Ratapäivät 2024
Ratapäivät 2024
Vuoden 2024 ohjelma:
26.5, CS1, Ahvenisto, klo 12.00-18.00
7.7, CS2, Vantaa Circuit, klo 10.00-18.00
3.8, CS3, Kemora, klo 10.00-18.00
8.9, CS4, Ahvenisto, klo 12.00-18.00
Ratamaksut ovat vapaa ajo 20 € ja hidas ajo 5 €. Ratamaksu on henkilökohtainen. Kuljettajalla on oltava voimassa oleva ajokortti (vähintään B) ja autossa on oltava voimassa oleva liikennevakuutus.
Radalla ajo on tarkoitettu vain CARFin jäsenille. Jos et vielä ole jäsen, liittyminen onnistuu nettisivujen kautta (carf.fi) tai tapahtumassa paikan päällä. Varikkoalueelle ovat kaikki tervetulleita kerhosta riippumatta.
Lisätiedot: carf.fi
Tervetuloa!
Hallitus
26.5, CS1, Ahvenisto, klo 12.00-18.00
7.7, CS2, Vantaa Circuit, klo 10.00-18.00
3.8, CS3, Kemora, klo 10.00-18.00
8.9, CS4, Ahvenisto, klo 12.00-18.00
Ratamaksut ovat vapaa ajo 20 € ja hidas ajo 5 €. Ratamaksu on henkilökohtainen. Kuljettajalla on oltava voimassa oleva ajokortti (vähintään B) ja autossa on oltava voimassa oleva liikennevakuutus.
Radalla ajo on tarkoitettu vain CARFin jäsenille. Jos et vielä ole jäsen, liittyminen onnistuu nettisivujen kautta (carf.fi) tai tapahtumassa paikan päällä. Varikkoalueelle ovat kaikki tervetulleita kerhosta riippumatta.
Lisätiedot: carf.fi
Tervetuloa!
Hallitus
Club Alfa Romeo Finland
- Tiige
- Viestit: 2920
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Ratapäivät 2024
Olihan mukavat ratapäivät Ahvenistolla. Talvella tehdyt pienet muutokset autoon olivat parantaneet ajokäytöstä. Ruosteisista ranteista ja ravistavista jarruista huolimatta cupissa tuli niukasta oma uusi ennätys.
Tuli kokeiltua myös uutta kameraa. Ihan ok jälkeä tuntuu tulevan luukunottamatta ääniraitaa.
Cup-kierros: https://youtu.be/FuV5eyoxUiA
Tuli kokeiltua myös uutta kameraa. Ihan ok jälkeä tuntuu tulevan luukunottamatta ääniraitaa.
Cup-kierros: https://youtu.be/FuV5eyoxUiA
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- TonninAlfa
- Viestit: 486
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Ratapäivät 2024
Lupaava alku ratakaudelle 2024. Ensinnäkin kaikki toimi ja luotto kulkineeseen oli nyt kaivatulla tasolla. Kellotettu CUP-kierros jo hätyytteli 1.40 alitusta ja racechronon mukaan yhdellä nopeista syntyi jo oma paras ever 1.39.65. Tästä hyvä jatkaa Vantaan syheröillä. Tarkemmat tarinat tulossa projektilankaan.
Keli oli priima ja meininkin tutun mukavaa, kiitos järjestelytoimikunnalle jälleen kerran
Keli oli priima ja meininkin tutun mukavaa, kiitos järjestelytoimikunnalle jälleen kerran
Money well spent? Well, money spent...
- Mikkeller
- Viestit: 204
- Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
- Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T - Paikkakunta: Kemi
Re: Ratapäivät 2024
Mukavaa oli kyllä ensikertaa Ahvenistolla. Varsin kesäisessä kelissä mentiin Paljon hienoja autoja ja porinoita hyvässä porukassa.
Hienosti välittyy vauhdin tunne Tiigen videolla ja onnittelut henkilökohtaisesta ennätysajasta myöskin TonninAlfalle.
Hienosti välittyy vauhdin tunne Tiigen videolla ja onnittelut henkilökohtaisesta ennätysajasta myöskin TonninAlfalle.
- Mikävaivaa
- Viestit: 21
- Liittynyt: 28 Touko 2024, 10:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ratapäivät 2024
Voiko siellä ajaa ihan vakio Alfallakin jos liittyy CARFiin?
Jonkun verran on kokemusta rata-ajosta karting puolelta ja kävin joskus prätkilläkin kokeilemassa.
Jonkun verran on kokemusta rata-ajosta karting puolelta ja kävin joskus prätkilläkin kokeilemassa.
- Polforea
- Viestit: 11525
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Ratapäivät 2024
^Kyllä. Vakioautoille on jopa Alfacupissa oma luokkansa, Alfa-luokka. Mukaan vaan!
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Mikävaivaa
- Viestit: 21
- Liittynyt: 28 Touko 2024, 10:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ratapäivät 2024
Ok,mutta meinaatko että kisaamaan heti
Just kerkesin hankkia Giuliettan
Just kerkesin hankkia Giuliettan
Viimeksi muokannut Mikävaivaa, 28 Touko 2024, 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 11525
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Ratapäivät 2024
Jos siltä tuntuu . Siellä on hitaat ajovuorot ja nopeammat harjoitteluvuorot toki. Cuppiosuus on yksi auto kerrallaan radalla vain kelloa vastaan eli ei taistella ajolinjoista mutkissa naapurin kanssa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Mikävaivaa
- Viestit: 21
- Liittynyt: 28 Touko 2024, 10:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ratapäivät 2024
Toihan kuulostaa tosi hyvältä, matala kynnys rata-ajoon.
Joo, taidanpa tulla kokeilemaan.
Joo, taidanpa tulla kokeilemaan.
- Polforea
- Viestit: 11525
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Ratapäivät 2024
Nimenomaan, sinne vaan ja jos joku juttu ihmetyttää niin ei muuta kun nykimään väkeä hihasta ja kyselemään, jengi on rentoa ja asiallista.
