Sivu 6/7

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 14 Syys 2014, 21:45
Kirjoittaja Eero
Vittorio Jano kirjoitti:Tässä yksi:

Kuva
Hieno kuva 8)
Omat ajot meni mukavasti cup-kierrokseen saakka, jolloin autosta hajosi jotain ja kierros oli sitten siinä.
Varikon mäen jarrutukseen tultiin hetki rajoitinta vastaan ja se oli viimeinen niitti.
Epäilen että kardaanin kumit tuli lopullisesti tiensä päähän.
Ennen sitä sain kierrosaikaa nipistettyä niin, että oma ennätys parani taas hieman. 1:40,6 oli päivän paras.
Kiitoksia kaikille ja erityisesti järjestäjille.

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 14 Syys 2014, 22:00
Kirjoittaja willez
Eero kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Tässä yksi:

Kuva
Hieno kuva 8)
jolloin autosta hajosi jotain ja kierros oli sitten siinä.
Varikon mäen jarrutukseen tultiin hetki rajoitinta vastaan ja se oli viimeinen niitti.
Epäilen että kardaanin kumit tuli lopullisesti tiensä päähän.
Kattelinkin varikolta kun ajoit tipittäjää vasten ja ennen mutkaa ja mutkan aikana tuli valkosta savua auton alta :shock:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 14 Syys 2014, 22:09
Kirjoittaja Gasolina
Hieno päivä Apparalla taas kerran! Kuulumisten vaihtoa kavereiden kanssa ja pari hidasta fiilistelykierrosta, siinä sunnuntain saldo.

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 14 Syys 2014, 22:42
Kirjoittaja palkus
Kattelin piruutani noita Alfacupin aikoja vuosien saatossa, enkä havainnut yhtään parempaa 156 pikkumoottorisella tehtyä aikaa kuin omani 1.42.48 :shock: On siellä tietysti GT jts mörkönä kyllä. :-D

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 14 Syys 2014, 22:45
Kirjoittaja Vittorio Jano
silverine kirjoitti: Tässähän tämä, ehkäpä se mielenkiintoisin..
Olinhan siellä minäkin videolla aplodeeraamassa. Kylmänviileä suoritus.

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 14 Syys 2014, 22:57
Kirjoittaja Alfissimo
Gasolinan perässä taisin iltapäivän hitailla ajella ja jonkin verran tuprutteli öljyn sekaista pakoputkesta.

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 14 Syys 2014, 23:00
Kirjoittaja silverine
Tässäpä oma Cup-kierrokseni: https://www.youtube.com/watch?v=POGRNPB ... e=youtu.be

Aamupäivän sähläilyjen jälkeen oma ja Carfin ennätys 1.33.50. Ihan jees. Ja parannettavaakin jäi, kuten näkyy. 8)

Onnittelut Tomille Cup-mestaruudesta. Molemmilla meillä oli tekniikkamurheita tänä kesänä, toivottavasti saadaan
ehjä kausi ensi vuonna, ja lisää kandidaatteja sotkemaan soppaa. Tomilla oli hyvä idea sääntöviilaukseen/tilanteeseen
kun kaksi kuskia päätyvät tasapisteisiin(kuten tänä vuonna). Toivottavasti otat asian esiin syyskokouksessa?

Kiitokset Abarth:lle 166sen rengastyypeistä ja AuliJ:lle mahdollisuudesta verestää muistoja vakion 156sen ratissa.. :wink:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 14 Syys 2014, 23:27
Kirjoittaja AuliJ
Suuret kiitokset mukavasta päivästä! Olipas todella kiva käydä taas pitkästä aikaa ajelemassa radalla ja moikkaamassa vanhoja tuttuja! :-D Viimeksi olin radalla vuonna 2006 mun 33:lla ja vanhoja tuloksia selaillessa huomaan, että silloin olin nopeampi... Cupissa aika oli parhaimmillaan 1.56,50 ja tänään ei päästy kuin 2.01 aikaan. Olikohan ajajalla tällä kertaa vähemmän uskallusta vai emmekö ole vielä tuon uuden 156:sen kanssa ihan yhtä sujut kuin vanhan 33:seni kanssa. :oops: Noh onpahan ens kertaan paljon parannettavaa!

