Ratapäivät 2025
Ratapäivät 2025
Vuoden 2025 ohjelma:
16.2.Talviajoharjoittelu, Harviala, klo 10.00-16.00 (yhdessä AREFin kanssa)
Ratamaksu on 20 euroa. Ratamaksu maksetaan käteisellä ilmoittautumisen yhteydessä - varaathan tasarahan.
__
25.5, CS1, Ahvenisto, klo 11.00-17.00
29.6, CS2, Alastaro, klo 14.00-20.00 (Yhdessä Gruppon kanssa)
3.8, CS3, Vantaa Circuit, klo 10.00-18.00
7.9, CS4, Ahvenisto, klo 11.00-17.00
Ratamaksut ovat vapaa ajo 20 € ja hidas ajo 5 €. Ratamaksu on henkilökohtainen. Kuljettajalla on oltava voimassa oleva ajokortti (vähintään B) ja autossa on oltava voimassa oleva liikennevakuutus.
Radalla ajo on tarkoitettu vain CARFin jäsenille. Jos et vielä ole jäsen, liittyminen onnistuu nettisivujen kautta (carf.fi) tai tapahtumassa paikan päällä. Varikkoalueelle ovat kaikki tervetulleita kerhosta riippumatta.
Lisätiedot: carf.fi
Tervetuloa!
Hallitus
16.2.Talviajoharjoittelu, Harviala, klo 10.00-16.00 (yhdessä AREFin kanssa)
Ratamaksu on 20 euroa. Ratamaksu maksetaan käteisellä ilmoittautumisen yhteydessä - varaathan tasarahan.
__
25.5, CS1, Ahvenisto, klo 11.00-17.00
29.6, CS2, Alastaro, klo 14.00-20.00 (Yhdessä Gruppon kanssa)
3.8, CS3, Vantaa Circuit, klo 10.00-18.00
7.9, CS4, Ahvenisto, klo 11.00-17.00
Ratamaksut ovat vapaa ajo 20 € ja hidas ajo 5 €. Ratamaksu on henkilökohtainen. Kuljettajalla on oltava voimassa oleva ajokortti (vähintään B) ja autossa on oltava voimassa oleva liikennevakuutus.
Radalla ajo on tarkoitettu vain CARFin jäsenille. Jos et vielä ole jäsen, liittyminen onnistuu nettisivujen kautta (carf.fi) tai tapahtumassa paikan päällä. Varikkoalueelle ovat kaikki tervetulleita kerhosta riippumatta.
Lisätiedot: carf.fi
Tervetuloa!
Hallitus
Club Alfa Romeo Finland
- Brahe
- Viestit: 347
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Ratapäivät 2025
No ni… kerkesin… ees viikkoa ennen seuraavan kauden alkua, täs ois viime kauden ratapäivien matskuistani tällänen koko kauden video: Club Alfa Romeo Finland -ratapäivät 2024
https://youtu.be/R0LQEQR8nfE Ja pahoittelut; täs ei ole kestänyt siksi että olisin leikannut ja liimannut tästä jotain huikaisevaa mediateosta, tää on heitetty kasaan muutamassa kiireisessä tunnissa. Toivottavasti tästä on silti iloa, ja ainakin pääsee fiilikseen ensi viikonlopun Ahvenistoa varten
https://youtu.be/R0LQEQR8nfE Ja pahoittelut; täs ei ole kestänyt siksi että olisin leikannut ja liimannut tästä jotain huikaisevaa mediateosta, tää on heitetty kasaan muutamassa kiireisessä tunnissa. Toivottavasti tästä on silti iloa, ja ainakin pääsee fiilikseen ensi viikonlopun Ahvenistoa varten
Youtube -kanavani Video Alfa Finlandesi: https://youtube.com/channel/UCQ1xVs4L5DgXsz6JV5_0j2g
- MiNkO^^
- Viestit: 877
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: Ratapäivät 2025
Eilisiltä ratapäiviltä muutamat kuvat:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... drive_link
https://drive.google.com/drive/folders/ ... drive_link
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- Macela
- Viestit: 2707
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: Brera 2.2, GT 3.2, GTV TS, 164 3.0 U.S.) - Paikkakunta: Pori
Re: Ratapäivät 2025
Tässä kans varikkoräpsyjä Ahvenistolta, koitin ratakuviakin napata mutta meni niin asetusten säätämiseksi että jäi taas ottamatta
https://macela.kuvat.fi/kuvat/Tapahtuma ... to+5.2025/