Sama homma muissakin tapahtumissa toki, matakalla kynnyksellä mukaan vaan, tätä porukkaa ei tarvi pelätä eikä jännittää.
Sama homma muissakin tapahtumissa toki, matakalla kynnyksellä mukaan vaan, tätä porukkaa ei tarvi pelätä eikä jännittää.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- tritonus
- Viestit: 240
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: Ratapäivät 2024
Ahveniston ratapäivän kuvia:
https://jannekalmari.kuvat.fi/kuvat/Moo ... 26.5.2024/
Tuli hankittua itselle uusi kamerarunko ja optiikka aikasemmin keväällä. Niinhän sitä äkkiseltään luulis, että homma käy kuten ennenki, mutta kuvasatoa kahlatessa huomas ettei siirtymä croppikennoisesta täyskennoiseen menekään ihan niin vaan, vähän täytyy omaksua uusia juttuja ja tottua toiseen runkoon. No oli kyllä muutoinkin aika laiskaa kuvaamista. Liekö edellisillan riekkuminen, kepeähkö dokailu ja hyvin valvottu yö painanu.
Ens kerralla sit.
https://jannekalmari.kuvat.fi/kuvat/Moo ... 26.5.2024/
Tuli hankittua itselle uusi kamerarunko ja optiikka aikasemmin keväällä. Niinhän sitä äkkiseltään luulis, että homma käy kuten ennenki, mutta kuvasatoa kahlatessa huomas ettei siirtymä croppikennoisesta täyskennoiseen menekään ihan niin vaan, vähän täytyy omaksua uusia juttuja ja tottua toiseen runkoon. No oli kyllä muutoinkin aika laiskaa kuvaamista. Liekö edellisillan riekkuminen, kepeähkö dokailu ja hyvin valvottu yö painanu.
Ens kerralla sit.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Ratapäivät 2024
Kannattaa ehdottomasti käydä ainakin hitaalla ajovuorolla kokeilemassa. Hankin itse ensimmäisen Alfani (Giulietta) syksyllä 2020 ja liityin samalla siinä parin viikon sisään CARFin jäseneksi. Seuraavana keväänä menin ratapäiville Ahvenistolle, tarkoituksena ei ollut ollenkaan mennä radalle ajamaan vaan lähinnä nauttia atmosfääristä ja ihailla paikalla olevaa kalustoa. Vanhemman jäsenen rohkaisusta uskaltauduin kuitenkin radalle eikä siitä lähtien ole yhdetkään ratapäivät jääneet väliin, ja aina olen radalla käynyt pyörähtämässä. Joka kerta on mukava huomata jotain pientä kehitystä omissa ajotaidoissa, ja tulee nykyään hitaammista mentyä ohikin, vaikka aluksi varmaan olin itse se tientukkija
- IrocJack
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Elo 2020, 23:01
- Car(s): Giulia 2.2 jtdm -18
159 2.2 JTS -06
Ducati 749 -07
Re: Ratapäivät 2024
Olipas taas lystiä. Ahvenisto on hieno rata, vakiovessallakin pääsee hyvin fiilikseen ja sopivasti vaaran tuntuakin, kun käytännössä ainoat turva-alueet löytyy kuljettajan kypärän sisältä
Jos seuraaville ratapäiville saisi jo pitävämpää rengasta viisysiin aikaiseksi.
Ja kiitos kaikille kuvaajille mitä tänne ja facebookiin on linkattu.
Jos seuraaville ratapäiville saisi jo pitävämpää rengasta viisysiin aikaiseksi.
Ja kiitos kaikille kuvaajille mitä tänne ja facebookiin on linkattu.
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Ratapäivät 2024
Upeat.tritonus kirjoitti: ↑28 Touko 2024, 20:13Ahveniston ratapäivän kuvia:
https://jannekalmari.kuvat.fi/kuvat/Moo ... 26.5.2024/
Tuli hankittua itselle uusi kamerarunko ja optiikka aikasemmin keväällä. Niinhän sitä äkkiseltään luulis, että homma käy kuten ennenki, mutta kuvasatoa kahlatessa huomas ettei siirtymä croppikennoisesta täyskennoiseen menekään ihan niin vaan, vähän täytyy omaksua uusia juttuja ja tottua toiseen runkoon. No oli kyllä muutoinkin aika laiskaa kuvaamista. Liekö edellisillan riekkuminen, kepeähkö dokailu ja hyvin valvottu yö painanu.
Ens kerralla sit.
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Ratapäivät 2024
Pitäisi osallistua. Ratakuumetta on ollut siitä lähtien kun Giulian hankin. Auto on melko kykenevä ja kutsuu intohimoiseen sporttiseen ajoon mutta tämän pitäisi keskittyä rata-ajoon.
- Mikävaivaa
- Viestit: 21
- Liittynyt: 28 Touko 2024, 10:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ratapäivät 2024
Onko vakioalustalla? Itellä tuli ihan samankaltasia ajatuksia kun äsken hankin Giuliettan. Niinpä kävin ominpäin kokeilemassa Vantaa Circuitilla, koska satun asumaan lähettyvillä.
Giulietta on hyvinkin kykenevä maantiellä. Pidemmällä reissulla sen huomaa paremmin – ohitukset sujuu vaivattomasti. Mulla oli aikoinaan 2.5 Mondeo V6, jossa muistaakseni oli saman verran tehoa. Giulietta on mielestäni kuitenkin ripeämmän tuntunen.
Silti se ei kyllä ole ihan tommosenaan rata-auto – eikä toki tarkotettukaan. Alusta joka on tosi hyvä kadulla saisi olla jäykempi, ohjaus nopeampi, pitoa pitäs keksiä lisää - en tiedä auttaisko pelkästään toisenlaiset renkaat – tehoa on varmaan riitävästi Vantaa Circuitille, mutta silti säätäsin konettakin, jotta vastaisi entistä paremmin kaasuun.
Mutta Giulia vissiin eroaa Giuliettasta?
