156 JTD 2.4

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Aika jännä, että ilmin rikkoutuminen aiheuttaa ahtojen seilaamista :o

Kuten jo toisessa threadissa kysyin, paljon pitäis näyttää arvoksi ehjällä anturilla?

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Zulak kirjoitti:Aika jännä, että ilmin rikkoutuminen aiheuttaa ahtojen seilaamista :o

Kuten jo toisessa threadissa kysyin, paljon pitäis näyttää arvoksi ehjällä anturilla?
Ilmi antaa väärää tietoa ja kone arpoo syötettävän kakun määrää---> ahdot seilaa. tjsp.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jeps, kiihdytyksen alussa syötöt ovat normaalit ja ahdin piikkaa nätisti 1,3 bar, mutta sitten kone menee laihalle ja ahtimen meno hyytyy-> ahdot laskee 0,8 bariin. Sitten seos hieman rikastuu, mutta pysyy vielä selvästi laihan puolella ja ahdot rupeaa pikkuhiljaa kipuamaan kohti 1,0 baria. Tuolla välillä ahdot seilaa oikeastaan kokoajan ja kiihtyminen on sitten sen mukaista :?

No, lauantaina saan uuden anturin, joten sunnuntaina saadaan uusia mittausarvoja ja maanantaina kirjoittelen niitä sitten tänne.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Eilen tuli asennettua uusi ILMI kiinni (Lucas-merkkinen tarvike Heikalta) ja nyt päästiin uudelle sekunttiluvulle 11.2 sek. Jotenkin tuntuu vielä kestävän... Ahdot ei enään seilaa vaan pysyy kiltisti kilon paikkeilla.

Käykääs nyt joku kokeilemassa omalla 2.4 JTD:llänne tuota 60-120 väliä nelosella, niin saataisiin pikkuhiljaa jotain vertailupohjaa.

Basswood
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Elo 2003, 21:09
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Basswood »

Pitäis pikapuolin tarkistaa venttiilin välykset ja olis kiva tietää valmiiksi mikä mahtaa olla säätöprikkojen halkaisija? (Auto siis 156 2,4JTD -99 eli 10 venanen.)

Entä onko kenellekään tullut vastaan että mekaaniskäyttöiset takaikkunat laskevat itsestään hieman? Ja missä mahtaa olla ongelma? Eivät laske niin paljoa että vesi tulisi sisään mutta tuulen suhina lisääntyy. (Joskin kattoluukku suhisee aika paljon enemmän.)

Mikä vaihteisto öljy tuohon 5-vaihteiseen laatikkoon kuuluu (laatuluokitus)? Muistan että joku olisi kirjoittanut että suositus on muuttunut ohjekirjan tyypistä.

t. Jussi
75 T.S. -91 (evp), GT JTS -06, Fiat 124 Spider -75, 159 2.4JTDM Aut -07 (ex: 156 2.4JTD 1999)

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Noiden kolikoiden halkaisijaa en nyt muista, mutta ne ovat samat kuin 128:ssa ja Ritmossa, eli ei mitään harvinaisia. Venttiileiden välyksiksi huolto CD antaa IMU 0,25-0,35 ja PAKO 0,30-0,40.

Itse ostin Heikalta laatikkoöljyt jotka on vieläkin vaihtamatta :oops: Luokitus olisi SAE 75W90, API GL5.

Tärinä taitaa osittain vaikuttaa takaikkunoiden avautumiseen. Ainankin omassa 128:ssa auttoi, kun käänsi veivit siten, että nupin paino kääntää ikkunaa kiinni tärinässä.

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tuo veivillisten takaikkunoiden aukeaminen on tuttu oire. Kaikissa omistamissani autoissa on pikkuhiljaa auennut. Veivin kääntö voi tosiaan hieman auttaa.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Keltsi kirjoitti:Eilen tuli asennettua uusi ILMI kiinni (Lucas-merkkinen tarvike Heikalta) ja nyt päästiin uudelle sekunttiluvulle 11.2 sek. Jotenkin tuntuu vielä kestävän... Ahdot ei enään seilaa vaan pysyy kiltisti kilon paikkeilla.

Käykääs nyt joku kokeilemassa omalla 2.4 JTD:llänne tuota 60-120 väliä nelosella, niin saataisiin pikkuhiljaa jotain vertailupohjaa.
No kävin kokeilemassa molemmat pirssit. Laatukellotukset rannekellolla, missä on vain pääilmansuunnat...

156 14-15 s. ilmeisesti ilmitarkastelun paikka
166 9-10 s. boxin voimalla.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Kiitos JTD:lle mittauksista! Eli oma Alfa saattaaisikin olla kunnossa :shock:
Mulla on hyllyssä nyt noita erillaisia ilmeijä, joten voitaisiin joskus kokeilla niitä sun Alfaan :wink:

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

No nyppäsin liittimen irti ja tuloksena herkempi toiminta, muttei vaikuttanut kellotukseen. Kokeilen vielä ristiin autoista, kun kerkiän.

