Alfaa hankkimassa (75/33/164)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
zzats
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Loka 2006, 20:50
Car(s): Mito QV
Paikkakunta: Hyvinkää

Alfaa hankkimassa (75/33/164)

Viesti Kirjoittaja zzats »

Eipä haulla tuntunut löytyvän oikeen tarkoitukseeni sopivaa keskustelua kyseisistä malleista, jotenka:

Ensisijaisesti on tommonen 75 TS kiinnostanu lievästi sanoen paljon, mutta ympärivuotiseen käyttöön mokovat ovat niin kiven alla (ei viittis hyvääkään pilata).. :twisted:

Olisikohan siis kenelläkään valottaa vähän "kakkosvaihtoehtojen" eli 33:n (etenkin 1.7 boxer) ja 164:n (etenkin 2.0TS) hyvyydestä, huonoudesta, kannattavuudesta, sielunelämästä, yleisistä hintavista huoltokohteista tai yleensäkin näiden renkaita potkiessa huomioitavista asioista?

Saa myös tarjota niitä takaa potkivia :)

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9566

tuolla olisi yksi 75 TS tarjolla :wink:

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

33 1,7 16 venasella on kohtuu pirteä kierros kone. 8 venasesta ei ole kokemusta. Ajo-ominaisuuksiltaan se on aika kiva. Eteenkin ohjaustuntumasta olen ite tykännyt. Ja tietysti boxeri moottorin ääni on suuri plussa. Ongelmia 33:ssa on etälän alffana lienee hieman enemmän kuin mitä 164:ssa. Ja 33:n boxeri tekee siitä hieman ikävämmän huoltaa. Esimerkiksi tulppien vaihtoon saa menemään aikaa. Vesipumppu on se vakio hajoava osa joten se kannattaa vaihtaa jakohihnojen yhteydessä. Toinen tyyppivika on bensakorkin ymäristön ruostuminen. Omani on ollut sähköjen kannalta melkoisen hyvä yleiseen italialaisten maineeseen nähden... merkkivalot ei vilkuttele muuta kuin aiheesta jos vilkuttelevat. Ruostuminenkaan ei minusta ole ollut mikään kovin suuri ongelma omassa 33:ssa. Niin ja ne kakkosvaihteen synkrot on melkeimpä ominaisuus ei vika...ne on vaan tolkuttoman hitaat. Kokonaisuudessaan edullinen ja hauska laite jonka ylläpitäminen vaatii hieman enemmän viitseliäisyyttä kuin muiden merkkien vastaavat.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kun ostaa alfan on hyvin tärkeää milaisessa omistuksessa auto on ollut, koska jos sitä revitty ja muuten ei ole huolettu ja pidetty huolellisesti se on aivan varmasti tulee olemaan aikamoinen pommi. Minulla on kokemus 164 T.S:sta ja voin sanoa, että se on erinomainen auto kaikin puolin,mutta heikoin lenkki on tempoileva sähkö ja mittarit näyttävät mitä sattuu. 33 1.7ie 8V BOXER on ollut minulla reilu vuosi ja kilometrejäkin on pitkälti yli 300tkm josta mä on ajanut vajaat 40tkm ja mitään vikaa ole ilmestunut. Niin kuin sanoin alussa kaikki on kiinni esellisista ja tietenkin nykyisesta omistajasta.
Joo ja suorituskyky ja muuten ajettavuus on aivan oma luokkaa ja huoltaminen ei ole kovin kallista kun Motonetista saa paljon osaa edulisesti.
Nothing beats cubic inch

Avatar
Oleino
Viestit: 1943
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Lisätään vielä että 33 16v:n kanssa kannattaa pitää huolta jakohihnoista. Vääntyneet venttiilit maksaa aika paljon (varsinkin pakoventtiilit jotka ovat natriumtäytteisiä :shock: ) ja on pahassa paikassa vaihtaa. Kaiken kaikkiaan kiva auto.
Tein itse - säästin

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Osta 75Ts.

