33:sen moottorin lämmöt ja tuuletin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

33:sen moottorin lämmöt ja tuuletin

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Moi
Aloitan ihan alusta: Kun ostin minun 33:sen 1.7ie lämpö viisari näytti aina 70 astetta, vain hyvin harvoin liikenteessä se nousi jonkin verran ja tuuletin alkoi toimia, muuten se tuuletin ei toiminut koskaan.
Nyt Kevän lähtien sen jälkeen kun olen ajanut Alastarolla viisari näyttää 78-85 ja tuuletin toimii aina, jopa 80 ajaessa ja 75 viisarilla. Kovassa ruuhkassa se nousi melkein 100 asteen asti, mutta nyt maksimi lämpö on 90-95.
Kertokaa hyvät Alfan asiantuntijat, mitä voisi olla vikana? mä epäilen termostaatia, mutta kuitenkin en ole varma.
Kiitos jo etukäteen
Nothing beats cubic inch

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

no joo termarilta se kuulostaa kyllä jos lämmöt on liian korkeella ja flekti kuitenkin puhaltaa. motonetin termarilla noi lämpötilat on näköjään 83 ja 85 astetta.

Minusta ei kannata liikaa arpoa tuon kanssa jos lämmöt nousee ja termari maksaa sen 25 egee. Sen vaihtaminen on helppoa...otat vaan sen imusarjan yläosan irti...eli neljä klemmaria niissä kumi tötsissä ja ilmiltä tuleva klemmari myös auki. Sitten ne kaasuvaijerin kannakkeet jotka on muistaakseni 2 pultilla kiinni..sen jälkeen se mokula sieltä koneen etuosasta irti (yhdellä pultilla kiinni). Sen jälkeen vaan se imuasrjan yläosa irti ja siellä alla näkyykin jo termari. Siinä saatto joutua ottamaan myös ne kaasu vipu systeemit irti että pääsee irrottamaan termarin. sen jälkeen vaan klemmarit irti ja termari vaihtoon. Muista varautua muutamalla uudella letkukelmmarilla vähän jokaista kokoa noin 15mm-40mm letkulle. Mulla nuo klemmarit oli niin ruosteessa että osa napsui poikki ja sitten tulikin patikointi reissu ostamaan niitä.

edit: kannattaa muuten laittaa jotain sitten niinen kumi tötsien päälle ettei paskaa pääse menemään kaasuläpille ja sitä kautta pyttyihin.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Vastaa Viestiin