Shell V-Power

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Niin,ei tuo mitään tehoa lisää anna . Lähinnä käy tasaisemmin ja paremmin. Myös puhdistaa yläkerran , ja sen huomaa kyllä .

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

willez kirjoitti:Itse nyt tankannut pari tankkia v-poweria ( n. 1,20€/l ) . Eroa 95:seen , tuntuu että pakoäänet ovat hieman muuttuneet ja ehkä vetää ihan hitusen paremmin . Ja esim. jos ajaa kauan tasakaasulla ja risteyksen jälkeen kakkosella punarajalle niin peilistä näkee paksun valkoisen savuverhon ja putken pää on aika musta . Voisiko olla että oikeasti lähtee karstat liikkeelle koneesta kun eikö tuossa ole jotain puhdistavaa lisäainetta ?

Edit: Ja tässähän on nakutus tunnistin ja tuo imunokana ajoitus , eli jos niitten avulla "lisävoiman" voi tuntea . En sitten tiedä
Ainakaan valkoista savuverhoa tai mustaa putkenpäätä ei synny karstojen liikkeellelähdöstä. Valkoinen savu, eli vesihöyry, näkyy parhaiten kylmällä kun lämpötilaerot ovat suuria ja höyry tiivistyy nopeasti pakoputken päästä tullessaan. Valkoista savua tulee myös silloin kun kannentiiviste posahtaa sillä seurauksella että vettä pääsee palotilaan. Musta pakoputkenpää kielii rikkaasta seoksesta. Usein koneet käyvät hieman rikkaalla täyskaasulla, vaikka muuten olisivat stoikiometrisella seoksella toimivia kattipelejä.

Imunokan ajoitusta (on/off) ohjaa vain imetyn ilman määrä, joten polttoaine ei sen toimintaan vaikuta.
Kimmo

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

kterkkila kirjoitti:
willez kirjoitti:Itse nyt tankannut pari tankkia v-poweria ( n. 1,20€/l ) . Eroa 95:seen , tuntuu että pakoäänet ovat hieman muuttuneet ja ehkä vetää ihan hitusen paremmin . Ja esim. jos ajaa kauan tasakaasulla ja risteyksen jälkeen kakkosella punarajalle niin peilistä näkee paksun valkoisen savuverhon ja putken pää on aika musta . Voisiko olla että oikeasti lähtee karstat liikkeelle koneesta kun eikö tuossa ole jotain puhdistavaa lisäainetta ?

Edit: Ja tässähän on nakutus tunnistin ja tuo imunokana ajoitus , eli jos niitten avulla "lisävoiman" voi tuntea . En sitten tiedä
Ainakaan valkoista savuverhoa tai mustaa putkenpäätä ei synny karstojen liikkeellelähdöstä. Valkoinen savu, eli vesihöyry, näkyy parhaiten kylmällä kun lämpötilaerot ovat suuria ja höyry tiivistyy nopeasti pakoputken päästä tullessaan. Valkoista savua tulee myös silloin kun kannentiiviste posahtaa sillä seurauksella että vettä pääsee palotilaan. Musta pakoputkenpää kielii rikkaasta seoksesta. Usein koneet käyvät hieman rikkaalla täyskaasulla, vaikka muuten olisivat stoikiometrisella seoksella toimivia kattipelejä.

Imunokan ajoitusta (on/off) ohjaa vain imetyn ilman määrä, joten polttoaine ei sen toimintaan vaikuta.
Ookei, tuo kansipahvi on tiedossa mutta vuotaa ulospäin vaan . Ja vie öljyä sen 1l / 5000km

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Jos kannentiiviste on lopussa, niin se saattaa tehdä juurikin tuota, että pölläyttää valkoista kun kierrättää kunnolla, vaikkei vielä normaaliajossa sitä teekkään. Vettä ei vielä siinä vaiheessa välttämättä vielä paljoa katoa. Noita pölläytyksiä kun tekee useampia, niin voi tulla kohta tiivisteenvaihto ajankohtaiseksi, nimimerkillä kokemusta on :mrgreen:
Kimmo

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

kterkkila kirjoitti:Jos kannentiiviste on lopussa, niin se saattaa tehdä juurikin tuota, että pölläyttää valkoista kun kierrättää kunnolla, vaikkei vielä normaaliajossa sitä teekkään. Vettä ei vielä siinä vaiheessa välttämättä vielä paljoa katoa. Noita pölläytyksiä kun tekee useampia, niin voi tulla kohta tiivisteenvaihto ajankohtaiseksi, nimimerkillä kokemusta on :mrgreen:
juu, "kaikki ajallaan" :) ja yksi juttu minkä huomasin niin ei nakuta enää,eli vaikka venttiilin säädöt ovat kohdallaan niin silti sillainen "tyypillinen sparkin" ääni . Nyt ei ole enää sitä . HMM

Edit: Tulipas taas vouhotettua , tuo valkoinen savu oli kuta kuinkin tuota vesihöyryä . :oops: Ei enää alle -5C tulekaan "pölläytyksiä" :oops:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »


Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tänään sai Shelliltä V-Poweria halvemmalla kuin 95E:tä ja sai vieläpä alennuskortin, jolla saa tämän kuun loppuun V-Poweria 95E:n hinnalla.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Joo,joku erikoispäivä tänään kun on 09.09.09 . Täällä maksoi poweri 1,249€

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^perskeles ku ois tajunnu käydä tankilla jo tänään... huomenna ei tuota ihmeainetta taida saada enää

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Vorssassakin oli Verraripensaa halvalla, 1,199 €/l. :)

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Ite vetäisin 75:sen tankin täyteen tota litkua. Mitää ihmeellistä en ainakaan vielä ole huomannu... Sai semmosen kupongin millä saa kokoloppukuun ajan tolla 1,199€/Litra.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Lahdesjärven Shelliltä sai eilen V-poweria 0,99€/L :wink:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Nouko88 kirjoitti:Ite vetäisin 75:sen tankin täyteen tota litkua. Mitää ihmeellistä en ainakaan vielä ole huomannu... Sai semmosen kupongin millä saa kokoloppukuun ajan tolla 1,199€/Litra.
Höh, mun lahjakortilla saa kerran uudelleen samalta asemalta V-Poweria 95:n hinnalla. V-Powerikin maksoi 1,299 eli sentin halvempi mitä 95. Pihalla päivysti joku plikka kyselemässä "tankkaatko bensaa? tankkaahan sitten V-Poweria!"

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Nouko88 kirjoitti:Ite vetäisin 75:sen tankin täyteen tota litkua. Mitää ihmeellistä en ainakaan vielä ole huomannu... Sai semmosen kupongin millä saa kokoloppukuun ajan tolla 1,199€/Litra.
'

Miksköhän mä en saanu tollasta. :(

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Maksoitko tiskille??

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Nouko88 kirjoitti:Maksoitko tiskille??

Juu

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Kumma juttu... Sieltä sen lipukkeen sai...

olavi mäentaka
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Elo 2009, 20:16
Paikkakunta: tampere

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja olavi mäentaka »

moi!mulla on muutama auto,joihin aina tankaan 99power,1 auto vaatii 98,teboilin aine nakutti,shell hoiti homman,turbo autoissani 99 vähensi koneen mekaanisia ääniä ja toi lisää herkkyyttä,suosittelen

olavi mäentaka
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Elo 2009, 20:16
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja olavi mäentaka »

moi!jos viritysaste on korkea ,silloin sen huomaa varsinkin ahdetuissa 1l/160hv

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Jos hinta on noin halpa, niin sitten se ei ainakaan voi vaikuttaa :silly:

No turboissa toki joo.
Kimmo

Hiki
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Joulu 2009, 19:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hiki »

Hei!

Kaippa tähän voisi ensimmäisen viestin sitten laittaa. Ostin tuossa juuri vuoden 1998 156:en 2.0 koneella ensimmäiseksi autoksi ja ai että kun on ilo ajaa :) Tampereen seuduilla pyörin tuolla.

Ja kysytääs ny, että kun sain kans tuommosen V-power kupongin "Anna autollesi joululahja!" niin kai tuota voi huoletta tankata tuohon 156:een?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

hyvin voi tankata.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

V-Power -kuponkeja jaossa edelleen kassa-asemilla, ovat voimassa 26.12. asti; 95:n hinnalla.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Tänään saa ysifemin hinnalla poweria tankkiin !

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

willez kirjoitti:Tänään saa ysifemin hinnalla poweria tankkiin !
Koko suomen shelleiltäkö?

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

VMP

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Hullut ostaa kun saa halvalla. Ei kannata. Taitaa olla vanhaakin kun halvennukseen ovat laittaneet.

Suomessa myytävistä pumppubensoista nesteen 98 on laadultaan parasta. Tämä täällä myytävä v-pöwer on tehty lisäaineistamalla.

Euroopassa myytävä V-Power on ihan eri tavaraa.


Jos joudutte ajamaan pumppubensalla käyttäkää vain nesteen 98:ia
Näin meitä ovat valistaneet miehet jotka tienaavat leipänsä tekemällä maailmanmestareita!

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

http://www.users.on.net/~craigf/fuelquality.htm

Rele pois kokonaan katillisesta twinsparkista->ECU avoimella säädöllä, mitä sitten tarkalleen meinaakaan..

V-poweria tankissa, kulkee paljon pirteämmin kuin releen kanssa 95:lla ja kuluttaa saman verran tai hieman vähemmän nurkka-ajossa, maantiellä paljon pienemmällä.

Päästöarvot on myös hyvät.. :-D

Juksu
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Heinä 2010, 16:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Juksu »

Multa löytyy muutama pullo vielä oktaaniboosteria. Tekee kuulemma 98:sta n 104-106 oktaanista. Pullo /50-60l. PM jos kiinnostaa :)

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja latzka »

Piti tätäkin ihmeainetta nyt kokeilla, kun kerran noin tuputtivat, että vielä ysivitosen pistoolissakin oli käsky kokeilla ennemmin viereistä letkua. :mrgreen:

Tasaisemmin tuo tuntuisi nyt käyvän. Nesteen 95:sta on tullut aiemmin juotettua, ja sen kanssa tyhjäkäynnillä esimerkiksi valoissa tuntuu koko auto pikkuisen huojahtelevan. Taikabensalla näköjään tuo ominaisuus hävisi kokonaan. Tai sitten ilmastointi vaan teki vähemmän töitä tänään.

Ja toki persdynon mukaan myös tehot nousivat noin 100 heposta. 8)

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

latzka kirjoitti:Piti tätäkin ihmeainetta nyt kokeilla, kun kerran noin tuputtivat, että vielä ysivitosen pistoolissakin oli käsky kokeilla ennemmin viereistä letkua. :mrgreen:
Ja sitten saa myös kahdella eurolla hienon Ferrari lasin :D

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Juksu kirjoitti:Multa löytyy muutama pullo vielä oktaaniboosteria. Tekee kuulemma 98:sta n 104-106 oktaanista. Pullo /50-60l. PM jos kiinnostaa :)
ja on varmasti lyijytöntä? mitähän tuollainen myrkky mahtaa maksaa?

jkf
Viestit: 95
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulia Veloce 2.2 jTDM, ex. Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

pjotrthegreat kirjoitti:
Juksu kirjoitti:Multa löytyy muutama pullo vielä oktaaniboosteria. Tekee kuulemma 98:sta n 104-106 oktaanista. Pullo /50-60l. PM jos kiinnostaa :)
ja on varmasti lyijytöntä? mitähän tuollainen myrkky mahtaa maksaa?
Esim. Motonetistä STP Power Booster oktaanin korottaja 250ml 9,90€. Joskus hankittu myös Clas Ohlsonilta isompi 500 ml:n pullo ruotsalaista myrkkyä, oli muistaakseni n. 20€, sama litku oli K.Kraakilla 30€. En kyllä muista merkkiä enkä jaksa lähteä tallille katsomaan mitä se on. Löytyy myös Liqui Moly, Willans, Bardahl jne. merkeillä. Tolueenia kannattaa kysellä myös esim. paperimiehiltä.

En tiedä millaisia määriä pitäisi olla, jotta silla (tolueenilla) oikeasti olisi vaikutusta, mutta noiden lisäaineiden kohdalla en muuttaisi ohjeen mukaista määrää. Eli kannattaa kysyä tietäjiltä. Mutta jos se ei muuta tee, niin pakokaasu tuoksuu "leipäiseltä" lisäyksen jälkeen. :) Meillä normi lisäaineita on käytetty penkitettäessä autoja venttiilien nakutuksen estämiseksi.

Juksu
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Heinä 2010, 16:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Juksu »

Pullon kyljessä ei mielestäni lukenut mitään, että olisi tai että eikö olisi lyijyä..

Tämä oli muistaakseni prescon kautta hommattua ainetta, jenkeistä.

3 x 325ml pulloa mulla löytyy..

Purkissa lukee STOP Octane booster and fuel conditioner

Carlo Coppa
Viestit: 737
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Fifth Gear testasi Golf GTI:llä eri bensalaatujen vaikutusta moottorin tehoon. Tulos oli, että V-Powerilla tehoa irtoaa neljä heppaa enemmän kuin normi-95:llä. Eli ratapäivää varten kannattaa ehkä raottaa lompakkoa vähän enemmän bensapumpulla mutta normiajossa tulee toimeen ruisleipäversiollakin. Tarina ei tosin kertonut (tai en huomannut) että kummasta V-Powerin versiosta testissä oli kysymys.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Minä jäin ymmärrykseen, että FG:n testin V-Power olisi ollut 98-oktaanista.
Tuon aidon V-Powerin saaminen Suomesta voi tosin olla hieman haasteellista ja taitaa olla jäljellä pelkkä nimi pumpun kyljessä, koska Shellillä ei ole enää omaa toimintaa Suomessa, vaan on ST1:n toimittamaa tavaraa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Il Mostro
Viestit: 354
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): A6 Avant 55 TFSI e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Jep, st1:sen 98 nykyisin kyseessä. On kuitenkin "lisäaineistettu" jollain (varmaan bilteman :lol: ) boosterilla.
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Ai niin, dieseliäkin saa v-powerina, kun täältä menee tarpeeksi etelään. En tankannut mm. hintaeron vuoksi, joten empiriaa ei ole.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja willez »

nitro+ uutta pensaa tulossa 24.4 Suomeen !

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja palkus »

nam :-D

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Onneksi on juuri tehty jakopääremppa! Uskaltaa paremmin nitroa tankkiin kokeilla. :lol: Mietin vaan että onkohan jakelu vain samoissa Shell pisteissä joissa on ollut tähän asti V-poweria? Ja miten on ton siirtymäajan kanssa. Kai se aikansa ottaa kunnes aseman säiliössä on pelkästään nitro plussaa.
Vai hoidetaanko juttu niin, että aseman säilössä olevan vanhan v-powerin sekaan lorautetaan uutta lisäainetta?

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Osallistuinpa arvontaan, vaikka markkinointi onkin vähän harhaanjohtavaa. Ei 2500 eurolla saa lähellekään koko vuodeksi bensiiniä. :mrgreen:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kovat on taas myyntipuheet "ihmebensan" kohdalla :roll:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Olisihan se kieltämäti kiva nähdä jotain testituloksia... Eli onko tuo nyt suomeksi etanolikastatteua veepoweria (siis vielä enemmän kuin nykynen veepoweri, mikä hädin tuskin poikkea lainkaan normaalista e5:stä) vai jotain enemmän vanhan veepowerin tyylistä? Ja lyijylläkö ne nyt lisävoitelua hankkii? :D

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Oikeaa V-poweria ei ole Suomessa nähty aikoihin. ST1:n ostettua Shellin Suomen-toiminnot tuolla nimellä on myyty tietääkseni ihan normaalia 98E5:sta. Sinälläänhän oikea V-power oli ihan kivaa, mutta vähän pirullista - sen oktaanispeksi heitteli siinä määrin, että sille oli kuulemma vähän pirullista kartoittaa moottorinohjausta, mutta moottorinohjaussoftan piti olla kartoitettu sopivasti "yli", että tuosta sai hyödyn irti (korkeammasta oktaanista ei ole etua, jos 98E5:llakaan ei nakuta). Käytännössä mahdollinen kulutusetu voi olla realistista, jos tuossa on korkeampi energiatiheys kuin normaalissa bensassa.

Mitä lyijyyn tulee, sitä ei katit kestä, joten oisko sinne lorautettu valmiiksi sekaan 2T-öljyä? :lol:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Siksipä lyijy hymiön takana :lol: Ja joo, tuon tiesinkin, että se on perinteistä e5:ttä ollut jo pitkään. Eikös Aito V-Power vieläkin ole 99+aa ja ilman etanolia? (vai oliko siinä joku raja, max 1%?) Tuota ei vaan taida oikeen saada, ellei euroopasta käy hakemassa, vai saako enää sieltäkään? Muistan, ettei edellisellä Alfalla Vpoweria kannattanut käyttää, kun hyöty ei aivan riittänyt kattamaan korkeampaa hintaa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja willez »

Silloin kun ekan kerran tuli Suomeen tuo V-Power , vedin sataviisvitosen tankin piripintaan sitä. Ainoa ero 95seen oli täyskiihdytyksissä puski jonkun aikaa mustaa savua , toisella tankilla ei enää tehnyt tätä. Joten olisko puhdistanu palotilat sillä ekalla tankilla :-D

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja jkk »

Aquatica kirjoitti:Siksipä lyijy hymiön takana :lol: Ja joo, tuon tiesinkin, että se on perinteistä e5:ttä ollut jo pitkään. Eikös Aito V-Power vieläkin ole 99+aa ja ilman etanolia? (vai oliko siinä joku raja, max 1%?) Tuota ei vaan taida oikeen saada, ellei euroopasta käy hakemassa, vai saako enää sieltäkään? Muistan, ettei edellisellä Alfalla Vpoweria kannattanut käyttää, kun hyöty ei aivan riittänyt kattamaan korkeampaa hintaa.
joillain seo asemilla myydään 99 bensaa, ainakin suvelan asemalla.

Avatar
Dottore
Viestit: 189
Liittynyt: 16 Touko 2013, 09:31
Car(s): Giulia Super 1.6
Paikkakunta: Isola di Traghetto

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja Dottore »

Onkos V-Powerista mitään uusinta tietoa? Joku aika takaperin tv:n Start-ohjelmassa mainostettiin uutta koostumusta, joka olisi kehitetty Shellillä Hollannissa. Omat tiedot bensojen eroista enemmän 70-luvulta, jolloin Shellin ja Esson bensoja pidettiin parempina kuin Nesteen litkuja. Mikäs tuollaiseen 105-sarjalaiseen olisi tänä päivänä paras löpö, jos tavoitteena on moottorin puhdas tasainen käynti, eikä tehonlisäys? :?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Dottore kirjoitti:Onkos V-Powerista mitään uusinta tietoa? Joku aika takaperin tv:n Start-ohjelmassa mainostettiin uutta koostumusta, joka olisi kehitetty Shellillä Hollannissa. Omat tiedot bensojen eroista enemmän 70-luvulta, jolloin Shellin ja Esson bensoja pidettiin parempina kuin Nesteen litkuja. Mikäs tuollaiseen 105-sarjalaiseen olisi tänä päivänä paras löpö, jos tavoitteena on moottorin puhdas tasainen käynti, eikä tehonlisäys? :?
Juuri tankkarin kokeeksi Giulian tankkiin tätä uutta V-Poweria. En kyllä osaa sanoa onko mitään eroa yleensä käyttämääni TB:n menoveteen.

Varmaankin paras ratkaisu käyntiin olisi päivittää jakaja sellaiseen malliin, jossa käyrät on tehty nykybensoille. Tuohon käyntiin kyllä vaikuttaa niin moni asia bensan ja sytkänkin lisäksi.

Tervetuloa foorumille ja mielellään kuulisi lisää hienosta autostasi!
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Vastaa Viestiin