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Ratapäivät 2024
Ostin oman Giuliettani viiden vuoden ikäisenä ja jokainen kilometri oli nautintoa kunnes myin sen yli viiden vuoden käyttövuoden jälkeen kun mittari oli hiukan yli 200 000 km. Veikkaan että jousituksen kattava uusiminen olisi ollut paikallaan vaikka alustassa ei vikaa missään vaiheessa ollut.Mikävaivaa kirjoitti: ↑05 Kesä 2024, 20:25Onko vakioalustalla? Itellä tuli ihan samankaltasia ajatuksia kun äsken hankin Giuliettan. Niinpä kävin ominpäin kokeilemassa Vantaa Circuitilla, koska satun asumaan lähettyvillä.
Giulietta on hyvinkin kykenevä maantiellä. Pidemmällä reissulla sen huomaa paremmin – ohitukset sujuu vaivattomasti. Mulla oli aikoinaan 2.5 Mondeo V6, jossa muistaakseni oli saman verran tehoa. Giulietta on mielestäni kuitenkin ripeämmän tuntunen.
Silti se ei kyllä ole ihan tommosenaan rata-auto – eikä toki tarkotettukaan. Alusta joka on tosi hyvä kadulla saisi olla jäykempi, ohjaus nopeampi, pitoa pitäs keksiä lisää - en tiedä auttaisko pelkästään toisenlaiset renkaat – tehoa on varmaan riitävästi Vantaa Circuitille, mutta silti säätäsin konettakin, jotta vastaisi entistä paremmin kaasuun.
Mutta Giulia vissiin eroaa Giuliettasta?
Renkaat on todellakin tärkeä linkki ketjussa jota ei voi muulla korvata. Sen takia niissä ei kannata tinkiä jos vaan on mahdollista. Itsellä oli monet renkaat. Rotalla kesärenkaat olivat karua. Firestone toisaalta erittäin hyvät. Talvisin Nokian kitkoista oli iloa vaikka ei niinkään paljon pitoa.
Takavetoiseen automaatti Giuliaan siirtyminen tosiaan oli mahtava fiilis ja iso muutos. Tämä on todellakin jotakin muuta. Giulietta on upea ja erittäin hauska luokassaan. Giulia kuitenkin hauska eri liigassa. Huomattavia eroja on mm.
- Mutkasta poistuessa tehonsyöttö sekä vakaus tuntuu kuin olisi formulassa.
- Nopea ratti on todella urheiluautomainen.
- Kiihtyy kuin raketti.
- Erittäin tehokkaat jarrut sekä voimakas jarrutus toteutettu uskomattoman huomaamattomaksi.
- D moodi on melko paljon maltillisempi kuin Giuliettassa jossa D on rodeo kyytiä.
- Mikävaivaa
- Viestit: 21
- Liittynyt: 28 Touko 2024, 10:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ratapäivät 2024
Toihan kuulostaa ihan täydelliseltä.
Giulia saattas olla seuraava hankinta, on se vaan kumma miten into autoihin tuntuu vain kasvavan iän myötä
Giulia saattas olla seuraava hankinta, on se vaan kumma miten into autoihin tuntuu vain kasvavan iän myötä
- Tiige
- Viestit: 2920
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Ratapäivät 2024
Onko tuolla Vantaa Circuitilla mitään kahviota vai pitääkö varautua omilla eväillä? Onko mitään tarkempaa aikataulua kuin rata varattu klo. 10-18?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Ratapäivät 2024
Ratakahvio on auki myös sunnuntaina, sieltä saa ostettua virvokkeita ja pientä purtavaa.
Huomioikaa, että radalle johtava soratie on aika huonossa kunnossa loppupäästä.
Radalle menevien on täytettävä CARFin vastuuvapautuslomakkeen lisäksi Vantaa Circuitin oma vastuuvapautus. Vantaa Circuitin vastuuvapautuksen voi täyttää radalla tai ennakkoon netissä (vantaacircuit.fi - varauskalenteri - miten pääsen ajamaan? - täytä vastuuvapautus).
Vantaa Circuitilla on rata-alueella aina kypäräpakko kaikille autossa oleville, eli tällä kertaa myös hitaalla vuorolla pitää käyttää kypärää.
Sunnuntaiksi on luvattu sadetta, rata voi olla liukas!
AlfaCup aloitetaan noin kello 16-17, säätilanteen mukaan. Tätä ennen vapaata ja hidasta ajoa tuttuun tapaan.
Tervetuloa!
Huomioikaa, että radalle johtava soratie on aika huonossa kunnossa loppupäästä.
Radalle menevien on täytettävä CARFin vastuuvapautuslomakkeen lisäksi Vantaa Circuitin oma vastuuvapautus. Vantaa Circuitin vastuuvapautuksen voi täyttää radalla tai ennakkoon netissä (vantaacircuit.fi - varauskalenteri - miten pääsen ajamaan? - täytä vastuuvapautus).
Vantaa Circuitilla on rata-alueella aina kypäräpakko kaikille autossa oleville, eli tällä kertaa myös hitaalla vuorolla pitää käyttää kypärää.
Sunnuntaiksi on luvattu sadetta, rata voi olla liukas!
AlfaCup aloitetaan noin kello 16-17, säätilanteen mukaan. Tätä ennen vapaata ja hidasta ajoa tuttuun tapaan.
Tervetuloa!
Club Alfa Romeo Finland
-
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Heinä 2016, 13:39
- Car(s): A.A.
- Paikkakunta: il cuore è sempre a Milano
Re: Ratapäivät 2024
Kiitos järjestäjille, oli hieno päivä jälleen kerran ja sääkin suosi loppuksi.
A:lla alkaa Apusimpukka ja Alfa
Re: Ratapäivät 2024
Kiitos kun sain tulla kuvaamaan Leon kanssa päivän ajoja Vantaalle! Oli todella hieno päivä ja todella kauniita autoja, osaavia kuljettajia ja hyvää seuraa! KIIITOS!
https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPA ... A+CIRCUIT/
https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/AUTOTAPA ... A+CIRCUIT/
- Tiige
- Viestit: 2920
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Ratapäivät 2024
Pitkään aamulla arvoin että viitsiikö lähteä vai ei. Näytti kuitenkin että suurin sade saattaisi mennä aamupäivän aikana ohitse ja niin kävikin. Yhden maissa kun pääsin paikalle ei enää juurikaan satanut ja rata alkoi kuivamaan vauhdilla.
