Auto ei käynnisty!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Oemor Afla
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Syys 2005, 18:15
Paikkakunta: Sirius

Auto ei käynnisty!

Viesti Kirjoittaja Oemor Afla »

Nyt tuli ongelmia.. Juuri olin lähdössä koeajamaan talvirenkaita, niin ei pääse matkaan ollenkaan. Tekniikasta en ymmärrä oikein mitään, mutta tarkoitus olisi päästä jyvälle, että onko kyseessä iso vai pieni vika.. Eli kallis vai halpa.

Startatessa moottori ei yritäkkään käynnistyä. Kuuluu vaan startin kahinaa ja vinkumista. Virtaa tuntuisi akussa olevan vaikka kuinka. Konehuoneen puolella startti yritysten jälkeen tuntui aavistuksen pistävä haju. Kokeilin starttausta suoraan myös ykkös vaihde silmässä, jolloin auto tuntui hyökkäävään eteenpäin normaalisti startin avulla.

Kiitos jo etukäteen, jos joku pystyy valottamaan tilannetta, tai edes heittämään oman arvauksensa.
Onko pakko jos ei halua?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Hmm..epäilen kosteutta jossakin. Kokeile startata uudestaan jonkin ajan kuluttua.

Oma katiska kiukutteli täysin vastaavasti kolme-neljä vkoa sitten erittäin kostean yön jälkeen. Työnsin kärryn kuivumaan lämpimään talliin hetkeksi, jonka jälkeen starttasin uudelleen. Käyntiin lähti, ensin vajaalla käyden, mutta vähitellen kaikilla pytyillä. Annoin käydä lämpimäksi, jonka jälkeen sammutus ja uusintastarttaus, eikä mitään ongelmia enää.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Onko mitään virheilmoituksia näkyvissä?

Ajoneston temppuilut (ei tunnista avainta) voivat tehdä tuota.
Onhan tankissa bensaa?

Oemor Afla
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Syys 2005, 18:15
Paikkakunta: Sirius

Viesti Kirjoittaja Oemor Afla »

Kiitosta vaan kummallekkin!

Virhe ilmoituksia ei ole näkyvissä, mikäli tarkoitat noita vikatilanteesta ilmoittavia merkkivaloja. Tietokoneen vikakoodeista en tiedä. Löpöäkin on tankissa reilusti. Mistä avaimen tunnistuksen näkee?

Pitää aamulla starttailla ennen kun linja-autoon tyytyy hyppäämään. Jospa se olisi vain kosteutta, kun nyt on tuo lämpötila hyppinyt nollan kummallakin puolen viimepäivinä.
Onko pakko jos ei halua?

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Eikös se oranssi avaimen kuva jää kojetauluun palamaan jos ajonesto on päällä?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ootko siirrelly autoa lyhyttä matkaa ennenkuin tuo ilmeni?, jos on tulpat kastunu
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Mulla on kans yhden kerran pesun jälkeen auto viikon seisseenä tehnyt tuon. Kyllä se siitä sitten vähän köhien lähti kun tarpeeks sahasi. Sen jälkeen ei mitään ongelmaa ikinä.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ajonesto voi temppuilla myös niin että se keltainen/oranssi koodivalo ei syty ollenkaan kun laittaa virrat päälle. Eli tarkista myös tämä, ja jos noin on niin lähtee käymään samalla tavalla kun jos valo jää palamaan eli syöttämällä ajonestokoodi manuaalisesti. Minulla oli ko. ongelma ja korjaantui liittimien puhdistuksella pikahuollossa.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

V6 kirjoitti:ootko siirrelly autoa lyhyttä matkaa ennenkuin tuo ilmeni?, jos on tulpat kastunu
Joskus kun autoa on siirtänyt kylmänä muutaman metrin, se ei meinaa seuraavalla startilla käynnistyä. Tähän on auttanut kaasupolkimen pohjassapito startin aikana, jolloin noin 20-30 sekunnin vingutuksen jälkeen käynnistyy.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Oemor Afla kirjoitti:Kiitosta vaan kummallekkin!