Suuri kiitos Keltsille tosi hyvästä ajolinjaopastuksesta! Ihan mahtava ope! :mrgreen:
silverine kirjoitti: Kiitokset Abarth:lle 166sen rengastyypeistä ja AuliJ:lle mahdollisuudesta verestää muistoja vakion 156sen ratissa.. :wink:
Tosi kiva, että sain olla myös nostalgia-apuna! :-D

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 07:32
Kirjoittaja Camber
stoichiometric kirjoitti:Kattelin piruutani noita Alfacupin aikoja vuosien saatossa, enkä havainnut yhtään parempaa 156 pikkumoottorisella tehtyä aikaa kuin omani 1.42.48 :shock: On siellä tietysti GT jts mörkönä kyllä. :-D
Mulla on 2006 vuonna 156 2.0 TS.llä sama aika :)

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 08:28
Kirjoittaja palkus
^ensin ajettu on parempi :oops: Mulla saatto olla kyllä kymmenykset .46 .Tarttee odotella virallisia tuloksia. :lol:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 08:31
Kirjoittaja Brahe
silverine kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti: Silverinen incar-footage kiinnostaisi!
Tässähän tämä, ehkäpä se mielenkiintoisin.. :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=R8fDnIP ... e=youtu.be

Valittelen ylivalottunutta kuvanlaatua, olennainen kuitenkin selvinnee.
Tässä pikkuklippi samaisesta tapauksesta toisesta suunnasta :) http://www.youtube.com/watch?v=mcDP_KvsGII

KUVIA?

Lähetetty: 15 Syys 2014, 08:44
Kirjoittaja veskuk
Olisiko kellään kuvia radan varresta? Myös mustasta 156 kouluautosta?

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 09:15
Kirjoittaja silverine
Camber kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:Kattelin piruutani noita Alfacupin aikoja vuosien saatossa, enkä havainnut yhtään parempaa 156 pikkumoottorisella tehtyä aikaa kuin omani 1.42.48 :shock: On siellä tietysti GT jts mörkönä kyllä. :-D
Mulla on 2006 vuonna 156 2.0 TS.llä sama aika :)
Ghost on ajanut tessulla noille tienoille, useasti. Ja noi aiemmat noteeraukset on vedetty siviilirenkailla, onko sulla stoichio semit vai mitkä renkaina?

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 09:23
Kirjoittaja Brahe
Omalta osaltani kanssa kiitokset päivästä kaikille ja varsinkin pultinlainaajille! Cupissa oma ennätys 1:46, siitä lienee hyvä lähteä jo parantelemaan. Jospa ens keväänä joku asiantuntija vois tulla meikänkin kyytiin hähän koutsaamaan ;) Historiassa alfoilla ja fiiuilla mulla on ollut about vain 1:50 aikoja :)

Jonkinmoinen päivän fiilisvideo tulee varmaankin tänään.

T:Henkka

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 10:03
Kirjoittaja Cadamuro
Hidasajoo tuli käytyä ajamassa, taino muikkeli kävi ajelemassa kun siittä haaveillut niin pääsipähän rataa näkemään vähän paremmin ratin takaa. Olis tehnyt mieli lähtee kanssa koittaan paljon tolla tessulla pääsee mutta peräkonttikin täynnä roinaa eikä tietoa millon jarrunesteet sun muut on vaihdettu niin parempi olla särkemättä mitään enempää tässä ahdingossa. 1.38.506 meni elokuussa 1.3 litrasella fiiatilla nin olis kiva vertailla paljon tessulla. Tosin tossakin ajassa parantamisen varaa kun olin ekaa kertaa elämässäni ajamassa apparalla. Ja neljättä kertaa radalla.