Ratahan on tuollainen syheröinen höntsäilyyn sopiva. Ei semmoinen oikea moottorirata ja jos yhtään olisi ollut enemmän porukkaa ajamassa niin ahdasta olisi ollut.
Sinänsä hauskoja ja haastavia mutkayhdistelmiä mutta saisivat tasoittaa parit pahimmat montut. Itsellä jousitus pohjasi takasuoran päässä olevissa röykyissä. Ei kovin kiva koittaa ajaa kovaa kun alkaa peloittamaan koska jousitus hajoaa. Ensikertalaista olisi lisäksi helpottanut jos heinikko olisi ollut vähän lyhyempää niin olisi vähän nähnyt minne rata menee.
Ihan kiva reissu kuitenkin. Kiitokset järjestäjille, osallistujille seurasta ja Samille hienoista kuvista!
Ratahan on tuollainen syheröinen höntsäilyyn sopiva. Ei semmoinen oikea moottorirata ja jos yhtään olisi ollut enemmän porukkaa ajamassa niin ahdasta olisi ollut.
Sinänsä hauskoja ja haastavia mutkayhdistelmiä mutta saisivat tasoittaa parit pahimmat montut. Itsellä jousitus pohjasi takasuoran päässä olevissa röykyissä. Ei kovin kiva koittaa ajaa kovaa kun alkaa peloittamaan koska jousitus hajoaa. Ensikertalaista olisi lisäksi helpottanut jos heinikko olisi ollut vähän lyhyempää niin olisi vähän nähnyt minne rata menee.
Ihan kiva reissu kuitenkin. Kiitokset järjestäjille, osallistujille seurasta ja Samille hienoista kuvista!
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- silverine
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Ratapäivät 2024
^^
Todella hienoja kuvia! Tiigen GTV:stä on osunut monta siistiä kuvaa hienoista kulmista. Omassa kärryssäni istuu kääpiö, joka
yrittää roikkua epätoivoisesti menossa mukana. Hyvin välittyy fiilis ja tekemisen meininki! Circuitin maastokin tuo sopivasti
munaa kuviin.
Varsin onnistunut ratapäivä, järjestelyt toimivat. Isommalla lössillä olisi varmasti ollut enemmän paimentamista mikkihiiriradalla,
nyt ei tullut ruuhkasta ongelmia. Hyvin toimi rata Alastaron korvikkeena.
Todella hienoja kuvia! Tiigen GTV:stä on osunut monta siistiä kuvaa hienoista kulmista. Omassa kärryssäni istuu kääpiö, joka
yrittää roikkua epätoivoisesti menossa mukana. Hyvin välittyy fiilis ja tekemisen meininki! Circuitin maastokin tuo sopivasti
munaa kuviin.
Varsin onnistunut ratapäivä, järjestelyt toimivat. Isommalla lössillä olisi varmasti ollut enemmän paimentamista mikkihiiriradalla,
nyt ei tullut ruuhkasta ongelmia. Hyvin toimi rata Alastaron korvikkeena.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Ratapäivät 2024
Hienot kuvat ja hauskaa varmaan oli.
Valitettavasti jouduin arvaamattomaan reissuun niin taas ratapäivä jäi väliin.
Valitettavasti jouduin arvaamattomaan reissuun niin taas ratapäivä jäi väliin.
Re: Ratapäivät 2024
Joo toi Vantaan Circuit on kätevä tälläsille ratapäiville, ainoa pieni miinus itseltä on, että vasemman puolen renkaat kuluu puolet nopeemmin kuin oikean puolen. Mutta se mitään. Ja osaavan kuljettajan kyydissä esim. Lotus Elisessä, tietää olleenssa kyydissä kyllä tällä radalla. Nelipyörä luistossa tonne nopeimpaan takamutkaan kuivalla semeillä ei ole silleen ihan arki kokemus enään.
Hyvä jos kuvat kelpaa, jos joku haluu itselleen näitä niin ottakaa yhteyttä vaan ni laitan latauspakettia tulemaan sähköpostitse, niissä on kyllä vesileimat sitten, pakko olla kun maailma on täynnä ihmisiä, jotka ei ymmärrä tekijänoikeuksista oikeen mittään. Mutta sekin järjestyy, jos haluatte ne ilman vesileimaa, sitten vaan se jos käyttää niitä niin kuvaajan nimi jonnekin riittää. Kaupalliseen tarkotukseen ei silti tule lupaa ilman keskustelua.
Pakko nämä asiat kirjottaa tänne kun koskaan ei tiedä
Hyvä jos kuvat kelpaa, jos joku haluu itselleen näitä niin ottakaa yhteyttä vaan ni laitan latauspakettia tulemaan sähköpostitse, niissä on kyllä vesileimat sitten, pakko olla kun maailma on täynnä ihmisiä, jotka ei ymmärrä tekijänoikeuksista oikeen mittään. Mutta sekin järjestyy, jos haluatte ne ilman vesileimaa, sitten vaan se jos käyttää niitä niin kuvaajan nimi jonnekin riittää. Kaupalliseen tarkotukseen ei silti tule lupaa ilman keskustelua.
Pakko nämä asiat kirjottaa tänne kun koskaan ei tiedä
- IrocJack
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Elo 2020, 23:01
- Car(s): Giulia 2.2 jtdm -18
159 2.2 JTS -06
Ducati 749 -07
Re: Ratapäivät 2024
Hauskaa oli lopulta, vaikka näky olikin melko surullinen, kun kurvattiin likan kanssa varikkolle klo 11 maissa.. neljä-viisi autoa parkissa ja märkä rata.