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Osta 75 tessu, se vaan on alfaa parhaimmillaan ja ennenkaikkee takaveto!

zzats
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Loka 2006, 20:50
Car(s): Mito QV
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja zzats »

75 Tessu nyt oiskin ykkössijalla, mutta ne nyt tuntuu olevan kovin kiven alla ja välillä hieman epärealistisin hintapyynnöin mun käyttöön.

Ainahan sitä vois ostaa kaks :mrgreen:

Tosiaan noista etuvedoista toi 164 nyt vaikuttais mielenkiintosimmalta.. Siitä kaipaan mahdollisimman paljon informaatiota..

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Niinpä, osta 75 ja 164. Ongelma ratkaistu.

164 TS: Lähinnä kai ruoste saattaa olla ongelmana, onhan mallilla ikääkin jo kohtalaisen paljon. Helmat, takakaaret ja takapalkki. Oikeastaan koko pohjan (myös jarruputket) kun tarkastaa niin pääsee jo hieman eteenpäin. Etujousien lautasissa saattaa olla myös ruostetta, lautanen ei kuulu uuteen vaimentimeen. Takalaatikko auki ja näkee valojen ympäristön kunnon. Käsijarru testiin kuten myös moottorin käynti. Ehjässä tasainen joutokäynti eikä nyi käytössä eikä bensaakaan paljoa kuluta. Moottorissa jakoketju.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Itse olen kyllä tykännyt tuosta 164:stä. 75 kyllä houkuttelisi myös saada omaksi :-D . Kaikki edellä mainittu pitää hyvin kutinsa. Vielä se vanha viisaus mitä tällä foorumilla on useasti tuotu esille: hanki paras mihin on varaa, oli malli mikä hyvänsä. Ainakin omalla kohdalla on kirves iskenyt kiveen juuri siksi, että on hommannut halvinta mahdollista kalustoa ja sitten niitä ongelmia onkin piisannut. :roll:
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

164:n ruosteista sen verran että jos hyväpeltisen haluat niin osta ihmeessä 92 mallinen tai uudempi noissa kun on jo täysin sinkitty kori, kestävät ruostetta huomattavasti vanhempia paremmin.

nytkin näkyy nettiautossa olevan parikin kivan näköistä 164 TS - Faceliftiä myynnissä :wink:

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Terzius kirjoitti:Itse olen kyllä tykännyt tuosta 164:stä. 75 kyllä houkuttelisi myös saada omaksi :-D . Kaikki edellä mainittu pitää hyvin kutinsa. Vielä se vanha viisaus mitä tällä foorumilla on useasti tuotu esille: hanki paras mihin on varaa, oli malli mikä hyvänsä. Ainakin omalla kohdalla on kirves iskenyt kiveen juuri siksi, että on hommannut halvinta mahdollista kalustoa ja sitten niitä ongelmia onkin piisannut. :roll:
no ei pidä aina paikkaansa tuo että halpa ei välttämättä ole hyvä, itse välitin vajaan kaksi vuotta sitten kaverille 75 TS:n kun ei ollut itsellä resursseja kys autoa ostaa, puolivuotta oli ajoaikaa ja kunto asteikolla 4-10 oli 9- maksoikin peräti satoja euroja.. :wink:

halvalla sai kun edellinen omistaja halusi sen nopeasti pois uudemman alfan alta siispä halvallakin voi siis saada hyvän kunhan on NOPEA ja oikeassa paikassa oikeaan aikaan.. :wink:

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

lisätään sen verran tuohon testarossa finlandin juttuun, että 16 venasen nuovan osalta osien saatavuus motonetistä on melko nihkeä. Ne osat mitä sieltä saa nuovaan hajoaa loppupelissa melko harvoin...ainaki omalta kohdalta motonetistä ei ole saanut hirveästi osia.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfaa hankkimassa (75/33/164)