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 10:17
Kirjoittaja Gasolina
Alfissimo kirjoitti:Gasolinan perässä taisin iltapäivän hitailla ajella ja jonkin verran tuprutteli öljyn sekaista pakoputkesta.
Katos katos, nyt onkin hyvä syy alkaa suunitella uutta konetta :)

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 10:46
Kirjoittaja Alfisti_61
Tulipahan poikettua pitkästä aikaa Ahvenistolla. Edellisestä käynnistä ehtikin kulua lähes 30 vuotta, silloin ajokkina olivat Yamaha TZ250 ja lyhytrunkoinen sivari (jossa tosin "vain" matkustajana).
On se vähän mukavamman tuntuinen lenkki autolla, ja meikäläiselle tuo turistikierroksen vauhtikin riitti hyvin. Varsinkin suolenkillä.
Cuppilaisten ajoa sivusta seuranneena täytyy antaa tunnustusta: hyvin te vedätte!!! :shock:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 10:47
Kirjoittaja palkus
silverine kirjoitti:Ghost on ajanut tessulla noille tienoille, useasti. Ja noi aiemmat noteeraukset on vedetty siviilirenkailla, onko sulla stoichio semit vai mitkä renkaina?
18" siviilirenkailla. Mich super sportit, mitkä on samaa luokkaa kuin esim. pzero, potenza, eagle f1 jne. Sadepito A joten eivät todellakaan semit. Alusta on orig sport pack, joka on vakiomallia n. 10-15mm matalampi vain (siis edelleen pirun korkea).
Selittelyksi meni :lol:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 11:47
Kirjoittaja JaRoDD
Alfisti_61 kirjoitti:Tulipahan poikettua pitkästä aikaa Ahvenistolla. Edellisestä käynnistä ehtikin kulua lähes 30 vuotta, silloin ajokkina olivat Yamaha TZ250 ja lyhytrunkoinen sivari (jossa tosin "vain" matkustajana).
On se vähän mukavamman tuntuinen lenkki autolla, ja meikäläiselle tuo turistikierroksen vauhtikin riitti hyvin. Varsinkin suolenkillä.
Cuppilaisten ajoa sivusta seuranneena täytyy antaa tunnustusta: hyvin te vedätte!!! :shock:
Ei välttämättä hyvin, mutta täysillä. Suunnaton into ja räpellys korvaa puuttuvat taidot ja älyn :wink:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 12:24
Kirjoittaja JaniW
stoichiometric kirjoitti:18" siviilirenkailla. Mich super sportit, mitkä on samaa luokkaa kuin esim. pzero, potenza, eagle f1 jne. Sadepito A joten eivät todellakaan semit. Alusta on orig sport pack, joka on vakiomallia n. 10-15mm matalampi vain (siis edelleen pirun korkea).
Selittelyksi meni :lol:
Kova aika tuo on ilman mitään selittelyäkään :) Itselläni on tainnut joku RaceChronon laskema optimikierros olla noilla nurkilla. Parhaaseen toteutuneeseen pitää lisätä ainakin pari sekkaa.

Nyt sitten dreemeli laulamaan ja ens kesänä alle 1.40 :wink:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 18:57
Kirjoittaja JMC
Tulipa pistäydyttyä, tosin ei omalla autolla :?
Olihan siellä komiata kalustoa esillä! Josko ens kesänä tulis ulkoiluttamaan omaa autoa sinne :)

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 19:50
Kirjoittaja Vittorio Jano
Kuvia. Oikean ylänurkan nuolesta lähtee slideshow.

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 20:39
Kirjoittaja JaRoDD
Kierrosajat oli päivitetty carfin sivulle. Mun vauhti riittää näköjään juuri ja juuri pahimman apinan paikalle neljänneksi. Ensi kevääksi pitää keksiä jotain repäisevää, sillä willez ottaa hyvällä sykkeellä kiinni.

