Bensa loppui!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Bensa loppui!

Viesti Kirjoittaja HR »

Enpä olisi uskonut että näinkin voi käydä mutta eilen pääsi bensa loppumaan kesken ajon. Kerkesin jo miettiä kaikki ilmamäärämittaria myöten kun veto alkoi vähenemään alakierroksilla kunnes vaimo ehdoitti että onkohan takissa bensaa. Tuumasin vaan että on kun mittarikin näytti ja varatankin valo ei palanut. Tuuria oli mukana sen verran että Alfa sattui pysähtymään juuri Kempeleen Shellin kohdalle. Kokeilin ensimmäiseksi yksinkertaisinta vaihtoehtoa ja hain kannullisen bensaa. Muistin että joskus aikaisemminkin oli puhetta että kun järjestelmä on tyhjennyt niin saa kyllä aika kauan startata ennen kuin lähtee, vaan piiiitkällä starttauksella lähti ja kaiki oli taas niinkuin ennenkin.

Nyt vaan jäi kaivelemaan se, kun tämä tapahtunuthan ei voinut mitenkään johtua omasta tyhmyydestä, että mielestäni mittari näytti vielä bensaa olevan jäljellä ja kuten sanoin varoitusvalokaan ei palanut. Voisikohan olla niin, että sen likäksi että kun viimmeksi huollossa vaihdettiin mittaristoon valoja olisi johtoja kytketty huolimattomasti. Tähän viitaisi se että vaihdetut mittariston valot ovat kirkkaampaa tyyppiä kuin vanhat ja koelauta oli toiminpiteen jäljiltä vaseliinissa. Olisikohan ollut tumpelo asialla.

Kerkesinkin jo ihmetellä että riittääpä sitä polttoainetta tällä kertaa pitkäksi aikaa. Tankkiin meni muuten sen viiden litran lisäksi jotka kaadoin tienposkessa vielä 60 litraa lisää joten 155:sen tankin vetoisuus lienee 65 litraa.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Bensa loppui!

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

HR kirjoitti:Tankkiin meni muuten sen viiden litran lisäksi jotka kaadoin tienposkessa vielä 60 litraa lisää joten 155:sen tankin vetoisuus lienee 65 litraa.
Minun 156:lle kelpasi viime tankkauksessa 65,50 litraa.. Taisi olla jo aika kuiva... :wink:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Bensa loppui!

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuore sportivo kirjoitti:
HR kirjoitti:Tankkiin meni muuten sen viiden litran lisäksi jotka kaadoin tienposkessa vielä 60 litraa lisää joten 155:sen tankin vetoisuus lienee 65 litraa.
Minun 156:lle kelpasi viime tankkauksessa 65,50 litraa.. Taisi olla jo aika kuiva... :wink:
joo no..bensan loppumisesta on kokemusta itse kullakin... :)
tuossa taanoin kun oli tuo 75 2.0 carb niin pistin 20€:lla bensaa lähes tyhjään tankkiin ja ja tuolla rahalla pääsi tasan 130km ja taas se menovesi loppui... :) ei tainnut olla kaasarit ihan säädöissään..

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Bensa loppui!

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuore sportivo kirjoitti:
HR kirjoitti:Tankkiin meni muuten sen viiden litran lisäksi jotka kaadoin tienposkessa vielä 60 litraa lisää joten 155:sen tankin vetoisuus lienee 65 litraa.
Minun 156:lle kelpasi viime tankkauksessa 65,50 litraa.. Taisi olla jo aika kuiva... :wink:
Tai sitten oli bensa-aseman kalibroinnit perseellään :). Mielestäni 156:ssa tankin pitäisi olla jotain 63litraa vetävä. Oletko varma ettei kengät kastunut :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Re: Bensa loppui!

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Maho kirjoitti:Tai sitten oli bensa-aseman kalibroinnit perseellään :). Mielestäni 156:ssa tankin pitäisi olla jotain 63litraa vetävä. Oletko varma ettei kengät kastunut :mrgreen:
Joo, kummasti tavaran kate paranee kun otetaan vajaasta 63 litrasta 65,5:n hinta... :crazyeyes:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Bensa loppui!

Viesti Kirjoittaja Rolle »

HR kirjoitti:Tankkiin meni muuten sen viiden litran lisäksi jotka kaadoin tienposkessa vielä 60 litraa lisää joten 155:sen tankin vetoisuus lienee 65 litraa.
Itse en saa kuin 40-45 litraa tankkiin, tosin en ole uskaltanut kokeilla milloin loppuu. Viimeksi kun valo paloi ja jatkoin matkaa niin puola kärähti. Sen verran on taikauskoisuutta etten uskalla kokeilla uudestaan :silly:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Re: Bensa loppui!