https://macela.kuvat.fi/kuvat/Tapahtuma ... to+5.2025/
- Keltsi
- Viestit: 1894
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt, Megane RS (225)
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ratapäivät 2025
Olipahan taas pitkästä aikaa kivaa kiertää rata omalla autolla ja kyllähän homman juju rupesi pikku hiljaa palailemaan mieleen 
Talviajan käyttiksenä hyvin palvellut pikiteiden rellu osoittautui varsin kivaksi ratapäiväleluksi, mutta täyttä luottoa auton käyttäytymiseen ei yhden päivän aikana löytynyt. Keula niiaa syvälle kunnon jarrutuksissa ja takapyörät lukkiutuvat herkästi. Tästä johtuen jarrutukset tulee aloitettua aivan liian aikaisin ja pehmeästi sekä kaukana reunaviivoista, kun ei tiedä mihin suuntaa tuo milloinkin on lähdössä
Autohan on selkeästi etupainoinen ja sen takia takarenkaiden saaminen oikeaan lämpötilaan vaatii opettelua ja oikeiden rengaspaineiden hakemista, eturenkaiden kanssa tässä ollaan jo lähellä.
Tehoa tuossa on riittävästi tällaiseen höntsäilyyn (ainakin toistaiseksi
), jarrut ovat hienot ja vaihteiston välitykset istuivat kivasti Apparalle. Kaiken kaikkiaan varsin positiivinen fiilis itselläni tuosta ranskattaresta.
Muuten kaikki toimi hyvin koko päivän, mutta päivän lopuksi varmaan jostain naapuri Alfasta hyppäsi italialainen sähkövika joka mykisti koko auton. Pari kertaa kun käytti akun miinusnavan irti, niin homma resetoitui ja kaikki toimii taas

Talviajan käyttiksenä hyvin palvellut pikiteiden rellu osoittautui varsin kivaksi ratapäiväleluksi, mutta täyttä luottoa auton käyttäytymiseen ei yhden päivän aikana löytynyt. Keula niiaa syvälle kunnon jarrutuksissa ja takapyörät lukkiutuvat herkästi. Tästä johtuen jarrutukset tulee aloitettua aivan liian aikaisin ja pehmeästi sekä kaukana reunaviivoista, kun ei tiedä mihin suuntaa tuo milloinkin on lähdössä

Autohan on selkeästi etupainoinen ja sen takia takarenkaiden saaminen oikeaan lämpötilaan vaatii opettelua ja oikeiden rengaspaineiden hakemista, eturenkaiden kanssa tässä ollaan jo lähellä.
Tehoa tuossa on riittävästi tällaiseen höntsäilyyn (ainakin toistaiseksi

Muuten kaikki toimi hyvin koko päivän, mutta päivän lopuksi varmaan jostain naapuri Alfasta hyppäsi italialainen sähkövika joka mykisti koko auton. Pari kertaa kun käytti akun miinusnavan irti, niin homma resetoitui ja kaikki toimii taas