Löpöäkin on tankissa reilusti.
No siinähän se vika sitten on :)

No joo, sori oli ihan pakko. Ratkesiko ongelma jo? Jos pyörittää mutta ei edes lupaa niin lähteekö bensapumppu pyörimään (hetkeksi) kun laittaa virrat? Oletko tosiaan pessyt konehuonetta lähiaikoina? Tai irroitanut akkua? Joillain on ILMI hajonnut kerralla ymmärtääkseni akun irrotuksen yhteydessä. Irrota ILMI:n liitin ja kokeile startata. ILMI tai ilmamäärämittari hakusanoilla löytyy varmaan liikaakin ketjuja. Tosin en jaksa uskoa että se siitä olisi kiinni, mahdollista kuitenkin.
Ayrton Senna da Silva forever

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ärrä kirjoitti:
V6 kirjoitti:ootko siirrelly autoa lyhyttä matkaa ennenkuin tuo ilmeni?, jos on tulpat kastunu
Joskus kun autoa on siirtänyt kylmänä muutaman metrin, se ei meinaa seuraavalla startilla käynnistyä. Tähän on auttanut kaasupolkimen pohjassapito startin aikana, jolloin noin 20-30 sekunnin vingutuksen jälkeen käynnistyy.
jep edellisellä kutosella kävi kerran näin, siirsin autoa edellisenä päivänä 2 metriä, seuraava päivänä sai käyntiin tuolla kaasupohjassa systeemillä. Autoa ei tosiaan kannata siirrellä lyhyitä matkoja, jos sen sammuttaa kesken "ryyppyvaihetta" voi kastella.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

V6 kirjoitti:
ärrä kirjoitti:
V6 kirjoitti:ootko siirrelly autoa lyhyttä matkaa ennenkuin tuo ilmeni?, jos on tulpat kastunu
Joskus kun autoa on siirtänyt kylmänä muutaman metrin, se ei meinaa seuraavalla startilla käynnistyä. Tähän on auttanut kaasupolkimen pohjassapito startin aikana, jolloin noin 20-30 sekunnin vingutuksen jälkeen käynnistyy.
jep edellisellä kutosella kävi kerran näin, siirsin autoa edellisenä päivänä 2 metriä, seuraava päivänä sai käyntiin tuolla kaasupohjassa systeemillä. Autoa ei tosiaan kannata siirrellä lyhyitä matkoja, jos sen sammuttaa kesken "ryyppyvaihetta" voi kastella.
Tämä tuli eilen huomattua. Siirsin pari metriä ja sammutin lähes heti (renkaanvaihto menossa). Lähti käyntii kolmella ja sitten tutinan myötä homma rupes tasaantumaan (muut mukaan). Perkele rankaisin heti kun lämpeni niin sitten kunnon "selvitysajolla"... Nastat jäi vissiin matkan varrelle...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Yes! 500 viestiä rikki! :P Sorry...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Yhdyn edellisiin.. Eli luulisin syyksi kondensoitunutta kosteutta, joko jossain liittimessä tai tulpankoloissa. Tähän auttaa kuivaus. Itellä ainakin ILMIn pimeneminen (johto pois) ei estä käynnistymistä, kuulostaa vaan tosi pahalta.
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Knight
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Knight »

Peesailenpa vanhempaa topiccia.
Ongelmana on se, että välillä täysin randomisti, oli moottori kylmä tai lämmin, pitää startata useaan kertaan ennen kuin käynnistyy. Akussa siis, ainakin vielä, on virtaa ja tulpat on vaihdettu suht vasta. Tähän mennessä on aina viimeistään kuudennella kerralla höröhtänyt käyntiin.

Aluksi epäilin syksyistä kosteutta, mutta kun ongelmat jatkuvat niin tässä täytyy olla jotain muuta. Vastikään auto kävi jakohihnan vaihdossa ja koska oireita oli jo ollut ennen sitä, pyysin samalla tsekkaamaan asian. Epäilivät, että kulunut hihna ja kuluneet rullat olisivat moisia oireita aiheuttaneet. Olin tyytyväinen kun auto toimi vähän aikaa hyvin, sitten ongelmat taas alkoivat.