Mistäs ne hyvät ja halvat tällä kertaa löytyy?
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Täälläkin ois paria erilaista ilmiä jos joku haluaa testata JTD:ssä. Omassani turha testailla kun ei oo ECUa.. voi mennä aikaa ennen kuin löytää uuden.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Tänään vetäisty noin kymmenen vetoa ajat välillä 12-13,3s

Edit. siis 10v JTD:llä

talleri
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Joulu 2006, 16:49

1.9 Jtdm:llä 9,5 s

Viesti Kirjoittaja talleri »

Eli 147 1.9 JTDm ja aika 60 - 120 nelosella 9,5 s. Ei taida olla vertailukelpoinen, mulla 6-vaihteinen loota.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jeps, tulokset antavat vahvistusta sille, että voiman puute on ilmeisestikkin vain kuljettajan korvien välissä :roll:

No, koitan saada tuolle omalla JTD:lle penkitys ajan, niin sittenpähän tietää paljonko voimaa oikein on :wink: Näillänäkymin penkitys menee ensi viikon lopulle.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

ECU saapui! Löytyi purkaamolta 166 2.4JTD:n ECU kohtuuhintaan (300e). Kiitoksia vaan nimimerkille "pee" vinkistä. Vielä kun ajoneston sais kikkailtua kuntoon..

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

No niin, 156:een vaihdettu Motonetin ILMI(94,-) ja käytös muuttui todellakin toivottuun suuntaan.

Vedot nyt n. 13 s.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

No voi perkeleen perkele. Ei sitten käynytkään tuo 166 2.4JTD:n ecu 156 2.4JTD:hen. Vilkkuu vaan niin perkuleesti kaikki valot kun kytkee virrat. Ei ees päässy siihen vaiheeseen, että vois ajoneston opettaa uusiks..

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Voi harmi! Voisikos noi olla eri saastenormien mukaisista koneista?

Olet varmasti jo kysellyt, mutta saisiko joku elektroniikkavelho korjattua tuota vanhaa? Tosin taitaa nämä nykyiset piirilevyt sisältää sen verran pientä komponenttia, ettei sinne parane mennä kolvilla säheltämään...

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Pitäis olla kyllä samanlainen tuokin.. tosin ECUn numero on hieman poikkeava. Pitää vielä koittaa tänään vaihtaa 156:n softa sisään jos ois vaan softaeroja.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Zulakin boxilla piristyi 156 entisestään. Kellotettu 11 s.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Eilen testailin muutaman kerran vetoja ja ajat jäi 11-12sek luokkaan...

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

No niin, nyt se sitten on todistettu, tuossa omassa JTD:ssä on kaikki kunnossa! Eli penkissä tuli käytyä ja penkitimme tehot neljällä erillaisella setupilla.

1. Lucas tarvike ilmi kiinnitettynä suoraan ahtimelle menevään letkuun, ei ilmanpuhdistinta-> n. 130hv

2. Alkuperäinen Bosch ilmi kiinnitettynä suoraan ahtimelle menevään letkuun, ei ilmanpuhdistinta-> n. 136hv

3. Ilmin runko kiinnitettynä suoraan ahtimelle menevään letkuun, ilmin pistoke irti, ei ilmanpuhdistinta-> n. 103hv

4. Alkuperäinen Bosch ilmi, vakio ilmansuodatin sekä alkuperäinen imuputkisto-> n. 136hv

Että näin...

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Kiitokset tutkimustuloksista!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Keltsi kirjoitti: 2. Alkuperäinen Bosch ilmi kiinnitettynä suoraan ahtimelle menevään letkuun, ei ilmanpuhdistinta-> n. 136hv

4. Alkuperäinen Bosch ilmi, vakio ilmansuodatin sekä alkuperäinen imuputkisto-> n. 136hv
Ei tuossa ainakaan ilmanputsari sitten ahdista :o:

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Joo ei ahdista vakioputsari ihan heti ekana.. (turbo kylläkin)

Näyttäis olevan kytkennältään erilainen tuo 156:n boksi kuin 166:n. Huolto-CD:llä todella epämääräisesti tietoa 156:n boksin pinninumeroista. Autodata ei taas tunne 166:n pinnijärjestystä. Kaikki näihin liittyvä info kelpaa! Siis 166 2.4JTD -99 / 156 2.4JTD -98 ECUn eroihin liittyvä.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

No joo, nytpä se sitten toimiikin taas. ECU käypänen kyllä. Ajonestonkin sain kikkailtua toimimaan ilman deltan apua :)

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

No niin, onneksi olkoon!

Itse oikein yllätyin kuinka hyvin tuosta 156 JTD:stä löytyi tietoa Autodatasta. Ruiskun osalta tietoa on huomattavasti enemmän, kuin tuolla korjaus CD:llä. Pitänee asentaa tuo Autodata omalle koneelle ja tutkia oikein ajan kanssa.

Mitäs Zulak meinaat tuolla vakio ahtimen ahdistamisella? Korkeita pakopaineita? Mulla näyttäisi olevan max. pakopaineet 2,5bar ja kun siivet aukeavat, paineet putoavat n. 1,5 bar tietämille. Näin vakiona...

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Taas vaihteeksi hihnaongelmia.. Kiristimen laakeri menny aivan sököksi ja välystä niin paljon, että hihna lerpattaa miten sattuu. Eilen sitten katkes kokonaan.

Vaihdoin vasta joitain kuukausia sitten kaikki ohjurirullat ja hihnan. Ois pitäny vaihtaa se itse kiristinkin eikä vaan sitä rullaa siihen.. Piti näköjään liian tiukalla hihnaa.

Vastaa Viestiin