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 20:54
Kirjoittaja palkus
^niin ottaa ja se treenaa vielä kaiken kukkuraksi lisäpainoilla. Ajelin willezin perässä ja vauhti parani kierros kierrokselta. Päätin siinä perässä, että vielä ei jätä prkl. :-D
Itseä vähän nyppii aikakierroksen nöösi mäennousu ja suolenkin epäonnistunut nopea vasen. Jts "valtikka" jäi saavuttamatta. Oli ne sekunnin osaset .46 sittenkin. :)

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 21:02
Kirjoittaja Camber
stoichiometric kirjoitti:Oli ne sekunnin osaset .46 sittenkin. :)
Onnittelut, hyvin oot vetäny! No jäi mullekkin vielä tessuvaltikka :silly:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 21:14
Kirjoittaja willez
stoichiometric kirjoitti:^niin ottaa ja se treenaa vielä kaiken kukkuraksi lisäpainoilla. Ajelin willezin perässä ja vauhti parani kierros kierrokselta. Päätin siinä perässä, että vielä ei jätä prkl. :-D
Hehe, vedettii raivolla mutkat läpi ku hiillostit takana prkl :lol:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 21:20
Kirjoittaja h_lauri
Vittorio Jano kirjoitti:Kuvia. Oikean ylänurkan nuolesta lähtee slideshow.
Joku lokaali mulkero näyttää työntäneen malmikasansa keulan haittaamaan vaikutelmaa kuvaan numero 19.

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 21:27
Kirjoittaja CARF
Terve,

CS4 Ahveniston ajat on tosiaan nyt päivitetty kerhon sivuille. Onnitelut luokkien voittajille ja erityis onnitelut Anssille uudesta kerhon kierrosaikaennätyksestä. Päivä oli hieno ja jälleen kerran vältyttiin onnettomuuksilta, vaikka pari lipsahdusta tapahtuikin.

Alfacupin kokonaispisteet on laskettu ja luokkinen kolme parasta on nyt selvillä. Alfa luokan mestaruuden vei Sami Oravainen maksimi pistemäärällä, eli 60 pistettä. Toiseksi tuli Ari Koskinen 40 pisteellä. Kolmanneksi tuli Timo Lagerström 37 pisteellä. Romeo luokan mestaruuden vei Tom Wiik 28 pisteellä. Toiseksi tuli Anssi Tamminen 28 pisteellä. Kolmas on Kosti Aho 18 pisteellä. Vaikka Tom ja Anssi saivatkin saman määrän pisteitä, niin Tomin voitto kevään ahvenistolla(CS1) toi mestaruuden hänelle, koska siellä oli eniten osallistujia.

Seuraava ja kauden viimeinen tapahtuma on syyskokous ja päätösillallinen. Kiitoksia kuluneesta kaudesta ja nähdään taas ensivuonna.

Terveisin
Mikko Koskinen
Klubimestari

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 21:28
Kirjoittaja Eero
JaRoDD kirjoitti:Kierrosajat oli päivitetty carfin sivulle. Mun vauhti riittää näköjään juuri ja juuri pahimman apinan paikalle neljänneksi. Ensi kevääksi pitää keksiä jotain repäisevää, sillä willez ottaa hyvällä sykkeellä kiinni.
Kovia oli ajat, oma aika oli surkea tekniikkamurheiden takia. Mitähän sitä keksis, että pysyis jatkossa 8v tessulla perässä?
Kuskin laihduttaminen 20 kilolla vois auttaa...tai sitten tyydyn keventelemään autoa.

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 21:41
Kirjoittaja hamppi
Vittorio Jano kirjoitti:Kuvia. Oikean ylänurkan nuolesta lähtee slideshow.
Hallittua.
Et sortunut liikaa kikkailuun ja joukossa oli ripaus uutta ja tuttua vanhaa janoa.
Päivä näyttänyt olevan mitä mahtavin!

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 22:17
Kirjoittaja palkus
Camber kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:Oli ne sekunnin osaset .46 sittenkin. :)
Onnittelut, hyvin oot vetäny! No jäi mullekkin vielä tessuvaltikka :silly:
Kiitos! Vielä täytyy ainakin ens kausi koittaa jtässällä, että mihin se suostuu :)
JaniW kirjoitti:Nyt sitten dreemeli laulamaan ja ens kesänä alle 1.40 :wink:
Tarttiskohan sittenkin dremelöidä alustaa. :silly:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 23:00
Kirjoittaja Poksu
Ohessa päivän räpsyt...