Jossain oli maininta, että hapettuneet liittimet voisivat olla syypäitä. Mitkä liittimet tarkalleen?
Mitä muita keinoja ongelman parantamiseen/paikantamiseen kotikonstein, ennenkuin kurvaan korjaamolle ja pojat napsauttavat taksamittarin päälle?
Kaasuläppä-resetin tein vasta. ECU-resettiä en vielä tehnyt, enkä tiedä olivatko tehneet korjaamollakaan hihnan vaihdon yhteydessä. Voisiko se olla vikana?
Akku on alkuperäinen, voisiko vika siltikin olla siinä?

Normaalisti strattaan auton siten, että vaihde vapaalle kytkin pohjaan ja avaimesta. Ongelmien alettua olen huomannut, että kun muutaman epäonnistuneen startin jälkeen käyttää kaasua pohjassa ja sitten käynnistää uudelleen niin toimii. Voiko tällä olla oikeasti merkitystä vei huijaanko vain itseäni korjaamolaskun pelossa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kuulostaa samanlaiselta murheelta kuin GTV:ssäni oli, siinä syyllinen oli viallinen kampiakselin asentotunnistin. Vikamuistista voisi löytyä dataa vaikka ruiskun häiriövalo ei olisikaan syttynyt.
- Epäkelpokeräilijä -

Paikalla
Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Täytyy toivoa että korjaamo joka epäilee kuluneen hihnan ja rullien aiheuttavan sitä että moottori ei käynnisty, kuitenkin olettaen että jako ei ole hypännyt, ei velottaisi kovin kovaa tuntihintaa. Jos vikaa lähdetään etsimään tuolta pohjalta niin.... Tietysti autosähkö ja varsinkin Italialainen on ihmeellistä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Knight
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Knight »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Täytyy toivoa että korjaamo joka epäilee kuluneen hihnan ja rullien aiheuttavan sitä että moottori ei käynnisty, kuitenkin olettaen että jako ei ole hypännyt, ei velottaisi kovin kovaa tuntihintaa. Jos vikaa lähdetään etsimään tuolta pohjalta niin.... Tietysti autosähkö ja varsinkin Italialainen on ihmeellistä.
Korjataan sen verran, että samassa yhteydessä vaihdettiin konepellin alle muutakin rompetta ja epäilivät siis, että starttiongelmat liittyivät siihen koko hommaan. Ja vaikeapa se olisi sen jälkeen ollut muuta keksiä kun auto pelasi vähän aikaa moitteettomasti.

Mitään virheilmoituksia ei ole näkynyt, eikä häiriövaloja palanut. Autona on siis 156 SW 1.8TS.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

onkos tämä jo ratkennut? :)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mulla vastaava ongelma mutta toistaiseksi niin harvoin etten le saanut aikaiseksi luetta koodeja :oops: Eli aina joskus täysin randomilla pitää sahata niin että usko tahtoo loppua. Heti perään pelaa taas > eli esiintyy aina kerran ja sitten katoaa viikoiksi/kuukausiksi!

Oliko Scuderian oireet saman tapaisia ja aiheuttiko muuta?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Joo, samat oireet. Yhtenä aamuna ei sitten enää käynnistynyt ollenkaan.

Kumma ettei ainakaan mulla sytyttänyt sitä ruiskun häiriövaloa ennen kuin anturi oli täysin dööd. Tuntui tosiaan tuota käyntiinlähdön vaikeutta lukuunottamatta pelaavan niin kuin ennenkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Villi arvaus.

Saa jostain ylimääräistä ilmaa ja sekottaa bensan jakelun - liikaa ilmaa niin täytyy saada lisää bensaa.

Eli tarkastakaa että kaikki kumihärpäkkeet ja muut liitokset ovat ehjiä - voi myös hiukan taivutella niitä voi olla pelkkiä halkeamia .

Ittellä oli vastaava vika joskus vastaava vika Passatissa 90 luvulla ja eilen kuulin uudesta Pösöstä saman ongelman .

Auto käynnistyy mahdollisesti pitämällä kaasu pohjassa jolloin bensa riittää ilman saantiin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

Laku kirjoitti:Villi arvaus.