Pikku odottelun jälkeen kokeilemaan, kun kerran ratatassutkin oli haettu Polforealta alkuviikolla. Pari kierrosta ja perä puoliholtittomasti irti siinä oikeassa ennen sitä ainoaa vasenta.. ja takaisin varikolle odottamaan radan kuivumista.
Rata itsessään ihan hauska, mutta tosiaan täällä jo mainittiinkin se ikävä patti siellä kakkos?mutkan jarrussa ja joku mutka vasemmalle olisi voitu sen ainokaisen kaveriksikin piirtää.
Paljon tuli taas höpöteltyä ihmisten kanssa, kovinkaan monen nimestä tai nimimerkistä ei ole hajuakaan
Hienoja kuvia Samilta ja omaan iigeeseen, asianmukaisten mainintojen kanssa, jo laitoinkin muutaman mihin oma kulkine oli osunut.
Pikku odottelun jälkeen kokeilemaan, kun kerran ratatassutkin oli haettu Polforealta alkuviikolla. Pari kierrosta ja perä puoliholtittomasti irti siinä oikeassa ennen sitä ainoaa vasenta.. ja takaisin varikolle odottamaan radan kuivumista.
Rata itsessään ihan hauska, mutta tosiaan täällä jo mainittiinkin se ikävä patti siellä kakkos?mutkan jarrussa ja joku mutka vasemmalle olisi voitu sen ainokaisen kaveriksikin piirtää.
Paljon tuli taas höpöteltyä ihmisten kanssa, kovinkaan monen nimestä tai nimimerkistä ei ole hajuakaan
Hienoja kuvia Samilta ja omaan iigeeseen, asianmukaisten mainintojen kanssa, jo laitoinkin muutaman mihin oma kulkine oli osunut.
Re: Ratapäivät 2024
Noniin hyvä että kuvat kelpaa Joo ei tuola sateella oikeen halua kokeilla kaiteen joustavuutta. Eilen kateltiin ku pari prätkää ajo illalla tuola, aikasta rohkeeta vetoa oli :O
- silverine
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Ratapäivät 2024
Niin siis kyllähän radassa on sentään kaksi vasurin mutkaa..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- IrocJack
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Elo 2020, 23:01
- Car(s): Giulia 2.2 jtdm -18
159 2.2 JTS -06
Ducati 749 -07
Re: Ratapäivät 2024
Piti oikein miettiä missä se toinen on joo, onhan siinä toinenkin, mutta ainakin vakiovessalla se on vaan leikkaus siihen varikon mutkaan.
Re: Ratapäivät 2024
Cuore Sportivo III, Lauantai 3.8.2024, Kemora
Päivän aikataulu:
10:00 Ohjaajakokous ja ratamaksujen keräys
10:00 Rata aukeaa, hidas ajo 15 min
10:15 Vapaa ajo
11:00 Hidas ajo 15 min
11:15 Vapaa ajo
12:00 Hidas ajo 15 min
12:15 Vapaa ajo
13:00 Hidas ajo 15 min
13:15 Vapaa ajo
14:00 Hidas ajo 15 min
14:15 Vapaa ajo
15:00 Hidas ajo 15 min
15:15 Vapaa ajo
16:00 Alfa Cup ja palkintojen jako
n. 17:00 Vapaa ajo
18:00 Rata sulkeutuu
Tervetuloa!
Päivän aikataulu:
10:00 Ohjaajakokous ja ratamaksujen keräys
10:00 Rata aukeaa, hidas ajo 15 min
10:15 Vapaa ajo
11:00 Hidas ajo 15 min
11:15 Vapaa ajo
12:00 Hidas ajo 15 min
12:15 Vapaa ajo
13:00 Hidas ajo 15 min
13:15 Vapaa ajo
14:00 Hidas ajo 15 min
14:15 Vapaa ajo
15:00 Hidas ajo 15 min
15:15 Vapaa ajo
16:00 Alfa Cup ja palkintojen jako
n. 17:00 Vapaa ajo
18:00 Rata sulkeutuu
Tervetuloa!
Club Alfa Romeo Finland
- Tiige
- Viestit: 2920
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Ratapäivät 2024
Olihan mukavat ratapäivät! Keli oli hyvä vaikka ennuste näytti huonolta. Järjestelyt ja aikataulut toimi hienosti. Autokin toimi muuten hyvin mutta ja jarrujen ravistus oli palannut. Kuljettajalla oli ihme empimistä nopeissa paikoissa. Tämä johti päivän mittaan muutamiin tilanteisiin. Pysyttiin kuitenkin radan puolella.
Cup-kierros ja muutamat sladit mitä päivän aikana sattui:
https://youtu.be/iY1-QTw3zNs
Cup-kierros ja muutamat sladit mitä päivän aikana sattui:
https://youtu.be/iY1-QTw3zNs
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Brahe
- Viestit: 344
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Ratapäivät 2024
Kiitos CARF ja Kemora, oli mukavaa ja mielenkiintoista! Cupissa tuli hlökohtainen Kemoran ennätys, vaikka pöhkönä seurailinkin monessa kohtaa ilmeisesti drifting kisoista rataan jääneitä kumijälkiä XD Tulipa koitettua tavanomaista pyöreämpiä ajolinjoja, ja eipä tuo tulos nyt ihan mahdoton siis silti ollut. Ehkä 1.28.46:sta voinee vielä sekunnin tai pari niistää ajamalla oikeampaa racing linea :.D Tässä pätkää omalta cup kierrokselta: https://youtu.be/iHzFDpAAAYY
Kaverini Jukka valokuvaili meitä pitkin päivää, jaan tänne kunhan häneltä matskuja saan. Oman ja poikani videoinneista laittanen jotain trailerityyppistä youtube -kanavalleni lähiaikoina (myös vuoden aiemmista ratapäivistä), mutta sen verran tässä ainakin täksi vuodeksi muutan "omaa formaattiani", että teen yhden pidemmän koko kauden ratapäivistä rakennellun videon, jonka laitan ulos syksyllä/alkutalvesta (toivottavasti...). Viime vuoden syksyn apparapätkä on vielä rästissä myös, sen laitan jossain välissä vielä vanhaan tapaan omana videonaan...