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 23:05
Kirjoittaja Sape
Hieno päivä oli jälleen. Omat ajot meni vähän reisille lipsahduksen jälkeen, mutta pääasia että peltitöiltä säästyttiin :) Oma ennätys kuitenkin parani pari kymmenystä keväästä (ennen spinnausta), niin sen suhteen voi olla tyytyväinen. Ja tietenkin kirkkain mitalli lämmittää mieltä, vaikka melko tiukille menikin :wink:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 23:14
Kirjoittaja AuliJ
Poksu kirjoitti:Ohessa päivän räpsyt...
Vittorio Jano kirjoitti:Kuvia. Oikean ylänurkan nuolesta lähtee slideshow.
Hienoja kuvia! :-D Mikä on käytäntö - saako teidän kuvia käyttää omiin tarkoituksiin, jos mainitsee kuvaajan?

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 15 Syys 2014, 23:16
Kirjoittaja JaRoDD
Eero kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:Kierrosajat oli päivitetty carfin sivulle. Mun vauhti riittää näköjään juuri ja juuri pahimman apinan paikalle neljänneksi. Ensi kevääksi pitää keksiä jotain repäisevää, sillä willez ottaa hyvällä sykkeellä kiinni.
Kovia oli ajat, oma aika oli surkea tekniikkamurheiden takia. Mitähän sitä keksis, että pysyis jatkossa 8v tessulla perässä?
Kuskin laihduttaminen 20 kilolla vois auttaa...tai sitten tyydyn keventelemään autoa.
Lainaat mulle sitä niin katsotaan auttaako se kuskin kevennys :silly:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 16 Syys 2014, 00:17
Kirjoittaja Brahe
No niin tässähän videokoostetta päivältä, oisko 50% omaa, 50% muiden ajeluita ja autoja: http://youtu.be/N4LQLR1t9QQ

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 16 Syys 2014, 05:18
Kirjoittaja V6
AuliJ kirjoitti:Suuret kiitokset mukavasta päivästä! Olipas todella kiva käydä taas pitkästä aikaa ajelemassa radalla ja moikkaamassa vanhoja tuttuja! :-D Viimeksi olin radalla vuonna 2006 mun 33:lla ja vanhoja tuloksia selaillessa huomaan, että silloin olin nopeampi... Cupissa aika oli parhaimmillaan 1.56,50 ja tänään ei päästy kuin 2.01 aikaan. Olikohan ajajalla tällä kertaa vähemmän uskallusta vai emmekö ole vielä tuon uuden 156:sen kanssa ihan yhtä sujut kuin vanhan 33:seni kanssa.
moi onko uuden 56sen rek nro: JN alkuinen? jos nyt ihan oikein katoin jollain näyttää olleen mun ex 56 siellä....

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 16 Syys 2014, 11:25
Kirjoittaja AuliJ
V6 kirjoitti:
AuliJ kirjoitti:Suuret kiitokset mukavasta päivästä! Olipas todella kiva käydä taas pitkästä aikaa ajelemassa radalla ja moikkaamassa vanhoja tuttuja! :-D Viimeksi olin radalla vuonna 2006 mun 33:lla ja vanhoja tuloksia selaillessa huomaan, että silloin olin nopeampi... Cupissa aika oli parhaimmillaan 1.56,50 ja tänään ei päästy kuin 2.01 aikaan. Olikohan ajajalla tällä kertaa vähemmän uskallusta vai emmekö ole vielä tuon uuden 156:sen kanssa ihan yhtä sujut kuin vanhan 33:seni kanssa.
moi onko uuden 56sen rek nro: JN alkuinen? jos nyt ihan oikein katoin jollain näyttää olleen mun ex 56 siellä....
Juu mulla on JNV-59... Onko sama kiesi? :o:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 16 Syys 2014, 13:02
Kirjoittaja V6
On joo. Näyttäs että siitä on alustasarja poistettu ja vanteet on kans vaihtunu? Näyttää kuvissa hiukan korkeammalta?