Viesti Kirjoittaja Rolle »

zzats kirjoitti:Olisikohan siis kenelläkään valottaa vähän "kakkosvaihtoehtojen" eli 33:n (etenkin 1.7 boxer) ja 164:n (etenkin 2.0TS) hyvyydestä, huonoudesta, kannattavuudesta, sielunelämästä, yleisistä hintavista huoltokohteista
33 16V plussat:

- Fiilis kone

- Hyvät ajo-ominaisuudet

- Hyvännäköinen (IMO :P )

Huonoa:

- Ruostuu, tosin siinä missä muutkin

- Kaikki ei noita uskalla korjata, vaikka omaani sain aina kuntoon maalaisjärkeä omaavien kavereiden avulla

164 TS -89 plussat:

- Vien vähän bensaa (niin vei kyllä 33:kin)

- Hiljainen ja mukava

- Kone ketjulla, joka vetää hyvin

- Huoleton, saa hyvin osia

Miinukset:

- Mukava -> ei mikään ajoelämys vrt. 33:nen, etenkään väljällä vanhalla alustalla :D

- Ruostuu, taas siinä missä muutkin

Ovat sen verran eri autoja että harrastukseksi 33:nen, jos autoa tarvitsee muuhunkin kuin huvitteluun niin ehkä kuusnepa on viisaampi, etenkin kun noita uudempia tuntuu saavan aika halvalla.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

käyppä Zzats kattomas nettiautos Ajoneuvo Id: 964469

Siinä ois aika herkku 75 V6, hintaa oli minun varallisuudelle hieman liikaa (3000)

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

90 kirjoitti: no ei pidä aina paikkaansa tuo että halpa ei välttämättä ole hyvä, itse välitin vajaan kaksi vuotta sitten kaverille 75 TS:n kun ei ollut itsellä resursseja kys autoa ostaa, puolivuotta oli ajoaikaa ja kunto asteikolla 4-10 oli 9- maksoikin peräti satoja euroja.. :wink:

halvalla sai kun edellinen omistaja halusi sen nopeasti pois uudemman alfan alta siispä halvallakin voi siis saada hyvän kunhan on NOPEA ja oikeassa paikassa oikeaan aikaan.. :wink:
Noinhan se asia on. Itse olen vaan aina väärään aikaan väärässä paikassa :mrgreen: . Eivät nuo vanhemmat mallit yleensä näyttäisi missään hinnan kiroissa olevan. Aika hyvin on varaa valita. Mulla on vaan käynyt huono tuuri... :( tai sitten en vain osaa valita :wink: Näyttäisi vain siltä, että yleensä kaverit jotka pitävät autostaan hyvää huolta osaavat myös hinnoitella sen korkeammalle kuin ne joille tuo ylläpito ei ole niin tärkeää. Kukas sitä nyt armaastaan haluaisi ilmaiseksi eroon. Ja tuollaisesta hyvällä pidolla olleesta pelistä kannattaa kuitenkin maksaakin vähän enemmän jos haluaa välttää isompia harmeja. Jos jollain on muutaman satasen 9-luokan 75 tessu niin tänne vaan ilmoitusta :mrgreen: :mrgreen: Voidaan myös vaihtaa kansivialliseen 164:n :lol:
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
Roadkill
Viestit: 918
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