T:Henkka
Kaverini Jukka valokuvaili meitä pitkin päivää, jaan tänne kunhan häneltä matskuja saan. Oman ja poikani videoinneista laittanen jotain trailerityyppistä youtube -kanavalleni lähiaikoina (myös vuoden aiemmista ratapäivistä), mutta sen verran tässä ainakin täksi vuodeksi muutan "omaa formaattiani", että teen yhden pidemmän koko kauden ratapäivistä rakennellun videon, jonka laitan ulos syksyllä/alkutalvesta (toivottavasti...). Viime vuoden syksyn apparapätkä on vielä rästissä myös, sen laitan jossain välissä vielä vanhaan tapaan omana videonaan...
T:Henkka
Youtube -kanavani Video Alfa Finlandesi: https://youtube.com/channel/UCQ1xVs4L5DgXsz6JV5_0j2g
- giils
- Viestit: 300
- Liittynyt: 17 Syys 2017, 10:58
- Car(s): Alfasud 1.2 -87
156 2.5 V6 -01
159 2.4 JTDm -06
159 2.4 JTDm Q4 -09
Fiat Barchetta 1.8 -96
Saab 90 2.0 -87
Mazda MX-5 1.6 -98
Giulia 2.2 -16 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Ratapäivät 2024
Itsekin otin pienoisen riskin ja lähdin kokeilemaan käyttöautoa Kemoralle. Omasta ennätyksestä lähti melkein 4 sekuntia pois, ja Giilia toimi varsin kivasti radalla. Muutenkin meni ihan hyvin siihen nähden että ajoin ekaa kertaa tällä autolla radalla, olen viimeksi ajanut ylipäätään radalla 2 vuotta sitten ja cuppikierroksella kävin vähän hiekallakin asti.. Varikon suoralta nopea oikea katsomon suoralle, tietäjät tietää paikan... otin vähän liian sisästä ja kanttarista perä irti. Sain kuitenkin auton nopeasti hallintaan, mutta sitten ei enää latu riittänyt ja valuin ulkomutkan kanttarin yli. Siellä on joku muukin joskus käynyt ja kauhea tiputus kanttarilta hiekalle. Kuului kova jysäys ja se loppu suora menikin siihen että katselin peilistä vedinkö "tonninalfat" ja onko koko öljymäärä kohta pitkin sitä suoraa, ja toki että "kohta se piippaa ja sammuu kun öljy loppuu ja sit on kallista jajaja" mutta ei näkynyt öljyä, joten rohkenin jatkaa kierrosta. Varikolla oli todettava, että jäätävä tuuri kun kanttari on jysähtänyt ilmeisesti tukivarteen, ja se on kestänyt iskun. Helmakin nimittäin oli ehjä, niin ei se sekään ollut.
Kaikesta huolimatta automaatti-dieselillä en jäänyt edes kovin paljoa Brahesta, ajalla 1.28.70! Ekaa kertaa tuli myös ajeltua Romeo cupissa.
Kaikesta huolimatta automaatti-dieselillä en jäänyt edes kovin paljoa Brahesta, ajalla 1.28.70! Ekaa kertaa tuli myös ajeltua Romeo cupissa.
You put this kid behind the wheel, there's nothing she can't do.
- 155156
- Viestit: 2151
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Ratapäivät 2024
Edellä kuvailtu tapahtuma tuli todistettua varikkorakennuksen katolta, katsomon puoleisesta päädystä. Oltiin turisteina paikalla.
- Polforea
- Viestit: 11525
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Ratapäivät 2024
^Ah, soli siis teidän se sininen Giulia Veloce parkkikentällä. Nätti peli, hyvin sopii väri Giuliaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Ratapäivät 2024
Tuollakin olisi ratapäivät:
https://www.pista-piloti.de/gran-premio-alfa-romeo/
Ei taida vain ehtiä ilmottautumaan.
https://www.pista-piloti.de/gran-premio-alfa-romeo/
Ei taida vain ehtiä ilmottautumaan.
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Ratapäivät 2024
CARF:n ratapäivä lähestyy. Osaako kokeneemmat listata lyhyesti neuvoja valmistautumiseen?
- Pitääkö auto tyhjentää täysin?
- Saako varikolle jättää omaa tavaraa?
- Kannattaako ottaa minkäänlaisia työkaluja mukaan?
- Onko hyvä olla täyttönesteitä mukana jos nyt vuotavaa autoa ei muutenkaan viedä radalle.
- Rengaspaineet?
- Pitääkö auto tyhjentää täysin?
- Saako varikolle jättää omaa tavaraa?
- Kannattaako ottaa minkäänlaisia työkaluja mukaan?
- Onko hyvä olla täyttönesteitä mukana jos nyt vuotavaa autoa ei muutenkaan viedä radalle.
- Rengaspaineet?
Re: Ratapäivät 2024
Ei virallinen kanta, mutta hyvä ohjenuora kysymyksiisi:
- Auto kannattaa tyhjentää irtotavarasta. Ainakin kuskin maton pois ottamisen näkisin pakollisena, koska voi rullaantua polkimien alle. Muut tavarat voivat pyöriä ympäriinsä kovassa menossa, ja pahimmillaan lentelevät ympäriinsä jos käy onnettomuus.
- Varikon reunoilla on näkynyt pieniä tavarakasoja, ja se on ollut ihan ok. Näin olen tehnyt itsekin.
- Työkaluja ei välttämättä tarvitse, mutta on mukava olla mukana jos sattuu tarvitsemaan. Ratapäivillä on vallinnut hyvä yhteishenki ja varmasti joku lainaa työkaluja tarpeen vaatiessa.
- Jos kaikki tasot on katsottu ennen lähtöä, niin tuskin ilmenee tarvetta. Silti hyvä olla mukana. Motonet löytyy muutaman kilometrin päästä Ahvenistolta mikäli ilmenee tarvetta täydennyksille.