Saa jostain ylimääräistä ilmaa ja sekottaa bensan jakelun - liikaa ilmaa niin täytyy saada lisää bensaa.

Eli tarkastakaa että kaikki kumihärpäkkeet ja muut liitokset ovat ehjiä - voi myös hiukan taivutella niitä voi olla pelkkiä halkeamia .

Ittellä oli vastaava vika joskus vastaava vika Passatissa 90 luvulla ja eilen kuulin uudesta Pösöstä saman ongelman .

Auto käynnistyy mahdollisesti pitämällä kaasu pohjassa jolloin bensa riittää ilman saantiin.
Mulla oli halkeama siinä imusarjan päädyssä olevassa kaasuläpältä lähtevässä 90 asteen haitarimutkapalassa. Yksi palkeista oli haljennut alapuolelta puoleenväliin asti letkua. Päälipuolelta ja letkun ollessa paikallaan sitä ei pystynyt näkemään. Suosittelisin ainakin tuon tarkistamaan jos oireita on. Tuollaista vuotoahan ilmi ei taida huomata, joten kävisi luultavasti laihalla. Ainakin itsellä oli kaasuläppä mennyt aika härskiin kuntoon tuon seurauksena, kun oli jotain kuraa päässyt imuilman sekaan. Uusi haitarimutikka maksaa muuten deltassa noin 170e... Ostin omani romikselta hintaan 50e ;)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jos se kampiakselin anturi on menny niin mistä kannattaa hankkia? Ilmeisesti turha kysellä mistään motonetistä? Kallis tietenkin?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Mulla teetti viime kesänä kyseinen anturi ongelmia ja noloja tilanteita, kun auto ei lämpöisenä käynnistynyt. Vika paheni pikkuhiljaa, viimein sammui ajosta ja jouduttiin hinaamaan Kouvolan Deltaan.
Korjaus ei yllättävää kyllä ollut kovin kallis, muistaakseni vähän päälle 200, samalla korjattiiin avaimen kaukolukitus.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Wile E. Coyote kirjoitti:Jos se kampiakselin anturi on menny niin mistä kannattaa hankkia? Ilmeisesti turha kysellä mistään motonetistä? Kallis tietenkin?
Så här:

Koodi: Valitse kaikki

HERÄTINANTURIT KÄRJETTÖMIIN    ALFA ROMEO 155/156
Kärjettömän sytytyksen herätinanturi
155-2,0i YKK-anturi (ei 16V). . . . . . . . . . . . . . . . 10-9135    39.90 ???

156 1,6-2,0 YKK-anturi/NOKKAakseli. . . . . . . . . . . . . 10-9163    69.90 ???
156 1,6-2,0 YKK-anturi/KAMPIakseli. . . . . . . . . . . . . 10-9146    39.90 ???
156-2,5i YKK-anturi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  10-9135    39.90 ???
Eli tuossa Motonetin hinta, löytynee kyllä useammastakin varaosaliikkeestä. Itse ostin paikallisesta Boschin(kin) tavaraa myyvästä autotarvikeliikkeestä. Noilla hinnoilla kannattaa vaihtaa vaikka varoiksi jos oireet sinne päin viittaavat, ei neljälläkympillä paljon pajalla diagnoosia tehdä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kiitos 8) Täytyy varmaan kokeilla ihan vaikka varalta niin kuin ehdotitkin. Tosin yt on muutakin (kalliimpaa) vikaa emännän ansiosta, mutta siitä toisessa ketjussa jos verenpaine ei sitä ennen sumenna järkeä :cry:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Wile E. Coyote kirjoitti:Jos se kampiakselin anturi on menny
Itsellä tussahti viime viikolla kyseinen osa 156:sta ,ja "eräs" autosähköliike Korialla vaihtoi uuden 150€ kaikkine töineen.....
ja kuulemma sellaisessa paikassa että ilman nosturia saa rystyset auki... :wink:
QUORTHON 1966-2004

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

Pienimuotoisia ongelmia olisi taas teille arvon herrat ratkottavaksi:

Code-valo jää palamaan kun virrat kytkee.

Polttoaineensuihkutuksen valo ei syty ollenkaan.