edit oo ihan varma tosta alustasta mutta näyttää mun mielestä korkeemmalle

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 16 Syys 2014, 13:13
Kirjoittaja AuliJ
V6 kirjoitti:On joo. Näyttäs että siitä on alustasarja poistettu ja vanteet on kans vaihtunu? Näyttää kuvissa hiukan korkeammalta?
Mä en myönnä tehneeni mitään sellaista... Kiinnostaa toki tietää auton historiasta eli laitan sulle lisähaastattelua privana... :wink:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 16 Syys 2014, 15:57
Kirjoittaja Keltsi
Mukavaa oli jälleen ja saapuihan väkeä mukavasti paikalle, vaikka aamulla varikko oli melko hiljainen.

Itselle jäi aikaparannukset haaveeksi ja paras aika oli 1.41.51 Cupin jälkeen kiersin rataa vielä melko ahkerasti ja muutamaan paikkaan saikin hiukan enemmän vauhtia, mutta ajanottolaitteesta loppuivat patterit ja näiltä kierroksilta ei mitään faktaa jäänyt talteen :(

Iltapäivällä pääsin vielä koittamaan AuliJ:n ja JKiuru:n autoja, kiitokset vaan luottamuksesta :wink:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 16 Syys 2014, 16:33
Kirjoittaja AuliJ
Keltsi kirjoitti: Iltapäivällä pääsin vielä koittamaan AuliJ:n ja JKiuru:n autoja, kiitokset vaan luottamuksesta :wink:
Sähän istuit suuren osan iltapäivästä mun autossa (kyydissä tosin opastamassa)... :wink: Hyvä, että pääsit edes vähän itsekin ajamaan!!! :lol:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 16 Syys 2014, 17:48
Kirjoittaja Poksu
AuliJ kirjoitti:
Poksu kirjoitti:Ohessa päivän räpsyt...
Hienoja kuvia! :-D Mikä on käytäntö - saako teidän kuvia käyttää omiin tarkoituksiin, jos mainitsee kuvaajan?
Olen kyllä antanut luvan käyttää kuviani, jos joku on niitä kysellyt. Täysikokoisen kuvankin olen lähettänyt erikseen, jos sellaiseen on tarvetta. Kyselyt yv:nä foorumin purkkiin.

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 18 Syys 2014, 07:21
Kirjoittaja silverine
Kerta kiellon päälle. Apparan sisäkamera-videoista löytyi aika havainnollistava pätkä - vaikka perässätulijalla on tehoa puolet enemmän
niin lähtösuoran mittaisen eron kuromiseen menee koko kierros. Oma aika olisi ollut karvan alle 1.34 ilman lopun jarrutusta, edessä
hiihdellään noin 1.38 -vauhtia..
http://www.youtube.com/watch?v=vdte6LgDlqg

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 18 Syys 2014, 17:08
Kirjoittaja jkiuru
Keltsi kirjoitti:Iltapäivällä pääsin vielä koittamaan AuliJ:n ja JKiuru:n autoja, kiitokset vaan luottamuksesta :wink:
Kiitokset itsellesi! Vahvisti uskoa, että kehitystöiden jälkeen nopeus radalla on tuolla autolla enää kuskista kiinni. Jos jotain vielä haluaisi parantaa, olimme molemmat seuraavasta kohteesta yhtä mieltä: ohjaus.

Ja höh, pelotti paljon enempi itse ajaessani kuin Keltsin kyydissä, vaikka hänellä vauhtia oli PALJON enemmän!

Kiitokset myös Perunamaan suuntaan saman mallisarjan suurimoottorisimman ja vakioalustaisen pitkäkaton tyypeistä. Sekin sementoi, että radalla auton alusta on tärkeämpi kuin puolet enemmän tehoa. Vaikka ei tuolle työmatkakulkineelleni edes mitään ihmeellistä ole tehty. Vähän edes yritin miettiä mitä muuttaa ja vaikka sattumalla tässäkin oli osuutta asiaan en heti halvimpiin osiin sortunut.