Viesti Kirjoittaja HR »

Rolle kirjoitti:Itse en saa kuin 40-45 litraa tankkiin, tosin en ole uskaltanut kokeilla milloin loppuu. Viimeksi kun valo paloi ja jatkoin matkaa niin puola kärähti. Sen verran on taikauskoisuutta etten uskalla kokeilla uudestaan :silly:
Voisko olla niin että kun Q4 on perheen janoisin niin siihen on vastaavasti laitettu vähän pienempi tankki.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Bensa loppui!

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maho kirjoitti:Tai sitten oli bensa-aseman kalibroinnit perseellään :). Mielestäni 156:ssa tankin pitäisi olla jotain 63litraa vetävä. Oletko varma ettei kengät kastunut :mrgreen:
Niin, tehdas ilmoittaa tankin tilavuudeksi muistaakseni 63 litraa.
Jokaiseen autoon olen kuitenkin saanut mahtumaan enemmän, mitä tehdas lupaa.. Ja sama juttu prätkienkin kanssa.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Bensa loppui!

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Scuore sportivo kirjoitti:
Maho kirjoitti:Tai sitten oli bensa-aseman kalibroinnit perseellään :). Mielestäni 156:ssa tankin pitäisi olla jotain 63litraa vetävä. Oletko varma ettei kengät kastunut :mrgreen:
Niin, tehdas ilmoittaa tankin tilavuudeksi muistaakseni 63 litraa.
Jokaiseen autoon olen kuitenkin saanut mahtumaan enemmän, mitä tehdas lupaa.. Ja sama juttu prätkienkin kanssa.
Kyllä kai ihan kuivaan tankkiin menee täyttöputken verran enemmän kuin mitä ilmoitetaan eli ehkä 65-66l ???
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Q4:ssa taitaa kardaani pienentää tankki. Omaan olen parhaimillaan saanut menemään n. 56 litraa bensaa.

edit:tekstiä järkevämmäksi. Perjantai..... :silly:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kyllä olen jostain lukenut että pitäisi mennä se 60 litraa. Joka kerta kun olen sen 45 litraa laittanut niin ei viisari nollassa ole, siinä nollan ja vartin välillä.

Eli miehessä vika niinkuin aina :P

PS. Oli muuten noloa II-vaiheen liukkaalla radalla kun mulla oli joukon selvästi huonoimmat renkaat (Jürgenin vanhoista kumisaappaista tehdyt). "Alotetaan vaikka 20 km/h.. alfa tulee -> pihalle. - Jaahas jos tultais vaikka hieman hiljempaa" :silly:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:PS. Oli muuten noloa II-vaiheen liukkaalla radalla kun mulla oli joukon selvästi huonoimmat renkaat (Jürgenin vanhoista kumisaappaista tehdyt). "Alotetaan vaikka 20 km/h.. alfa tulee -> pihalle. - Jaahas jos tultais vaikka hieman hiljempaa" :silly:
Hyvä se on renkaiden piikkiin pistää... :mrgreen:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Rolle kirjoitti: PS. Oli muuten noloa II-vaiheen liukkaalla radalla kun mulla oli joukon selvästi huonoimmat renkaat (Jürgenin vanhoista kumisaappaista tehdyt). "Alotetaan vaikka 20 km/h.. alfa tulee -> pihalle. - Jaahas jos tultais vaikka hieman hiljempaa" :silly:
Kai kuitenkin yritit paikata tilannetta ja sanoa, että tää neliveto onkin enemmän tarkoitettu "lähtemään" kuin pysähtymään :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Re: Bensa loppui!

Viesti Kirjoittaja jarski »

90 kirjoitti:joo no..bensan loppumisesta on kokemusta itse kullakin... :)
tuossa taanoin kun oli tuo 75 2.0 carb niin pistin 20€:lla bensaa lähes tyhjään tankkiin ja ja tuolla rahalla pääsi tasan 130km ja taas se menovesi loppui... :) ei tainnut olla kaasarit ihan säädöissään..
ei v*tt*! .... millä voi viedä about 17litraa satasella...ymmärrän omas konees mut...kuinka pysy tulpat kuivana? ...vittu sä ajoit kuitenki tsaigonia!! ei toi muuten mee jakeluun :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maho kirjoitti: Kai kuitenkin yritit paikata tilannetta ja sanoa, että tää neliveto onkin enemmän tarkoitettu "lähtemään" kuin pysähtymään :mrgreen:
Opettaja sano kun olin tulossa että katotaan nyt miten takaveto eroaa etuvedosta. En sanonu mitään vaan nauroin ihan itekseni :wink:

Aina kun meni vähän pitkäksi polkaisin kunnon luisun päälle niin kuulu radiopuhelimesta "älä vielä paina kaasua yritä pitää se reitillä" Ja vitut!