- Normaaleilla rengaspaineilla pärjää kyllä jos meno ei ylly kovin vakavaksi. Paineita voi myös laskea jonkin verran kovaa menoa varten. Kannattaa jutustella varikolla muiden kokemuksia aiheesta.
Kerhon väki opastaa tarvittaessa jos kysymyksiä on mielessä, joten hirmuista stressiä ei kannata ottaa.
Tämmöiset vinkit vielä tuli nopeasti mieleen:
- Varikolla ei ole kauheasti varjoja, joten auringolta kannattaa suojautua tarpeen mukaan.
- Nopealle ajovuorolle tarvitsee kypärän.
- Auto kannattaa tyhjentää irtotavarasta. Ainakin kuskin maton pois ottamisen näkisin pakollisena, koska voi rullaantua polkimien alle. Muut tavarat voivat pyöriä ympäriinsä kovassa menossa, ja pahimmillaan lentelevät ympäriinsä jos käy onnettomuus.
- Varikon reunoilla on näkynyt pieniä tavarakasoja, ja se on ollut ihan ok. Näin olen tehnyt itsekin.
- Työkaluja ei välttämättä tarvitse, mutta on mukava olla mukana jos sattuu tarvitsemaan. Ratapäivillä on vallinnut hyvä yhteishenki ja varmasti joku lainaa työkaluja tarpeen vaatiessa.
- Jos kaikki tasot on katsottu ennen lähtöä, niin tuskin ilmenee tarvetta. Silti hyvä olla mukana. Motonet löytyy muutaman kilometrin päästä Ahvenistolta mikäli ilmenee tarvetta täydennyksille.
- Normaaleilla rengaspaineilla pärjää kyllä jos meno ei ylly kovin vakavaksi. Paineita voi myös laskea jonkin verran kovaa menoa varten. Kannattaa jutustella varikolla muiden kokemuksia aiheesta.
Kerhon väki opastaa tarvittaessa jos kysymyksiä on mielessä, joten hirmuista stressiä ei kannata ottaa.
Tämmöiset vinkit vielä tuli nopeasti mieleen:
- Varikolla ei ole kauheasti varjoja, joten auringolta kannattaa suojautua tarpeen mukaan.
- Nopealle ajovuorolle tarvitsee kypärän.
Tein itse - säästin
- Polforea
- Viestit: 11525
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Ratapäivät 2024
Jos nesteinä käyttää ehdottomasti esim. Seleniaa tahi muuta, jota ei mutunetista löydy, ei välttämättä ole huono idea olla oma kannu mukana. Eihän ehjälle autolle tietenkään mitään satu, mutta teoriatasolla voi esmes letkua hypätä irti, revetä tms ylläreitä käydä. Öljy lämpiää radalla yleensä aika hyvin, joten jos siellä seassa on polttoainetta (mitä sinne aika helposti päätyy) niin sen haihtuminen voi aiheuttaa yllättävän pinnanpudotuksen. Se ei toki haihdu kuin kerran, mutta voi silti olla ikävä ylläri.
Tärkeänä nesteenä on kuskin nesteytys eli juotavaa kannattaa olla, toki sitä saa myös ratakahvilasta.
Apparan varikkomonttu on petollinen paistovati, aurinkovoide on erinomainen idea varjon etsimisen lisäksi.
Tärkeänä nesteenä on kuskin nesteytys eli juotavaa kannattaa olla, toki sitä saa myös ratakahvilasta.
Apparan varikkomonttu on petollinen paistovati, aurinkovoide on erinomainen idea varjon etsimisen lisäksi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1238
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Ratapäivät 2024
Tällä kertaa kannattanee myös huomioida myös kokeneempien ratapäiväiljöiden, että Apparalla on tänä viikonloppuna driftattu aivan uudella radalla, joten noilla kohdin saattaa olla pidossa vaihteluita suuntaan tai toiseen.
- Tiige
- Viestit: 2920
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Ratapäivät 2024
Olihan mielenkiintoiset ratapäivät. Driftingin jäljiltä standion osuudella oli reilusti kumia jota kuoriutui päivän mittaan aina vaan lisää irti. Liimautui renkaisiin ja vanteisiin tehokkaasti. Kauhea jumputus ja täristys koko päivän. Pito tuntui myös olevan vähän arvoitus riippuen siitä kuinka paljon irtomujua oli renkaissa. Löytyi niitä kumipalleroita jopa jarruista päivän jälkeen.
Cup oli ratkennut ja olin laittanut gtv:n apparin penkin ja vyöt paikalleen.Tulikin koko päivä vain kyyditettyä porukkaa. Takarenkaat tuntui vaan ottavan kaariin jos oli raavaampi kaveri kyydissä. Cupissa varmistellen 2s hitaampi kierros kuin keväällä. Yhtään reenikierrosta kun en ehtinyt yksinään ajamaan. Kivaa oli vaikka oli vähän erilainen ratapäivä.
Cup oli ratkennut ja olin laittanut gtv:n apparin penkin ja vyöt paikalleen.Tulikin koko päivä vain kyyditettyä porukkaa. Takarenkaat tuntui vaan ottavan kaariin jos oli raavaampi kaveri kyydissä. Cupissa varmistellen 2s hitaampi kierros kuin keväällä. Yhtään reenikierrosta kun en ehtinyt yksinään ajamaan. Kivaa oli vaikka oli vähän erilainen ratapäivä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
Chevrolet Corvette -00
+ Liuta Saabeja :)
Re: Ratapäivät 2024
Erittäin hauskaa oli. Kiitos taas järkkäreille ja kaikille osallistujille.
Tulipa myös koettua miltä tuntuu kun Yariksen perä lähtee kirjoittamaan tornin mutkassa 150km/h vauhdissa, lienee kuminpaloilla oli jotain tekemistä asian kanssa...
Tulipa myös koettua miltä tuntuu kun Yariksen perä lähtee kirjoittamaan tornin mutkassa 150km/h vauhdissa, lienee kuminpaloilla oli jotain tekemistä asian kanssa...
Re: Ratapäivät 2024
Kauniina syyssunnuntaina tuli pojan kanssa käyty katsomassa kuinka nopeat kuskit kiertävät rataa ja kauniit autot kiiltävät auringossa.