Jouni K.
Nastola

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 20 Syys 2014, 17:59
Kirjoittaja palkus
Valmistautuminen ens kauteen alko jo. Ensmäinen origininaalista poikkeava alustan palikka hommattu. :twisted:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 20 Syys 2014, 18:14
Kirjoittaja -HH-
Juu joku taitaa koittaa napata vielä muutaman GTA:n päänahan neloskoneella... :-D

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 20 Syys 2014, 18:28
Kirjoittaja palkus
^sais ny pidettyä ees yhden möyrästäjän vielä takana. :mrgreen:

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 23 Syys 2014, 16:35
Kirjoittaja Tärjätom
Oli hauska tapahtuma nyt myös. Onnittelut Anssille hänen upeasta kierrosajasta. Hän ajoi kyllä paremmin kuin minä tänä vuonna. Olen katsonut minun incarvideot läpi ja en tiedä mitä on tapahtunut tänä vuonna minun itseluottamukselle radalla, ja varsinkin Ahvenistolla.
Tänä vuona minä voitin Romecupin osallistujamäärä säännön takia, kun minä ja Anssi saatiin samat pisteet. Vuonna 2011 minä hävisin vaikka minulla oli samat pisteet kuin Pekalla. Silloin se tuntui ikävältä että osallistujamäärä ratkaisee. Ehdotan seuraavaa sääntömuutosta:

Voittaja on hän, jolla on ratakauden lopussa eniten pisteitä. Tasapisteiden sattuessa voittajaksi julistetaan hän, jolla on eniten ykköstiloja, sitten kakkostiloja. Niiden sattuessa tasan huomioidaan kierrosaikojen ero kilpailussa missä tasapisteiden kuljettajat on molemmat on ajaneet. Jos kolme parasta kilpailua neljästä lasketaan, sitten se kilpailu jota ei lasketa pisteisiin, ei myöskään lasketa kierrosaikavertailuun. Jos se ei ole mahdollista, huomioidaan voitot joissa on ollut eniten osallistujia, sitten kakkostilojen jne.

Esimerki Vuonna 2011:
Pekalla on kolme hyvä tulosta. Tomilla oli 4. Nykyisen säännön mukaan huonoin kilpailu lasketaan pois. Pekalla lasketaan pois CS2. Tomilta lasketaan pois CS1 koska siellä oli suurempi ero kuin CS4. Kierrosaikavertailu siten koskee kilpailuja CS3 ja CS4.
Tom: 1:24,13+1:35,14= 2:59,27
Pekka: 1:24,84+1:34,90=2:59,74
Voittaja on Tom.

Esimerki vuonna 2014:
Ansilla lasketaan pois CS1 ja Tomilla CS2. Kierrosaikavertailu siten koskee kilpailuja CS3 ja CS4.
Anssi: 1:58,84+1:33,50=3:32.34
Tom: 1:58,13+1:36,52=3:34,65
Voittaja on Anssi. Sääntömuutos koskee tietysti seuraava kautta!!!! :mrgreen:

Onko kenelläkään parempia ehdotuksia tai yksinkertaisempia sääntöjä? Onko minun ehdotuksessa aukkoja? :agrue:

Ehdotan myös että CARF käynnistää täällä kyselyn, kuinka moni tulisi Kemoraan jos yksi Ahvenisto tapahtuma siirretään sinne. Uskon että Ruotsin puolelta Uumajan ympäristössä on kiinnostusta tulla ajamaan, voin kysyä

Pääsin onnellisesti kotiin Ahvenistolta rikkinäisellä vaihdelaatikolla ja myös katsastuksen läpi tiistaina. :-D

Re: Ratapäivät 2014

Lähetetty: 23 Syys 2014, 21:14
Kirjoittaja palkus
Ahvenistolle ääni myöskin. Pistelasku ei kosketa minua. :lol: