Selespeed

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
lordoffisters
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2003, 21:13

Selespeed

Viesti Kirjoittaja lordoffisters »

Onko Teillä Kenelläkään Selespeed vaihteistoa Alfassanne tai tiedättekö muuten sen toimivuudesta?

Sehän on ilmeisen uusi juttu vissiinkin?

Eniten haluaisin tietää, että toimiiko se samalla varmuudella kovilla pakkasilla kuin normaalit käsihämmenteiset vaihteistot. Siinähän on se ratissa olevilla napeilla vaihtokin olemassa. Tuli vaan mieleen, kun pakkanen tuppaa usein jumittamaan autossa alkuun vaihteistoa niin mitenkäs sitten nuo pikkunippelit toimivat silloin?

Voihan siinä tosin sitten vaihdella itse keppiä nykimällä, mutta kuitenkin.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Klickaa ylävalikosta "Haku" ja sitten hakukenttään selespeed niin löydät vähän tietoa!

Tuossa jotain juttua talvesta, kun taas kukaan muu selespeedin omistaja ei ole valittanut että olisi talvella ongelmia ollut..

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Selespeed

Viesti Kirjoittaja Giri »

lordoffisters kirjoitti: Voihan siinä tosin sitten vaihdella itse keppiä nykimällä, mutta kuitenkin.
Kepin nykiminen on sama kuin nappeja painelisi, eli kepistäkin viesti vaihteistorobotille menee sähköisesti. Tuskin niihin kytkimiin mitään kylmä vaikuttaa, mutta itse hydrauliikkaan ehkä. Itselläni on sensimmäinen sele menossa mutta eka talvi vasta edessä, vähän jännittää miten mahtaa toimia. Jönsson kehui Suomi24:ssä kahden selen kokemuksella, että toimii hyvin talvellakin. Kyllähän sen pitäisikin toimia ainakin niin kylmässä kuin automaattivaihteisenkin koska Selespeed hydraulineste on ATF Dexron III:sta. Tosin varmaan kannattaa välttää nopeita vaihtoja (kierrokset yli 5k ja kaasu pohjassa) kunnes auto on kunnolla lämmennyt.

Alfiina
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 12:24

Viesti Kirjoittaja Alfiina »

No jaa meillä jäätyi selespeedin vaihteiston oljyt, meillä oli autossa silloin kilometrejä n 115tkm. Ilmeni sillä että välillä ei saanut liikkeelle autoa laisinkaan.... No yhteys otettiin DA-han ja siellä tutkivat asiaa ja sanoivat että valmistajan mukaan selen öljyjä ei tarvitse vaihtaa. Vaihdatettiin öljyt kuitenkin ja öljy oli vedensekaista harmaata mössöä verrattuna uusiin öljyihin, että ei ihme että jäätivät... Hieman uutta oppivat siinä DA:n asentajatkin. Tämän operaation jälkeen Sele on pelannut kun unelma!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Luulisi että seleen kondensoituu vettä siinä missä mihin tahansa lootaan? Kokemusta on tuosta "veden sekaisesta mömmöstä" firman mersussa. Mitä enemmän lyhyitä talvi ajoja sitä enemmän kertyy vettä, naturally :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Jotenkin tuntuu järjen köyhyydeltä jos uskoo, että öljyt kestää koko auton iän!?! Minä en siihen usko ja vaihdan myös vaihteistoöljyt muutaman vuoden välein. Suosittelen muillekin! Ei todellakaan maksa paljon!
Ei enää Alfaa... eipä

juri
Viestit: 632
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

toinen selespeed (156 ja 147)perheessä ja kilometrejä pirsseillä on yhteensä ajeltu semmonen 200000. vaihteisto on ylivoimaisen mukava ja kätevä missä tahansa ajotilanteessa, automaatti asentoa ei juurikaan tule käytettyä. paitsi nykyään kun pitää ruveta asentamaan handsfreetä kaupungissa kesken ajon...

muutaman talven kokemuksella taas voin kertoa että selespeed EI TOIMI kovalla pakkasella alkuun kovinkaan hyvin. meno tasaantuu hissukseen pakkasen kovuudesta riippuen kunhan kone lämpenee ja viimeistään puolessa tunnissa ei oikeastaan meno enää töki. 30 asteen pakkasessa paska on pari kertaa hyytynyt nolosti valoihin ja siinä on sitten työnnelty ja ihmetelty.

jos ostat niin osta 156:n, ja lohkolämmitin samaan pakettiin niin ei tarvitse punastella kun pakkasukko pysäyttää autosi aamuruuhkassa. muuten selespeed on loistava systeemi!
932 937 955 955

Vastaa Viestiin