Koodin kävin tänään lunastamassa Delta-autosta 20,00 Euron hintaan ja sitäkin piti tunti odottaa ?? Olen ehkä tyhmä, mutta pitkiä puheluita maahantuojalle kaverit harrastaa...

Kaikki sulakkeet olen tarkastanut. Ja kyllä, olen renkannut kaikki konstit läpi mitä muissakin topikeissa on mainittu.

Code-valo ei ala vilkkumaan 8 sekunnin kaasunpoljennan jälkeen.

Auttakaa hädässä olevaa, kiitos.

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

Ilmeisesti kellään ei ole tarpeeksi tietämystä tästä asiasta ?

zarre
Viestit: 119
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

jokihai kirjoitti:Pienimuotoisia ongelmia olisi taas teille arvon herrat ratkottavaksi:

Code-valo jää palamaan kun virrat kytkee.

Polttoaineensuihkutuksen valo ei syty ollenkaan.
.
Ruiskuboxilta sähköt pois, jos valo ei syty. Mikäli sulakkeet on ok. Mittaa että sulakkeille tulee sähkö, jos ok sitten boxin maita mittailemaan. Olis hyvä mitata noi asiat boxin kammalta (+ ja- kuormittaen, vaikka ajovalolampulla).
Yks boxin maadoitus piste on boxin kulmassa kiinitysmutterin alla.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

elky
Viestit: 67
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 11:02
Paikkakunta: vierumäki

Viesti Kirjoittaja elky »

Mulla oli pari vuotta sitten sama ongelma ja löysin (tuurilla) vian yhdestä releestä joka sijaitsee koneen etupuolella olevassa releboxissa. Samassa boxissa on mm.ilmastoinnin rele ja muutama muukin, tuo vikaantunut rele oli muistaakseni bensapumpun(en ole varma)jokatapauksessa aivan tavallinen rele, maksaa muutaman euron. Releestä oli toinen kelalle menevä hengettömän ohut lanka mennyt poikki, löytyi mittaamalla kelan vastus.

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

elky kirjoitti:Mulla oli pari vuotta sitten sama ongelma ja löysin (tuurilla) vian yhdestä releestä joka sijaitsee koneen etupuolella olevassa releboxissa. Samassa boxissa on mm.ilmastoinnin rele ja muutama muukin, tuo vikaantunut rele oli muistaakseni bensapumpun(en ole varma)jokatapauksessa aivan tavallinen rele, maksaa muutaman euron. Releestä oli toinen kelalle menevä hengettömän ohut lanka mennyt poikki, löytyi mittaamalla kelan vastus.
Kiitokset teille. Vika löytyi ! :-D

Kyseessä oli ruiskunrele ja "uusi" löytyi kaverin pihassa seisovasta varaosa transporterista. Täytynee kuitenkin tiistaina käydä hakemassa oikeasti uusi rele motonetistä.

Tässäkin tapauksessa oli vain yksi ohut lanka mennyt poikki ja se riitti aiheuttamaan tuskastuttavan pitkän prosessin vikaa etsiessä.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Mulla kävi tässä viikonloppuna mielenkiintoisesti. Auto sammui kuin seinään kesken ajon, eikä lähtenyt enää käyntiin, vaikka starttasikin hyvin. Huomasin sitten, että sekä ruiskun että ajoneston merkkivalot pysyivät täysin mykkinä, kun virrat laittoi päälle. Ei ollut siis toivoakaan saada autoa sahaamalla käyntiin, koska se ei saanut lainkaan bensaa. Hinaushommiksihan se meni. :/

Korjaamolla sanoivat tänään, että joku sulake palaa aina saman tien, kun kytkee virrat. Jossain ruiskuun ja ajonestoon liittyvässä piirissä lienee siis oikosulku. Olisko kenelläkään ideoita missä?

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Oikosulkuhan sieltä lopulta löytyi. Ruiskun releelle tuleva ohjausjohto oli hankautunut ajan mittaan puhki, löi maihin ja poltti sulakkeen. Pieni mutta pysäyttävä vika. Onneksi ollaan taas kuitenkin tien päällä. :)

Pitää vielä selvittää, missä kyseinen hankauma tarkalleen sijaitsi, jos vaikka jollekin muullekin käy samalla tavalla.