"No smoke => no power => no hope"
Re: Ratapäivät 2025
Tervehdys, tässä räpsyjä Ahvenistolta:
Club Alfa Romeo Finland, AHVENISTO 25.5.2025
Club Alfa Romeo Finland, AHVENISTO 25.5.2025
- Tiige
- Viestit: 3004
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Ratapäivät 2025
Olihan se mukavaa taas talven jälkeen ajella radalla. Vähän oli ongelmia ahtopaineiden kanssa. Meinasi välillä ahtojen noustessa piikata yliahtojen puolelle. Viileähkö keli vaikutti tähän. Oleino varikolla yllytti muuttamaan megan open loop ohjauksen closed looppiin. Täytyy ottaa tämä oikeasti harkintaan.
Vähän oli vielä viikon takaisesta driftingistä sotkua. Cupissa ei tullut mitään sankaritekoja vaan jäin yli sekunnin vuoden takaisesta. Se perus kakkostila kuitenkin.
Kiitos kaikille kuvia ottaneille!
Vähän oli vielä viikon takaisesta driftingistä sotkua. Cupissa ei tullut mitään sankaritekoja vaan jäin yli sekunnin vuoden takaisesta. Se perus kakkostila kuitenkin.
Kiitos kaikille kuvia ottaneille!
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Brahe
- Viestit: 347
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Ratapäivät 2025
Hei!
Tässä olis meikäläisen video Ahvenistolta: https://youtu.be/nTXbW55Ca8Y
Mukava päivä, vaikkei rästissä olevan huollon vuoksi ihan raaskinut paljolti radalla ajellakaan. Toki oma rataennätys meni cupissa rikki, näinhän se aina kun vasemmalla kädellä rennosti pöristelee X.)
T:Henkka
Tässä olis meikäläisen video Ahvenistolta: https://youtu.be/nTXbW55Ca8Y
Mukava päivä, vaikkei rästissä olevan huollon vuoksi ihan raaskinut paljolti radalla ajellakaan. Toki oma rataennätys meni cupissa rikki, näinhän se aina kun vasemmalla kädellä rennosti pöristelee X.)
T:Henkka
Youtube -kanavani Video Alfa Finlandesi: https://youtube.com/channel/UCQ1xVs4L5DgXsz6JV5_0j2g
- Tiige
- Viestit: 3004
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Ratapäivät 2025
Alastaron pitkä rata on hieno! En aikaisemmin oikein tykännyt radasta mutta nyt on hyvä!
Auto toimi hienosti ja alustan muutokset vaikuttivat positiivisesti käytökseen. Oli oikein hieno päivä!
Auto toimi hienosti ja alustan muutokset vaikuttivat positiivisesti käytökseen. Oli oikein hieno päivä!
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Chevrolet Corvette -00
Subaru Impreza STi -07
Tesla Model Y -23
Re: Ratapäivät 2025
Kiitokset osallistujille myös järjestäjien puolesta!
Hauskaa oli, etenkin kun saatiin homma rullaamaan
.
Hauskaa oli, etenkin kun saatiin homma rullaamaan

Eero Tiainen
0451560102
CARF klubimestari "ratavastaava"
0451560102
CARF klubimestari "ratavastaava"
- Keltsi
- Viestit: 1894
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt, Megane RS (225)
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ratapäivät 2025
Kyllä tuo uusi lenkki tekin radasta huomattavasti mielenkiintoisemman! Kilsoja tuli radalla n. 150 eli kolmisen kymmentä kierrosta tuli ajettua 
Homma parani sitä mukaa, kun sai lisää kilometrejä alle. Vakioalustan ominaisuudet ja rajoitukset tulivat tutuksi, mutta jarrujen kanssa pitää vielä jatkaa opettelua. Ei vaan ymmärrä millään, että siinä 100m kyltin kohdalla voi vielä pitää kaasun pohjassa
Radalla oli sen veran ruuhkaa tai sitten oli joku kyyditettävänä, että ainoat kellottamani ehjät kierrokset oli ekalta nopealta ajovuorolta kun homma oli vielä hakusessa, mutta kyllä tuolla niiden perusteella 3.2 Bussojen kyydissä pysyy (paitsi Tommin
)
Kiva päivä kaiken kaikkiaan, kiitos kaikille!

Homma parani sitä mukaa, kun sai lisää kilometrejä alle. Vakioalustan ominaisuudet ja rajoitukset tulivat tutuksi, mutta jarrujen kanssa pitää vielä jatkaa opettelua. Ei vaan ymmärrä millään, että siinä 100m kyltin kohdalla voi vielä pitää kaasun pohjassa

Radalla oli sen veran ruuhkaa tai sitten oli joku kyyditettävänä, että ainoat kellottamani ehjät kierrokset oli ekalta nopealta ajovuorolta kun homma oli vielä hakusessa, mutta kyllä tuolla niiden perusteella 3.2 Bussojen kyydissä pysyy (paitsi Tommin