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Rolle kirjoitti:PS. Oli muuten noloa II-vaiheen liukkaalla radalla kun mulla oli joukon selvästi huonoimmat renkaat (Jürgenin vanhoista kumisaappaista tehdyt). "Alotetaan vaikka 20 km/h.. alfa tulee -> pihalle. - Jaahas jos tultais vaikka hieman hiljempaa" :silly:
Vaimo on menossa lähiaikoina II-Vaiheeseen törmäilemään ja huolestuttaa vähän niiden kumitöttöröiden koostumus. :) Mitenkäs auton maalipinta suhtautuu niihin törmäilyihin?

Itse kun olen sitä sukupolvea, että II-vaiheesta ei ollut hajuakaan.
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jouduin mä kerran peruuttelemaan kun yksi tötterö jäi auton alle, ei näy mitään jälkiä. Mutta noin yleisesti niin ei siellä paljon tötteröiden päälle ajeta.

Se on ihan fiksu tuo II-vaihe, sieltä voi jopa oppia jotain jos oikein yrittää. :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Bensa loppui!

Viesti Kirjoittaja 90 »

jarski kirjoitti:
90 kirjoitti:joo no..bensan loppumisesta on kokemusta itse kullakin... :)
tuossa taanoin kun oli tuo 75 2.0 carb niin pistin 20€:lla bensaa lähes tyhjään tankkiin ja ja tuolla rahalla pääsi tasan 130km ja taas se menovesi loppui... :) ei tainnut olla kaasarit ihan säädöissään..
ei v*tt*! .... millä voi viedä about 17litraa satasella...ymmärrän omas konees mut...kuinka pysy tulpat kuivana? ...vittu sä ajoit kuitenki tsaigonia!! ei toi muuten mee jakeluun :-D
kyllähän siinä taisi tsaigoniakin olla mutta oli matkaakin, eli semmoista sekalaista ajoa... :-D
lisäksi tankkasin 98E:tä, mutta kyllä se kulutus siltikin on vielä V8 luokkaa... :-D
hyvin auto liikkui eikä kakistellut eikä kastellut tulppia...bensamittari ei vain toiminut, että siinä on selitys bensan loppumiselle... :-D
kulutukselle en keksi vieläkään selitystä... :-D
Viimeksi muokannut 90, 07 Syys 2003, 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

steelduck kirjoitti: Vaimo on menossa lähiaikoina II-Vaiheeseen törmäilemään ja huolestuttaa vähän niiden kumitöttöröiden koostumus. :) Mitenkäs auton maalipinta suhtautuu niihin törmäilyihin?

Itse kun olen sitä sukupolvea, että II-vaiheesta ei ollut hajuakaan.
No, ei muuta kuin autokoulun autolla ajamaan se kakkosvaihe. Tuskin maksaa montaa €uroa enemmän, eikä tarvitse pelätä, että Alfan maalipinta kärsisi... :-D
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuore sportivo kirjoitti:No, ei muuta kuin autokoulun autolla ajamaan se kakkosvaihe. Tuskin maksaa montaa €uroa enemmän, eikä tarvitse pelätä, että Alfan maalipinta kärsisi... :-D
Oisko maksanut jotain 50-65 euroa.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Rolle kirjoitti: PS. Oli muuten noloa II-vaiheen liukkaalla radalla kun mulla oli joukon selvästi huonoimmat renkaat (Jürgenin vanhoista kumisaappaista tehdyt). "Alotetaan vaikka 20 km/h.. alfa tulee -> pihalle. - Jaahas jos tultais vaikka hieman hiljempaa" :silly:
Tuli tosta omat liukkaan kelin sladitukset mieleen. Ajot oli talvella ja rata tietysti jään ja lumen peitossa.
Ennen ajoja pidettiin pieni palaverii, jossa käytiin läpi kaikkea yleistä sontaa. Lopuksi ajojen vetäjä kysyi, että kenellä on nastarenkaat. Kaikki muut viittasivat paitsi minä. Vetäjä kysäisi multa, että ai sulla on kitkat? Sanoin, jotta ei oo, ku kesärenkaat. Nekin melkein 10v. vanhat. Muut oli monttu pyöreenä ja vetäjä tokas, että no sehän on hyvä sitte. :mrgreen:

Yllättävän hyvin meni kuitenkin.

Vastaa Viestiin