Avatar
Kreivi
Viestit: 156
Liittynyt: 05 Tammi 2005, 15:34

Auto ei käynnisty/sammuu

Viesti Kirjoittaja Kreivi »

Vuoden -00 sw 1,8 on jättänyt vaimon välillä kaupan pihaan, välillä työpaikalle eli auto on ajettu normaalisti paikalle ja kun kauppareissun (15 min) tai työkomennuksen (6h) jälkeen on yrittänyt lähteä ei käynnisty! Startti kyllä pyörittää. Kun meitsi sitten on myöhemmin mennyt hakemaan on lähtenyt aivan normaalisti käyntiin...
Eilen kärry teki oharit mullekin ja sammui risteyksessä oikealle kääntyessäni. Oli muutes herkkä hetki muksut (2 ja 5 vee) kyydissä auton sammuessa. Onneks sain vapaalla rullattua sen verran etten pahasti jäänyt jalkohin.
Mistäs vois johtua? Vai veiskö vaihtoon?
K
-furioso-

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos ajoneston valo ei syty, voisi johtua vaikka tuosta YKK-anturista (kampiakselin asentotunnistimesta) jota tarjosin ylempänä. Tuosta pitäisi kyllä jäädä vikamuistiinkin merkintä.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuo anturi oireileee kai yleensä siten että se on riippuvainen koneen lämmöistä eli 15-30 minuutin odottelun jälkeen voi startata normaalisti
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Re: Auto ei käynnisty/sammuu

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kreivi kirjoitti:Vuoden -00 sw 1,8 on jättänyt vaimon välillä kaupan pihaan, välillä työpaikalle eli auto on ajettu normaalisti paikalle ja kun kauppareissun (15 min) tai työkomennuksen (6h) jälkeen on yrittänyt lähteä ei käynnisty! Startti kyllä pyörittää. Kun meitsi sitten on myöhemmin mennyt hakemaan on lähtenyt aivan normaalisti käyntiin...
Eilen kärry teki oharit mullekin ja sammui risteyksessä oikealle kääntyessäni. Oli muutes herkkä hetki muksut (2 ja 5 vee) kyydissä auton sammuessa. Onneks sain vapaalla rullattua sen verran etten pahasti jäänyt jalkohin.
Mistäs vois johtua? Vai veiskö vaihtoon?
Syttyvätkö ja sammuvatko ajoneston ja ruiskun merkkivalot kuitenkin normaalisti silloin, kun auto oireilee ja laitat virrat päälle?

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Tuli sitten mullekkin tutuksi se, mitä on tapahtuva seuraavalla käynnistyksellä, jos autoa on vain käynyt siirtämässä viimeksi metrin suuntaan tai toiseen. Erona vain on edellisiin ongelmapotilaisiin, että auto kyllä käynnistyy kylmänä heti ensimmäisellä yrityksellä ja käy kaikilla pytyillä, mutta kaasua painaessa (aina ilmastoinnin ollessa päällä) kuuluu klonksuntaa :? Joskus kone meinaa sammua hetken käynnissä olon jälkeen - useimmiten jos ilmastointi on päällä. Myöskin jos koittaa lähteä liikkeelle heti käynnistyksen jälkeen, on havaittavissa pientä nykimistä.
Joutunut nyt toistamaan seuraavan toimenpiteen useasti, jotta pääsee liikkeelle; käynnistys > ilmastointi pois päältä> antaa lämmetä > baanalle.

Mikäs kummajainen se tällaisen voi aiheuttaa?
Tuskin ilmastoinnissa mitään vikaa on, sillä koneen lämmettyä ilmastoinnin voi laittaa huoletta päälle, ilman että kuuluu mitään sivuääniä.

Eniten nyt kaduttaa se, että ennen siirtoa mieleeni muistui tämä keskustelu ja siitä aiheutuvat ongelmat. Sillä ennen tätä ei ollut havaittavissa mitään vikaa missään - pelkkää nautinnollista ajoa.

Vastaa Viestiin