75 ohjaustehostin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

75 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Onko koko ohjaus vaihde ja kaikki muu hässäkkä kuinka pahasti rungossa kiinni?? Lähteekö pois ihan helposti.?.?

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Tarkoittanet hammastankoa? Kysymykseen en osaa vastata, vielä.. Vuotaako?

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Ei vuoda, mutta on hyvin raskas oikealle kääntäessä, vasemmalle normaali. Tiedä sitte mitä katsastus ukkeli tykkää siitä. Helpoin on varmaan tyhjentää koko järjestelmä ja ottaa pumppu pois..

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Meidän sierrassa oli juuri noin että toiseen suuntaan olis raskas ja siinä oli sillon hammastanko vääntyny. Ei siinä ainakaan ollu kovin paha vaihtaa kunhan sai raidetangon päät irti, 75:sessa taitaa olla aika paljon ahtaampi paikka.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

En kyl oo mihinkään tietääkseni sitä torpannut.. :? Ei kai se nyt itsekkään väänny?

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

75:sta en ole varma , mutta 90:stä muistaakseni mahtu hammastanko tulemaan ulos ihan helposti Ilman erityisempiä operaatiota . Tuskin juurikaan eroa noissa , voisin kuvitella .

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Hammastanko on pirullisessa paikassa koneen alla. Se on kiinnitetty yläuolelta neljällä ruuvilla alla olevaan korin poikittaispalkkiin. Lisäksi pitää irrottaa ratilta tuleva akseli, joka on kiinni spooreilla ja "sokkana" olevalla ruuvilla. Jos laite ei vuoda mistään, niin kokeilisin kuitenkin ensin vaihtaa uudet nesteet. Nesteiden vaihto onnistuu helposti juoksuttamalla öljy paluuletkusta erilliseen astiaan ja lisäämällä säiliöön uutta nestettä sitämukaa kun se vajenee. Lisäämisessä pitää olla tarkka ettei pumppu haukkaa ilmaa.
TPP

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Voisiko järjestelmään päästä ilmaa joka panttaa siellä.?.? Talvella oli yksi letku todella löysällä josta olisi voinu hörpätä ilmaa sinne....

Avatar
Oleino
Viestit: 1949
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Järjestelmän voi ilmata kääntelemällä rattia edestakaisin kun kone ei ole käynnissä. Näin ainakin itse tein. Tosin tehostin tuli kuntoon vasta korjaamolla käyttämisen jälkeen, eli en mene takuuseen tuosta menetelmästä. (huom: vika oli erilainen kuin tässä, vuoti stefasta öljyjä) Jos hammastanko on yhtä pahassa paikassa kuin 33:ssa niin kannattaa koittaa ensin öljyn vaihtamista. Irroittaminen on melkolailla työlästä. :wink: Ja jos irroitat hammastangon niin vaihda samalla uudet paljekumit. Säästyt tulevaisuudessa joiltakin murheilta... :roll:
Tein itse - säästin

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Toisessa 75 TS:ssä vuotaa hammastanko repsikan puolelta. Irroittaminen on muiden kokemuksien perusteella hyvin työlästä. Pystyisikö tuota stefaa vaihtamaan irroittamatta hammastankoa?

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Tietääkö joku onko tehostetussa ohjauksessa rattiakselissa eri osat kuin tehostamattomassa ohjauksessa. Eilen yritin vaihtaa sitä ja näytti siltä, että rattiakselissa oleva ristinivel ei nouse tarpeeksi ylös jotta sen saisi kiinni tehostettuun hammastankoon.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Juu se rattiakselin alin pätkä on erilainen.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Kokeile ensin ettei ristinivelissä ole löysää...se voi alkaa ahdistaa kääntymistä jossain kohdassa jos on...

Toinen helppo kokeiltava on pallonivelet, ulommat raidepäät irti ja pyörittele käsin "olka-akseleita" , ei saisi ahdistaa missään kohtaa...

Hankalin homma jos vika on hammastangon sisällä ja enemmän ajetussa 75:ssa myös todennäkönen, siellä kulumaa, pykälää liukupinnoissa. Vaikeampi kokeilla varmuudella.

Palauttaako ohjaus hyvin?

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75:sen hammastanko

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Hammastanko lähtee 75:sesta mielestäni suht hyvin jos on ponni tai nosturi. Kun irrottaa molemmat moottorin etummaiset kumityynyt, ja nostaa moottoria vähän ylemmäksi, ja kuskin puoleinen pyörä pois, ja rattiakselin alaosasta 8 mm pultti pois ja sisäpuolelta jalkatilasta 32mm kiintoavaimella löysää rattiakselin alaosaaja nostaa sitä niin ylös kun se menee, niin hammastanko tulee kuskin puolelta pois. Tietysti raidetangot irti ja letkut. :)

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

jiiässä kirjoitti:Kokeile ensin ettei ristinivelissä ole löysää...se voi alkaa ahdistaa kääntymistä jossain kohdassa jos on...
Tänään saan postista uuden rattiakselin, vanhan nivelissä kun on väljää ainakin "hehtaari". Aikaisemmin tuo oli vielä suht kohtuullinen, yks ilta autoa ropaillessa väänsin pari kertaa pyörät paikallaan laidasta laitaan ja väljää tuli siitä aimo annos lisää. Sen verran että ei tee mieli ajaa motarivauhtia.

Ja tuon ohjauksessa on ollut sen klappaamisen lisäksi muutenkin sellaista kumipallomaisuutta ja pikkupikku jumitusta joissain kohdissa. Toivottavasti tää nyt helpottaa. On meinaan kaikki pallonivelet uutta että ne ei ainakaan kirraa mistään..

Vastaa Viestiin