Kiva päivä kaiken kaikkiaan, kiitos kaikille!
"No smoke => no power => no hope"
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5047
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Ratapäivät 2025
Paljonko sekunneissa tuo radan pidennys on?
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- TeroPee
- Viestit: 1647
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Ratapäivät 2025
Lienee sellaisen +35 sekuntia ainakin. Riippuu vähän kumpi pääsuoralle tulo on käytössä. Sunnuntaina oli se lyhyempi versio.
Itse seurailin CARFin ratapäivää vaan katsomon puolelta, oma häristin oli jo edeltävän vuoron lopuksi sidottu trailerin päälle. Hyvältä näytti meno kyllä.
Itse seurailin CARFin ratapäivää vaan katsomon puolelta, oma häristin oli jo edeltävän vuoron lopuksi sidottu trailerin päälle. Hyvältä näytti meno kyllä.
- silverine
- Viestit: 2492
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Ratapäivät 2025
https://youtu.be/CE7Gt2V-wHw?si=1L4j9mQ6nGmD_FAM
Siitä maistiaisia remmivekottimen tuulilasin takaa. Täällä jo todettu - aiemmin tylsästä radasta tuli laajennuksen
myötä mielenkiintoinen rata. Hetken vei ottaa selville, miten styyrata nopeinta reittiä paikasta A paikkaan B.
Teoriassa. Käytännössä sitten suurinpiirtein noin.
Siitä maistiaisia remmivekottimen tuulilasin takaa. Täällä jo todettu - aiemmin tylsästä radasta tuli laajennuksen
myötä mielenkiintoinen rata. Hetken vei ottaa selville, miten styyrata nopeinta reittiä paikasta A paikkaan B.
Teoriassa. Käytännössä sitten suurinpiirtein noin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Re: Ratapäivät 2025
Se oli hienon näköinen kierros. Hienosti remmivekotin toimii.silverine kirjoitti: ↑30 Kesä 2025, 20:09https://youtu.be/CE7Gt2V-wHw?si=1L4j9mQ6nGmD_FAM
Siitä maistiaisia remmivekottimen tuulilasin takaa. Täällä jo todettu - aiemmin tylsästä radasta tuli laajennuksen
myötä mielenkiintoinen rata. Hetken vei ottaa selville, miten styyrata nopeinta reittiä paikasta A paikkaan B.
Teoriassa. Käytännössä sitten suurinpiirtein noin.
Autokaupan ammattilainen
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5047
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Ratapäivät 2025
On se valtava hyppäys oman Spiderin kierrokseen. Sillä meni n.3:20 enkä usko että Spiderilla ja näillä käsillä paljoa nopeammin menisi vaikka rennosti täysillä moodin olisi voinut heittää "ei väliä vaikka ulos tai katolleen". Jo tuo vauhti oli Spiderilla omaan makuun jo vauhdikasta.
Enkä tuolla Silverinen autolla pääsisi lähellekkään tuota kierrosaikaa. Ihan noin viisaammille teoriittinen kysymys että missä ajoissa liikuttaisiin puhtaalla radalla ja F1 autolla? Tietysti tuossa luokassa jo sekunnin tai kahden ero on valovuosi niin kovin tieteellinen aika mutta minne luokkaan? Alle minuutti?
Enkä tuolla Silverinen autolla pääsisi lähellekkään tuota kierrosaikaa. Ihan noin viisaammille teoriittinen kysymys että missä ajoissa liikuttaisiin puhtaalla radalla ja F1 autolla? Tietysti tuossa luokassa jo sekunnin tai kahden ero on valovuosi niin kovin tieteellinen aika mutta minne luokkaan? Alle minuutti?
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- TeroPee
- Viestit: 1647
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Ratapäivät 2025
Tässä on vertailun vuoksi video, jossa on käytössä se pidempi versio pääsuoralle kääntymisestä.
https://youtu.be/FFZeeb87Arw?si=Nmlbs66NlAUwoNvZ
Voi vertailla Silverinen videoon ja katsoa siitä, minkä verran tuo viimeisen mutkan kauempaa ajaminen vaikuttaa kierroksen pituuteen.
- Tiige
- Viestit: 3004
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Ratapäivät 2025