Ensimmäisten hitaiden kierrosten jälkeen varikolla kävellessä ihmettelin miksi radalla käyneessä kalustossa jopa katurenkaat olivat täynnä kumimatoja. Nopeiden kierrosten kohdalla tornin nurkalla menoa ihmetellessä sitten katsojallekin selvisi kuinka paljon drift kumien palasia radalla onkaan.
Niin, ja 360 seurasi Polforean antamaa esimerkkiä, 105 dB @4500rpm ja 117 dB @8500 rpm. Ei mennyt meluista läpi...
Ensimmäisten hitaiden kierrosten jälkeen varikolla kävellessä ihmettelin miksi radalla käyneessä kalustossa jopa katurenkaat olivat täynnä kumimatoja. Nopeiden kierrosten kohdalla tornin nurkalla menoa ihmetellessä sitten katsojallekin selvisi kuinka paljon drift kumien palasia radalla onkaan.
Niin, ja 360 seurasi Polforean antamaa esimerkkiä, 105 dB @4500rpm ja 117 dB @8500 rpm. Ei mennyt meluista läpi...
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Ratapäivät 2024
Hauskaa oli. Kiitos järjestäjille.
Ihanteellinen syyspäivä.
Radan pinta olisi saanut olla paljon puhtaampi. Yli tunnin kotimatka-ajon jälkeen renkaat näyttää vieläkin siltä että autolla on menty ryöstämään lakritsitehdasta.
Ihanteellinen syyspäivä.
Radan pinta olisi saanut olla paljon puhtaampi. Yli tunnin kotimatka-ajon jälkeen renkaat näyttää vieläkin siltä että autolla on menty ryöstämään lakritsitehdasta.
- Cotzy
- Viestit: 910
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Ratapäivät 2024
Brerallani oli vähän epävarmaa radalle pääsyn suhteen. Pienemmillä kierroksilla ei mitään asiaa melurajasta läpi, mutta onneksi resonanssit hiljenevät 3000 rpm yläpuolella ja 4500 rpm:llä lukemaksi kirjattiin säädylliset 87 dB .FinPat kirjoitti: ↑09 Syys 2024, 08:59Kauniina syyssunnuntaina tuli pojan kanssa käyty katsomassa kuinka nopeat kuskit kiertävät rataa ja kauniit autot kiiltävät auringossa.
Ensimmäisten hitaiden kierrosten jälkeen varikolla kävellessä ihmettelin miksi radalla käyneessä kalustossa jopa katurenkaat olivat täynnä kumimatoja. Nopeiden kierrosten kohdalla tornin nurkalla menoa ihmetellessä sitten katsojallekin selvisi kuinka paljon drift kumien palasia radalla onkaan.
Niin, ja 360 seurasi Polforean antamaa esimerkkiä, 105 dB @4500rpm ja 117 dB @8500 rpm. Ei mennyt meluista läpi...
Päästiin juniorin kanssa kruisailemaan ja kumimatoja keräilemään renkaisiin muutamalle kierrokselle.
Saatiin jarrulevyt mukavan kirkkaiksi myös takana. Ja moitetta tuli siitä, ettei Brerassa ole kauhukahvaa, vaan piti roikkua lähinnä ovenkahvassa.
Cotzy
- tritonus
- Viestit: 240
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
- Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v
Re: Ratapäivät 2024
Tällä kertaa todella hätänen käynti radalla. En viipynyt paikalla varmaan paria tuntia kun piti joutua jo seuraavaan paikkaan.
Paljoa siinä ei kuvata kerenny ja senkin ajan käytin kokeillen melko härskejä asetuksia kameran kanssa ja muutakin omituista testailua. Ihan hirveästi testeistä ei mene jatkoon.
Kuvat tutusti täällä: https://jannekalmari.kuvat.fi/kuvat/Moo ... 08.9.2024/
Laitanpa tähän linkin toisenlaisiinkin kuviin, kun aihetta on tässä keskustelussa sivuttu ja aasi saa siten siltansa. Olin radalla perjantainakin, kuvia Drift SM:n ekalta päivältä täällä:
https://jannekalmari.kuvat.fi/kuvat/Moo ... +6.9.2024/
Paljoa siinä ei kuvata kerenny ja senkin ajan käytin kokeillen melko härskejä asetuksia kameran kanssa ja muutakin omituista testailua. Ihan hirveästi testeistä ei mene jatkoon.
Kuvat tutusti täällä: https://jannekalmari.kuvat.fi/kuvat/Moo ... 08.9.2024/
Laitanpa tähän linkin toisenlaisiinkin kuviin, kun aihetta on tässä keskustelussa sivuttu ja aasi saa siten siltansa. Olin radalla perjantainakin, kuvia Drift SM:n ekalta päivältä täällä:
https://jannekalmari.kuvat.fi/kuvat/Moo ... +6.9.2024/
- TonninAlfa
- Viestit: 486
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Ratapäivät 2024
Lämpimät, mutta driftikisojen jäljiltä todellakin haastavat olosuhteet oli tosiaan. Kuminöllien jyskytys pyöränkaarissa oli kyllä järkyttävää paikoitellen ja viimeisillä nopeilla näköjään sitten rummutus sai puolet vasemman takanurkan sisälokarikangasta irtoamaan Tornin mutkaan yllätysmomentiksi kierroksen ajaksi ja aiheutti nopeita ohjausliikkeitä monelle, itseni mukaan lukien. Huomasin kalustotappion vasta päivän päätteeksi renkaita vaihtaessa.
Kausi kuitenkin onnellisesti paketissa, lämmin kiitos kerhon aktiiveille, ajokavereille, kuvaajille ja muillekin hienojen ratapäivien mahdollistamisesta!
Kausi kuitenkin onnellisesti paketissa, lämmin kiitos kerhon aktiiveille, ajokavereille, kuvaajille ja muillekin hienojen ratapäivien mahdollistamisesta!
Money well spent? Well, money spent...