkinnassa, sen hinnan äkkiä tienaa takaisin, kun noita kuittailee itseltä ja kavereilta.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Niin, että sen voi saada näytöltä korjaamalla kontaktit? Että vika voi siis olla oikeasti olemassa eikä vain ohimenevä kontaktihäiriö josta lastu hälyttää vaikka se meni viikko sitten... Tuohan on hyvä uutinen

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

alfista kirjoitti:Niin, että sen voi saada näytöltä korjaamalla kontaktit?
Ei ole kyllä minulla tarkkaa tietoa siitä, kuinka tuo systeemi pelaa, valitettavasti. Jos ei ole oikeasti mikään rikki, vaan tilapäinen kontaktihäriö, niin ilmeisesti tuo varoitusvalo sitten jossain vaiheessa lakkaa palamasta. Näin se olisi tietysti loogista, mutta Mr Luigi & Boschin tekosista koskaan tiedä.

On ainakin nyt pysynyt pois, joten ilmeisesti oli vain kontaktihäiriö. En kyllä ihmettele, kun niitä liittimiä katselin, johdot ovat aika lyhyetkin, joten tärinä ja moottorin heiluminen saavat ne kyllä ajan mittaan löystymään.

Oikeasti rikkinäinen lambda varmaan aiheuttaa erilaisia oireita eikä itsestään korjaannu, kts. muut topicit aiheesta.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mulle ilmestyy aika ajoin kaasupolkimen häiriö ja samalla alkaa moottorinohjaus valo palamaan.

Kaasupoljin korjaantuu resetoinnilla ja moottorinohjausvalo sammuu kolmannen startin jälkeen .

Talvellahan mulla palaa moottorinohjausvalo koko ajan kun auto on jatkuvasti tolpassa käynnistysten välissä ja moottorin ohjaus ei ymmärrä kylmän ilman tuloa ja lämmintä moottoria.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Vastaa Viestiin