164 superia ostamassa..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

164 superia ostamassa..

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu elikkäs tuommoinen olisi kiikarissa, tarkempi versio on 164 3.0 24V ja automaattilaatikolla varustettu.
FAQ oli aika kuiva superin suhteen joten kun foorumiltakin löytyy lukuisia superin omistajia niin vinkkejä kaivataan tarkistus kohteiden suhteen!

korihan noissa on sinkitty ja takakaarien raketeitakin muutettu joten ruostetta ei tarvine pelätä aivan samoissa määrin kuin vanhemmissa.

vioista jo senverran tiedossa että käy tyhjäkäyntiä viidellä mutta kierroksilla toimii kaikilla pytyillä, olisiko puola selvä yhdestä sylinteristä? ilmastoinnin näyttö pätkii myös välillä mikä taisikin olla tyyppivika noissa..

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kyllä toi näytö tempoilee yleensä jo 100-150t kilometrien jälkeen.Automaatti vaihteisto 164:ssa ei ole se paras valinta, kun suoritusarvot huononeevat, kulutus kasvaa aika perkeelesesti ja myös sen luotettavuus on hyvin kyseenalainen.
Siis manuaali Superi, ja se on siina, parempaa et löydä! (no ehkä vain 164Q4 :lol: )
Nothing beats cubic inch

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

noilla suoritusarvoilla nyt ei ole niin merkitystä kunhan ohi pääsee tarpeen vaatiessa ja kyllä tuolla tomaatillakin kortin saa pois halutessa kulutuskin on hieman toistarvoinen asia meikäläisen kilometreillä(10-15tkm/vuosi)varsinkin kun ensikesänä olisi tarkotus kurvailla GTV6:lla ..

Ps. edellinen alfasi näkyyolleen 164:n joten onkos sinulla omaa kokemusta noista supereista vai oliko tuo ihan vanhempaa mallia.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niissä Superien automaattiloodissa kuului olleen joku tyyppivika mutta kaikki yksilöt ovat varmaankin jo korjattu tähän päivään mennessä. Taisi olla ZF:n aski, eli eiköhän sitä joku osaa ronkkia jos tarvetta ilmenee.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tähän yksilöön oli jonkinmoinen laatikkoremppa tehty eli laatikon öljypumppu oli uusittu, olisiko sitten juuri pumpussa ollut tuo mahdollinen tyyppivika ja juu nelipykäläinen ZF:n se superista löytyy on siis melko yleinen tyyppi jota käytetty melko monessa eurokinnerissä joten luulisi tosiaan että asiaan perehtyneitä puljuja löytyy jos tarvista ilmenisi..

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Meinaatko antaa periksi ja ostaa uudemman (etuvetoisen)auton?

Hassusti meidän ajatukset menee samaa rataa. Minustakin on alkanut tuntua, että seiskavitonen käyttöautona on jo vähän vanha. Ja automaattia minäkin olen miettinyt. Mutta kesänautintoihin pitää olla takaveto alfa 8)

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no juu tuo superin koppa miellyttää sen verran silmää että mikä ettei.

samnalainen tuo ajatusmaailma kyllä on se on tainnut tulla todettua useampaan otteeseen.. :lol:
tosi on että seiskafemma on pikkasen liian vanha käyttöautoksi vaikka mukavahan se on takapotkulla luistatella talvisin mutta pakko se on antaa kehitykselle periksi pikku hiljaa ja kun on ajotkin noin vähäisiä niin miksei automaattia en ole kyllä yhtäkään omistanutkaan jotn kertahan se on ensimmäinenkin.

jeps kesäksi ehdottomasti vähintään yksi takavetoalfa 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

90 kirjoitti:jeps kesäksi ehdottomasti vähintään yksi takavetoalfa
Ja varsinkin talveksi! :-D
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Suosittelen ehdottomasti automaattia. Eilen juuri ajoin ja vertailin miten sujuvasti Alfan automaatti pelaa verrattanu joihinkin muihin uudempiin autoihin. Vaihtoja ei huomaa ja lipuu vain eteen päin kuin unelma :-D

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

onko marjutilla ollut mitään ongelmia vaihteiston suhteen?
Viimeksi muokannut 90, 16 Elo 2006, 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Majutilla ei ole ollut ongelmia vaihteiston suhteen, kuten edellisestä käy ilmi :) Ja kyllä se automaattikin kulkee ja ei tuo kulutuskaan pahimmasta päästä ole.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no hups.. kun ajatuksen kanssa lukee niin selvästihän tämä käyt tuosta ilmi, :)