zzats kirjoitti:75 Tessu nyt oiskin ykkössijalla, mutta ne nyt tuntuu olevan kovin kiven alla ja välillä hieman epärealistisin hintapyynnöin mun käyttöön.
Niin no. Ainakin kannattaa käydä potkimassa rengasta, siitähän sen realismin näkee... Ja tarjouksiahan voi aina heittää.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Terzius kirjoitti:
Noinhan se asia on. Itse olen vaan aina väärään aikaan väärässä paikassa :mrgreen: . Eivät nuo vanhemmat mallit yleensä näyttäisi missään hinnan kiroissa olevan. Aika hyvin on varaa valita. Mulla on vaan käynyt huono tuuri... :( tai sitten en vain osaa valita :wink: Näyttäisi vain siltä, että yleensä kaverit jotka pitävät autostaan hyvää huolta osaavat myös hinnoitella sen korkeammalle kuin ne joille tuo ylläpito ei ole niin tärkeää. Kukas sitä nyt armaastaan haluaisi ilmaiseksi eroon. Ja tuollaisesta hyvällä pidolla olleesta pelistä kannattaa kuitenkin maksaakin vähän enemmän jos haluaa välttää isompia harmeja. Jos jollain on muutaman satasen 9-luokan 75 tessu niin tänne vaan ilmoitusta :mrgreen: :mrgreen: Voidaan myös vaihtaa kansivialliseen 164:n :lol:

no juu onhan se yleensä kyllä sääntö että halpa ei välttämättä ole hyvä mutta poikkeuksiakin on kuten tuosta aikaisemmasta postauksesta ilmenee, silloin tosin myynnin syykin on yleensä hieman poikkeava ja itse en hyvää yksilöä aivan halvalla möisi ainakaan sen jälkeen kun olen sen kunnostanut, juuri möin muuten hyväkuntoisen 75TS:n eräälle foorumilaiselle kun sain sellaisen hinnan että tyydytti meikäläistä.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Täältä suunnalta olisi ehkä ens vuoden alussa tulossa 2 75 tessua myyntiin...
8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kaikki ao. härvelit olen sattunut omistamaan.

33 16v:
+ mahtavan kierrosherkkä moottori, kivat äänet
+ kevyt
+ kiva ajettava
- vaihteistosta yleensä synkat rikki
- moottorin rakenne ja sijoitus huollon kannalta ilkeä
- jakopää hihnalla, miljoona kuluvaa kiristinrullaa
- ruostuu
- työnlaatu näistä vaihtoehdoista huonoin (ei kylläkään isoa eroa 75:een)

75 TS:
+ vääntävä moottori, hyvä suorituskyky ja silti pieni kulutus
+ jakopää ketjulla
+ konehuoneessa suht hyvin tilaa rassaamiselle
+ takaveto ja lukkoperä
+ 50/50 painonjakauma, hauska ajaa varsinkin talvella!
+ viimeinen klassinen takaveto-Alfa, näiden arvo alkaa pian nousta
- voimansiirrossa erinäisiä kuluvia kumiosia
- vaihteistosta yleensä synkat rikki
- ruostuu

164 TS:
+ moottori, ks. 75 TS
+ hiljainen ja mukava
+ tilava
+ selvästi paras viimeistely
+ vähiten herkkä ruostumaan
+ ylläpidon kannalta helpoin laite
+/- ajo-ominaisuuksiltaan enemmän matka-auto kuin sportti
- luonne Alfaksi vähän laimea, "liian järkevä"
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Scuderia Rasvanäppi heitti oikeastaan oikeat analyysit ko.malleista. Lisäisin:
33:nen paras kaupungissa ja paras/monipuolisin peräkontti.

Kaikkiin saa lisäksi varsin hyvin osia tarvikkeina ja ovat lisäksi edullisia. Itsekkin olen nuo mallit (eri koneilla) omistanut ja missään ei ole suurempaa moitetta ollut. Jokaisessa on jotain mallille tyypillistä ongelmaa, ainakin talvella 164:sen ja 75:sen lukkot voi oirehtia yms. Kaikki on hyviä vaihtoehtoja riippuen siitä mitä hakee ja haluaa. Ehdoittaisin, jos kaksi ovea riittää, lisäksi GTV:tä ja Sprintiä harkitsemaan. Ja toki jos tulevaisuudessa alkaa viritysvelho kutittelemaan olisi 75 turbo se oikea vastaus. :wink: Alkaa nääs 75:sen alustan kanssa tuntumaan että tässähän voisi olla enemmänkin tehoa....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

zzats
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Loka 2006, 20:50
Car(s): Mito QV
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja zzats »

Kiitos runsaasta informaatiopläjäyksestä kullekin vastaajalle!

Mitenkähän toi 164 ruostumisen aste, onko esim. pieni kupliminen takakaarissa oston hylkäävä tekijä, vaikka näkyvää ruostetta ei ole? Kysymys on tietenkin niin typerä, että sitä vois kysyä millä tahansa forumilla, mistä tahansa merkistä..

Alkaa nyt tuntua siltä, että se arkikäytön auto sais olla 164. Tietenkin toi talvi ja takaveto on iki-ihana yhdistelmä, mutta ei sitä helmeä tosiaan viittis suolassa uittaa..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Takakaaret ovat ongelmista pienin jos ovat vasta alkamassa kukkimaan, myllytät ne vaan puhtaaksi ja vedät vähän maalia päälle.

Enemmän harmia tulee helmakoteloista jotka tahtovat lahota tunkinkorvakkeiden juuresta. Taka-akseliston poikittaispalkkikin mätänee mielellään, mutta sen voi vaihtaa yhtenä irto-osana eikä ole edes ihan mahdottoman hintainen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

itse suosittelisin takakaaren alkavaan ruosteeseen hiekkapuhallusta vaikkapa pistehiekkapuhaltimella jolla voi puhaltaa pieneltä alalta ja jos siihen on mahdollisuus tai sitten vaikkapa rälläkkään jonkin sorttinen terässuti taikka hiontalaikka ja sillä ruosteiden putsaus veke, tähän päälle kemiallinen ruosteensyöjä/ sitruunahappo jolla ruoste irtoaa, jonka päälle taas hyvälaatuinen pohjamaali ja sen päälle pintamaali ja kotelon suojaa/massaa tarpeen mukaan.

jos selvää ruostekuplaa näkyvissä niin yleensä on pahempi miltä näyttää sillä tuolla ruosteella kun on tapana ryömiä myös maalin alla melko isolle alalle. :(

scuderia: on muuten muukkonen näköjään nostanut takapalkin hintaa, näkyi olevan hinnastossa 317€ :crazyeyes:

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Talvi on kylmää ja kylmä ei ole kivaa. Talven tekee paremmaksi takavetoinen auto. Ei liene tarpeellista sanoa enempää.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sellainen täytyy vielä lisätä että kuusnepan sisustus kestää ainakin 100 kertaa paremmin kulutusta kuin 33:nen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo totta, ja ehkä 250 kertaa paremmin kuin GTV:n kangasverhoilu. Onnistuinpa kerran murustamaan siihen suklaata, ja nölliä kynnellä raaputtaessa kankaasta meni kudokset poikki :shock:

Seiskavitosten veluuritkin kestävät pidempään kuin muu auto. Ne kaikkein vanhimpien versioiden villakankaat ovat sitten eri juttu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Tulipahan ajettua 500 km täysin romulla 75 1,6-mallilla. Tulipahan myös ostettua se. Autossa oli kaikki 75-mallin viat: laatikko irti, laatikko paskana, vilkkuviiksi paskana, kaikki nestevuodot, kardaani...

No joo, asiaan, ostin sen varaosiksi peltikolarin varalta, joten se saikin olla paskana.

Yllätys oli vaan siinä, että 1.6 ON tiellä paljon parempi kuin 3.0. Aivan eri tulla mutkaan. 3.0 on vähän kuin biljardikeppiä työntelisi pöydällä (hieman liiotellen), kun taas tuo romuläjä istui mutkaan koko kyljellä ja lähti iloisesti kääntymään. 3.0 jotenkin vastustaa mutkaan menoa. Ehkä myös sen ohjaustehostin vie tuntoa. Tuo tonnikuussatanen oli vielä jokseenkin tehokas, älytön kone.

En ikinä ostaisi 3.0-mallia ratahommiin, ellei sekin virhe olisi jo tehty.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

On myös yllättävää kuulla tuollaisia ajokokemuksia mallien välillä. En tiedä millainen ohjaustehostin on 75:ssä, mutta 164 tehostin oli hyvä. Millainen painonjakauma 75 V6ssa on? Lieneekö turhan keulapainoinen? Tehosta ei pitäisi olla pula. Ehkä isokoneisen välityksetkin sopivat huonommin suomalaisille mutkateille. Tarttis päästä itte kokeilemaan.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Ei se tehostin huono ole, parempi kuitenkin ilman. Ainakin oletin, ettei tuossa pikkumallissa ole tehostinta. Ei tullut tsekattua kun työnsin sen ladon taa.

Noista välityksistä on puhuttu paljon, mutta ainakaan 5. vaihteella ei mielestäni ole montaakaa rpm eroa, satasessa pyörii jossain kolmen tonnin kieppeillä.

Ehkä V6-mallin alkupäässä on pitempää vaihdetta. On siinä painojakauma eri, en muista prosentteja. Nokassa on isompi akku ja jäähdytin, ilmastoinnin kompura, turvapuskuri (America) ja toista kymmentä litraa enemmän nesteitä. Lisäksi tankki on taka-akselin päällä. Painoahan siinä on 300 kg enemmän kuin tuossa mopossa. Se taitaa olla suurin syy, massaa on vaikeampi heitellä, ainakin jos paikoissa on klappia.

Meikäläisellä tosin on ollut aurauskulmat ja kumit päin helvettiä. En ajanut mopomallia luistoon asti, takaluukussa jysähteli irtonainen akku.

Mieluummin pienellä 75-koneella menee mutkaan, tuntuu että tietää mitä tekee ja tulee tapahtumaan. Iso on hauska vasta kun tallan lyö tiskiin mutkan puolen välin jälkeen.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Erona on vain perävälitys, vaihdevälitykset on samat kaikissa. Väljä ja paska alusta kyllä vaikuttaa ajotuntumaan, aurauksista puhumattakaan, painoeroa on noin 150kg

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Menee kuuluisaksi pilkun, ääh mites se jatkuikaan, mutta American puskurit on todella painavat. Joten perusmalliin (1.6l) tulee n.200-250 kiloa eroa. Tuonne haarukkaan sopii sitten kattoikkunaa, ilmastointia yms.
Heitä se 1.6:sen tehostamaton ohjaus sen 3.0 keulille. Itsellä tuossa Turbossa ei ollut tehostinta, America malli, eipähän tarvi salilla ihan kaikkia laitteita läpikäydä sen jäljiltä.
Lisäksi tosiaan tankki on hieman suurempi ja huomattavasti korkeammalla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Korjaamolla tehdyn punnituksen mukaan American etupyörillä on painoa 773 kg (55 %) ja takapyörillä 630 kg. Eihän tuo nyt ihan kamalan etupainoinen näiden lukemien perusteella ole. Tokihan sen painonjakauman neloskoneisissa pitäis olla 50/50.

Tessulla oli hauska ajaa radalla veekutosversioilla en ole radalle ehtinytkään.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kaikista noista löytyy kokemusta ja kaikki ne ovat olleet upeita autoja hieman erilaisilla "mausteilla" varustettuna. 164 on ollut aikanaan kallis ja tasokas auto hieman rauhallisempaan ja herraskaiseen ajoon, 75 on sporttisempi, vanhahtavampi ja ilman kompromisseja rakennettu raaseri ja 33 on malliston edullisin kiesi, jossa on kuitenkin moottori ja alusta sitä oikeaa sukua. Mielestäni on tärkeintä ostaa hyvä yksilö, olipa se numerosarja sitten mikä hyvänsä. Tuota numerosarjaa voi sitten hiljakseen täydentää, eli ostaa pihan täyteen :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Viesti Kirjoittaja hartza »

tuollainen 33-malli olisi myydään palstalla,eikä tarvitse tuskailla kattien,tulpanvaihtojen suhteen kun on tuplilla ja ilman kattia ja halvalla :lol:

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Vaikka suosittelenkin kaikkia mahdollisia Alfoja, olisi oma valintani noista selvä. Varsinkin jos saisin valita uuttavastaavista yksilöistä. Silloin valitsisin 75:sen, sillä se on persoonallisin ja erikoisin auto noista vaihtoehdoista.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Osta multa 3-litrainen :wink:

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Heitä Wille kommenttia miten se 3.0 taittuu mutkaan ilman American painavia puskureita.

Ja mulla on kanssa 75 3.0 myytävänä. Ja ilmastointi tekee siitä mukavan kesäauton.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Mulla on avattavat ikkunat.. :) Ihan hyvin tuntuu taittuvan, en oo tosin radalla ajanu mutta mitä nyt yleisen liikenteen rajoissa pystyy.

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Joo ja takaveto tekee näistä mukevan sekä kesällä, että talvella...

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

"..joten mitä enää odotat?"

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Vai pitääks meidän vaihtaa keskenään autoja?

Nolo tunnustaa, mutta nyt ajattelen, että korvaisin American ´95 155 2.0 TS:llä. Semmosella talvet ja QV:llä kesät. Katotaan nyt kuhan lumet ensin tulee, jos ei vaikka malta Americasta luopuakkaan.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Sopii mulle jos American jakopää ei vuoda. :) Mä oon kans kattellu jonkun verran noita 155:sia, ellen sitten väliaikaisesti joudu tyytymään johonkin vielä järkevämpään laitteeseen.

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Täälläkö vaihdellaan seiskavitosia? :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu Willeltä tuli hieman hintatietoja kyseltyäkin spostitse, vaan en minä kuitenkaan tuon näköistä yksilöä hävittäisi vain sen takia että kiristin on hieman falski ja vuotaa öljyä.. :wink:

pistä ihmeessä kiristin kuntoon ja ajele itse..

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

OL kirjoitti:Täälläkö vaihdellaan seiskavitosia? :mrgreen:
Tuutko mukaan rinkiin?

Tosi Alfisti ostais kyllä sekä Willen, että minun seiskavitoset. Willen autosta olis hyvä tehdä rataspeciaali ja minun Alfasta vaikka entisöidä mahdollisimman orginaali 8)

Eiköhän me Willen kanssa anneta jotain kaupan päälle, jos joku molemmat ostaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Pitikö tämäkin suht järkevä keskustelu taas mennä pippelinvenyttämiseksi vai voidaanko edes yrittää pysyä aiheessa ja käyttää privaviestiä kaupankäyntiin.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Rolle kirjoitti:Sellainen täytyy vielä lisätä että kuusnepan sisustus kestää ainakin 100 kertaa paremmin kulutusta kuin 33:nen.
Mä on aivan eri mieltä sun kanssa. Mun 33:lla on ajettu 340tkm ja verhoilu on edelleen kuin uusi, ei oo rikki eikä mitään ongelmaa sen kanssa ollut.
Niin kuin aina sanon, jos kohtelee autoa hyvin se kohtelee hyvin sua
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jep sori, mulla oli 16V ja sen sisusta ei oikein ollut enää ryhdissään kun sen ostin 150tkm ajettuna. Tuossa 8V:ssä taitaa olla aika samanlaiset penkin materiaalit kuin kuusnepassakin itse asiassa?

Mutta noin yleisestikin oli laatu IMO parempi kuusnepassa, mutta uuden hinnassa oli varmaan tuplaten eroakin joten ihmekö tuo.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

pahoittelut omasta puolesta

Vastaa Viestiin