Ilmastoinnissa "uutta" tyyppivikaa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

Ilmastoinnissa "uutta" tyyppivikaa?

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Lueskelinkin vanhoja topikkeja ja tällaista ei vielä ollut esiintynyt aiemmin. Mulla on Alfan alkuperäisestä ilmastointi laitteesta alumiininen putki irtipoikki. Putki lähtee kompurasta ja menee lauhduttimen kennoon. Pituudeltaan n. 30cm ja halkaisija n. 12mm. Hintaa Deltalla 186€.

Mahtaisiko jostakin saada halvemmalla?
Voiko korjata? Seokseltaan se taitaa olla melko haurasta alumiinia mikäli on tärinästä mennyt poikki.

t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Multa saattaa löytyä ehjänä 147:sta purettu. Pitäisi olla samanlainen. Saattaa toki olla että tuhosinkin sen irrottaessani. Jos kiinnostaa niin pistä meili tai PM.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kyllä tuo jonkunasteinen tyyppivika taitaa olla. Mulla kans murtui tuollainen ohut alumiiniputki - joskin ohjaustehostimesta. Pienenpienestä murtumasta tihkui öljyt pihalle aika hyvää vauhtia.

Luulen että se putki on pitkälti samaa materiaalia. Jostain epämääräisestä tärinästä tms. rasituksesta sekin varmaan murtui. Toistaiseksi ei ole tarvinnut uutta putkea ostaa, sillä kumiletkupaikka on tuntunut pitävän täydellisesti.

Milkman
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 21:54

Viesti Kirjoittaja Milkman »

Jep.

Mulla oli täsmälleen sama putki rikki.. Deltan hinta viime kesänä oli ~170€, en ostanut.. Muukkosella hinta oli noin 70€. Molemmat tilaavat Italiasta, Deltalla olisi kestänyt 4 viikkoa ja Muukkosella vain 2! Deltan hinnoittelu ja toimitusajat eivät juurikaan inspiroineet.

Oman putkeni korjasi paikallinen hydrauliikkapaja päivässä (helmiliittimellä) hinta 18€.. Ja taas pysyy nesteet sisällä!

Tomppa73
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Joulu 2005, 22:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja Tomppa73 »

Sama putki on minullaki poikki ja uus on tulossa Heikalta (69€), tosin tilattu yli neljä viikko sitte. Mut pitäs tulla tällä viikolla.
Tulis nyt tarpeen ku meinaa alfaan paistua HUH.

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

x

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Kitoksia vinkeistä,

Mika (BSTR) ja Tomppa (73),
Koska PPM viesti ei ole vieläkään teille lähtenyt (7 tuntia jo viivettä), niin joudun kysymään tässä että Mika, miten voisin saada tämän 147:ta jääneen putken haltuuni?

ja Tomppa, kuka on Heikka?

Muukkoselta sanoivat että tämä putki on eri kuin se mikä on aiemmin hinnoiteltu. Tämän hinta 100€. Jos ostaa ne molemmat parina, hinnaksi tulee yhteensä 120€.

t. Teemu
vastatkaa vaikka suoraan e-mailiin koska tuo forumin ppm vekotin ei toimi: teemu.paukkula@nokia.com
"The pride lasts longer than the pain..."

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Vastasin meilillä ja PM:llä.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

PM toimii ihan normaalisti, viesti siirtyy lähetettyihin kun vastaanottaja lukee sen :wink:

Oemor Afla
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Syys 2005, 18:15
Paikkakunta: Sirius

Viesti Kirjoittaja Oemor Afla »

Mulla ei ilmastoinsti pelaa ollenkaan.. Mistäköhän tuo putki löytyy konehuoneesta? Vois vilkaista onko paikallaan.
Onko pakko jos ei halua?

Tomppa73
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Joulu 2005, 22:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja Tomppa73 »

Kompuralta lauhduttajalle menevä kumi/alumiininen putki, joka minulla oli poikki juuri kurvin kohdalta, pikkasen ennen lauhduttajan kylkeen ruuvattavaa laippaa.
Ahdas paikka mut pitäs kurvi näkyä ennen lauhduttajaa.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Taitaa olla tyyppivikaa. Mun autosta vuotavat kuivaimen ja höyrystimen välinen putki, sekä kompurasta lähtevä imuputki.

Korjausta tilattu ensi viikon lopulle... onneksi autossa ei ole ilman ilmastointia ollut viime aikoina kuuma :crazyeyes:.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Vastaa Viestiin