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

No mulla oli 164 T.Spark vm 95, ja oli tosi raketti! Ei mitään suurimpia vikoja oli ilmestynyt, kuin se ilmastoinnin keskinäyttö, joka sammui ja öljypaine mittari näytti väärin, mutta se lienee olemaan tyyppivika näissä vehkeissa, muuten aivan verraton muihin autoihin auto!Mutta miks tomaatti? puhutaan Alfasta eiks nii? :wink:
Nothing beats cubic inch

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no miksei alfaa automaatilla? 164on hieman luxus luontoinen auto joten niin siihenhän sopii automaatti paremmin kuin hyvin ja lisäksi kun en ole ikuna tomaattia omistanut niin voisihan tuota kokeilla, ei se minua häiritse.

no vanhempien 164:n tyyppiviat hyvin selvillä sillä onhan noita kulkenut omienkin käsien kautta ja niissähän noita anturivikoja ilmeni, superista varmaankin enimmät lapsentaudit saatu karsittua jo pois

olikos tuo sinun TS siis facelift vai ihan ehta super?

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Reilun viikon 24v-Superia ohjastaneena suosittelen autoa varauksetta. Yksityiskohtien laatu on noussut alkupään malleista huomattavasti, kori tuntuu jämäkämmältä ja yleisesti ottaen auto on luokkaa ylempänä. Näissä on tietty suuria yksilöeroja kun autolla kuitenkin on ikää, osta paras tarjolla olevista vaikkakin maksaisi hiukan enempi.

Vaihteistoksi suosittelen manuaalia. Moottorin potku tulee 4000 kierroksen yläpuolella: haluttaessa liikahtaa vikkelämmin kierrokset kannattaa pitääkin siellä, mikä onnistuu käsipelillä varmaankin helpommin. Taksihenkiseen kruisailuun auto sopii kyllä niin ikään mainiosti, just heitin kaverin Kallioon kapakkaan niin herra alkoi automaattisesti etsimään taskusta lompakkoa kun pysähdyttiin:-D .

Yksi tyyppivika on ilmastoinnin näyttö keskikonsolissa: segmentit hiipuvat, koska kuulemma rakenne ei ole juotettu vaan piuhat on jotenkin liimattu (!) piirilevylle. Liimasauma sitten tykkää kyttyrää lämpötilan vaihteluista ja näyttöön tulee ufomerkkejä. Mutta ei hätää: eräs ruotsalainen Alfaharrastaja korjailee näitä puoliammatikseen hintaan 250+rahti. Oma näyttö lähtee sinne ensi viikolla, kerron sitten kokemuksista.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tosiaan tuo avainsysteemi takakontissa on hälyttimen sireenin poiskytkentä. Ledit pätkii mullakin muutamassa paikassa, tosin ainoastaan kello ainoa missä ei saa kunnolla selvää.

En kyllä puhuisi Superista ja tavallisesta kuusnepasta samassa lauseessa mielelläni, ja 12V maamoottori vetää sitten niin alhaalta että tekee automaatin turhaksi :-D

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 164 superia ostamassa..

Viesti Kirjoittaja Viikari »

90 kirjoitti: FAQ oli aika kuiva superin suhteen joten kun foorumiltakin löytyy lukuisia superin omistajia niin vinkkejä kaivataan tarkistus kohteiden suhteen!
Tarkasta myös syyläri. Kahteen vaihtanut 130 tuhannen jälkeen. Ekasta (tessu) alin kolmannes tukossa ja yläosasta lamellit käytännössä irti kaikki. Toisesta (superi) kolmannes lamelleista ainoastaan auttavasti kiinni. Oireili lämmönnousuina molemmissa vaikka kaikki termarit ja pumput oli vaihdettu.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

Rolle kirjoitti:...ja 12V maamoottori vetää sitten niin alhaalta että tekee automaatin turhaksi :-D
Joutuuhan tuohon keppiin tietysti jossain vaiheessa aina tarttumaan mutta liikkeelle tuolla pääsee kuin automaatilla konsanaan.
Laiska kun olen niin loivimpiin mutkiin, mäkiin ja risteyksiin ei aina jaksa vaihtaa :wink:
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Rolle kirjoitti: ja 12V maamoottori vetää sitten niin alhaalta että tekee automaatin turhaksi :-D
True, liikkeelle lähtöön riittää kytkimen nosto :-D Ja vaihteita tulee usein jätettyä välistä 1-2-5, kun ei niitä kaikkia jaksa kaupungissa kahlata läpi. Jos ei siis ole hoppu :mrgreen:

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

olikos tuo sinun TS siis facelift vai ihan ehta super?[/quote]
Se oli uudempi korimallinen 164, eli siellä oli edessä esim. pienemmät umpiot.
No kyllä kokeilla saa, mutta taas, kun sportti merkista on kyse, mun mielestäni se ei saa olla tomaatti.
Mutta kuitenkin paljon onnea auton kanssa!
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

90 kirjoitti:olikos tuo sinun TS siis facelift vai ihan ehta super?
Mulla on se käsitys että Sparkkia ei ole Superina tehtykään, niin kuin ei QV:takaan. Matalammat ajovalot ja muuta faceliftiä noihin kyllä tuli mutta ei kai koskaan niitä Superin puskureita ja sileitä kylkimuoveja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
90 kirjoitti:olikos tuo sinun TS siis facelift vai ihan ehta super?
Mulla on se käsitys että Sparkkia ei ole Superina tehtykään, niin kuin ei QV:takaan. Matalammat ajovalot ja muuta faceliftiä noihin kyllä tuli mutta ei kai koskaan niitä Superin puskureita ja sileitä kylkimuoveja.
QV:tä tai Q4:sta ei, mutta viimeisimpiä Sparkkeja muistan mobilesta selanneeni Superin puskureilla ja kylkimuoveilla.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
90 kirjoitti:olikos tuo sinun TS siis facelift vai ihan ehta super?
Mulla on se käsitys että Sparkkia ei ole Superina tehtykään, niin kuin ei QV:takaan. Matalammat ajovalot ja muuta faceliftiä noihin kyllä tuli mutta ei kai koskaan niitä Superin puskureita ja sileitä kylkimuoveja.
kyllä noita on tehty mutta käsittääkseni vasta vuodesta -94 , tuohon asti olivat TS:t faceliftejä ohessa linkki jossa kuva TS superista.


http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=26589844

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kivahan se on että suositellaan manuaalia, ilmeisesti moottorinluonne pääsee paremmin esiin, toisaalta samapa tuolle periaatteessa on kumman sitä laittaa mutta olisi tiedossa nimenomaan sopuhintainen ja huollettu super johon jakop remmikin aika vasta vaihdettu, tässä kys yksilössä kun sattuu laatikko olemaan automaatti niin minkäs teet :roll:

pitänee vielä tsiikata tarjontaa..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jaa no se oli sitten väärää "tietoa". Oli vaan jäänyt aivolohkoon pätkä TM:n vuoden -92 164 Superin esittelyartikkelissa, jossa mainittiin että QV ja Twin Spark eivät muutu Supereiksi. Tuohan ei tietysti estä sitä etteivät olisi myöhemmin muuttuneet.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

90 kirjoitti:huollettu super johon jakop remmikin aika vasta vaihdettu, tässä kys yksilössä kun sattuu laatikko olemaan automaatti niin minkäs teet :roll:

pitänee vielä tsiikata tarjontaa..
Onko V6 164:seen yhtä kallis hihnan vaihto kuin V6 156:seen.

Jos et itse osta autoa, niin kerro mulle, pliis.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei ole kyllä superin hihnanvaihdon hinnasta mitään hajua, tietäisiköhän kukaan 24V superin omistava palstalainen tuosta enemmän jos tietää niin tietoja vain esille kiitos :wink:

juu käyn tsekkaamassa auton nyt viikonloppuna ja katsotaan mihin suuntaan juttu etenee.. :)

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no tulipas käytyä superi katsomassa ja ei tuota laiskaksi voinut haukkua, vaikka jotkut täällä manasivatkin, laatikko sport asentoon jolloin kierrokset oli vajaassa neljässä tonnissa jo ennen kiihdytystä ja silloin mentiin ihan kivasti, oli melko äkkiä se vajaa pari markkaa lasissa, nyt kun itsellä on vertailupohjaa molemmista niin tomaatti ole ollenkaa pois suljettu vaihtoehto, loova pelasi kuin unelma.. :wink:

muutenkin tässä yksilössä kaikki toimi tuota ilmastoinnin näyttöä ei lasketa mukaan , paria lommoa ja jokusta naarmua lukuunottamatta lähes virheetön päällisin puolinkin ja sisältäkin kuin uusi..
lisäksi kuluvia osia oli uusittu ihan kivasti.