Tässä toisen ahdetun busson kierros: https://youtu.be/YLvvmTm1r90
Vanhan radan kaksi nopeaa mutkaa tuli otettua liian varovaisesti ja viimeinen mutka pääsuoralle tullessa meni rajusti pitkäksi. Päivän oma nopein kuitenkin.
Vanhan radan kaksi nopeaa mutkaa tuli otettua liian varovaisesti ja viimeinen mutka pääsuoralle tullessa meni rajusti pitkäksi. Päivän oma nopein kuitenkin.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5047
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Ratapäivät 2025
Nuo on hurjia suorituksia. Mulla oli poika ja vävy vuorotellen kyydissä ja pidettiin meidän menoa jo vauhdikkaana. Tietysti näki että meno on muilla kovempaa. Vävy sit kuvasi kierroksen niin huomasi miten videointi vei sen vähäinenkin vauhdin tunteen. Ja sit kun videossa on tuollainen vauhti niin kabiinissa se näyttää puolta kovemmalta.
Hienoin kyl oli kun poika innostui Alfasta. Varsinkin kiitos punaisen Giulian omistajalle joka näytti sisustan.
Hienoin kyl oli kun poika innostui Alfasta. Varsinkin kiitos punaisen Giulian omistajalle joka näytti sisustan.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- silverine
- Viestit: 2492
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Ratapäivät 2025
Golfkärryssään makailevan Alastaron radan silmäätekevän mukaan rataennätys on jotain 1.39 nyt. Ajettu AudiR8:lla...
jossa ei varmaan montaa orggisosaa ole. Oliko puolitoista tuhatta hevosta ja siivissä kokoa sen verran, että käännettäsessä
nurinniskoin ampuisi uljaasti taivaalle. Siinä saa jo formuloilla painaa kaasua. Rataennätyskierrosta en youtubesta löytänyt,
mutta 1.42 kierroksen olen nähnyt. Huimaa menoa kun on jerkkua, aerorodynamiikkaa ja taitoa.
Hauska verrata omaa Cup-kierrosta jäsen Tiigen kierrokseen. Uuden lenkin mutkat otimme eri tavalla, Tiige geometrista linjaa noudattaen,
itse vetelin sukellellen ns. racing linjaa, eli kahden apexin taktiikalla.
jossa ei varmaan montaa orggisosaa ole. Oliko puolitoista tuhatta hevosta ja siivissä kokoa sen verran, että käännettäsessä
nurinniskoin ampuisi uljaasti taivaalle. Siinä saa jo formuloilla painaa kaasua. Rataennätyskierrosta en youtubesta löytänyt,
mutta 1.42 kierroksen olen nähnyt. Huimaa menoa kun on jerkkua, aerorodynamiikkaa ja taitoa.
Hauska verrata omaa Cup-kierrosta jäsen Tiigen kierrokseen. Uuden lenkin mutkat otimme eri tavalla, Tiige geometrista linjaa noudattaen,
itse vetelin sukellellen ns. racing linjaa, eli kahden apexin taktiikalla.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- TeroPee
- Viestit: 1647
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Ratapäivät 2025
Tuolla videolla on se rataennätys tältä keväältä. Alkaa vähän päälle 17 minuutin kohdalta.
https://youtu.be/8aRhsZCJaxk?si=l24vRlyQjQ_ZCRxP
https://youtu.be/8aRhsZCJaxk?si=l24vRlyQjQ_ZCRxP
- Tiige
- Viestit: 3004
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Ratapäivät 2025
Koitin myös aikaisemmin vähän sitä kahden apexin taktiikkaa mutta ei se itsellä noin vähäisellä harjoittelulla mitenkään kellossa näkynyt.

ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- JPeltola
- Viestit: 1191
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ratapäivät 2025
Huhtikuussa rataleimalla vajaatehoisena lyhyt rata meni 1:27, nyt pitkä rata ekan session puhtaalla kierroksella oli 2:09. Viime elokuussa pitkä rata meni 2:05.2. Eli näillä ajoilla uusi osa ~40 s lisää. Tehokkaammalla autolla ero voisi olla pienempi kun tuo uusi osa on aika nopea.
- JPeltola
- Viestit: 1191
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ratapäivät 2025
Locosti siis kyseessä