ja ne äänet kun kierroksia alkoi olla koneessa, aivan mahtavat.. 8)

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Ole nyt varovainen, tuo kuullostaa autokuumeelta :lol:
- Alfaholic -

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Rakkautta ensi silmäyksellä :lol:

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Marjut »

90 kirjoitti:no tulipas käytyä superi katsomassa ja ei tuota laiskaksi voinut haukkua, vaikka jotkut täällä manasivatkin, laatikko sport asentoon jolloin kierrokset oli vajaassa neljässä tonnissa jo ennen kiihdytystä ja silloin mentiin ihan kivasti, oli melko äkkiä se vajaa pari markkaa lasissa, nyt kun itsellä on vertailupohjaa molemmista niin tomaatti ole ollenkaa pois suljettu vaihtoehto, loova pelasi kuin unelma.. :wink:
Juuri noin, olen täysin samaa mieltä :-D

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Jappe kirjoitti:Ole nyt varovainen, tuo kuullostaa autokuumeelta :lol:
no pitänee pistää hieman jäitä hattuun tai käydä seisomassa kylmässä suihkussa.. :lol:

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

oho. Se onkin 90 joka haluaa vaihtaa 75:sen 164:seen TV: Sen -89 Twinsparkin omistaja

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Satakuusnelonen kirjoitti:75:sen
Joka on taas Savon entinen.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no juu tarkoitus olisi vaihtaa mutta katsotaan nyt, ehkä pitäisi tuon 75:n myös itsellä jos ei sopivaa ostajaa löydy, voihan sitä aina viedä klassikosta kilvet pois ja pistää naftaliiniin.. :wink:

juu savon vanhahan se hyvin on Savo autoa pitänyt, ei voi valittaa.. :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Veli kyseli että tietäisinkö jotain tästä autosta: Ajoneuvo Id: 846328
Onko omistaja foorumilla tai osaako joku muu sanoa autosta tarkempaa historiaa?

Hinta kiinnostaisi veljeä, mutta kulutus ei.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eikös tuo ole juuri se mitä 90:llä olikin kiikarissa?

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jaa no se oli sitten väärää "tietoa". Oli vaan jäänyt aivolohkoon pätkä TM:n vuoden -92 164 Superin esittelyartikkelissa, jossa mainittiin että QV ja Twin Spark eivät muutu Supereiksi. Tuohan ei tietysti estä sitä etteivät olisi myöhemmin muuttuneet.
QV 24V ja Q4 eivät muuttuneet. QV 24V:hän "muuttui" Q4:ksi vuonna 1994, mutta ei silloinkaan saanut super-hiluja. Käsittääkseni Q4:sta ei koskaan tehty oikeanpuolisella ohjauksella ja siksi mm. brittien oli loppuun asti tyytyminen etuvetoiseen 5-vaihteiseen eli QV 24V:hen, joka sekin ilman super-koristelua. Itse pidän FL:n ulkonäöstä huomattavasti enemmän kuin superista ja ehkäpä juuri siksi hain QV 24V:n maailmalta. Makuasioita, mutta mielestäni ylenpalttiset kromilistat eivät Alfaan sovi.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Giri kirjoitti:Makuasioita, mutta mielestäni ylenpalttiset kromilistat eivät Alfaan sovi.
Siksi ostaa -97:an missä on tyylikkään pronssiset listat :mrgreen:

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Ai ovatko ne alunperinkin olleet pronssinväriset? Kun niitä pronssisia mobilessa olen nähnyt, olen kuvitellut että kromilistat muuttuvat aikanaan ruskeiksi kun likaa, öljyä tms. pääsee jonkun muovikalvon alle :lol:

Taas oppi jotain uutta 164:stä :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:Eikös tuo ole juuri se mitä 90:llä olikin kiikarissa?
jeps sama peli. kauppoja on hierottu jo kovasti ja onhan nuo melkein jo tehtykkin, sovitiin vainmyyjän kanssa että odotellaan vielä hetki, on meinaan 75.lle pari varteenotettavaa ostaja kandinaattia jonossa, harmi vainkun ei myyjän ja ostajan aikataulut oikein vain sovi yhteen tuon tessun suhteen.. :wink:

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Giri kirjoitti:Ai ovatko ne alunperinkin olleet pronssinväriset?
On ne! -96 mallis kans jo :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no enpä olekkaan hoksannut että noita on pronsinvärisilläkin listoilla mutta allekirjoittaneen silmiin kirkkaat kyllä istuvat huomattavasti paremmin... :wink:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Giri kirjoitti: Makuasioita, mutta mielestäni ylenpalttiset kromilistat eivät Alfaan sovi.
no makuasioitapa hyvinkin, itsellä mietteet juuri päinvastaiset listat sopivat helvetin hyvin superiin varsinkin jos auto on väriltään tumma, mielestäni kun tuo FL- on ehkä hieman "muovisemman"-oloinen... :wink:

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

90 kirjoitti: tuo FL- on ehkä hieman "muovisemman"-oloinen... :wink:
tai "alkuperäisemmän"-oloinen :-D

Tyytyväinen olen ainakin siihen, että vain kansanmallit saivat super-lookin ja huippumallit (QV ja Q4) pidettiin sellaisina kuin Pininfarina oli ne suunnitellut. Samaa filosofiaahan Alfa noudatti myös 156:n kohdalla kun Giugiaron ei annettu kajota GTA:han :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no se alkuperäinen ei aina ole välttämättä kaunein.. :mrgreen:

juu ökymalleissa säilyi karvalakkilook loppuun asti... :wink:
varmaan siis täytty vaihtaa superin puskurit ja kylkimuovit QV/Q4:n jos tulee joskus tuollainen hommattua... :lol:
mielestäni QV:ssa ja Q4:ssa ärsyttävät varsinkin ne hillittömät helmat jotka eivät todellakaan istu kokonaisuuteen,noista tulee lähinnä mieleen 80-lukuiset teini dexterit nilkankatkojineen.. :lol:
siis perusmalli paljon paremman näköinen normaaleilla helmoilla.. 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

90 kirjoitti:siis perusmalli paljon paremman näköinen normaaleilla helmoilla
Varmaan olen tulossa seniiliksi mutta pakko olla samaa mieltä. Omaan silmään se alkuperäinen, levittelemätön design on kaikista paras.

Sama juttu muuten pätee melkein kaikkiin Alfan viimeaikaisiin malleihin, linjat ovat minusta olleet yleensä parhaita ennen kasvojenkohotusta. Vanhan ja uuden 156:n nokan suhteen olen vähän kiikun kaakun, perästä vanha on selvästi parempi. Vanhassa 147:ssa on paljon enemmän luonnetta kuin uudessa, samoin vanha 166 on minusta uutta tyylikkäämpi. 916 GTV:n Phase II:n minimaalinen hienosäätö alkuperäiseen malliin oli onnistunut, Phase III:n nokka taas on raskaan näköinen ja eri paria perän kanssa.

33:n ja 155:n kasvojenkohotukset ovat niitä harvoja onnistuneita, kolmostyypin 33 näyttää selvästi vanhoja tuoreemmalta mutta onnistuu silti näyttämään sen verran ehjältä kokonaisuudelta että se olisi voitu alun perin piirtää sellaiseksi. 155:lle pullistetut lokasuojat antavat tylsänpuoleiseen perusdesigniin ryhtiä ja muuttavat auton mittasuhteita leveämpään ja matalampaan päin.

Vähän sama juttu erilaisten sporttiversioiden kanssa, GTA-mallit ovat kyllä räyhäkkään näköisiä mutta en osaa pitää niitä varsinaisesti kauniimpina kuin peruskoreja. Jopa nuo oman 156:n pienet sportpack-helmat ovat vähän kiikun kaakun, perusmuoto olisi puhtaampi ilman niitä.

Kivittäkää vaan, nämä ovat vain puusilmäisen maallikon mielipiteitä :oops:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Joo, pakko minunkin on myöntää että perus 164:n helmat ovat huomattavasti kauniimmat kuin QV/Q4:n. Voi olla että tulee vielä ikävä vanhaa puhdaslinjaista '89:ä, jonka vähän aikaa sitten realisoin.

Pari Toyotisti-Volkswagenistia on QV:stä kysynytkin että kuka tuohon tollaset jälkiasennuslevikkeet on laittanut.. :oops:

Vanteita ovat sentään kehuneet, vaikkei niitäkään alkuperäisiksi arvanneet.

muthafucka
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Kesä 2005, 15:38
Paikkakunta: Takahikiä

Viesti Kirjoittaja muthafucka »

164 Procar on hienoin. On tehoa ja tyyliä. Ei ole netissä näkynyt myytävänä. Vois nimittäin harkita ooppelin vaihtoa jos tollasen löytäis.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

purin yhden tossa just...

Vastaa Viestiin